Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E60 IBS
E60 IBS
Ahoj, rád bych od někoho zkušeného dostal radu v postupu při řešení problému, zřejmě s IBS.
Situace je taková:
Auto snad rok sporadicky vyhazovalo chybu na iDrivu o tom, že něco vybíjí baterii při stání vozidla. Vždy ale vše fungovalo, auto startovalo na první dobrou.
Zhruba poslední půl rok se přes noc vyresetoval čas, datum, počítadlo dílčích km, hodnoty spotřeby, průměrné rychlosti apod. Startovalo stále ale na brnk a to i opakovaně při městském popojíždění. Zhruba před pár měsíci začlo blbnout ovládání ventilátoru (nešla nastavit vyšší rychlost něž 2).
Dnes jsem sedl do auta při cestě domů a ani to neotočilo motorem. Jen to vždy cvaklo, nic víc. Startování z jiného auta bez úspěchu. Přitom po zapnutí světla svítily normálně na plný výkon. Odpojil jsem napájení IBS, chvíli počkal a nastartoval na brnk. Cestou domů šel už zase regulovat ventilátor jako dřív, vše fungovalo.
Teď je tedy IBS odpojený, pro jistotu dobíjím baterii nabíječkou a očekávám, že to bude normálně fungovat nadále. Podle těch příznaků, kdy jsem vždycky nastartoval, si myslím, že IBS byl KO a na tom základě se i projevovaly zmíněné problémy s elektronikou. Je možné že se pletu a IBS normálně šlape a mně něco vyžírá baterii? To bych ale měl problémy se starty už dřív přeci, ne? To auto někdy stojí klidně dva týdny a startovalo vždy.
Je mi jasné, že teď hlášku o odběru proudu při parkování neuvídím, když jsem IBS odpojil. Postup by měl být asi takový, že změřím klešťákem proudy po opuštění vozidla a jestli budou ok, mělo by to být IBS? Ještě by šlo změřit napětí při odpojeném IBS, jestli je opravdu tuším 14,3. Teď jak jsem dojel domů po tom excesu se startováním bylo bodle BC napětí při vypnutém motoru 12,3 a po zapnutí všech světel to spadlo tak na 11,2 V. Dále by bylo dobré ověřit, zdali třeba po týdnu stání udrží auto čas a datum.
Je to 12/2005 530d, výbava téměř minimální. Baterie tuším Varta 90 Ah 720 A
Situace je taková:
Auto snad rok sporadicky vyhazovalo chybu na iDrivu o tom, že něco vybíjí baterii při stání vozidla. Vždy ale vše fungovalo, auto startovalo na první dobrou.
Zhruba poslední půl rok se přes noc vyresetoval čas, datum, počítadlo dílčích km, hodnoty spotřeby, průměrné rychlosti apod. Startovalo stále ale na brnk a to i opakovaně při městském popojíždění. Zhruba před pár měsíci začlo blbnout ovládání ventilátoru (nešla nastavit vyšší rychlost něž 2).
Dnes jsem sedl do auta při cestě domů a ani to neotočilo motorem. Jen to vždy cvaklo, nic víc. Startování z jiného auta bez úspěchu. Přitom po zapnutí světla svítily normálně na plný výkon. Odpojil jsem napájení IBS, chvíli počkal a nastartoval na brnk. Cestou domů šel už zase regulovat ventilátor jako dřív, vše fungovalo.
Teď je tedy IBS odpojený, pro jistotu dobíjím baterii nabíječkou a očekávám, že to bude normálně fungovat nadále. Podle těch příznaků, kdy jsem vždycky nastartoval, si myslím, že IBS byl KO a na tom základě se i projevovaly zmíněné problémy s elektronikou. Je možné že se pletu a IBS normálně šlape a mně něco vyžírá baterii? To bych ale měl problémy se starty už dřív přeci, ne? To auto někdy stojí klidně dva týdny a startovalo vždy.
Je mi jasné, že teď hlášku o odběru proudu při parkování neuvídím, když jsem IBS odpojil. Postup by měl být asi takový, že změřím klešťákem proudy po opuštění vozidla a jestli budou ok, mělo by to být IBS? Ještě by šlo změřit napětí při odpojeném IBS, jestli je opravdu tuším 14,3. Teď jak jsem dojel domů po tom excesu se startováním bylo bodle BC napětí při vypnutém motoru 12,3 a po zapnutí všech světel to spadlo tak na 11,2 V. Dále by bylo dobré ověřit, zdali třeba po týdnu stání udrží auto čas a datum.
Je to 12/2005 530d, výbava téměř minimální. Baterie tuším Varta 90 Ah 720 A
Re: E60 IBS
budeš mít KO IBS, pokud jsi ho neměnil tak dej nové
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: E60 IBS
Špatné IBS by se mělo ohlásit na diag., ujistěte se ještě třeba s INPA.
Re: E60 IBS
Diagnostiku bohužel nemám, zkusím poměřit vybíjecí proudy, když to auto jde do sleep modu. Ten IBS má kód 6 970 680 - Je možné koupit tento https://ebezo.cz/ochrana-proti-pretizen ... k010562901? Myslel jsem, že normálně stojí 6 000+ .
Popř. dá se to provozovat s tím odpojeným IBS? Nabíjecí napětí by potom mělo být fixní, stejně jako u většiny aut. Pořád ten senzor stojí více, než nová baterie. Samozřejmě k tomu bych se uchýlil až po tom, co nenaměřím žádný významný odběr ve sleep modu, protože pak to nebude mít co detekovat.
Popř. dá se to provozovat s tím odpojeným IBS? Nabíjecí napětí by potom mělo být fixní, stejně jako u většiny aut. Pořád ten senzor stojí více, než nová baterie. Samozřejmě k tomu bych se uchýlil až po tom, co nenaměřím žádný významný odběr ve sleep modu, protože pak to nebude mít co detekovat.
Re: E60 IBS
IBS slouší k regulaci proudu za jízdy, ne ve sleep modu.
IBS z náhrady bych měl dost strach koupit, podle mě nebudou mít stejný SW jako BMW a pojede to právě v nějakém "uni" modu
IBS z náhrady bych měl dost strach koupit, podle mě nebudou mít stejný SW jako BMW a pojede to právě v nějakém "uni" modu
Re: E60 IBS
Jasný, tak ve sleep modu se baterie nenabíjí. Mínil jsem tím to, že pokud naměřím nestandardní odběr ve sleep modu i po odpojeném IBS bude chyba v něčem jiném, co odebírá proud, a ne v IBS. Nechám to teď nějaký týden odpojené a uvidím, co to bude dělat + proměřím ty odběry za klidu.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: E60 IBS
Nebylo úplně nutný zakládat tohle vlákno už existuje několikrát, hodně je toho docela tady: http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... it=battery
Jinak při nákupu bacha ty IBS existují podle ročníku a výrobce min. 3 varianty konektoru, kterej není na eshop fotech zrovna vidět :/ Nedávno jsem to řešil do předface E60 545i. První (bez redukce) a třetí LCI (potřeba 2 redukce) mají tenhle plechovej domek, mezitím je v plastovým obalu (taky LCI), na ten je potřeba do předface jednu origo redukci. OEM čísel je na to plnej kotel tak se to nabízí jak se komu chce.
Jinak při nákupu bacha ty IBS existují podle ročníku a výrobce min. 3 varianty konektoru, kterej není na eshop fotech zrovna vidět :/ Nedávno jsem to řešil do předface E60 545i. První (bez redukce) a třetí LCI (potřeba 2 redukce) mají tenhle plechovej domek, mezitím je v plastovým obalu (taky LCI), na ten je potřeba do předface jednu origo redukci. OEM čísel je na to plnej kotel tak se to nabízí jak se komu chce.
Re: E60 IBS
Ok, díky za odpověď. To vlákno ale samo moc odpovědí nepřináší. Pokud budu vycházet z faktu že mám IBS KO a byl příčinou všech zmiňovaných potíží, co konkrétně hrozí, když jej nechám permanentně odpojený? Vím, že tam není zbytečně, ale pokud se mi zkrátí životnost baterie o rok méně šetrným nabíjením, pořád mi přijde její dřívější výměna mnohem rozumnější volbou. Několik let zpátky obdobné prvky běžné nebyly a baterie vydržely mnoho let.
Další věc - kontroloval jsem přes display mezi budíky napětí baterie při odpojeném IBS - normálně to fungovalo. Napětí se tedy měří jiným způsobem, než přes IBS? Navíc to bylo real time, ale IBS tuším odesílá data diskrétně. Ale to jen tak kvůli mé zvědavosti ....
Další věc - kontroloval jsem přes display mezi budíky napětí baterie při odpojeném IBS - normálně to fungovalo. Napětí se tedy měří jiným způsobem, než přes IBS? Navíc to bylo real time, ale IBS tuším odesílá data diskrétně. Ale to jen tak kvůli mé zvědavosti ....
Re: E60 IBS
IBS tam není kvuli životnosti baterie ale komfortu.
The BMW Intelligent Battery Sensor (IBS) is a mechanical/electronic device which is connected directly to the negative battery terminal.
The IBS contains a micro-processor that is used to monitor/measure various battery conditions such as:
Terminal voltage via measurement from B+ to Gnd
Charge/discharge current via integrated shunt resistor
Temperature of battery acid via integrated temp sensor
The measuring/evaluation function of the IBS electronics, continuously measures the following values under all vehicle operating conditions:
Voltage (6V to 16.5V)
Current (200A to +200A)
Closed Circuit Current (0A to 10A)
Starting Current (0A to 1000A)
Temperature (-40C to 105C)
díky IBS se může baterka nabíjet mnohem větším proudem než bez IBS, protože známe její teplotu, kapacitu a napětí na baterce. díky IBS se pak baterka nabíjí mnohem rychleji, což se hodí např na krátké trasy, při použití webasta apod.
The BMW Intelligent Battery Sensor (IBS) is a mechanical/electronic device which is connected directly to the negative battery terminal.
The IBS contains a micro-processor that is used to monitor/measure various battery conditions such as:
Terminal voltage via measurement from B+ to Gnd
Charge/discharge current via integrated shunt resistor
Temperature of battery acid via integrated temp sensor
The measuring/evaluation function of the IBS electronics, continuously measures the following values under all vehicle operating conditions:
Voltage (6V to 16.5V)
Current (200A to +200A)
Closed Circuit Current (0A to 10A)
Starting Current (0A to 1000A)
Temperature (-40C to 105C)
díky IBS se může baterka nabíjet mnohem větším proudem než bez IBS, protože známe její teplotu, kapacitu a napětí na baterce. díky IBS se pak baterka nabíjí mnohem rychleji, což se hodí např na krátké trasy, při použití webasta apod.