Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Má E39 ještě smysl?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Má E39 ještě smysl?
Já si je matně pamatuju v dobách své největší slávy z E38, tam byla čtyřlitrová M60. Na Vanosovou M62B44TU si stěžovali už tehdy taky jj.
Re: Má E39 ještě smysl?
M60 740i v e32 pak ještě první roky v e38 i e39 byla spolehlivá hlavně protože měla termostat kolem 91Celsia.
Neměla vanosy a spousty neduhů ještě neměla takže to byla celkem spolehlivá V8 s krásným výkonem 210kw.
Takže spousty problémů přinesl novější typ termostatu kdy chlazení bylo stále pod tlakem při 108-115celsia což je masakr .... teplota se snižovala jen při vyšších otáčkách ...navíc odcházelo díky tomu spousty dílů na motoru a těsnění mnohem dříve atd.
Neměla vanosy a spousty neduhů ještě neměla takže to byla celkem spolehlivá V8 s krásným výkonem 210kw.
Takže spousty problémů přinesl novější typ termostatu kdy chlazení bylo stále pod tlakem při 108-115celsia což je masakr .... teplota se snižovala jen při vyšších otáčkách ...navíc odcházelo díky tomu spousty dílů na motoru a těsnění mnohem dříve atd.
Re: Má E39 ještě smysl?
Hlavně m60 a m62 bezvanos fakají na elektrice Bosch. Mají plynové lanko a celkově jednoduchý motor který zvladne i univerzální lamdasondu
M60 má navíc dvojitý rozvodový řetez.
Takže nesmrtelnost
A první bezvanosové e39/38 540i s automatem 5hp30 je teprv držák.
M62b44tu s automatem 5hp24 už skanzen komplikovanosti

M60 má navíc dvojitý rozvodový řetez.
Takže nesmrtelnost
A první bezvanosové e39/38 540i s automatem 5hp30 je teprv držák.
M62b44tu s automatem 5hp24 už skanzen komplikovanosti

Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Re: Má E39 ještě smysl?
Proti dnešním motorům je M62B44TU ještě v pohodě. Jen ten vanos, teplotu každý normální uživatel sníží, ostatní ujde. 108 stC má i bezvanos. A ten dvojitý řetěz u M60 může taky prasknout, jak jsem četl.
Ta elektrická klapka dělá ten motor dost tupější, 3,5 bezvanos reaguje živěji. Zas ale nemá DSC.
Ta elektrická klapka dělá ten motor dost tupější, 3,5 bezvanos reaguje živěji. Zas ale nemá DSC.
Re: Má E39 ještě smysl?
e31 840i M60 mají termostaty kolem 91C (85celsia a 95celsia nabízí eshop)
e32 740i M60 vidím 95C a 85C v prodeji
e38 740i 94-96rok motor M60 mají taky termostaty 85c a 95celsia a verzi 82celsia
příklad:
https://www.motora.cz/bmw/7-e38_1994/74 ... tat_100095
Jinak ty novější M62 mají co vidím 105celsia otevření takže provozní teplota cca 108-110 celsia co mám ověřeno na několika 740i když jsme měřili teplotu...někde to lezlo až ke 115ti...
u e34 540i byla M60 taky jsou termostaty 85c a 95c
https://www.autodoc.cz/autodily/termost ... 0-540-i-v8
ale u e39 540i mi to všude vyhazuje M62 a termostat 105c ikdyž je to 95ročník
např zde....
https://www.realoem.com/bmw/cs/showpart ... Id=11_7489
e32 740i M60 vidím 95C a 85C v prodeji
e38 740i 94-96rok motor M60 mají taky termostaty 85c a 95celsia a verzi 82celsia
příklad:
https://www.motora.cz/bmw/7-e38_1994/74 ... tat_100095
Jinak ty novější M62 mají co vidím 105celsia otevření takže provozní teplota cca 108-110 celsia co mám ověřeno na několika 740i když jsme měřili teplotu...někde to lezlo až ke 115ti...

u e34 540i byla M60 taky jsou termostaty 85c a 95c
https://www.autodoc.cz/autodily/termost ... 0-540-i-v8
ale u e39 540i mi to všude vyhazuje M62 a termostat 105c ikdyž je to 95ročník

např zde....
https://www.realoem.com/bmw/cs/showpart ... Id=11_7489
Re: Má E39 ještě smysl?
proti N63 určitě, proti N62 je to ale dost nahovno motor. i když zase tak špatnej není, jen má nahovno elektroniku a rozvody. teplota je to poslední.ACDC píše:Proti dnešním motorům je M62B44TU ještě v pohodě. Jen ten vanos, teplotu každý normální uživatel sníží, ostatní ujde. 108 stC má i bezvanos. A ten dvojitý řetěz u M60 může taky prasknout, jak jsem četl.
Ta elektrická klapka dělá ten motor dost tupější, 3,5 bezvanos reaguje živěji. Zas ale nemá DSC.
Re: Má E39 ještě smysl?
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 15:34, celkem upraveno 1 x.
Re: Má E39 ještě smysl?
V8 před M60 skončily v první polovině 60. let v 3200CS, pak nebylo dlouho nic, třeba E23 745i měla turbo M30 R6
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Re: Má E39 ještě smysl?
tady vidím že první V8 od Audi je 1988,
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_d ... er_petrols
zato mercedes byl ve V8 vždy špička
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_M ... nz_engines
krom těch nových přimovstříků, ty se serou všem.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_d ... er_petrols
zato mercedes byl ve V8 vždy špička
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_M ... nz_engines
krom těch nových přimovstříků, ty se serou všem.
Re: Má E39 ještě smysl?
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 15:35, celkem upraveno 1 x.
Re: Má E39 ještě smysl?
Vždyť píšu, že M62 je už s řízeným termostatem. Ale sundat teplotu není nic hrozného, obzvlášť ne TU, tam stačí prohodit termostat. Ono jde taky jezdit s pořád zapnutým ohřevem, ale dlouhodobě to nevydrží.
Co je na ME7.2 tak špatného??
Co je na ME7.2 tak špatného??
Re: Má E39 ještě smysl?
acdc: jasně to většinou všichni víme ale udivuje mě proč mají všechny e39 psané už od začátku M62 a ne M60 první dva roky jako to bylo u e38 která měla 94-96rok M60 ... tu M60 tedy e39 neměli nebo to je špatně popsané v ETK ? A jak vyjeli první modely 540i v 95 roce už měla M62 ?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Má E39 ještě smysl?
V ETK u E39 motor M60 nevidím
- Přílohy
-
- ETK_E39.jpg (75.13 KiB) Zobrazeno 3848 x
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: Má E39 ještě smysl?
Do E38 asi dávali zbytky. Teď jsem asi někoho nasr... Je prostě starší.
Re: Má E39 ještě smysl?



Re: Má E39 ještě smysl?
teraz som kupil e39 M5, fakt ale fakt krasavec, majitel firmi na opravy reproduktorou a jeho syn (moj vek) má od novoty e39 touring 540i 6q v M, ako nová a furt servisované v BMW, odpoved na otázku prečo nekupiš novšie, švajčiar odpovedal lepšie BMW nepoznám a ani nechcem, najazdené 470.000km
e46 M3 CSL “Mrcha”
e60 M5 "DailyCar"
e61 M5 "Pracant"
e64 650Ci "BySnejk"
e31 850Ci "Žít život"
e70 4.8i "BeastX"
Ram Sport 2020
CLA SB AMG "WifeCar"
AC Cobra s M62B44 s 6q
e60 M5 "DailyCar"
e61 M5 "Pracant"
e64 650Ci "BySnejk"
e31 850Ci "Žít život"
e70 4.8i "BeastX"
Ram Sport 2020
CLA SB AMG "WifeCar"
AC Cobra s M62B44 s 6q
Re: Má E39 ještě smysl?
čo konkrétne je tým myslene ako sú rozvody a elektronika ?JaraX píše:proti N63 určitě, proti N62 je to ale dost nahovno motor. i když zase tak špatnej není, jen má nahovno elektroniku a rozvody. teplota je to poslední.ACDC píše:Proti dnešním motorům je M62B44TU ještě v pohodě. Jen ten vanos, teplotu každý normální uživatel sníží, ostatní ujde. 108 stC má i bezvanos. A ten dvojitý řetěz u M60 může taky prasknout, jak jsem četl.
Ta elektrická klapka dělá ten motor dost tupější, 3,5 bezvanos reaguje živěji. Zas ale nemá DSC.
Re: Má E39 ještě smysl?
M62TU má hodně poruchové rozvody, výměna rozvodů s těsněníma, dalšíma průserovýma věcma, repasem vanosů atd vyjde na cca 50tkč. kdo to neudělá, tomu se to potká a je po motoru. takových lidi co tu bylo a neposlechli mě že maj udělal rozvody a do dvou se to potkalo je víc jak dost.
elektronika M62TU se taky dost sere, od DME, přes škrtící klapky, váhy, čidla vaček, atd, a prostě se v té elektornice M62TU musí furt něco řešit.
elektronika M62TU se taky dost sere, od DME, přes škrtící klapky, váhy, čidla vaček, atd, a prostě se v té elektornice M62TU musí furt něco řešit.
Re: Má E39 ještě smysl?
NO neviem ja som veľmi spokojný z mojou M62tu ,rozvody mi prdli od kúpi auta po cca 17 tisíc km teda presne pri 317 tisíc cca ,dosť niečo začalo hrkať v motore počas jazdy !! prešiel som ešte 1 km a v pohode po vlastnej osi ,klasika prdla lišta v tvare U nič viac ,inak šponovak pre hlavnú reťaz bol totálne unavený ta strunka vo vnútri toho valčeka bola takmer úplne stlačená ,jeden vanos je počuť ked sa zohreje olej jeden si pradie ešte krásne po tichu ,zatiaľ som to vyriešil 10w40 mením po 8 tisíc km ale dám ešte na skúšku 10w60 ,inak ked si kompletne z demontujem vanosi u nás na Slovensku robí jedna firma kompletku 260e za dva kusí plus čistenie selenoidou ,v mojom prípade si myslím že zbytočné pretože motor mám čistý ako babatko .elektrika mi nerobí starosti motor ide výborne ,no vravím zatiaľ je všetko originál okrem rozvodov ,vodnej pumpy ,dva termostaty a to je všetko ,jedna cievka je menená tiež nie origo . auto má 345 tisíc km
Re: Má E39 ještě smysl?
ta za 45 tisíc to zatím moc hodnotit nemůžeš. to máš dost štěstí že se to nepotkalo.
mě se to na mojí ex E53 taky nepotkalo, protože se našestí u-lišta rozpadla na volnoběhu. bohužel mi sem nejezdí na servis jedina M62TU kde by se nemuselo minimalně 1-2x za 100 tkm řešit něco v elektrice, furt něco.
mě se to na mojí ex E53 taky nepotkalo, protože se našestí u-lišta rozpadla na volnoběhu. bohužel mi sem nejezdí na servis jedina M62TU kde by se nemuselo minimalně 1-2x za 100 tkm řešit něco v elektrice, furt něco.