Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Vůle v nových poloosách
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte 12.05.2009 00:00
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Vůle v nových poloosách
Pěkný den všem.
Mám takový problém po výměně a renovaci vesměs všeho na podvozku e46 compact, že při rozjezdech mi to klepne jakoby zezadu. Nezáleží zdali jedu dopředu nebo dozadu, při plynulé jízdě to nedělá, pouze jen po sešlápnutí spojky a následném záběru. Dokonce to dělá občas i po zařazení rychlosti ještě před puštěním spojky - předpokládám, že dochází k drobnému pootočení uvnitř převodovky.
Auto jsem zvedl a přišel jsem na to, že na výstupu převodovky (ZF) je drobná vůle, mohu lehce pootočit kardanem, jenom malinko, asi o 10°, pak se to zarazí a třískne. Tak první co mě napadlo, že jsem špatně složil spojku kterou jsem měnil s dvouhmotou, anebo nějak poškodil převodovku, kterou jsem přetěsňoval. Pak jsem si všimnul, že během toho volného otočení se mi ale točí jak vstup na diferáku, tak i výstup, a tak je asi hloupost, že by k tomu problému docházelo tam. Podle zvuku mi přišlo jakoby ten zvuk vycházel primárně z poloos, které jsou nové. Těžko zvuk sám lokalizovat, zvuk se nese a navíc ten ráz způsobí zvukový projev i jinde.
Pak jsem přišel na další věc, že je malá vůle přímo na kolech, mohu s nimi také lehce pootočit než mají odpor a způsobí cvaknutí. Koukal jsem na poloosy a přišel na to, že tím lehkým otáčením kola se otáčí celá poloosa, ale neotáčí se výstup diferáku (jako jsou to milimetry) = neotáčí se horní kloub poloosy. Nevím, zdali tohle není normální, ale vyhrabal jsem starou poloosu, kterou jsem ještě nevyhodil, a ta je celá pevná (ale také zatuhlá).
Co myslíte, je to těma poloosama? Nechce se mi to zase celé rozebírat, tak se ptám předem. Je možné, že jsem tu poloosu nějak poškodil při montáži? Je faktem, že jsem si musel pomoct trochu kladivem abych ji dostal do náboje, ale to jsem dělal u spodního lemu a vršek byl volný. Pak jsem ještě přitahoval osu rázovým utahovákem, ale to bylo oproti bloklému brzdovému kotouči, takže mi přijde trochu nereálné, že bych něco tak festovního mohl poškodit.
Obě poloosy jsou nové, značka SKF, obě to dělají.
UPDATE: Poloosy to nejsou, diferák to není
Mám takový problém po výměně a renovaci vesměs všeho na podvozku e46 compact, že při rozjezdech mi to klepne jakoby zezadu. Nezáleží zdali jedu dopředu nebo dozadu, při plynulé jízdě to nedělá, pouze jen po sešlápnutí spojky a následném záběru. Dokonce to dělá občas i po zařazení rychlosti ještě před puštěním spojky - předpokládám, že dochází k drobnému pootočení uvnitř převodovky.
Auto jsem zvedl a přišel jsem na to, že na výstupu převodovky (ZF) je drobná vůle, mohu lehce pootočit kardanem, jenom malinko, asi o 10°, pak se to zarazí a třískne. Tak první co mě napadlo, že jsem špatně složil spojku kterou jsem měnil s dvouhmotou, anebo nějak poškodil převodovku, kterou jsem přetěsňoval. Pak jsem si všimnul, že během toho volného otočení se mi ale točí jak vstup na diferáku, tak i výstup, a tak je asi hloupost, že by k tomu problému docházelo tam. Podle zvuku mi přišlo jakoby ten zvuk vycházel primárně z poloos, které jsou nové. Těžko zvuk sám lokalizovat, zvuk se nese a navíc ten ráz způsobí zvukový projev i jinde.
Pak jsem přišel na další věc, že je malá vůle přímo na kolech, mohu s nimi také lehce pootočit než mají odpor a způsobí cvaknutí. Koukal jsem na poloosy a přišel na to, že tím lehkým otáčením kola se otáčí celá poloosa, ale neotáčí se výstup diferáku (jako jsou to milimetry) = neotáčí se horní kloub poloosy. Nevím, zdali tohle není normální, ale vyhrabal jsem starou poloosu, kterou jsem ještě nevyhodil, a ta je celá pevná (ale také zatuhlá).
Co myslíte, je to těma poloosama? Nechce se mi to zase celé rozebírat, tak se ptám předem. Je možné, že jsem tu poloosu nějak poškodil při montáži? Je faktem, že jsem si musel pomoct trochu kladivem abych ji dostal do náboje, ale to jsem dělal u spodního lemu a vršek byl volný. Pak jsem ještě přitahoval osu rázovým utahovákem, ale to bylo oproti bloklému brzdovému kotouči, takže mi přijde trochu nereálné, že bych něco tak festovního mohl poškodit.
Obě poloosy jsou nové, značka SKF, obě to dělají.
UPDATE: Poloosy to nejsou, diferák to není
Naposledy upravil(a) DKx dne čtv 16.07.2020 13:16, celkem upraveno 2 x.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte 12.05.2009 00:00
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle v nových poloosách
Tak poloosy jsou venku. Je úplně jasné, že jsou vadné viz video https://www.youtube.com/watch?v=9XEMIRW5E3I.
Když pominu nereálnou možnost, že byly vadné od začátku, musel jsem je tedy zničit montáží. Jelikož to dělají převážně spodní klouby, bude to tím rázovým utahovákem. Ale přijde mi to takové směšné. Matice M24 na festovním dílu? Dělal jsem to oproti bloklé brzdě. Mám ten twin-něco utahovák co by měl přenášet menší rázy (OK, reklamní kecy). Jasně, určitě je to zakázané používat, byť jsem nikde zákaz neviděl a např. LOBRO to v montážním návodu zmíněné nemá. Ale ono to je zakázané tak nějak úplně všude. A kdybych to dělal prvně tak neřeknu, ale na druhém autě jsem to takto utahoval několikrát. Ale originál, ne náhradu, to bude ten problém.
No po ložiscích vyhlášené kvality mě SKF mě opět zklamalo. Asi kvalitní čínská ocel, to určitě vydrží stovky tisíc kilometrů. Pochybuji, že uznají reklamaci.
Zkoušel jsem i "jet na prázdno" bez poloos abych odsledoval, zdali tam něco neklepe. To hlavní je pryč. Ale přesto při přeřazení dopředu/dozadu to tak nějak klapne v převodovce/diferáku, ale to bude už asi normální. Vůli na kardanu to už nemá.
Když pominu nereálnou možnost, že byly vadné od začátku, musel jsem je tedy zničit montáží. Jelikož to dělají převážně spodní klouby, bude to tím rázovým utahovákem. Ale přijde mi to takové směšné. Matice M24 na festovním dílu? Dělal jsem to oproti bloklé brzdě. Mám ten twin-něco utahovák co by měl přenášet menší rázy (OK, reklamní kecy). Jasně, určitě je to zakázané používat, byť jsem nikde zákaz neviděl a např. LOBRO to v montážním návodu zmíněné nemá. Ale ono to je zakázané tak nějak úplně všude. A kdybych to dělal prvně tak neřeknu, ale na druhém autě jsem to takto utahoval několikrát. Ale originál, ne náhradu, to bude ten problém.
No po ložiscích vyhlášené kvality mě SKF mě opět zklamalo. Asi kvalitní čínská ocel, to určitě vydrží stovky tisíc kilometrů. Pochybuji, že uznají reklamaci.
Zkoušel jsem i "jet na prázdno" bez poloos abych odsledoval, zdali tam něco neklepe. To hlavní je pryč. Ale přesto při přeřazení dopředu/dozadu to tak nějak klapne v převodovce/diferáku, ale to bude už asi normální. Vůli na kardanu to už nemá.
Re: Vůle v nových poloosách
Všechno jsou dneska šunty. A poloosy od SKF patří k těm nejlevnějším. Ani bych se nedivil, kdyby to byl nějaký ojeb a s SKF to nemělo nic společný. Nedávno jsem dával to nejlevnější na fabii a byly to právě SKF. Zákazník si přál.
Asi před rokem jsem dával lobro ( kupováno v Rakousku u Stahlgrubera) na e91 a před 2 měsíci byla úplně KO. Auto se trepalo při akceleraci a při cca 120 km/h. Po výměně problém zmizel.
Jsou to sračky.
Asi před rokem jsem dával lobro ( kupováno v Rakousku u Stahlgrubera) na e91 a před 2 měsíci byla úplně KO. Auto se trepalo při akceleraci a při cca 120 km/h. Po výměně problém zmizel.
Jsou to sračky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte 12.05.2009 00:00
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle v nových poloosách
No já měl SKF naivně za kvalitu, a rozhodně to nebylo to nejlevnější v nabídce. Obecně byl problém najít pár od nějaké značky, nejsem servis a e-shopy mají různé značky ale většinou jenom jednu skladem, nebo vůbec v nabídce. Nevím proč. Ty SKF mají všude a obě.
Teď když jsem hledal alternativy jsem se dočetl, že nejkvalitnější co se dá koupit, mimo origo co je cenově mimo moji realitu, je právě LÖBRO či SPIDAN, kde údajně ty SPIDAN mají být lepší (proč, když je to stejná fabrika netuším - spíš blbost). Našel jsem prodejce co mi ty SPIDAN objednal z Německa, tak uvidíme. Ale peníze teda fičí komínem
Teď když jsem hledal alternativy jsem se dočetl, že nejkvalitnější co se dá koupit, mimo origo co je cenově mimo moji realitu, je právě LÖBRO či SPIDAN, kde údajně ty SPIDAN mají být lepší (proč, když je to stejná fabrika netuším - spíš blbost). Našel jsem prodejce co mi ty SPIDAN objednal z Německa, tak uvidíme. Ale peníze teda fičí komínem

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte 12.05.2009 00:00
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle v nových poloosách
Tenhle příběh asi jen tak neskončí...
Dnes mi dorazily nové poloosy, objednal jsem Spidan, jak jsem vlastně už psal. Záhadou mi bylo, že prodejce psal o objednávání z Německa a týdnu čekání a za dva dny se na mě marně snažil dozvonit pošťák, přebral jsem to tedy až dnes. No a můžu říct, že jsem docela zděšen tím, co mi přišlo. Proto se chci zeptat, zdali náhodou nemáte někdo zkušenosti ideálně s poloosami Spidan, nebo e-shopem autodilycz.cz (z Českého Těšína), kde jsem kupoval prvně, protože to měli jako jedni z mála "skladem".
Poloosy přišly v porvaných Spidan krabicích polepených izolepou. Přestože jsem se někde dočetl, že Spidan dělá repase, tak jsem trochu v rozpacích co se týče kvality. Je to Belgická firma pod Německým koncernem a tak bych čekal asi něco jiného. Celá poloosa jako OK vypadá zánovně, ale zajímavá je pochybná a podřená povrchová úprava spodní "hlavy" (nebo jak to nazvat to za kloubem), a především loupající se povrch gumy měchů. Jako není to úplně zteřelé skrz, jen povrch, ale přijde mi, že to není v pořádku. Navíc se mi nezdají samotné homokinetické klouby. Na jedné hřídeli horním nejde skoro hnout, ale spodní je vyloženě volný. Na druhé zase naopak, spodní nehnu a horní je tak nějak mezi. Celé to na mě působí jako nějaký Polský fake v použité Spidan krabici. Viděl jste někdo Spidan či Lobro?






Dnes mi dorazily nové poloosy, objednal jsem Spidan, jak jsem vlastně už psal. Záhadou mi bylo, že prodejce psal o objednávání z Německa a týdnu čekání a za dva dny se na mě marně snažil dozvonit pošťák, přebral jsem to tedy až dnes. No a můžu říct, že jsem docela zděšen tím, co mi přišlo. Proto se chci zeptat, zdali náhodou nemáte někdo zkušenosti ideálně s poloosami Spidan, nebo e-shopem autodilycz.cz (z Českého Těšína), kde jsem kupoval prvně, protože to měli jako jedni z mála "skladem".
Poloosy přišly v porvaných Spidan krabicích polepených izolepou. Přestože jsem se někde dočetl, že Spidan dělá repase, tak jsem trochu v rozpacích co se týče kvality. Je to Belgická firma pod Německým koncernem a tak bych čekal asi něco jiného. Celá poloosa jako OK vypadá zánovně, ale zajímavá je pochybná a podřená povrchová úprava spodní "hlavy" (nebo jak to nazvat to za kloubem), a především loupající se povrch gumy měchů. Jako není to úplně zteřelé skrz, jen povrch, ale přijde mi, že to není v pořádku. Navíc se mi nezdají samotné homokinetické klouby. Na jedné hřídeli horním nejde skoro hnout, ale spodní je vyloženě volný. Na druhé zase naopak, spodní nehnu a horní je tak nějak mezi. Celé to na mě působí jako nějaký Polský fake v použité Spidan krabici. Viděl jste někdo Spidan či Lobro?






-
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte 12.05.2009 00:00
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle v nových poloosách
Heh tak mám reakci e-shopu:
Dobrý den - z koncovek kloubu a prirub manzet je zjevne ze dil je naprosto novy, co se tyce podle vas zpuchrelych manzet neni to spuchrele ale je to podle vseho barva kdyz delali tovarni repas tak nekdo omylem prestrikal i manzetu a sponku manzety ale jak pisete nevypada to verohodnea lajk to muze povazovat za nekvalitni atd...jak sam pisete. Takto to spidan posila ze sve tovarny a tak jsme to preposlali i vam, my to neovlivnime,pokud o zbozi nemate zajem poslete to zpet, vse v puvodnich obalech a prebalene strecovkou nebo balicim papirem - prilozte cislo uctu a my vam vratime penize. Polosy vymenit nejde jelikoz nikde nejsou, a min 1-2 mesice nikde nebudou
Tak jsem ještě jednou zaběhnul se na to podívat ... a fakt, je to jen barva. Mě se to nezdálo, protože mi to přišlo jako guma, ale už tomu rozumím, ono je to celé přestříkané nějakým plastidipem, nebo obdobnou měkkou sračkou, i na těch samotných hřídelích.
Tak kura jestli tohle je repas za 4 tisíce kus, tak se tím budu asi živit.
Já jsem vnitřně přesvědčen, že to bastlí někde Polák za hranicema. Jako, kdyby to přišlo v nové krabici a zabalené alespoň ve strečovce, tak tomu asi věřím, ale tohle???
Dobrý den - z koncovek kloubu a prirub manzet je zjevne ze dil je naprosto novy, co se tyce podle vas zpuchrelych manzet neni to spuchrele ale je to podle vseho barva kdyz delali tovarni repas tak nekdo omylem prestrikal i manzetu a sponku manzety ale jak pisete nevypada to verohodnea lajk to muze povazovat za nekvalitni atd...jak sam pisete. Takto to spidan posila ze sve tovarny a tak jsme to preposlali i vam, my to neovlivnime,pokud o zbozi nemate zajem poslete to zpet, vse v puvodnich obalech a prebalene strecovkou nebo balicim papirem - prilozte cislo uctu a my vam vratime penize. Polosy vymenit nejde jelikoz nikde nejsou, a min 1-2 mesice nikde nebudou
Tak jsem ještě jednou zaběhnul se na to podívat ... a fakt, je to jen barva. Mě se to nezdálo, protože mi to přišlo jako guma, ale už tomu rozumím, ono je to celé přestříkané nějakým plastidipem, nebo obdobnou měkkou sračkou, i na těch samotných hřídelích.
Tak kura jestli tohle je repas za 4 tisíce kus, tak se tím budu asi živit.
Já jsem vnitřně přesvědčen, že to bastlí někde Polák za hranicema. Jako, kdyby to přišlo v nové krabici a zabalené alespoň ve strečovce, tak tomu asi věřím, ale tohle???
Re: Vůle v nových poloosách
Já bych chtěl peníze zpátky, ale co objednat místo toho ti neporadím. 

Re: Vůle v nových poloosách
Taky bych už jen z principu zboží vrátil, toto nevypadá v pořádku už jen pro ty vůle..
Re: Vůle v nových poloosách
Tak vnitřní kloub je asi novej, ale ten vnější jen někdo zkouknul a přestříkal. Ani si nedal práci s očištěním. Co chodí repasy, tak zůstává jen "tyčka" . Zbytek bývá novej. Máš to nějaký divný.
Re: Vůle v nových poloosách
Tatík má podobnou zkušenost se Spidan na jinou značku, pofiderní hned z krabice, na autě Ko během pár set km... reklamace neuznána, soudní znalec apod se to táhlo...
“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte 12.05.2009 00:00
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle v nových poloosách
Spidan jsem poslal zpět na vrácení ve 14-ti denní lhůtě, tam snad nebude problém. SKF jsem poslal na reklamaci, tam předpokládám závěr "neodborná montáž".
No a protože totálně nevím co koupit, SKF shit, Spidan pochybný, Lobro = Spidan a jediné co tak zbývá je Metelli, o kterém jsem též četl někde, že je to taliánský šmejd, tak nezbývá než zkusit je repasovat sám
No a protože totálně nevím co koupit, SKF shit, Spidan pochybný, Lobro = Spidan a jediné co tak zbývá je Metelli, o kterém jsem též četl někde, že je to taliánský šmejd, tak nezbývá než zkusit je repasovat sám

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte 12.05.2009 00:00
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle v nových poloosách
To půjde...


-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Vůle v nových poloosách
No to good luck! Kdyby člověk měl od toho aspoň výkresy v jakých vůlích je to vyrobený.. si myslím, že to může hrkat i na tom tisícihranu.
Jinak nenarazil jsem o jaký auto / motorizaci jde a proč potom nejdeš koupit kvalitní poloosy do BMW ?
Jinak nenarazil jsem o jaký auto / motorizaci jde a proč potom nejdeš koupit kvalitní poloosy do BMW ?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte 12.05.2009 00:00
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle v nových poloosách
E46 compact 325ti
Na tom tisícihranu může být vůle max. ve zlomku milimetru, jinak nevím jak, jedině, že by tam chyběly zuby.
A proč nejdu koupit kvalitní poloosy do BMW? Dle ceníku 29 498 Kč. To je polovina hodnoty auta (když pominu fakt, že jsem ji svými opravami tak čtyřnásobně překročil, ale hodnotu auta fakticky nezvýšil).
Na tom tisícihranu může být vůle max. ve zlomku milimetru, jinak nevím jak, jedině, že by tam chyběly zuby.
A proč nejdu koupit kvalitní poloosy do BMW? Dle ceníku 29 498 Kč. To je polovina hodnoty auta (když pominu fakt, že jsem ji svými opravami tak čtyřnásobně překročil, ale hodnotu auta fakticky nezvýšil).
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 266
- Registrován: úte 12.05.2009 00:00
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle v nových poloosách
Tak tady pár obrázků z renovace starých poloos:





Řeknu vám, že to skládání je fakt ježek v kleci, vůbec se to nezdá, tohle chce zkušenosti. Ale nakonec se po mnoha hodinách podařilo.
A jak to bylo dál?
K velkému štěstí mi vrátili peníze za ty údajné Spidany, a dokonce mi uznali i jednu reklamaci těch SKF, tedy vadné byly. U druhé ještě nevím. Ale tady pěkný příběh končí.
Renovované poloosy jsem namontoval, a byť tam asi nějaké to placebo zlepšení bude, ten hlavní problém zůstal nevyřešen. Stále prudkým pouštěním spojky na jedničku či zpátečku se ozve výrazné klepnutí.
Požádal jsem známého ex-automechanika, ať mi to poslechne na rampě zespodu, zatímco já budu trhat spojkou. Už za jízdy mi tvrdil, že mi hučí diferák, s čímž se tedy neztotožnuji. Po testu, kdy jsem měl zabržděné kola a trhal spojkou to komentoval, že mi tam ten diferák úplně chodí a je to jedznoznačně v ložiscích diferáku. No já nevím. Poustil jsem se tedy do opětovné demontáže poloos, kdy jsem si jednu renovovanou u toho trochu pokurvil, protože jsem debil lakoval diferák i v místě uložení poloosy a tím zmenšil průměr - takže jsem si hezky sundal jednu krytku, no musím zalepit lépe. Ale zkoušel jsem s různě s tím hýbat, "jezdit nasucho" bez poloos a pozorovat to, a nic podezřelého jsem tam neviděl. Jediné co tam chodí je ohnutá prachovka, kterou se mi nepodařilo správně narovnat. Dokonce jsem si to i natáčel mobilem, zdali tam něco neuvidím podezřelého - https://youtu.be/62tCqd4_Yh4. Mě přijde, že ten zvuk nejde z diferáku. On tam na tom videu nejde ani pořádně slyšet, je tam takový hlubší a tlumený. Když jsem si s ráčnou hýbal na vstupu diferáku, zvonivý zvuk se ozývá spíše od převodovky.
No budu zkoumat dál, nebo to prostě vzdám a pojedu do servisu.
Jo ale co ještě tam je, to by mohlo napovědět. Když pustím spojku a mám volnoběh, jde slyšet jemné "vrčení". Sešlápnutím spojky přestane. Tohle přesně dělá spojkové ložisko, ale já měnil spojku, ložisko i dvouhmoťák, nějaké nápady?
Možná to je do nějaké míry normální a jen jsem si toho dříve nevšiml - abych upřesnil situaci, mám totálně rozebraný interiér, v zadní části až na plechy, tedy jde slyšet fakt všechno...






Řeknu vám, že to skládání je fakt ježek v kleci, vůbec se to nezdá, tohle chce zkušenosti. Ale nakonec se po mnoha hodinách podařilo.
A jak to bylo dál?
K velkému štěstí mi vrátili peníze za ty údajné Spidany, a dokonce mi uznali i jednu reklamaci těch SKF, tedy vadné byly. U druhé ještě nevím. Ale tady pěkný příběh končí.
Renovované poloosy jsem namontoval, a byť tam asi nějaké to placebo zlepšení bude, ten hlavní problém zůstal nevyřešen. Stále prudkým pouštěním spojky na jedničku či zpátečku se ozve výrazné klepnutí.
Požádal jsem známého ex-automechanika, ať mi to poslechne na rampě zespodu, zatímco já budu trhat spojkou. Už za jízdy mi tvrdil, že mi hučí diferák, s čímž se tedy neztotožnuji. Po testu, kdy jsem měl zabržděné kola a trhal spojkou to komentoval, že mi tam ten diferák úplně chodí a je to jedznoznačně v ložiscích diferáku. No já nevím. Poustil jsem se tedy do opětovné demontáže poloos, kdy jsem si jednu renovovanou u toho trochu pokurvil, protože jsem debil lakoval diferák i v místě uložení poloosy a tím zmenšil průměr - takže jsem si hezky sundal jednu krytku, no musím zalepit lépe. Ale zkoušel jsem s různě s tím hýbat, "jezdit nasucho" bez poloos a pozorovat to, a nic podezřelého jsem tam neviděl. Jediné co tam chodí je ohnutá prachovka, kterou se mi nepodařilo správně narovnat. Dokonce jsem si to i natáčel mobilem, zdali tam něco neuvidím podezřelého - https://youtu.be/62tCqd4_Yh4. Mě přijde, že ten zvuk nejde z diferáku. On tam na tom videu nejde ani pořádně slyšet, je tam takový hlubší a tlumený. Když jsem si s ráčnou hýbal na vstupu diferáku, zvonivý zvuk se ozývá spíše od převodovky.
No budu zkoumat dál, nebo to prostě vzdám a pojedu do servisu.
Jo ale co ještě tam je, to by mohlo napovědět. Když pustím spojku a mám volnoběh, jde slyšet jemné "vrčení". Sešlápnutím spojky přestane. Tohle přesně dělá spojkové ložisko, ale já měnil spojku, ložisko i dvouhmoťák, nějaké nápady?
Možná to je do nějaké míry normální a jen jsem si toho dříve nevšiml - abych upřesnil situaci, mám totálně rozebraný interiér, v zadní části až na plechy, tedy jde slyšet fakt všechno...
Re: Vůle v nových poloosách
Tohle mi připomíná moje anabáze někdy před 10+ lety, kdy jsem byl ještě taky naivní
Jakýkoliv díl, co dnes koupíš v náhradě, je spíš krok zpět. Max tak na auto "na prodej". Tím spíš u věcí, jako jsou poloosy..
Poloosy, i když mají zemědělskou vůli, většinou necvakají. V naprosté většině případů je to vůle v ozubení difu. To je zvuk/ráz, kterej se dokáže přenášet až do kabiny.
To chrastění na volnoběh je převodovka. Běžná věc s vyšším nájezdem. Ty převodovky, ať už pěti nebo šestikvalt, dokážou chrastit stovky tisíc km.

Poloosy, i když mají zemědělskou vůli, většinou necvakají. V naprosté většině případů je to vůle v ozubení difu. To je zvuk/ráz, kterej se dokáže přenášet až do kabiny.
To chrastění na volnoběh je převodovka. Běžná věc s vyšším nájezdem. Ty převodovky, ať už pěti nebo šestikvalt, dokážou chrastit stovky tisíc km.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle v nových poloosách
Ložisko na vstupu do převodovkyDKx píše: Jo ale co ještě tam je, to by mohlo napovědět. Když pustím spojku a mám volnoběh, jde slyšet jemné "vrčení". Sešlápnutím spojky přestane. Tohle přesně dělá spojkové ložisko, ale já měnil spojku, ložisko i dvouhmoťák, nějaké nápady?
Možná to je do nějaké míry normální a jen jsem si toho dříve nevšiml - abych upřesnil situaci, mám totálně rozebraný interiér, v zadní části až na plechy, tedy jde slyšet fakt všechno...



E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Vůle v nových poloosách
Klepnutí při pouštění spojky sem řešil hodně dlouho na mé e36. Asi takhle :
Výměna všech silentbloku na powerflex a kontrola upevnění nápravnice = bouchá dál
Výměna diferaku za samosvor po repasi = bouchá dál
Repas komplet kardan = bouchá dál
Výměna komplet spojka za jednohmotu = bouchá dál
Výměna poloos za SKF nové = bouchá dál
Výměna svoru za jiný diferák = bouchá dál
Výměna převodovky 2x = bouchá dál
SKF poloosi zjištěna vůle , sehnal sem origo bez vůle = bouchá dál
o cca 60k chudší = bouchá dál
....
Prodej auta a mam klid
Výměna všech silentbloku na powerflex a kontrola upevnění nápravnice = bouchá dál
Výměna diferaku za samosvor po repasi = bouchá dál
Repas komplet kardan = bouchá dál
Výměna komplet spojka za jednohmotu = bouchá dál
Výměna poloos za SKF nové = bouchá dál
Výměna svoru za jiný diferák = bouchá dál
Výměna převodovky 2x = bouchá dál
SKF poloosi zjištěna vůle , sehnal sem origo bez vůle = bouchá dál
o cca 60k chudší = bouchá dál
....
Prodej auta a mam klid

Re: Vůle v nových poloosách
Macek: to je přesně to, co jsem myslel tím "když jsem byl ještě naivní"
Jsou věci, se kterýma se prostě musí člověk u starého auta smířit, jinak ho bude stát násobky prodejní ceny.

Jsou věci, se kterýma se prostě musí člověk u starého auta smířit, jinak ho bude stát násobky prodejní ceny.
Re: Vůle v nových poloosách
Klidně bych dal dalších 60 kdyby to někdo spravil ale tam už nebylo co měnit a sralo mě to tak šlo z domu.