Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Klepání motoru N54
Klepání motoru N54
Ahoj všem,
dnes jsem si všiml divného zvuku z motoru mé N54, kterého posledně ještě nebylo, nebo jsem to minimálně neslyšel..
Pozoruji to jen na volnoběh, při zvýšených otáčkách nic neslyším (tedy jak se jen dá slyšet při větším hluku, ale žádné drnčení se nekoná).
Výkon beze změny, otáčky, zvuk, teplota oleje taky. Poslední výměna oleje asi před 7 tisíci kilometry (5W-40), motor kompletně dekarbonizován, nové vačky, svíčky, cívky, aj. (před cca 20 tis. km), palivo vždy jen 100-ka, nebo 95 + VIF.
Má někdo zkušenost o co může jít?
Děkuji.
dnes jsem si všiml divného zvuku z motoru mé N54, kterého posledně ještě nebylo, nebo jsem to minimálně neslyšel..
Pozoruji to jen na volnoběh, při zvýšených otáčkách nic neslyším (tedy jak se jen dá slyšet při větším hluku, ale žádné drnčení se nekoná).
Výkon beze změny, otáčky, zvuk, teplota oleje taky. Poslední výměna oleje asi před 7 tisíci kilometry (5W-40), motor kompletně dekarbonizován, nové vačky, svíčky, cívky, aj. (před cca 20 tis. km), palivo vždy jen 100-ka, nebo 95 + VIF.
Má někdo zkušenost o co může jít?
Děkuji.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání motoru N54
Sundej řemen, zkus to bez něj a vyloučíš příslušenství - servo, altík, klima, kladka
Pak víš že to je něco případně uvnitř


Pak víš že to je něco případně uvnitř


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání motoru N54
Buďto je roztřepený některý řemen, nebo se třese DISA - např. urvaná osička klapky, hrozí sežerání motorem.
Naposledy upravil(a) starML dne ned 05.04.2020 22:06, celkem upraveno 1 x.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání motoru N54
N54 nemá DISA 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání motoru N54
oops, uznávám, že mezi motory M54 a N54 je jistý rozdíl, například v tom prvním písmenku ....
Re: Klepání motoru N54
Díky chlapi za rady, takže prvně se zaměřit na ten malý řemen a pak se uvidí 

Re: Klepání motoru N54
Obnovuji téma s dalším sledováním a upřesněním:
1) Řemenem to asi nebude, jde to vyloženě z olejového filtru, nebo jeho těsné blízkosti
2) Objevuje se to POUZE u zahřátého motoru, někdy i velmi intenzivně (stálé rachotání)
3) Při delším volnoběhu zvuk samovolně zcela zmizí až do chvíle, kdy přeřadím na R, N, nebo D - poté opět něco rachotí delší dobu i na P, než se to zklidní (asi tak půl hodiny)
4) Při jakýchkoli vyšších otáčkách (i lehce) zvuk zcela zmizí
Upřímně vůbec ten zvuk nechápu..
1) Řemenem to asi nebude, jde to vyloženě z olejového filtru, nebo jeho těsné blízkosti
2) Objevuje se to POUZE u zahřátého motoru, někdy i velmi intenzivně (stálé rachotání)
3) Při delším volnoběhu zvuk samovolně zcela zmizí až do chvíle, kdy přeřadím na R, N, nebo D - poté opět něco rachotí delší dobu i na P, než se to zklidní (asi tak půl hodiny)
4) Při jakýchkoli vyšších otáčkách (i lehce) zvuk zcela zmizí
Upřímně vůbec ten zvuk nechápu..

Re: Klepání motoru N54
Vakuová pumpa? Hpfp? Ty jsou pod domkem olej filtru...
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: Klepání motoru N54
Přiznám se, že jsem se dodnes nedostal k tomu to řešit..
Nicméně protože se chystám s autem křižovat v následujících dnech ČR a chtěl jsem mít jistotu, zajel jsem dnes do místního servisu ke známému a aspoň na základě jeho zkušeností za použití stetoskopu jsme zjistili, že i když se zdárně zvuk nejsilněji jeví z domku olejového filtru, ve skutečnosti půjde s největší pravděpodobností o alternátor, který je velmi hlasitý hlavně ve své zadní části. Takže později půjde na výměnu, nebo repas a uvidíme, jestli zvuk zmizí.
Nicméně protože se chystám s autem křižovat v následujících dnech ČR a chtěl jsem mít jistotu, zajel jsem dnes do místního servisu ke známému a aspoň na základě jeho zkušeností za použití stetoskopu jsme zjistili, že i když se zdárně zvuk nejsilněji jeví z domku olejového filtru, ve skutečnosti půjde s největší pravděpodobností o alternátor, který je velmi hlasitý hlavně ve své zadní části. Takže později půjde na výměnu, nebo repas a uvidíme, jestli zvuk zmizí.