Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Barva - teplota xenonů
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 903
- Registrován: pát 08.06.2007 00:00
- Bydliště: Doma
- Klubové ID: 1723
Barva - teplota xenonů
Nikde jsem tady nenašel podobné téma a funkce hledat mi moc nefunguje.
Jde mi o to jaká teplota xenonů je nejlepší. Zatím jsem používal xenony myslím 4.300K ale uvažoval jsem o třeba 6.000K ale nevím jestli nebude horší světlo při dešti atd. Můžete mi někdo kdo máte už zkušenosti z praxe k tomu něco napsat?
Jde mi o to jaká teplota xenonů je nejlepší. Zatím jsem používal xenony myslím 4.300K ale uvažoval jsem o třeba 6.000K ale nevím jestli nebude horší světlo při dešti atd. Můžete mi někdo kdo máte už zkušenosti z praxe k tomu něco napsat?
Re: Barva - teplota xenonů
Za deště je 6000k strašné, čím více, tím hůř. Jednou jsem zkusil i 8000k a strašný. 4300k je nejpřirozenější pro oči.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 903
- Registrován: pát 08.06.2007 00:00
- Bydliště: Doma
- Klubové ID: 1723
Re: Barva - teplota xenonů
Jako 4.300K jsou v pohodě a nemám problém ale chtěl jsem zkusit jinou teplotu. Jeden člen tady mě tvrdí že 6.000K je lepší jak 4.300K a jelikož jsem chtěl zkusit změnu tak se raději zeptám než něco koupím. Od roku 2007 používám jen 4.300K a jiné jsem nikdy nezkusil 

- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Re: Barva - teplota xenonů
originál osram prodává 5000k je to takovej zlatej střed.... svítí silně bíle lehce s modrým nádechem... kdežto 6000k už do modra.
přesný název.
OSRAM XENARC COOL BLUE INTENSE 5000K
Auto pak hodně omládne a viditelnost je skvělá.
přesný název.
OSRAM XENARC COOL BLUE INTENSE 5000K
Auto pak hodně omládne a viditelnost je skvělá.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 903
- Registrován: pát 08.06.2007 00:00
- Bydliště: Doma
- Klubové ID: 1723
Re: Barva - teplota xenonů
No tady jde vidět že 5000 je bílej ale jak to je s mlhou, mrholení, silný déšt apod.


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 903
- Registrován: pát 08.06.2007 00:00
- Bydliště: Doma
- Klubové ID: 1723
Re: Barva - teplota xenonů
Takže díky tématu jsem měl včera večer možnost vyzkoušet 4.300K vs 5.000K a trochu pršelo místy i s mlhou mezi polema a jednoznačně 4.300K lepší jak 5.000K! Takže zůstávám stále u stejné teploty protože teplotou 5000 bych šel víc do hoven
Re: Barva - teplota xenonů
A s 6000k ještě více do kakanců
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Re: Barva - teplota xenonů
a spousty lidi jezdi s 6K nebo 8K ti jsou pak slepí tedy.
Já s 5K jsem v pohodě. Auto vypadá pekne a viditelnost je taky ok. Mám cca 3200 lumenů změřeno což je luxusní hodnota oproti běznym autum co sviti kolem cca 800-1000lumenu...
Já s 5K jsem v pohodě. Auto vypadá pekne a viditelnost je taky ok. Mám cca 3200 lumenů změřeno což je luxusní hodnota oproti běznym autum co sviti kolem cca 800-1000lumenu...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 903
- Registrován: pát 08.06.2007 00:00
- Bydliště: Doma
- Klubové ID: 1723
Re: Barva - teplota xenonů
Testoval jste už někdo Yeaky D2S 4500K ??
Re: Barva - teplota xenonů
Co chces testovat na tom cinskom srote? Kup si poriadne OSRAM a nie takyto odpad.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3944
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Barva - teplota xenonů
Částečný offtopíč: Já nevím proč, ale žiju v přesvědčení, že "stát" to nějak reguluje/omezuje, co je a co není (tady v CZ) legální... (svítivost a snad i barva světla = těplota světla), ale nemám patent na rozum.
Neví někdo, co přesně říká naše (CZ) legislativa ke xenonům?
Sichr vím o povinných ostřikovačích na xenony a něco mi v palici "rezonuje" že tam něco je i o svítivosti resp. "těplotě"....
Neví někdo, co přesně říká naše (CZ) legislativa ke xenonům?
Sichr vím o povinných ostřikovačích na xenony a něco mi v palici "rezonuje" že tam něco je i o svítivosti resp. "těplotě"....
Re: Barva - teplota xenonů
Stačí mrknout na homologační kód na výbojce
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Re: Barva - teplota xenonů
Ja je zkusil koupit pred rokem a pohoda..PRAHAV8 píše:Testoval jste už někdo Yeaky D2S 4500K ??
Re: Barva - teplota xenonů
Co je pro tebe běžné auto? Jestli stará felicie, tak tomu věřím, ale že by “běžné auto” mělo o cca 2300 lumenů méně? To máš Bentley?Filozof píše:a spousty lidi jezdi s 6K nebo 8K ti jsou pak slepí tedy.
Já s 5K jsem v pohodě. Auto vypadá pekne a viditelnost je taky ok. Mám cca 3200 lumenů změřeno což je luxusní hodnota oproti běznym autum co sviti kolem cca 800-1000lumenu...
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Re: Barva - teplota xenonů
měřil jsem světlo u pár let jetého auta Fiat a pak u Seatu kde to bylo podobné.
Nejde o auta ale o světla ..můžeš mít jakékoliv auto pokud dáš kvalitní pochromované paraboly a kvalitní zdroj světla a budeš mít vše ok budou svítit moc dobře.
Třeba s novýma světlama se to nedá srovnávat nějaké MATRIX či supervýkonné světla u BMW či MB.... tam ta hodnota svitu bude jistě vyšší.
Otec má světla komplet dělané od snejka na e61 a ty upalují hlavy ... úplně luxusně svítí ... neměl jsme možnost měřit jelikož jsem měl měřák pár dní, ale budou ještě lepší než ty moje o dost silnější.
Nejde o auta ale o světla ..můžeš mít jakékoliv auto pokud dáš kvalitní pochromované paraboly a kvalitní zdroj světla a budeš mít vše ok budou svítit moc dobře.
Třeba s novýma světlama se to nedá srovnávat nějaké MATRIX či supervýkonné světla u BMW či MB.... tam ta hodnota svitu bude jistě vyšší.
Otec má světla komplet dělané od snejka na e61 a ty upalují hlavy ... úplně luxusně svítí ... neměl jsme možnost měřit jelikož jsem měl měřák pár dní, ale budou ještě lepší než ty moje o dost silnější.
- m4zzy
- Registrovaný
- Příspěvky: 519
- Registrován: sob 11.02.2012 01:00
- Bydliště: Vysočina
- Klubové ID: 3096
Re: Barva - teplota xenonů
Shodou náhod jsem optik a děláme světla pro MB, BMW, AUDI, VW group atd takže všechny ty lasery, matrixy, pixelové světla atd.
co vím, tak na barvu, resp teplotu "xenonů" už se nijak extra nekouká, jelikož je to stará technologie a dneska jedou LEDky. Halogeny už taky nic. A na STK si myslím že vám to nikdo nezměří jakou teplotu ty světla mají. každopádně bych nešel do extrémů viz 8000K a pod. Držel bych se u 4300-6000K max. To že některá auta vypadají že Vás "skenují" modrofialovým světlem je dáno tím, že poloha clonky v tom daném modulu světla je tak nastavená a je to díky lomu světla na rozhraní světlo/tma a tu barvu si většinou určuje sám zákazník (jako automobilka, né koncový uživatel
)
Nicméně pokud měříme světla, měříme to v jiných jednotkách (candely/luxy) a ty jsou závislé na vzálenosti měřícího čidla, takže se moc neorientuju, co jsou ty lumeny (předpokládám čím víc lumenů, tím víc světla).
Ale nejvýkonější světlomety co kdy byly a opravdu mají nejvyšší svítivost jsou Xenony. LED světlomety svítí méně, ikdyž pocitově bílé LED svítí víc. Je to dáno tím, že LED má mnohem přijatelnější spektrum svítívosti pro lidské oko, kdežto xenon (nebo i halogen) mají největší svítivost ve spektru, které lidské oko už nevnímá. Z tohoto důvodu musí mít xenony povinné ostřikovače a naklápění, aby se nestalo že budou oslňovat (to, že si ty světla můžete doma vyšroubovat nahoru a svítit pánu bohu do oken to už je věc druhá, nebo si deaktivovat ostřikovače světlometů...)
Co se týče smaozřejmě úprav světlometů, co děla snejk či sviťlíp, jsou to neorigo zásahy a v podstatě to není legální protože to není homologované (to dá rozum), nicméně ty naše staré auta už to mají vypálené ty světla a i já sám uvažuju, že si to nechám vytunit ty své na E91.
No a pokud chcete vědět perličku, tak BMW nedělá laserová světla. Je tam jen jeden malinkatý laserový modu, který se rozsvítí pouze za určitých podmínek (vařím z hlavy ale je to asi nad 80km/h a v případě, že nikde jinde není jiný vnější zdroj světla (protijedoucí auto/pouliční osvětlení atd)...zbytek světel je samozřejmě LED technologie, ale na boku světla je marketiingově napsáno BMV Laser žejooo
co vím, tak na barvu, resp teplotu "xenonů" už se nijak extra nekouká, jelikož je to stará technologie a dneska jedou LEDky. Halogeny už taky nic. A na STK si myslím že vám to nikdo nezměří jakou teplotu ty světla mají. každopádně bych nešel do extrémů viz 8000K a pod. Držel bych se u 4300-6000K max. To že některá auta vypadají že Vás "skenují" modrofialovým světlem je dáno tím, že poloha clonky v tom daném modulu světla je tak nastavená a je to díky lomu světla na rozhraní světlo/tma a tu barvu si většinou určuje sám zákazník (jako automobilka, né koncový uživatel

Nicméně pokud měříme světla, měříme to v jiných jednotkách (candely/luxy) a ty jsou závislé na vzálenosti měřícího čidla, takže se moc neorientuju, co jsou ty lumeny (předpokládám čím víc lumenů, tím víc světla).
Ale nejvýkonější světlomety co kdy byly a opravdu mají nejvyšší svítivost jsou Xenony. LED světlomety svítí méně, ikdyž pocitově bílé LED svítí víc. Je to dáno tím, že LED má mnohem přijatelnější spektrum svítívosti pro lidské oko, kdežto xenon (nebo i halogen) mají největší svítivost ve spektru, které lidské oko už nevnímá. Z tohoto důvodu musí mít xenony povinné ostřikovače a naklápění, aby se nestalo že budou oslňovat (to, že si ty světla můžete doma vyšroubovat nahoru a svítit pánu bohu do oken to už je věc druhá, nebo si deaktivovat ostřikovače světlometů...)
Co se týče smaozřejmě úprav světlometů, co děla snejk či sviťlíp, jsou to neorigo zásahy a v podstatě to není legální protože to není homologované (to dá rozum), nicméně ty naše staré auta už to mají vypálené ty světla a i já sám uvažuju, že si to nechám vytunit ty své na E91.
No a pokud chcete vědět perličku, tak BMW nedělá laserová světla. Je tam jen jeden malinkatý laserový modu, který se rozsvítí pouze za určitých podmínek (vařím z hlavy ale je to asi nad 80km/h a v případě, že nikde jinde není jiný vnější zdroj světla (protijedoucí auto/pouliční osvětlení atd)...zbytek světel je samozřejmě LED technologie, ale na boku světla je marketiingově napsáno BMV Laser žejooo

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 903
- Registrován: pát 08.06.2007 00:00
- Bydliště: Doma
- Klubové ID: 1723
Re: Barva - teplota xenonů
Koukal jsem na srovnaní s Osram 4300 a tahle značka Yeaky byla lepší i v autě to vypadalo že líp svítí ale vše je jen video nic reálného.Myse7 píše:Ja je zkusil koupit pred rokem a pohoda..PRAHAV8 píše:Testoval jste už někdo Yeaky D2S 4500K ??
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Re: Barva - teplota xenonů

Světelný tok (luminous flux) vyjadřuje schopnost způsobit zrakový vjem a udává se tím výkon světelného zdroje. Svítivost se udává v jednotce lumenů (lm) a je měřena v laboratorních podmínkách. Vyšší hodnota světelného toku (více lumenů) znamená větší množství světla vyzařované světelným zdrojem všemi směry a tedy i pro vás lepší viditelnost. Výrobci světelných zdrojů (lampy, čelovky, žárovky apod.) touto veličinou vyjadřují jejich výkon. Příklady světelného toku: svíčka 10 lm, 100 W žárovka 1300 lm a kompaktní zářivka 900 lm.
Osvětlenost (illuminance) nebo také intenzita osvětlení (luminous emittance) je definována jako světelný tok na určitou jednotku plochy. Jednotkou je lux (lx). Příklady: osvětlení za úplňku 0.24 lx, zatažená zimní obloha 3000 lx, slunečný letní den 100 000 lx, 100 W žárovka ze vzdálenosti 2 m má intenzitu osvětlení jen 35 lx.
Světelný tok je celkové množství světla, které vydávaného určitým zdrojem světla (např. baterkou). Počet lumenů nám tedy odpoví na otázku: kolik světla vychází z tohoto světelného zdroje?
Osvětlenost je pak intenzita osvětlení určité plochy v určité vzdálenosti od světelného zdroje. Odpovídá na otázku: jak dobře je objekt osvětlen v této konkrétní vzdálenosti od světelného zdroje?
Pro čelovku či baterku je tedy důležité, kolik lumenů vydává. Např. pro bodové světlo na hudebním pódiu záleží, kolika luxy osvětlí konkrétní plochu.
Přepočet obou veličin je následující: 1 lux = 1 lm / 1 m2
Pravda je že většina měřáků to uvádí v luxech při měření intenzity světla.
Re: Barva - teplota xenonů
Ja tam mel origo a jeden uz byl ruzovej.. za ty prachy jsem zkusil yeaky a rikal si, ze i kdyby se za rok podelaly tak to neni zas takovej výdej.. a byl to rozdil jako krava. Ale jak rikam, musely to bejt jeste puvodni originaly no. Porovnat s osram nemuzu ale kazdopadne si nestezuju..PRAHAV8 píše:Koukal jsem na srovnaní s Osram 4300 a tahle značka Yeaky byla lepší i v autě to vypadalo že líp svítí ale vše je jen video nic reálného.Myse7 píše:Ja je zkusil koupit pred rokem a pohoda..PRAHAV8 píše:Testoval jste už někdo Yeaky D2S 4500K ??