Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Má E39 ještě smysl?
Re: Má E39 ještě smysl?
e39 je dobrá v tom když si všecko uděláš sám a díly koupíš po bazoši, a ono to auto furt něco chce, nejezdí k nám jedinná E39 co by neměla aspon jednu závadu za půl roku, prostě to furt něco potřebuje, tady vyměníš ježka, tady chcípne to, tady ono, upadne klika, nebo se urve, a musíš to dělat všecko sám, protože pokud to dáš do servisu, stojí servis stejně jako E65, né li víc jenže ta nabízí uplně jiné svezení.
Re: Má E39 ještě smysl?
To ale mluvíš o denním používání. Při víkendovém je to v pohodě. Vždyť jsem psal, že mne udivuje, že z elektriky třeba funguje vlastně vše. Chtěl bych vidět po 20ti letech nějaké CIDY...
Re: Má E39 ještě smysl?
elektrika u BMW se všeobecne nesere, vím si kolik je třeba motorků v sedačkách E65 s 4 komfortama, 30 třeba? a z těch 30ti motorků x 70 aut co mi jezdí na servís = 2100 motorků, a z těch 2100 motorků jsem nikdy neviděl žádnej špatnej. ani z BMW nic neupadává, to taky pozoruju na jinych autech
Re: Má E39 ještě smysl?
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 15:33, celkem upraveno 1 x.
Re: Má E39 ještě smysl?
BMW rovná E36, e90, E65, e30, e38 atd.
pak jsou horší BMW, takový ty méně povedený a to jsou e83, e39, e63 atd
no a pak jsou shit BMW a to je e60, f10, e70 apod
pak jsou horší BMW, takový ty méně povedený a to jsou e83, e39, e63 atd
no a pak jsou shit BMW a to je e60, f10, e70 apod
Re: Má E39 ještě smysl?
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 15:34, celkem upraveno 1 x.
Re: Má E39 ještě smysl?
tím chci říct že na většině BMW (těch starých Eček) se žádná elektrika nesere.
Re: Má E39 ještě smysl?
Asi před 3 lety jsem si koupil Hondu Accord 7g 2.4 benzín. Je to super auto a po zkušenosti se silnějším motorem a pohodlným vnitřkem jsem si řekl, že příští motor bude nejméně šestiválec. Také benzín. Proti naftě objektivně nic nemám, ale subjektivně se mi nelíbí zvuk ani projev těchto motorů. Hlavně ale často jezdím i krátké trasy a nafťáčka bych utýral, nebo musel jet MHD.VocodeCZ píše:Zdravím a přeji dobrý den,
poslední dobou mě v hlavě létá jedna myšlenka se kterou mi jak doufám dokáží členové BMW fóra poradit.
E39 je auto o kterém dlouhé roky s ním a jak čas plyne, myslím si, že je vhodná doba si nějaký sen splnit než bude pozdě. E39 je auto, které v době kdy jsem auta aktivněji sledovat něco neskutečného, jenže jak stárnu já, tak stárnou i auta a co si budeme nalhávat jak bolí kolena mě, auta tohoto věku už také něco bolet bude. O co mi jde především, má smysl toto auto ještě kupovat? Vzhledem k mému věku je příjemné trávit kilometry v autě pohodlně a příjemně, než někde trpět jen kvůli mladickému snu. Aktuálně mám superb dvojkový po faceliftu a auto to není špatné, ale je to prostě superb a E39 je pro mě někde jinde citově, ale zda se v autě nebudu trápit. S mým nájezdem nemá cenu o naftě přemýšlet, takže koukám spíše na benzín. Mám se bát motoru V8? Nebo je lepší se držet při zemi a raději koukat po tradiční V6?
Za každou odpověď budu velmi vděčný a snad to není zbytečně dlouhé.
Přeji hezký den a ať to jezdí
Hledal jsem, co bude nástupce. Pátrání se zůžilo na tyto vozy: Honda Legend(KB1/KB2), Mercedes W140 S600/S500, Mercedes w211 e500, BMW e60 550i combi s manuální převodovkou.
Honda dělala maximálně 6válec a pak jsem si řekl, že pokud s tím autem mám mít nějaké starosti a vyhazovat do jeho servisu peníze, tak ať to stojí za to a je to osmiválec.
O Mercedesech se toho nedalo skoro nic dohledat na internetu(ani EU, ani US). Ta auta nemají takovou komunitu jako Hondy ani BMW.
Pak jsem výběr omezil jen na BMW e60 550/545i kombi(mám 2 děti) s manuální převodovkou. Po čtení na US/Anglických/Českých komunitách jsem se dočetl, že je lepší si vzít sedmičku(e65/e66) než pětku, protože jsou prý lépe udělané a servis je asi stejně drahý. Takže jsem hledal e65/e66 po 750i. Nakonec jsem jí asi před měsícem koupil od člena tohoto fóra. Z auta mám velkou radost: motor, pohodlí, bezpečí - pro mě naprosto fenomenální zážitky vždy když autem jedu. A je to hlavně splněný motoristický sen.
Moje situace je o něco jednodušší - Vy hledáte kontrétní vůz a já jsem hledal vůz s V8. Ve Vašem případě, pokud zjistíte že e39 je problémový model a jste ochotný ho něčím nahradit, bych nelpěl na konrétním voze.
To, co mě ke koupi po přesvědčilo, byla tato myšlenka: Pokud si to auto koupím, možná toho budu v budoucnu litovat. Pokud si ho nekoupím, budu toho litovat určitě.
Re: Má E39 ještě smysl?
No spíš jsou problémové všechny BMW po E39, respektive E46 (tu jsem měl taky), a taky E28, což bylo bezproblémové až na korozi, jinak lítá dodnes. A ještě poznámka-v životě by mne nenapadlo koupit něco na E5. nebo E6., i když bych na to měl. Prostě hnus, hnus. Poslední pořádné bawo E39-ve své době světová špička. A má jen čtyři (540i) ekokurvítka-vanos, elektronická klapka, sekundární vzduch a teplota nad 100stC. Poslední dvě odstavené.
Re: Má E39 ještě smysl?
e39 jedině tedy 540i a M5.
Měl jsem srovnání a ty e38 7er jsou mnohem lépe udělané a prostě tam věci tolik neodchází jako u e39. Pokud bych vzal toto srovnání umím si představit spíše 750ku e38 na víkendové ježdění ... a nějakou spíše e65 či e90 na denní ježdění...
Nebejt RZI jsou ty auta defakto nesmrtelný e38-e39-e36....
Měl jsem srovnání a ty e38 7er jsou mnohem lépe udělané a prostě tam věci tolik neodchází jako u e39. Pokud bych vzal toto srovnání umím si představit spíše 750ku e38 na víkendové ježdění ... a nějakou spíše e65 či e90 na denní ježdění...
Nebejt RZI jsou ty auta defakto nesmrtelný e38-e39-e36....
Re: Má E39 ještě smysl?
Si nemyslim že je 38 líp udělana jak 39 když jsou si totožné jen maj jinej kabat. Navic u e38 rezne nádrž!
Mám dojem že první ročniky e39 jsou udělány kvalitněji.
Už jsem to psal ale na 528i z 97 mám při 450tis km pořád původní přední hlinikový ramena, separator atd
Můj dalši e39 tour 11/2003 180tis km má už zpuchřely prachovky na hlinikových ramenech
Já jsem s e39 max spokojen. Dojíždím za prací do zahranicí s najezdem 50tis km za rok.
Tím že to auto jezdi skoro zadarmo na lpg a nic "nechce" tak nemám důvod měnit.
E65 by se mě líbila ale nebude jezdit za 1.5kč/km v palivu a celkový náklady budou draží
Mám dojem že první ročniky e39 jsou udělány kvalitněji.
Už jsem to psal ale na 528i z 97 mám při 450tis km pořád původní přední hlinikový ramena, separator atd
Můj dalši e39 tour 11/2003 180tis km má už zpuchřely prachovky na hlinikových ramenech

Já jsem s e39 max spokojen. Dojíždím za prací do zahranicí s najezdem 50tis km za rok.
Tím že to auto jezdi skoro zadarmo na lpg a nic "nechce" tak nemám důvod měnit.
E65 by se mě líbila ale nebude jezdit za 1.5kč/km v palivu a celkový náklady budou draží
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Re: Má E39 ještě smysl?
Za mě e39 smysl určitě má!!!
Ale najid funční auto za normal penize bude problem.
Souhlas s Jaraxem ohledně servisu. Aby to bylo finančně udržitelný jako daily tak auto nesmí do servisu ale pěkně sám opravovat
Ale najid funční auto za normal penize bude problem.
Souhlas s Jaraxem ohledně servisu. Aby to bylo finančně udržitelný jako daily tak auto nesmí do servisu ale pěkně sám opravovat

Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Re: Má E39 ještě smysl?
e38 je mnohem líp zpracovaná jak E39, řešilo se to tady mockrát, v E39 je mnohem víc "vad" reznoucí nádrž je tak asi jedinná bolest co má E38 proti E39.LUBEC píše:Si nemyslim že je 38 líp udělana jak 39 když jsou si totožné jen maj jinej kabat. Navic u e38 rezne nádrž!
Mám dojem že první ročniky e39 jsou udělány kvalitněji.
Už jsem to psal ale na 528i z 97 mám při 450tis km pořád původní přední hlinikový ramena, separator atd
Můj dalši e39 tour 11/2003 180tis km má už zpuchřely prachovky na hlinikových ramenech![]()
Já jsem s e39 max spokojen. Dojíždím za prací do zahranicí s najezdem 50tis km za rok.
Tím že to auto jezdi skoro zadarmo na lpg a nic "nechce" tak nemám důvod měnit.
E65 by se mě líbila ale nebude jezdit za 1.5kč/km v palivu a celkový náklady budou draží
e65 730i umí dálky za 10 LPG což je 1,3kč v palivu, celkový náklady moc dražší nejsou, E65 se sere mín jak E39, jen ty opravy jsou dražší, ve výsledku to vyjde na stejno. zrovna nejdražší dvě auta na servis co sem jezdí jsou E39.
Re: Má E39 ještě smysl?
Lubec není to tak vyjmenoval jsi reznoucí nádrž co se dá opravit - už jsem ji opravoval a není to nic těžkého je to prostě práce na 2-3hodinky pod autem s bruskou a lepením a ochranným nástřikem...
Problém u E39 jsou hnijící výfuky. e38 má původní komplet z nerezu vydrží desítky let.
Přední náprava ? Ano i u E38 vydrží klidně 500-600tis km dle toho kde jezdíš. Kamarád měl přes 890tis km a měnil teprve přední ramena a čepy atd.
Jde dost o to kde jezdíš a jaké máš kola ... 18-20" to zničí rychleji jako nějaké 16" originální kola.
Pak pokud lítáš dálnice pěkné nebo okresky rozbité ...plus ty kola a jejich velikost atd.
Ano 528i s 728i jsou jedny z nejúspornějších aut stím souhlasím. Sám jezdím v E38 a nebejt rzi na podbězích zadních a víku kufru a rožky dveří které jsou problémem i e39 ... atd. se dají ochránit voskováním a sundáním spodních lišt kde se drží voda....případně je každý rok sundávat vyčistit ...převoskovat s vnitřkem dveří po sundání tapecu.
U E39 se serou spousty serepetiček které jsou u e38 lépe a kvalitněji vymyšlené. Je to tu někde popsáno myslím dokonce JARAX ktomu psal dost věcí někde v sekci 7er nebo zde 5er sekce.
Problém je jedinný že e38 i E39 dnes mají skoro všechny obrovský nájezd a spousty majitelů a většina jsou pojizdné vraky ...až na pár procent nadšenců co jim dopřávají péči a starají se o ně.
Ono to stojí spousty úsilí i peněz pokud to jezdí a chce mít někdo v naprostém pořádku.
Problém u E39 jsou hnijící výfuky. e38 má původní komplet z nerezu vydrží desítky let.
Přední náprava ? Ano i u E38 vydrží klidně 500-600tis km dle toho kde jezdíš. Kamarád měl přes 890tis km a měnil teprve přední ramena a čepy atd.
Jde dost o to kde jezdíš a jaké máš kola ... 18-20" to zničí rychleji jako nějaké 16" originální kola.
Pak pokud lítáš dálnice pěkné nebo okresky rozbité ...plus ty kola a jejich velikost atd.
Ano 528i s 728i jsou jedny z nejúspornějších aut stím souhlasím. Sám jezdím v E38 a nebejt rzi na podbězích zadních a víku kufru a rožky dveří které jsou problémem i e39 ... atd. se dají ochránit voskováním a sundáním spodních lišt kde se drží voda....případně je každý rok sundávat vyčistit ...převoskovat s vnitřkem dveří po sundání tapecu.
U E39 se serou spousty serepetiček které jsou u e38 lépe a kvalitněji vymyšlené. Je to tu někde popsáno myslím dokonce JARAX ktomu psal dost věcí někde v sekci 7er nebo zde 5er sekce.
Problém je jedinný že e38 i E39 dnes mají skoro všechny obrovský nájezd a spousty majitelů a většina jsou pojizdné vraky ...až na pár procent nadšenců co jim dopřávají péči a starají se o ně.
Ono to stojí spousty úsilí i peněz pokud to jezdí a chce mít někdo v naprostém pořádku.
Re: Má E39 ještě smysl?
Je fakt že e38 jsem neměl tak nemohu soudit. Jsem jen teoretik co to má načtený tady z fora
Žiju v tom že 528i a 728i budou na stejno s poruchvosti.
E38 728i má taky šnekový řízení jako 740i?
528i má taky komplet nerez
Aha. 528i bude papat víc jak e65 730i tak to určitě
Až mě e39 někdy zklame tak začnu přemýšlet o 745i
Zatim kč/km vychazí pro mě líp e39

Žiju v tom že 528i a 728i budou na stejno s poruchvosti.
E38 728i má taky šnekový řízení jako 740i?
528i má taky komplet nerez

Aha. 528i bude papat víc jak e65 730i tak to určitě

Až mě e39 někdy zklame tak začnu přemýšlet o 745i
Zatim kč/km vychazí pro mě líp e39
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Re: Má E39 ještě smysl?
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
rozdíl je kolem litru, ale taky musíš počítat že sedmou většinou pojedeš rychleji, než starší pětkou
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
rozdíl je kolem litru, ale taky musíš počítat že sedmou většinou pojedeš rychleji, než starší pětkou
- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: Má E39 ještě smysl?
Tak tomuhle bych klidne veril. Kamaradova E39 525i zrala (uz je v BMW pekle) vic, jak moje 645i...LUBEC píše:Aha. 528i bude papat víc jak e65 730i tak to určitě
Tam jsou data ze jen dvou 7er, takze klidne ta spotreba bude realne mensi...JaraX píše:https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
rozdíl je kolem litru, ale taky musíš počítat že sedmou většinou pojedeš rychleji, než starší pětkou
Re: Má E39 ještě smysl?
Jen se držím tématu jestli má e39 smysl
Za mě má.
Jezdim reálně s 2.8i za 10.5 lpg štreky. Nikdy jsem nebyl za 130tis km na štelovani plynu. Třeba časem se dostanu po štelungu na lépe
730i e65 je pro mě nuda za moc pěnez. To budu raději jezdit s e32 740i
Až e39 dojezdí budu to řešit. Zatim jezdí a dělá radost s poměrem km/kč.
To Ichty neni možny aby b25 žrala víc jak b44.
Nejspíš měl kamarad asi něco špatně

Za mě má.
Jezdim reálně s 2.8i za 10.5 lpg štreky. Nikdy jsem nebyl za 130tis km na štelovani plynu. Třeba časem se dostanu po štelungu na lépe

730i e65 je pro mě nuda za moc pěnez. To budu raději jezdit s e32 740i

Až e39 dojezdí budu to řešit. Zatim jezdí a dělá radost s poměrem km/kč.
To Ichty neni možny aby b25 žrala víc jak b44.
Nejspíš měl kamarad asi něco špatně
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Re: Má E39 ještě smysl?
Lubec kolik jsi najel v E65?
Re: Má E39 ještě smysl?
A už je to tadyJaraX píše:Lubec kolik jsi najel v E65?

Asi 500m na bigbmw srazu

Ja ti neberu že e65 je nej na světě. Jen mám jiné priority jak komfort sizte, dd, logic atd.
Nepotrpim si na vybavu. Ani klimu jsem nikdy nepoužíval nebo výhřev sedadel.
Potrebuji jen šibr a tempomat a auto co jezdi za málo.
Kdybych měl 1-2 auta tak e65 určitě mám ale při mém vozovém parku si e65 nemůžu dovolit. Tečka
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt