Díky za rady
Michal


Díky za odpověď. Vyřídím. Pokud je problém pouze ve špatném relé, potom nechápu, proč nekoupili nový. Tam stačí vytáhnout ten jeden drát a vrátit tam zpátky to relé. Nic jiného s těma dráty myslím děláno není, ale jistě to nevím. Předám informace dál.kalasnikov471 píše:Abych ti řekl pravdu jsem v šokujak takový servis může vůbec legálně podnikat a lidem takhle dokurvit auto?
Tyhle lidi nerozumí ani základům elektriky natož BMW.
![]()
Ta modrá kostka se jmenuje 'relé' a je to elektrický vypínač, ne pojistka (pojistky jsou v tý šedivý krabici). Když do něj pustíš elektriku, sepne se a pustí proud do nějakého obvodu. Představ si že máš na zahradě hadici skrz kterou pořád teče voda (to je tvoje baterka v aute). A ted na hadici máš rozdvojku s kohoutkem (relé). Když otevřeš kohoutek, část vody s hadice teď taky teče do menší hadičky která jde do fontánky před barákem. To je relé.
Tohle modrý relé pouští elektriku do DME (Digital Motor Electronics) což je počítač a nachází se v tý veliký stříbrný krabici kam jde plno drátů. Jeho práce je vypočítat kolik paliva a kdy vstřikovat do válců podle toho kolik dáváš plynu, kolik jde do motoru vzduchu atd... Bez počítače nikdy nenastartuješ.
V tvým případě se rozbilo to modrý relé, tak že ho vem sebou do Inveltu nebo Auto Kelly, řekni jim aby objednali to samý, nový, originální od BMW aby to fungovalo do konce života auta a pak to vem k auto elektrikáři, ukaž mu to a řekni mu aby pořádně přepojil tu motanici drátů zpátky do zásuvky relé kde mají být od fabriky a dal tam to nový relé. A do toho servisu už nikdy nejezdi nebo ti to tak dojebou že se v tom nikdo nikdy nevyzná.
EDIT: Jo už to chápu, oni prostě do ty zásuvky strčili drát... Až ho budete vyndávat vypojte baterku. V počítači jsou velmi citlivý součástky a srkat by ho odpálil. Původně jsem si myslel že vpojili dráty zespoda nebo co.mike2 píše:Díky za odpověď. Vyřídím. Pokud je problém pouze ve špatném relé, potom nechápu, proč nekoupili nový. Tam stačí vytáhnout ten jeden drát a vrátit tam zpátky to relé. Nic jiného s těma dráty myslím děláno není, ale jistě to nevím. Předám informace dál.
starML píše:Ten odkaz na schéma zapojení máš výše v mém příspěvku z pon 28.10.2019 20:29
Nikoliv, za tím relátkem jsou pojistky F1-F5 v bloku pojistek A8682 a teprve odtud jsou napájeny další spotřebiče jako je:mike2 píše:.. a ten zbytek ve schematu, co je za relém, je řídící jednotka?