
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e90 preface (N52B30) - "brambor2"
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Dyž sa zadaří, tak aji častěji.... 

Re: N52B30 e90 preface - brambor2
ono je to pomalu koníček ... prostě pokud auto nechce servis je to divné ...a ikdyby něco se udělá preventivně pro lepší pocit, ono to občas překvapí a opravdu se autu zadaří a funguje.
Teď tady jsme řešili kamarádovi 320d e91. No třičtvrtě roku to nic nechtělo ale pak to začlo od turba před všelijaké čidla až po podvozek nevim co ho čeká dalšího ale dneska to už je za kilo dvacet a co bude dál ? Kde je uspora paliva ? Tam je drahej servis kterej si to vybere...
No ono se to nezdá ale jak auto začne vyšilovat někdy je k nezastavení.
Teď tady jsme řešili kamarádovi 320d e91. No třičtvrtě roku to nic nechtělo ale pak to začlo od turba před všelijaké čidla až po podvozek nevim co ho čeká dalšího ale dneska to už je za kilo dvacet a co bude dál ? Kde je uspora paliva ? Tam je drahej servis kterej si to vybere...
No ono se to nezdá ale jak auto začne vyšilovat někdy je k nezastavení.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Tak. Sem (teda já ne, brambor2) bez rozsvícené palubky. Sem zvjedaff, jak dlouho mi/mu to vydrží. Příští týden budu mít cestovní, tak doufám, že dojedu tam, onam i z5.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Brambor2 asi dobrý, ani po tisíci km průletu křížemkrážem skrz CZ se nikde nic nerozsfítilo a jede jak má. Ufffff. Kuju.
Btw, ///M550d mně v pružném zrychlení 60 až nekonečno pěkně odskočil, je halt vidět, že je tam 230kW a hlavně moře Nm, no.... a to sem se opravdu snažil furt v redline.... až to bramborovi2 v jedné zatáčce lehce cuklo zadkem (a mně u zadku, bych uštíp dvoustovku hřebík), taxem se přestal snažit ho dojet, no....
Btw, ///M550d mně v pružném zrychlení 60 až nekonečno pěkně odskočil, je halt vidět, že je tam 230kW a hlavně moře Nm, no.... a to sem se opravdu snažil furt v redline.... až to bramborovi2 v jedné zatáčce lehce cuklo zadkem (a mně u zadku, bych uštíp dvoustovku hřebík), taxem se přestal snažit ho dojet, no....

Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Po přímce na dálnici ti ujede ale okresy bys měl navrch v zatáčkách.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Sem se jinde dozvěděl že 50d nemá 230kW jaxem napsal, ale rovnou 294 

Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Je to tak, je tam 294kW, tedy takřka 400HP. Mě naopak při potkání nějakého Jirky (dle zakázkové RZ) s M550d na dálnici, se kterým jsme se trošku hašteřili, potěšilo, že jsem mu i se starou palivovou pumpou (cca -30 až 50 HP, nestíhala ve vysokých otáčkách) o něco vždy ujel, i když se hodně snažil - byl to ale fajn chlápek, s úsměvem jsme si později přibrzdili vedle sebe a uznale na mě mávl 
Věřím, že po dalších úpravách (FMIC, downpipes, blow-off, sání, nová turba) to vytáhnu zase o level výš.

Věřím, že po dalších úpravách (FMIC, downpipes, blow-off, sání, nová turba) to vytáhnu zase o level výš.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Otázka na JaraXe a jiné znalejší: N52B30 - až budu měnit DISA klapky (prý mají tendenci se věkem rozpadat a brambor2 už má 13 let, sic jen 93tis km), tak koupím nové OEM (žádný repas ani aftermarket) - a fčíl ta otázka: je ta výměna "plug and play" nebo se ty nové DISA klapky musí programovat/registrovat/nastavit v SW auta?
Btw, našel jsem si správně v ETK, že ty DISA klapky jsou 11617579114 a 11617560538 a schovávají se pod názvem "adjuster unit" ??
Btw, našel jsem si správně v ETK, že ty DISA klapky jsou 11617579114 a 11617560538 a schovávají se pod názvem "adjuster unit" ??
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
ano, je to plug and play,
ta vnější velká co se rozpadá - otázka 15min, pohoda,
ta vnitřní - sání ven, a rovnou i těsnění pod sání a taky separator + hadice pokud je starší 6-8 let nebo 150tkm.
čísla dílů sedí.
ta vnější velká co se rozpadá - otázka 15min, pohoda,
ta vnitřní - sání ven, a rovnou i těsnění pod sání a taky separator + hadice pokud je starší 6-8 let nebo 150tkm.
čísla dílů sedí.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Chjo no. Když se věci používají, taxe občas zadaří....
Jedu si takle a najednou "bum" rána jak z děla do čelního skla, šutr od nákladáku před mnou, v čelním skle důlek jaxfiň (cca 2cm v průměru) ale bez paprskových prasklin do okolí, přesně mezi černýma tečkama (neprůhlednýma) na okraji skla tj. mimo oblast kudma se dívám, čili přes STK bych projít moh. Možná. Pokud to neporoste, tak sklo měnit nebudu (i přesto, že mám výměnu skla v pojistce) a uvidím jak STK v dubenci .... Ale dálniční nálepku 2020 nalepím tak, aby šla snadno sundat, preventivně (tj. pomocí deaktivace lepidla na texaskách/tričku).
Jedu si takle a najednou "bum" rána jak z děla do čelního skla, šutr od nákladáku před mnou, v čelním skle důlek jaxfiň (cca 2cm v průměru) ale bez paprskových prasklin do okolí, přesně mezi černýma tečkama (neprůhlednýma) na okraji skla tj. mimo oblast kudma se dívám, čili přes STK bych projít moh. Možná. Pokud to neporoste, tak sklo měnit nebudu (i přesto, že mám výměnu skla v pojistce) a uvidím jak STK v dubenci .... Ale dálniční nálepku 2020 nalepím tak, aby šla snadno sundat, preventivně (tj. pomocí deaktivace lepidla na texaskách/tričku).
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Tak ho nech opravit, když nechceš měnit. Bude to stát pár stovek a navíc by to měla pojišťovna zaplatit
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Lépe funguje jakýkoli krém na ruce. Lehce namažeš a pak kdykoli sloupneš.pavproch píše:... dálniční nálepku 2020 nalepím tak, aby šla snadno sundat, preventivně (tj. pomocí deaktivace lepidla na texaskách/tričku).
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Nechal jsem si kdysi taky pár prasklinek "zneviditelnit" v autosklech pryskyřicí za pár stovek. Určitě bych STK nějak nedráždil, můžou si dnes na autě najít kdeco.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Chlopi, poraďte, prosím, pokud vás něco napadne. Kuju už předem.
Brambor2 (N52B30) od doby co je můj neměl (mnou) udělaný servis motoru (ten sem dělal až fčíl při 90tis km - velký, preventivní) a celou tu dobu (15tis km) "blbnul" (pod plným plynem cca ve 4.5tis otáček poměrně výrazné zhoupnutí v tahu - zabral výrazně víc). Okamžitě po servisu 90tis tohle zmizelo a už se neobjevuje, táhne nádherně lineárně od volnoběhu až po redline).
Ale asi 2tis km po tom servisu se objevila (a furt se drží) jiná zapeklitost: při velmi jemné práci s plynem (čti: jedu na absolutní plynulost/hladkost jízdy) jakoby "zůstává viset" pedál plynu - plynule přidám a sekundu se (skoro) nic neděje, potom teprv začnou růst otáčky, ale o to razantněji; uberu plyn a jakoby sekundu to ještě drželo otáčky (pod plynem), než začnou padat dolů (brzdit motorem) - prostě nereaguje to fčíl tak lineárně a přímočaře (jako by se ten motor rozmýšlel jestli to myslím vážně, ten signál plynovým pedálem) jak to reagovalo předtím a jak reaguje i N52B30 v m4Zlikovi....
Je to ale sotva znatelné, opravdu na hranici rozpoznatelnosti. O to víc mě to sere.
Navíc, dělá to (zřejmě) jen když je plus 8 až 15, když je chladněji, tak (zřejmě) ne.
Nenapadá někoho něco, po čem jít?
Žeby zůstávala "viset" palivová pumpa?
Žeby někde "fouklo" těsnění pod sáním?
Servis 90tis km byl: wolej (CFS), filtry, sfíčky, cívky, vstřiky atd.
Brambor2 (N52B30) od doby co je můj neměl (mnou) udělaný servis motoru (ten sem dělal až fčíl při 90tis km - velký, preventivní) a celou tu dobu (15tis km) "blbnul" (pod plným plynem cca ve 4.5tis otáček poměrně výrazné zhoupnutí v tahu - zabral výrazně víc). Okamžitě po servisu 90tis tohle zmizelo a už se neobjevuje, táhne nádherně lineárně od volnoběhu až po redline).
Ale asi 2tis km po tom servisu se objevila (a furt se drží) jiná zapeklitost: při velmi jemné práci s plynem (čti: jedu na absolutní plynulost/hladkost jízdy) jakoby "zůstává viset" pedál plynu - plynule přidám a sekundu se (skoro) nic neděje, potom teprv začnou růst otáčky, ale o to razantněji; uberu plyn a jakoby sekundu to ještě drželo otáčky (pod plynem), než začnou padat dolů (brzdit motorem) - prostě nereaguje to fčíl tak lineárně a přímočaře (jako by se ten motor rozmýšlel jestli to myslím vážně, ten signál plynovým pedálem) jak to reagovalo předtím a jak reaguje i N52B30 v m4Zlikovi....
Je to ale sotva znatelné, opravdu na hranici rozpoznatelnosti. O to víc mě to sere.
Navíc, dělá to (zřejmě) jen když je plus 8 až 15, když je chladněji, tak (zřejmě) ne.
Nenapadá někoho něco, po čem jít?
Žeby zůstávala "viset" palivová pumpa?
Žeby někde "fouklo" těsnění pod sáním?
Servis 90tis km byl: wolej (CFS), filtry, sfíčky, cívky, vstřiky atd.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Jo, ten důlek ve skle řešit fčíl nebudu, nechát to (doufám) mrazem (v zimě) vyrůst (maximálně tomu trochu "pomůžu" třeba těplou vodou) v prasklinu a pak to sklo vyměním na pojistku.
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
proč jsi měnil vstřiky na nepřímovstřiku? a cívky v 90tkm?
dělal jsi DISY?
dělal jsi DISY?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
ref cívky a vstřiky - protože 13 let
na DISY se teprve chystám, výhledově

na DISY se teprve chystám, výhledově
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
On už je chudák vymóglené z té N53 že měnil vstřiky
tyhle vstřikovače se jen tak jako z bůh darma měnit nemusí 
Cívky ještě OK, ale 90tis je zbytečně brzy
Každopádně to co popisuješ rozhodně není něco s palivovým čerpadlem, to dává furt maximální tlak od volnoběhu po redline
Každopádně to vypadá jak kdyby škrtící klapka reagovala později, vytahnutí je na chvilku, pořádně vyčistit, případně na diagnostice zkontrolovat kalibraci


Cívky ještě OK, ale 90tis je zbytečně brzy

Každopádně to co popisuješ rozhodně není něco s palivovým čerpadlem, to dává furt maximální tlak od volnoběhu po redline

Každopádně to vypadá jak kdyby škrtící klapka reagovala později, vytahnutí je na chvilku, pořádně vyčistit, případně na diagnostice zkontrolovat kalibraci

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Kuju, zkusím.