Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
netypicke srovnani 6er 650 vs. m3 e92
netypicke srovnani 6er 650 vs. m3 e92
Jsem koukal, ze 6ky uz jsou za solidni ceny. Samozrejme M6 by byla pekna, ale cenove nedostupna, jinak ma zase turba a uz vidim ten naval problemu s nimi a se vstriky. Ale klasicka 650 s v8 atmosferou v cupe nevypada vubec zle a rocniky 2013 se pohybuji cenove jako m3e92, ktera ma kvuli atmosfere taky svoje.
Jak to je vubec s naklady techto aut? M3 potrebuje po 100-150 podle stylu jezdeni ojnicni loziska a obe skrtici klapky. Loziska v senkyrovi za 35, klapky nevim, prodava se opravna sada za 3-12tis, jen ty kolecka. Nove jsou origo za 50 (2x25) a pouzite jestli se sehnaji, tak za pulku. Nahrady nejsou. Pak uz je to o servise a pokud se nedela neco atyp m3, tak ceny ok, protoze to je porad 3er.
Co ale 650ka? jake ma svoje libustky a jak je na tom servisove?
Jak to je vubec s naklady techto aut? M3 potrebuje po 100-150 podle stylu jezdeni ojnicni loziska a obe skrtici klapky. Loziska v senkyrovi za 35, klapky nevim, prodava se opravna sada za 3-12tis, jen ty kolecka. Nove jsou origo za 50 (2x25) a pouzite jestli se sehnaji, tak za pulku. Nahrady nejsou. Pak uz je to o servise a pokud se nedela neco atyp m3, tak ceny ok, protoze to je porad 3er.
Co ale 650ka? jake ma svoje libustky a jak je na tom servisove?
Naposledy upravil(a) Carlos CC dne sob 28.03.2020 15:13, celkem upraveno 1 x.
- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: netypicke srovnani 6er 650 vs. m3 e92
650 rocnik 2013 ale neni klasicka atmosfericka V8, to je naturbena pruserova N63, tomu bych se vyhnul.
Chces li amtosferickou V8 6er v kupatku, pak leda E63 645/650i.
Za me idealni kompromis M6 E63 (atmosfericka V10);-)
Jinak nevim, proc se kazdej divi, ze zavodni motor, co toci (teoreticky) 10000rpm (S85, S65) potrebuje jednou za 70kkm vymenit ojnicni loziska
Chces li amtosferickou V8 6er v kupatku, pak leda E63 645/650i.
Za me idealni kompromis M6 E63 (atmosfericka V10);-)
Jinak nevim, proc se kazdej divi, ze zavodni motor, co toci (teoreticky) 10000rpm (S85, S65) potrebuje jednou za 70kkm vymenit ojnicni loziska

Re: netypicke srovnani 6er 650 vs. m3 e92
A jo, wiki pekne kecala, pica. No i 3litr (640) N55 je turbo, samozrejme 4,4 N63 a M6 ma S63 biturbo
hm, tak to budou podobny prusery jako u oturbenych trojek ne, vstriky imrvere mrtvy, turba odejdou...
A nejaky rozdil ve spolehlivosti mezi N63 a S63 z M6? a nebo pak N57 diesel, ten by drzel ne, ten oturbit umi uz od E46.
hm, tak to budou podobny prusery jako u oturbenych trojek ne, vstriky imrvere mrtvy, turba odejdou...
A nejaky rozdil ve spolehlivosti mezi N63 a S63 z M6? a nebo pak N57 diesel, ten by drzel ne, ten oturbit umi uz od E46.
- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: netypicke srovnani 6er 650 vs. m3 e92
Nejvetsi pruser z toho listu je S63 a za nim hned v zavesu N63.
Fakt bych se byt tebou zamyslel nad M6 E63, ta V10 je bozi a v BMW uz nikdy V10 nebude
Jinak bych bral M3 E90. 650 s N63 snad ani zadarmo.
Navic N57 v E46 nikdy nebyla 
Fakt bych se byt tebou zamyslel nad M6 E63, ta V10 je bozi a v BMW uz nikdy V10 nebude

6er v dieselu... ...budu delat, ze jsem to neslyselCarlos CC píše:...a nebo pak N57 diesel, ten by drzel ne, ten oturbit umi uz od E46.



Re: netypicke srovnani 6er 650 vs. m3 e92
Tak ohledne E46 jsem myslel ten motor co se tam daval, ne N57. Ale souhlas, nafta patri do kamen, u BMW urcite.
No stara m6 by urcite byla mechanicky super, akorat ze je tak oskliva, az je oskliva. Pro mne, ten zadek mi proste nejde vubec. F13 je krasny, cenove dostupny auto. M6 F13 nedostupny, neresim. Ale jestli je to tak, ze ta N63 je vrah, tak to nema smysl. Je tam neco jinyho, co je vyhlasena mrtvola? napriklad ta 8st automat spojka?
No stara m6 by urcite byla mechanicky super, akorat ze je tak oskliva, az je oskliva. Pro mne, ten zadek mi proste nejde vubec. F13 je krasny, cenove dostupny auto. M6 F13 nedostupny, neresim. Ale jestli je to tak, ze ta N63 je vrah, tak to nema smysl. Je tam neco jinyho, co je vyhlasena mrtvola? napriklad ta 8st automat spojka?
Re: netypicke srovnani 6er 650 vs. m3 e92
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 13:29, celkem upraveno 1 x.
Re: netypicke srovnani 6er 650 vs. m3 e92
tak S65 kdyz se netrapi, tak je dobrej motor, staci menit olej pravidelne, nerubat to studeny a preventivne vymenit saly, za tehle konstelace pry vydrzi celkem dlouho, mozna 300, alespon psali odbornici z NDR. Samozrjeme v opacnem pripade udela papa klido za 50tis.
Co ta F13 tedy, o N63 jsem se nedocetl nic pekneho, treba tady
https://www.autoweb.cz/10-motoru-pred-k ... -agregaty/
Nekde psali ze jaks taks se to odladilo od 2016 az...
Co ta F13 tedy, o N63 jsem se nedocetl nic pekneho, treba tady
https://www.autoweb.cz/10-motoru-pred-k ... -agregaty/
Nekde psali ze jaks taks se to odladilo od 2016 az...
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: netypicke srovnani 6er 650 vs. m3 e92
To myslím, že každej průměrnej nebo aspoň první majitel časem najede jak jsou ty auta už víc na daily. No a co 635i to je dobrej motor, ne.cheater píše:A spousta lidí ani tolik km stím autem nenajede. A když tak určitě né za rok ani dva až na pár výjimekItchythefirst píše:650 rocnik 2013 ale neni klasicka atmosfericka V8, to je naturbena pruserova N63, tomu bych se vyhnul.
Chces li amtosferickou V8 6
Jinak nevim, proc se kazdej divi, ze zavodni motor, co toci (teoreticky) 10000rpm (S85, S65) potrebuje jednou za 70kkm vymenit ojnicni loziska
Re: netypicke srovnani 6er 650 vs. m3 e92
N55 bych se nebál, jede, nežere, umírají díly v cca 150tis km intervalu (refresh tak 60-80tis Kč, vstřiky, hpfp, vodní pumpa, T-stat, cívky, vanos ventily)...
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: netypicke srovnani 6er 650 vs. m3 e92
taky si rikam, N55 co se davala do F13, je ta sama, co je v E92 335i od LCI, tedy verze N55B30. A o te se rika, ze neni uz tak moc problemova jako predchudce N54. U N55 se musi metnit tyhle dily. Ale to S65 ma take sve specifika (ojnicni loziska a hrdlo skrtici klapky), kdy vyjde oprava neco mezi 40-85tis, zalezi na tech klapkach. A interval je podobny, nebo castejsi, podle stylu jizdy.Hanz píše:N55 bych se nebál, jede, nežere, umírají díly v cca 150tis km intervalu (refresh tak 60-80tis Kč, vstřiky, hpfp, vodní pumpa, T-stat, cívky, vanos ventily)...
Co je ale u N55 problem je ten primej vstrik, kdy se dostava benzin do oleje a pokud se nejezdi delsi trasy, ale po meste, tak pry hrozi vydreni, protoze ten motor se v mestskym provozu malo zahreje (tedy pokud jede clovek 10min do prace). Tim padem se neodpari benzin co auto pri startu nacuclo a hromadi se v oleji. Az je ho tam tolik, ze to ovlivni mazaci schopnost samotneho oleje a zacne se pomalu vydirat motor. Druha vec je, ze opet jezdenim po meste hrozi castejsi problemy se vstriky, protoze se opet kvuli neprohrati nevypaluje poradne karbon. A treti fakt je ten, ze S65 ma hlas jak zvon, kdezto o N55 se rika, ze je to lepsi vysavac, coz mi prijde vyrazne prehnane, ale V8 to neni.
U S65 je nutne menit ojnicni loziska, klapky a nejaka ficura s volnobehem, to jsou nejdrazsi veci. Jinak v ohledu na unik oleje je to asi podobne jako u N55, meni se tesneni vika ventilu, vana, prevodovka... A vice se zde hreje olej, ale to pry neni zasadni problem v beznem provozu, ale jen na draze. Hlas motoru je jinde samozrejme. A jestli se nepletu, tak S65 ma neprime vstrikovani, cimz nam odpadaji problemy s karnonizaci a smrti vstriku (nebo se vyrazne eliminuji). Z toho titulu by se dalo soudit, ze jako bezny daily car na popojizdky po meste je uz mozna i S65 vhodnejsi, protoze bude trpet mene nez oturbenci.
hezky clanek o vstrikoani tady
https://automix.denik.cz/zivot-ridice/v ... 80226.html
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: netypicke srovnani 6er 650 vs. m3 e92
Jako když už porovnávat asi logičtější by bylo motory podobné koncepce :
N/A motory V8: 6er N62 vs. M3 S65
Turbobenzin R6: 6er N55 vs. M2/M3/M4 S55
N/A motory V8: 6er N62 vs. M3 S65
Turbobenzin R6: 6er N55 vs. M2/M3/M4 S55
Re: netypicke srovnani 6er 650 vs. m3 e92
coz to jo, ze to jsou jine motory, ale ja prave porovnavam auta jako celek, kdy F13 je krasny vykvet designu, ale problemovy motor, protoze N63 je asi jeden z nejhorsich motoru poslednich let vubec a N55 ma sve mouchy, pricemz mozna ze uz na 6ku neni tak dravy, jako na 3ku