Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

X5 E70 40d

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Zpráva
Autor
jajan151
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: úte 29.10.2019 17:56

X5 E70 40d

#1 Příspěvek od jajan151 »

Ahoj,

celou dobu jsem byl rozhodnut pro 535d GT, ale jelikož bydlím na horách, tak jsem se nakonec rozhodl pro X5 e70 40d (případně 30d). Jenže s tím přichází problém. Na fóru jsem nedohledal nějaké ucelené vlákno, kde se probírá problém tohoto auta (rv 2011 a výš). Rád bych si ho koupil s nějakým rozumným nájezdem - nejlépe 160tkm až maximálně do 200tkm. Byl bych rád, pokud byste mi, prosím, napsali nějaké rady a případně negativa, proč byste si ho nekoupili. Jaká motorizace je lepší 40d vs 30d, případně benzín (taky nechci asi jezdit za 20l/100km)? Předem děkuji za dobré rady a postřehy.
Zugy
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 18.04.2009 00:00

Re: X5 E70 40d

#2 Příspěvek od Zugy »

Tak rada dle informací a zkušeností z klubu , je se tomu autu vyhnout..o dvě témata níž máš napsáno, proč nekupovat e70. A motorizace jediné 4.8i + LPG
Michal595
Registrovaný
Příspěvky: 1071
Registrován: úte 24.01.2017 23:04

Re: X5 E70 40d

#3 Příspěvek od Michal595 »

Blbost sa mu vyhnut, ked sa ti paci a ocakavas od neho to co mas a necakas vlastnosti limuziny tak do toho s kludom chod...pokial ide o motorizaciu tak sa zhodnem so Zugym ze naj volba je 4.8 a ak jazdis vicej alebo nemas rad spotrebu okolo 20 v meste tak dat tam lpg...jedine tam budes musiet prehodnoti rok vyroby a ist do starsieho psoledny kusy najdes 2009...ale ver ze je to vyrazne zabavnejsie auto ked tam je tento motor..mal som x6 35d a je to rozdiel...a ked budes trvat na fl vyzore okrem financii to nic nebude branit spravit z neho opticky fl...
jajan151
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: úte 29.10.2019 17:56

Re: X5 E70 40d

#4 Příspěvek od jajan151 »

Michal595 píše:Blbost sa mu vyhnut, ked sa ti paci a ocakavas od neho to co mas a necakas vlastnosti limuziny tak do toho s kludom chod...pokial ide o motorizaciu tak sa zhodnem so Zugym ze naj volba je 4.8 a ak jazdis vicej alebo nemas rad spotrebu okolo 20 v meste tak dat tam lpg...jedine tam budes musiet prehodnoti rok vyroby a ist do starsieho psoledny kusy najdes 2009...ale ver ze je to vyrazne zabavnejsie auto ked tam je tento motor..mal som x6 35d a je to rozdiel...a ked budes trvat na fl vyzore okrem financii to nic nebude branit spravit z neho opticky fl...
Jakože víc do terénu mám Dacii Duster 1.5 dCI - teď po prodeji A6 je mé jediné auto, které chci mít primárně jako záložní a na přívýdělek do lesa. Tohle by mělo splňovat roli "daily car" jako popostrk do práce po silnici (celkem pravidelně stojím v menších kolonách, tak bych radši ocenil automat, než pořád kvedlat)...ale na horách dost často nefungují silničáři, případně tam jsou velké výmoly na přejetí. Ty novější se mi právě líbí kvůli 8 stupňovému automatu. Sám jsem zkoušel e70 z roku 2008 (30d), ale to byl jen 6 kvalt. Sice se říká, že kdo chce mít opičku, musí mít na banán, ale právě ta vysoká spotřeba mě celkem odrazuje + doteď jsem měl víceméně zkušenost převážně s naftou. Duster v naftě, A6 v naftě,...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: X5 E70 40d

#5 Příspěvek od JaraX »

věř tomu že spotřeba je to poslední co tě bude u E70 zajímat, ty naftový motory ve faceliftu se celkem často zadíraj na klice, oprava přes 200k, a klidně se to stane i ve 100tkm, pak se často přidře naftový čerpadlo, oprava opět přes 200k, díferaky, kardany a poloosy odcházej jak na běžícím pasu.
proti A6 je ta X5 taky značně méně pohodlná.
Michal595
Registrovaný
Příspěvky: 1071
Registrován: úte 24.01.2017 23:04

Re: X5 E70 40d

#6 Příspěvek od Michal595 »

Ak ta to ukludni ja som mal vzdy len naftove auta ked neberiem benzinove unto 1.1 coz bolo super:)))
Potom som skusil e70 4.8 a priznavam ze sok uz skor benzinovy aj ked proti nafte vobec nic nemam, keby zacnem jazdit dlhe streky kludne idem zase do nafty
Kolko realne najazdis rocne?
Ak neplanujes s autom nejake lyze, chaty , polnacky, atd ze jazdis len bezne cesty tak je tu alternativa nejaky sedan s xdrivom, ale mne osobne sa x5 na zimu dost hodi...pokial ide o prevodovku tak pani odbornici tu hovoria ze 6stupnovy ZF automat je spolahlivejsi ako 8stupnovy
Ked som mal x6 v nafte ak si dobre pamatam spotreba priemerka bola niekde 12-13...na e70 mam myslim ask som si dobre pozrel napsolwdy dlhodoby priemer okolo 17 litrov mozem ti mrknut, ale ked tam mas lpg jazdis o dost lacnejsie ako s tou naftou a zabava s tym naozaj vyrazne vacssia:)
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: X5 E70 40d

#7 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

a proč ne to F07 (5 GT) s xDrive?
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Michal595
Registrovaný
Příspěvky: 1071
Registrován: úte 24.01.2017 23:04

Re: X5 E70 40d

#8 Příspěvek od Michal595 »

Suhlas ze v konecnom dosledku ta spotreba u vasiny aut je “najmensi” naklad v porovnani s dalsim vydavkami na prevadzku ako sa tu pouziva s investiciami:)
Michal595
Registrovaný
Příspěvky: 1071
Registrován: úte 24.01.2017 23:04

Re: X5 E70 40d

#9 Příspěvek od Michal595 »

zddan01 píše:a proč ne to F07 (5 GT) s xDrive?
Lebo je to spatne:)))pardon musel som stale tomu autu neviem prist na chut ale samozrejme je to len vecou vkusu:))
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: X5 E70 40d

#10 Příspěvek od JaraX »

pokud to srovnám
e70 N57 vs F07 GT5 N57 xdrive
- stejná poruchovost
- F07 je pohodlnější, mnohem lépe filtruje nerovnosti
- F07 je mnohem méně praktické auto, kufr má menší než sedmička, natož než , dozadu není vůbec vidět tím malým okýnkem,
- F07 má menší spotřebu
- F07 vypadá asi moderněji
- E70 má mnohem lepší průjezdnost, tzn v zimě bude v hlubokém sněhu mnohem lepší, v terénu samozřejmě taky
- do F07 se perfektně nastupuje i se v něm dobře sedí.
- do obou rádo zatíká, odchází v tom kde co a inteirer je velmi odfláklý
- v F07 není 4,8i N62, tzn vlastně tam není žádná zajímavá motorizace.

shrnutí
jako lepší rodinné auto mi přijde X5 E70, víc vyjede, víc uveze, naopak GT5 mi přijde jako lepší auto pro starši lidi, líp se tam nasedá, sedí atd pro lidi co mají problémy s kolenama. na E65 nemá ani jedno ani zdaleka :)
Michal595
Registrovaný
Příspěvky: 1071
Registrován: úte 24.01.2017 23:04

Re: X5 E70 40d

#11 Příspěvek od Michal595 »

Uz som sa zlakol jarax ze porovnanie neukoncis ze e65 je najlepsia:)))
Inak v e66 mi vyhovuje ze ani tam neni ten posed tak nizko ako napr v f10...lepsie sa mi asi sada do e70 tam proste vobec nejdes nizsie pri sadani, ale aj sedma je okej, bratovi ked sadam do a6 je to o dost nizsie by som povedal...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: X5 E70 40d

#12 Příspěvek od JaraX »

to víš, to nejdůležitější nemužu zapomenout
Michal595
Registrovaný
Příspěvky: 1071
Registrován: úte 24.01.2017 23:04

Re: X5 E70 40d

#13 Příspěvek od Michal595 »

Jasne chapem bez toho by to nebolo onco:))
jajan151
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: úte 29.10.2019 17:56

Re: X5 E70 40d

#14 Příspěvek od jajan151 »

Jde mi o to, že když ráno napadne kupa sněhu a cestáři protahují silnice I. třídy, tak bych měl s F07 větší problém vyjet a dostat se do práce. Jinak se mi i víc líbí. Je taková ošklivá, až je pěkná + má i vyšší výbavu. :D Ale právě kvůli tomu průjezdu jsem vybral nakonec tu X5. Na F15 našetřeno nemám a zase bych nechtěl nic extrémně starého s velkým nájezdem. Proto jsem koukal na ten rok 2011+, kde tam už jsou 8 kvalty a taky BI-xenony. Ta 4,8 vypadá asi taky použitelně a s LPG sice sežere trávu kolem cesty, ale po krajnici jdoucí školku nechá být. Někdo říká, že když se o naftu člověk stará, tak vydrží. Někdo zase říká, že vzít benzín. Rád bych počkal, jestli tu je nebo byl vlastníkem 40d s 8 kvaltem, aby se podělil o reálné zkušenosti. Pro někoho jsou to možná zanedbatelné peníze, ale já bych chtěl za 500k auto, které mi nějaký ten rok vydrží a ne že do něj hned budu muset sypat statisíce...A víceméně nechci jít ke konkurenci, kde bych za podobné peníze měl novější auta.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: X5 E70 40d

#15 Příspěvek od JaraX »

počítej že 4,8i s LPG ti bude jezdit za zhruba za 17 litrů LPG, tzn 17x 12,5 = 2,12kč km
nafta za 11 při stejném stylu jízdy, tzn 11 x 32 = 3,50 kč km.
minimálně je rozdíl víc jak 1kč km. ale co mi jezdí na servis E70, tak to stejně nehraje roli, za 10 tkm to sežere na servis mnohem víc jak 10tkč.
doporučuju se obojím svízt. 4,8i je mnohem zábavnější a komfortnější, netřepe se na volnoběh, má to zvuk, hned to topí atd. je to jako srovnat Fabii se superbem. pár let zpátky mi tu zákazník nechal na servis 40d a já ho pak vezl domů ve 4,8i a on mi říká "jaktože je to takovy tichy" a nechápal jakej je to rozdíl. ale to si musí zkusit každej sám.
no a pak uděláš u nafty DPF, vstřiky, rozvody a pár dalších věcí a během jedné servisní akce utratíš pořizovací hodnotu auta, a to jen preventivně. když se něco posere tak zase utratíš cenu auta.
je to velmi poruchové auto, třeba u toho faceliftu ti jen z ničeho nic umře FRMIII (světelnej modul), prostě startuješ a najednou chcípnou světla a takových věcí je víc, pak zjistíš že ti tam zateklo do kufru do elektriky, nebo že zateklo do Řj motoru, pak ti uhnije PDC kabeláž. Já bych na to nervy neměl, ani jako mechanik.
a pokud bych už kupoval 4.0d, určitě s nájezdem kolem 50tkm a ne s nájezdem kolem 150tkm kdy už se to auto hodně. sype. tydle věci samozřejmě platí i pro GT5.
prostě čím novější tím větší sráč to je, a chce to prostě kupovat zánovní auta s malým nájezdem.
Jinak já osobně bych si radši koupil L322, je to stejně poruchové auto, ale 100x líp zpracované a člověk si nepřipadá že jede ve Fabii, jako u E70 a F07.
8 kvalt vydrží v průměru 200tkm. do té doby funguje dobře. když v něm budeš měnit pravidelně olej, vydrží i 300tkm, ale to musíš zase koupit auto co nemá 170tkm a nikdy v něm ten olej neměnil, pak už to nemá vyznam. často se nám stane že měníme olej u osmikvaltu kterej má kolem 200tkm, otevřem ho, jsou tam špony, tak už to jen zavřem a čekáme, tam už nemá smysl s tím něco dělat. pak se to prostě za pár tisíc až desitek tisíc km cely vyhodi. a nemá smysl to ani repasovat. ta převodovka stojí nová 80k a díly na repas nejsou a ani to neumí nikdo dobře udělat.
takže tak.
Tchán měl čtyři roky sedmičku 750Li E66, ale jezdí jen kolem komína, a do sedmičky se mu s atrozou kolen velmi špatně nasedalo, tak si k ní chtěl koupit něco na krátké trasy, idealně E70, s rozpočtem do 500k. Projeli jsem pár 4,8i, bohužel o ty E70 se nikdo nestará a každej s tím jezdí nadoraz, i v Německu, a najít pěknou servisovanou je nadlidský výkon, takže co se objelo všecko šroty. Nakonec se našval a koupil 35d což je skoro to samy co 40d, krásná, nezničená, voňavá, se 130tkm, za něco přes 400k. říkám super. fakt pěkné auto, ověřené km, první majitel, servisováno jen v BMW, atd. No a přijel s tím tak jsem mu to prošel a nic moc tomu nebylo, jen taková ta naftová klasika - prokapávalo sání, žhaviče, výhřev filtru nafty, tak se do toho dalo 50k, sání se vyřešilo, žhaviče taky, ale výhřev odpálil i pojistku v JBBF, když jsem ji hledal která to je, nemohl jsem ji najít, nakonec jsem vyčetl že je to "non repleceable fuse" :D :D :D že se mění celá ta jednotka kvuli tomu :D to jsou ty nový auta, tak to funguje. Jednoho dne startoval a zdechl světelnej modul, prostě nesvitíš, smula, ani okýnka nezavřeš! a je to sranda když ti zůstane před domem stát auto s otevřenyma oknama a jedinej způsob jak je zavřit je rozdělat dveře a pustit 12V do motorků. no a asi měsíc na to jelo a auto škublo a zdechlo v křižovatce, to se opakovalo asi 10x během dvou dní, tak s tím přijel, KO vstřik, pak se zjistilo že teče voda přes přepážky motoru z čelního skla na vstřiky (u E70 praskaj ty přepážky, pak dýcháš smrady z motoru v kabině a teče na motor), tak 13k za přepážky, druhej vstřik za 10k, a pak už dobrý, ale pak to občas taky cuklo, takže těch vstřiků bylo asi víc. udělaly se oleje, motor, xdrive atd. prostě klasika. celou dobu co to auto měl tak hledal furt 4,8i, protože ten projev motoru je jinde a starosti taky značně mín.
Po 3 měsících vlastnění tudle skvělou x5 odvezl do áček, prodělal 100k na servisu a další prachy na ceně auta, šel a koupil si novou mazdu.

přeji hodně štěstí
Michal595
Registrovaný
Příspěvky: 1071
Registrován: úte 24.01.2017 23:04

Re: X5 E70 40d

#16 Příspěvek od Michal595 »

Jajan rozpocet mas slusny, skusil by som pozriet peknu 4.8 a mohlo by ti zostat aj rezerva na servis...je ale pravda ze sa docela tazko hladaju, bud nic moc vybava alebo stav, takze je to asi na dlhsie...
Jarax nesuhlasim ze o x5 sa nikto nestara myslim ze ja sa o svoju vcelku staram, samozrejme tvoje oko by tam nieco naslo o tom nepochybujem ale ja nie som odbornik, cize ked si nieco vypyta alebo mechanik povie ze nieco treba necham to spravit..napr o arnieho x5 bude tiez dobre starane..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: X5 E70 40d

#17 Příspěvek od JaraX »

tak jeslti o tu arnieho X5 bude staráno jak o tu sedmu co měl, tak potěš koště :) i když chápu že z takovyho auta pěkný kus neuděláš.
někdy ti tu X5 můžu prohlídnout :)
u tebe je vidět že ty auta máš rád a dopřeješ jim. ale takových je minimum, když mi přijede x5, každej řekne "oprav co je nutny"
když přijede sedma tak to je "oprav vše co jde, dodělej dalkovej start, dodělej vyfuk, chci jiny font pismenek na podložku SPZ, chci aby mi při standklimě přijel volant až když nasednu atd atd. někdy je až neskutečny co ti lidi vymyšlí.
Michal595
Registrovaný
Příspěvky: 1071
Registrován: úte 24.01.2017 23:04

Re: X5 E70 40d

#18 Příspěvek od Michal595 »

Tak Arnieho sedma nebola vyhra veru, ale nie podla mna ze by sa nestaral ale proste ze to auto moc nemalo potencial, on tam nasypal hodne hodne lovov len to slo proste jak lavina ze stale nieco takze dobre ze sa ho zbavil...tym chcem povedat ze to nebolo ze sa nestaral ale ze auto si nechcelo dat povedat:)))Ja com som videl fotky jeho x5 tak hodne pekna...
Ano ja tie auta mam rad takze som ochotny pustit euro, u mna je zase nevyhoda mozno vyhoda, ze ja sa tomu technicky laik ze hovno o tom viem a hovno si na tom spravim sam aj ked sem tam sa posnazim ale urcite ste tu tak 3/4 na tom lepsie ako ja:))Mne ked mechanik povie ze toto by bol dobre spravit okej sprav, naopak ked povie toto neries tak ok neriesim...pokial ide o x5 tak na nej vymyslam hovadiny, Snejk mi dorabal softclose, teraz mi chalan u nas dorabal vyhrievany volant, v garazi v krabici mam CIC tak snad sa cez vikend podari ist k Snejkovi, nech ju aj mrkne odbornym okom ci sa mu nieco nepozdava, naposledy ked bola u neho mi menil ventil kurenie nejake rele, menil fl zadne svetla,povedal nech vymenim vahu vzduchu a pekne pomohlo, vraj neni ani taka tvrda /coz mi pride divne ked to povie clovek co jazdi na sedme:)))/, ze je pekna, tak snad bude zase vsetko okej..:)vcera som mal doma partiu na kozu co porobili zase cistenie a opravu koze takze splnil som si to aj tento rok uspesne:)
Jarax ja som sa na zaciatku k tebe snazil prepracovat ked som u kupil ale nie az tak si ma prijal:)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: X5 E70 40d

#19 Příspěvek od JaraX »

však já bych tě nepřijal, X5 mi sem jezdí víc než je zdrávo (asi 8) :D ja myslel jen prohlídku
Michal595
Registrovaný
Příspěvky: 1071
Registrován: úte 24.01.2017 23:04

Re: X5 E70 40d

#20 Příspěvek od Michal595 »

jajan151 píše:Jde mi o to, že když ráno napadne kupa sněhu a cestáři protahují silnice I. třídy, tak bych měl s F07 větší problém vyjet a dostat se do práce. Jinak se mi i víc líbí. Je taková ošklivá, až je pěkná + má i vyšší výbavu. :D Ale právě kvůli tomu průjezdu jsem vybral nakonec tu X5. Na F15 našetřeno nemám a zase bych nechtěl nic extrémně starého s velkým nájezdem. Proto jsem koukal na ten rok 2011+, kde tam už jsou 8 kvalty a taky BI-xenony. Ta 4,8 vypadá asi taky použitelně a s LPG sice sežere trávu kolem cesty, ale po krajnici jdoucí školku nechá být. Někdo říká, že když se o naftu člověk stará, tak vydrží. Někdo zase říká, že vzít benzín. Rád bych počkal, jestli tu je nebo byl vlastníkem 40d s 8 kvaltem, aby se podělil o reálné zkušenosti. Pro někoho jsou to možná zanedbatelné peníze, ale já bych chtěl za 500k auto, které mi nějaký ten rok vydrží a ne že do něj hned budu muset sypat statisíce...A víceméně nechci jít ke konkurenci, kde bych za podobné peníze měl novější auta.
4,8 zere aj deti okolo cesty to je pravda, ked das lpg jazdi jak oktavka....to je uz na tebe ci ti lpg vadi alebo nevadi a veci s tym spojene...
Ale ak proste chces nieco novsie ako 2009, chces fl proste za kazdu cenu a naftu tak tam hladaj asi naozaj nieco co najmenej ojazdene, lebo ako si uvadzal najazd 200tis km tam uz ta mozu cakat celkom srandy...samozrejme aj nemusia ak si dieta stastene:)
Moje skusenosti s 35d, na servis som dal 0 eur, kedze som to kupoval nove a predaval ked to malo do 50tis km...kamarat co to kupil to mal do 150tis km a nehovoril nic zasadne problematicke ak si dobre pmatam...dalsi osud auta netusim..
Odpovědět