Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
7er vs ostatní prémiové vozy
Re: 7er vs ostatní prémiové vozy
neříkal pp, že mu N53 s xdrivem žrala dramaticky míň než mu teď žere N52 RWD?
Re: 7er vs ostatní prémiové vozy
-
Naposledy upravil(a) cheater dne pát 26.11.2021 22:17, celkem upraveno 1 x.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3887
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: 7er vs ostatní prémiové vozy
v reakci na Stepan: Můžu?
N53B30 v e91 xDrive mi na 270tis km udělala průměr skoro přesně 12 na sto (služebák, čili přesná evidence)
N52B30 v e90 RWD mi (prozatím) na ca 15tis km (opět služebák) hlásí (kupodivu, sem taky překvapen) průměr taky 12 na sto
N52B30 v m4Zlikovi mi (soukromý, takže to nesleduju podrobně, čili odhad cca) žere 14 až 16 na sto
Tožtak.
Dyž sem pořizoval brambora2, taxem odhadoval (na základě m4Zlika), že bude žrát v průměru víc, okolo 14 na sto. Jak je ale vidno, mýlil sem se.

N53B30 v e91 xDrive mi na 270tis km udělala průměr skoro přesně 12 na sto (služebák, čili přesná evidence)
N52B30 v e90 RWD mi (prozatím) na ca 15tis km (opět služebák) hlásí (kupodivu, sem taky překvapen) průměr taky 12 na sto
N52B30 v m4Zlikovi mi (soukromý, takže to nesleduju podrobně, čili odhad cca) žere 14 až 16 na sto
Tožtak.
Dyž sem pořizoval brambora2, taxem odhadoval (na základě m4Zlika), že bude žrát v průměru víc, okolo 14 na sto. Jak je ale vidno, mýlil sem se.
Re: 7er vs ostatní prémiové vozy
760i je takový primovstrik neprimovstrikcheater píše:To je samozřejmě pravda, jenže pokud se budeme bavit o autech cca 2010+ tak jich bude s nepřímím vstřikem celkem poskrovnu.JaraX píše:Ale všimni si žádný primovstrikovy motor neni spolehlivý. Od žádné automobilky. Všecko trpí na stěny válců nebo písty. A nebude to kvalitou materiálu
A co třeba ta E65 760i? Teď jsem o ní trochu diskutoval s Michal959, ta V12 mě furt vrtá v hlavě.
Re: 7er vs ostatní prémiové vozy
-
Naposledy upravil(a) cheater dne pát 26.11.2021 22:18, celkem upraveno 1 x.
Re: 7er vs ostatní prémiové vozy
protože N54, 55 nebo B58?TANN3R píše:Proč by někdo měl dobrovolně jít do přímovstřiku v benzínu? Vždyť se tady lidi léta hádají na téma benzín vs nafta a vždycky byly ty argumenty obou stran spotřeba vs servis. No a teď tu máme motory, co úspěšně kombinují to nejhorší z obou

“Ability is what you're capable of doing.”
Re: 7er vs ostatní prémiové vozy
Těžko říct, kdo by do nich dobrovolně šel, kdyby si mohl vybrat jako alternativu atmo V8 se stejným výkonem. Pak by to bylo "dobrovolně". Teď to prostě bereš jako nejmenší zlo.
Na druhou stranu, foukanej benzín má své kouzlo. Ale ten přímovstřik tam prostě být nemusel.
Na druhou stranu, foukanej benzín má své kouzlo. Ale ten přímovstřik tam prostě být nemusel.
Re: 7er vs ostatní prémiové vozy
Kluci promiňte, ale za chvíli bude rok 2020 a vy tady diskutujete o tom ze byste do primovstriku nešli? Takže je lepší nafta???? To jako mate na výběr? Ameriky přece nejsou tak kvalitně zpracované, kolikrát ani komfortní. Proto se tady furt točime kolem Němců ne? A nakonec z vás vypadne ze primovstrik, kterej mají bohužel všichni tak byste nekoupili? Tomu se musím smát....protože jediná volba zůstává S600 resp S65 a tyto mrchy odservisovat bude hodně velká loterie. A pořizovací ceny těchto starejch modelu jsou taky nesmyslně vysoko. Takže si myslím, ze jiná cesta než primovstrik není.
Re: 7er vs ostatní prémiové vozy
-
Naposledy upravil(a) cheater dne pát 26.11.2021 22:18, celkem upraveno 1 x.
Re: 7er vs ostatní prémiové vozy
Tak se smej dal, jeden primovstrik mame doma. Sice Golfa FSI, ale uz bych do toho nesel a koupil MPI. Primovstrik je o vstricich, vysokotlakem cerpadle, NOX senzorech, EGRU a dalsich hovadin. Ja v te sve E66 budu jezdit dokud se nerozpadne.pesa píše:Kluci promiňte, ale za chvíli bude rok 2020 a vy tady diskutujete o tom ze byste do primovstriku nešli? Takže je lepší nafta???? To jako mate na výběr? Ameriky přece nejsou tak kvalitně zpracované, kolikrát ani komfortní. Proto se tady furt točime kolem Němců ne? A nakonec z vás vypadne ze primovstrik, kterej mají bohužel všichni tak byste nekoupili? Tomu se musím smát....protože jediná volba zůstává S600 resp S65 a tyto mrchy odservisovat bude hodně velká loterie. A pořizovací ceny těchto starejch modelu jsou taky nesmyslně vysoko. Takže si myslím, ze jiná cesta než primovstrik není.
Re: 7er vs ostatní prémiové vozy
Já pesu naprosto chápu. Jsou totiž lidi, kteří nechtějí jezdit ve starých autech a nové už jsou přímovstřiky, takže se s tím musí smířit.
O tom, co je lepší je zbytečné se bavit, protože pro každého je lepší něco jiného...
O tom, co je lepší je zbytečné se bavit, protože pro každého je lepší něco jiného...
Ex - Bmw E66 750Li 2007 individual
Re: 7er vs ostatní prémiové vozy
tak jsem se včera vrátil z Flensburgu, kde jsem pořídil zmiňovanou S500 a ujel s ní směr domov něco málo přes tisíc km
(nevím jak sem vložit foto, ale pro info z BC: 1019km, 8:04h, 12,4l/100km, průměrná rychlost 126 km/h)
Musím říct, že jsem nadšenej a hodně nadšenej. Když jsem jel směrem k prodejci byl jsem takovej smířenej s osudem, že je to volba rozumu a stejně nic jiného se nedá po E65 pořídit, ale že ten rozdíl nebude tak velkej jakej na mě udělala před třemi lety dojem má 750i.
Mýlil jsem se, po ujetých 100-200km jsem se začal cítit jako doma a začal využívat potenciál auta, jak v komfortu, tak v rychlosti a samozřejmě i v muzice.
V 95% a to myslím vážně, prostě ve všech aspektech je W222 lepší než E65 - 5% bych dal za sedák, opěradlo je OK a 6 druhů masáží s různou intenzitou jsou fantastický, takže těch 5% jí nakonec odpustíte....
Možná teď budu psát, hodně zkresleně, protože ty emoce jsou hodně positivní a za 2 roky to uvidím jinak, ale vlastně to že jsem tak nadšenej je to pravý a je to to co jsem chtěl!
Takže "highlights":
Tichý interiér: Cestoval jsem většinu cesty v rychlostech kolem 160-200km/h a ta tichost v interiéru je parádní - viz video, hluk jsem pocitově cítil jako bych s E65 jel 90km/h (obě auta mají dvojité skla) - prostě jiný svět
Silný motor s inteligentní převodovkou: Zde bych přirovnal zátah motoru a fungování převodovky jak u našich vlhkých snů s V12 - prostě lineární zátah od 2tis otáček, max. podřazení o 1 stupeň a jedeeeem. 750i i 760i E65 je v tomto ohledu fakt slabá a zbytečně na ni musí člověk šlapat - takže halo efekt jako prase
Podvozek: na pár místech před Hamburkem byly na dálničních mostech příčné nerovnosti (asfaltový přechod mezi zemí a mostem), sem tam v pravém pruhu špatný asfalt a to tomu ABC podvozku nedělá dobře. Ti z vás, kteří jezdí v zatáčkách svižně tak dvojnásobnými rychlostmi než dojíždíte auta, tak bych ABC doporučil, zbytek si udělá max radost s komfortem Airmaticu. Já spíš patřím k té první skupině a při nájezdech a sjezdech z dálnic je to s ABC radost. O tom vibrování/poskakování podvozku E65 jsem už psal (viz dálnice D11...), takže teď jenom stručně, pokud bych nesedl do W222 vůbec bych nevěděl, že E65 má v tomto ohledu nekomfortní podvozek
Technologie:
-Night vision/světla - to vám je paráda, při rozpoznání chodce na silnici vám automaticky budíky přepne na nightvision (tím pádem zpozorníte, ale musím si na to zvyknout, protože stáhnete oči z vozovky na displej) Co vnímám ještě positivněji je to že na chodce 3x zabliká levé nebo pravé dálkové světlo (podle toho kde se chodec nachází) abych ho viděl i přes čelní sklo.
-Elektricky vyhřívané loketní opěrky. V tomto počasí a v tričku jsem to hodně ocenil. Říkáte si blbost, ale je to taková věc jako vyhřívaný volant, pokud ho jednou máte, už byste si auto bez výhřevu volantu nekoupili...
-Adaptivní tempomat, kterej není tak zbrklej jako u E65 (jak při dojíždění, popř. brzdění, tak hlavně při rozjezdech a při ručním vypínání tempomatu při zátahu motoru)
-Masáže, asi i ionizátor (po cestě jsem nebyl tak unavenej jak z E65), no je toho fakt hromada - už i přehodnocuju můj pocit, že jsem musel dát zhruba 2,5x tolik peněz co za 750i a jestli je to 2,5x lepší auto a z dosavadní zkušenosti musím konstatovat že ANO
Co se nepovedlo:
12V zásuvka ve vyjížděcím šuplíku "pod rádiem", pokud tam dáte adapter tak si komfortně nepostavíte velký kafe nebo láhve do držáků, takže raději využívat zadní 12 nebo 230V zásuvku (na tu řidič naštěstí dosáhne)
(nevím jak sem vložit foto, ale pro info z BC: 1019km, 8:04h, 12,4l/100km, průměrná rychlost 126 km/h)
Musím říct, že jsem nadšenej a hodně nadšenej. Když jsem jel směrem k prodejci byl jsem takovej smířenej s osudem, že je to volba rozumu a stejně nic jiného se nedá po E65 pořídit, ale že ten rozdíl nebude tak velkej jakej na mě udělala před třemi lety dojem má 750i.
Mýlil jsem se, po ujetých 100-200km jsem se začal cítit jako doma a začal využívat potenciál auta, jak v komfortu, tak v rychlosti a samozřejmě i v muzice.
V 95% a to myslím vážně, prostě ve všech aspektech je W222 lepší než E65 - 5% bych dal za sedák, opěradlo je OK a 6 druhů masáží s různou intenzitou jsou fantastický, takže těch 5% jí nakonec odpustíte....
Možná teď budu psát, hodně zkresleně, protože ty emoce jsou hodně positivní a za 2 roky to uvidím jinak, ale vlastně to že jsem tak nadšenej je to pravý a je to to co jsem chtěl!
Takže "highlights":
Tichý interiér: Cestoval jsem většinu cesty v rychlostech kolem 160-200km/h a ta tichost v interiéru je parádní - viz video, hluk jsem pocitově cítil jako bych s E65 jel 90km/h (obě auta mají dvojité skla) - prostě jiný svět
Silný motor s inteligentní převodovkou: Zde bych přirovnal zátah motoru a fungování převodovky jak u našich vlhkých snů s V12 - prostě lineární zátah od 2tis otáček, max. podřazení o 1 stupeň a jedeeeem. 750i i 760i E65 je v tomto ohledu fakt slabá a zbytečně na ni musí člověk šlapat - takže halo efekt jako prase
Podvozek: na pár místech před Hamburkem byly na dálničních mostech příčné nerovnosti (asfaltový přechod mezi zemí a mostem), sem tam v pravém pruhu špatný asfalt a to tomu ABC podvozku nedělá dobře. Ti z vás, kteří jezdí v zatáčkách svižně tak dvojnásobnými rychlostmi než dojíždíte auta, tak bych ABC doporučil, zbytek si udělá max radost s komfortem Airmaticu. Já spíš patřím k té první skupině a při nájezdech a sjezdech z dálnic je to s ABC radost. O tom vibrování/poskakování podvozku E65 jsem už psal (viz dálnice D11...), takže teď jenom stručně, pokud bych nesedl do W222 vůbec bych nevěděl, že E65 má v tomto ohledu nekomfortní podvozek
Technologie:
-Night vision/světla - to vám je paráda, při rozpoznání chodce na silnici vám automaticky budíky přepne na nightvision (tím pádem zpozorníte, ale musím si na to zvyknout, protože stáhnete oči z vozovky na displej) Co vnímám ještě positivněji je to že na chodce 3x zabliká levé nebo pravé dálkové světlo (podle toho kde se chodec nachází) abych ho viděl i přes čelní sklo.
-Elektricky vyhřívané loketní opěrky. V tomto počasí a v tričku jsem to hodně ocenil. Říkáte si blbost, ale je to taková věc jako vyhřívaný volant, pokud ho jednou máte, už byste si auto bez výhřevu volantu nekoupili...
-Adaptivní tempomat, kterej není tak zbrklej jako u E65 (jak při dojíždění, popř. brzdění, tak hlavně při rozjezdech a při ručním vypínání tempomatu při zátahu motoru)
-Masáže, asi i ionizátor (po cestě jsem nebyl tak unavenej jak z E65), no je toho fakt hromada - už i přehodnocuju můj pocit, že jsem musel dát zhruba 2,5x tolik peněz co za 750i a jestli je to 2,5x lepší auto a z dosavadní zkušenosti musím konstatovat že ANO
Co se nepovedlo:
12V zásuvka ve vyjížděcím šuplíku "pod rádiem", pokud tam dáte adapter tak si komfortně nepostavíte velký kafe nebo láhve do držáků, takže raději využívat zadní 12 nebo 230V zásuvku (na tu řidič naštěstí dosáhne)
Re: 7er vs ostatní prémiové vozy
Nádhera díky za krásně napsané dojmy z nového auta.
Vypadá to fakt že se prostě 10let vývoje oproti generacím e65 ... muselo někdo projevit. Luxus se posunul mnohem dál v této třídě. Motor a převodovka si tedy dopomáhají lepšími a rychlejšími reakcemi jak u starších generací.
Takže menší ztráty při řazení a čas řazení i velká síla motoru od nizkých otáček dělá všechnu tuto práci mnohem dokonalejší.
Já vidím třeba u BMW 5kvalt ZF vs 6kvalt je obrovský posun v hladším řazení... u 8mi kvaltu zase mnohem rychlejší reakce a ještě inteligentnější režim prostě ten posun je obrovský mezi všemi převodovkami skokově. Bohužel výdrž u poslední 8mi kvaltové už není tak vysoký jako u 5kvaltu.
U MB to bude podovný ten vývoj....prostě novější převodovky jsou mnohem inteligentnější, rychlejší a umí rychleji reagovat spolu s motorem při mnohem menší spotřebě.
Těch 12L je moc krásná spotřeba při tvém leteckém stylu. Počítám při klidné jízdě to klidně může spadnout k 8,5 - 10L dálky.
Nějaké další videa exteriéru a interiéru bys mohl přidat.
Je možné že to bude další auto kam se někteří budou ubírat během pár let.
Vypadá to fakt že se prostě 10let vývoje oproti generacím e65 ... muselo někdo projevit. Luxus se posunul mnohem dál v této třídě. Motor a převodovka si tedy dopomáhají lepšími a rychlejšími reakcemi jak u starších generací.
Takže menší ztráty při řazení a čas řazení i velká síla motoru od nizkých otáček dělá všechnu tuto práci mnohem dokonalejší.
Já vidím třeba u BMW 5kvalt ZF vs 6kvalt je obrovský posun v hladším řazení... u 8mi kvaltu zase mnohem rychlejší reakce a ještě inteligentnější režim prostě ten posun je obrovský mezi všemi převodovkami skokově. Bohužel výdrž u poslední 8mi kvaltové už není tak vysoký jako u 5kvaltu.
U MB to bude podovný ten vývoj....prostě novější převodovky jsou mnohem inteligentnější, rychlejší a umí rychleji reagovat spolu s motorem při mnohem menší spotřebě.
Těch 12L je moc krásná spotřeba při tvém leteckém stylu. Počítám při klidné jízdě to klidně může spadnout k 8,5 - 10L dálky.
Nějaké další videa exteriéru a interiéru bys mohl přidat.
Je možné že to bude další auto kam se někteří budou ubírat během pár let.
Re: 7er vs ostatní prémiové vozy
A kolik, ze ten Mercedes stal?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 7er vs ostatní prémiové vozy
Nejak mne nekoresponduje ten faktor 2,5 drahsi nez 750i. Za tri kila uz jsou fakt pekne kusy E65 a za 700k ten medved nebude. Tipuju tak okolo 1,2M.
Otazka jeste je jak to bude se servisem. Nezajimaji mne spotrebni veci, tam je to jasne, ale spis ty fatalni, neco jako jsou u BMW F01 750i zivotnost motoru, u naft zadirani se na klice, praskajici rozvody, zadirajici se cerpadla, takovy ten bezny kolorit u BMW co zprijemni cloveku zivot a z konta odsaje nejakou tu stovecku, dve -)
Jiste jsi to zjistoval, trpi to na nejake fatalni vrozene vady?
Otazka jeste je jak to bude se servisem. Nezajimaji mne spotrebni veci, tam je to jasne, ale spis ty fatalni, neco jako jsou u BMW F01 750i zivotnost motoru, u naft zadirani se na klice, praskajici rozvody, zadirajici se cerpadla, takovy ten bezny kolorit u BMW co zprijemni cloveku zivot a z konta odsaje nejakou tu stovecku, dve -)
Jiste jsi to zjistoval, trpi to na nejake fatalni vrozene vady?
Re: 7er vs ostatní prémiové vozy
převodovka vydrží +- 200k-250k a ty motory taky chcípaj, takže je to sice lepší jako u BMW, ale prostě už to nevydrží to co v E řadě, pesa si na to bere pojištění ,tak uvidíme za pár let.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 7er vs ostatní prémiové vozy
Pojisteni na opravu opotrebenim? To jako ze lze?
Re: 7er vs ostatní prémiové vozy
Ted jde o to, jak to opravdu funguje a jestli to nema svoje ale.
Kazdopadne ten Mercedes je peknej, ale jsem v klidu, protoze, tak drahe auto si v zivote nekoupim.
Kazdopadne ten Mercedes je peknej, ale jsem v klidu, protoze, tak drahe auto si v zivote nekoupim.
Re: 7er vs ostatní prémiové vozy
Mrkni na Defend Insurencematiz píše:Pojisteni na opravu opotrebenim? To jako ze lze?
Cena byla 900 bez DPH + 50 servis
Za 750i jsem dal v roce 2017 300 + 100 za servis