Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E46 M54- chod motoru
E46 M54- chod motoru
Zdravím, dělal jsem teď před zimou menší servis (nový termostat, svíčky a "zakatová" lambda) na BMW E46 325i r.v. 2002 (265 xxx km). Před servisem bylo vše v pořádku akorát se auto kvůli vadnému termostatu neohřívalo, ale jelo jak má a nesvítili žádné kontrolky. Po servisu, jsme dělali hned diag, jestli je všechno jak má - žádná chyba. Normálně jsem nastartoval a odjel po cca 2 min se rozsvítila kontrolka motoru a auto přestalo táhnout. Proto jsem se vrátil vypl motor a vše už bylo zase ok. Vyjedu a znova to samé a než jsem dojel domů tak auto jelo občas i na 5 válců. Dneska jsme dělali znovu diag. kontrolka motoru zhasla a opět bez chyb, auto jsme byli projet a jelo skoro jak má akorát na volnoběh se po cca 10s zhoršil chod motoru... do sedačky se přenášely jemné vibrace, ale otáčky na volnoběh držely. Tak jsem jel zase domů (15km) a opět se rozsvítila kontrolka motoru
... Takže momentálně svítí kontrolka motoru, auto sice jede a táhne jak by mělo, ale na volnoběh vibruje (když se přidá plyn třeba na 2tis. ot. tak když spadnou otáčky má sametový chod tak 10s a pak zase vibruje chvílemi víc nebo míň). Doufám že jsem to napsal aspoň trochu srozumitelně a děkuji za rozumné odpovědi 
Re: E46 M54- chod motoru
A svíčky se dávali Denso v čemž by možná mohl být problém
-
Totic
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
- Klubové ID: 3742
Re: E46 M54- chod motoru
Buď ta aftermarket Lambda, svíčky jestli odpovídají specifikaci tak OK, nesetkal jsem se že by zlobily kdyžtak zkus dát starý z5. Něco tam spíš netěsní po složení, praskliny v hadici, falešnej vzduch, vzduchováha ?
Re: E46 M54- chod motoru
Ještě mě napadly podtlaky, jestli by to nemohly dělatTotic píše:Buď ta aftermarket Lambda, svíčky jestli odpovídají specifikaci tak OK, nesetkal jsem se že by zlobily kdyžtak zkus dát starý z5. Něco tam spíš netěsní po složení, praskliny v hadici, falešnej vzduch, vzduchováha ?
-
fx-nuclear
- Registrovaný
- Příspěvky: 17
- Registrován: čtv 01.06.2006 00:00
- Bydliště: Brno
Re: E46 M54- chod motoru
Vidím to na lambdu... U té se málo kdy osvědčila jiná, než od OEM výrobců.
Re: E46 M54- chod motoru
Co to máš za diagnostiku? Asi to bude chtít nějakou jinou, lepší. Svíčky bych dal NGK, s těmi jsem neměl nikdy problém.
-
honzabiker1
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
Re: E46 M54- chod motoru
Proc byla menena lambda sonda za katalyzatorem? A proc jen jedna? Lambdy za katalyzatorem by nemely mit vliv na chod motoru, kontroluji funkcnost katalyzatoru, pripadne netesnosti na vyfuku. A kdyz uz je menit, tak urcite obe a za original, nebo Bosch..
Re: E46 M54- chod motoru
Diag nevím, ale ukazovala, že hodnoty lambdy jsou ok a jestli se nemýlím tak je ta lambda od značky Bosch.
Lambda se měnila protože se kvůli ní zvedla spotřeba cca o 0,7l a prostě chci mít auto v pořádku.
Přes víkend se na to znovu mrknem a snad budeme chytřejší
Lambda se měnila protože se kvůli ní zvedla spotřeba cca o 0,7l a prostě chci mít auto v pořádku.
Přes víkend se na to znovu mrknem a snad budeme chytřejší
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7217
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 M54- chod motoru
Co vše bylo rozpojené? Teď by diagnostika měla ukazovat nějaké chyby, když svítí kontrolka motoru. Live data na lambda sondách před katalyzátorem po zahřátí jsi schopný vyčíst? Pokud ano, chce to video a ne fotku, z té není nic vidět/poznat.
Re: E46 M54- chod motoru
Co vím, tak rozpojené byly hadice k termostatu, svody jelikož lambda se zlomila a byly vyndány cívky se starými svíčkami. Hned po složení se rozsvítila kontrolka motoru, udělala se diag. a v ní smazaly chyby. Chvíli vše fungovalo jak má, ale poté se zase rozsvítila kontrolka motoru, ale na diag. už žádné chyby nebyly a lambdy ukazovaly hodnoty jak mají.Fx píše:Co vše bylo rozpojené? Teď by diagnostika měla ukazovat nějaké chyby, když svítí kontrolka motoru. Live data na lambda sondách před katalyzátorem po zahřátí jsi schopný vyčíst? Pokud ano, chce to video a ne fotku, z té není nic vidět/poznat.
Re: E46 M54- chod motoru
Nakonec jsem to dal klukům co se specializují na BMW a problém by měl údajně být v DISA klapce
Re: E46 M54- chod motoru
Bych se divil, kdyby tohle měla nasvědomí Disa.
Re: E46 M54- chod motoru
No samozřejmě DISA se vyměnila a problém stále pokračuje a diag hlásí chybu spalování válců 2-3-4-5-6 poté se smažou chybová hlášení a spalování všech válců jsou v pořádku
Re: E46 M54- chod motoru
No to se dalo čekat s tou disou. A co ty svíčky? nechal jsi ty Densa?
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Re: E46 M54- chod motoru
...20let se tu píše že na 6válce patří NGK a někdo dá DENSA. ok dejme tomu že musí taky jet ale přesto.
Další věc v servisu jsou jelimani ...a pokus se takto auto rozesralo po servisu auta byl bych docela hodně naštvanej a dal bych jim to at to jede jak předtím než šlo auto na servis.
To mě vždy dokáže naštvat když člověk jde s banální závadou do servisu a pak odjíždí a auto je v rozesraném stavu a ještě daleko horším.
Vidím to buď na ty svíčky , nebo prostě něco hoši po smontování podělali.
Kontrola teploty zda termostat ohřívá jak má a voda jde pak do velkého okruhu jak se patří v danou teplotu, to ale na to vliv mít nebude spíše jen pro kontrolu.
No a ty svíčky nebo někde krpa při montování zpátky. Ono se mohlo stát, že to je blbě dotažené na špatný moment, či špatná šarže svíček, případně další možnosti při montáži se něco událo apod..
Dej sem link na youtube a live data jsou tu lidi co ti chtějí pomoci jako je FX nebo PACA ... zkus tomu jít naproti.
Další věc v servisu jsou jelimani ...a pokus se takto auto rozesralo po servisu auta byl bych docela hodně naštvanej a dal bych jim to at to jede jak předtím než šlo auto na servis.
To mě vždy dokáže naštvat když člověk jde s banální závadou do servisu a pak odjíždí a auto je v rozesraném stavu a ještě daleko horším.
Vidím to buď na ty svíčky , nebo prostě něco hoši po smontování podělali.
Kontrola teploty zda termostat ohřívá jak má a voda jde pak do velkého okruhu jak se patří v danou teplotu, to ale na to vliv mít nebude spíše jen pro kontrolu.
No a ty svíčky nebo někde krpa při montování zpátky. Ono se mohlo stát, že to je blbě dotažené na špatný moment, či špatná šarže svíček, případně další možnosti při montáži se něco událo apod..
Dej sem link na youtube a live data jsou tu lidi co ti chtějí pomoci jako je FX nebo PACA ... zkus tomu jít naproti.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 M54- chod motoru
Vyměněná lambdasonda je originál nebo nějaký aftermarket za levno?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: E46 M54- chod motoru
Tak problém je vyřešen. Když se měnila lambda tak "nějaký odborník" prohodil zapojení lambda sond, takže ta "za katová" byla zapojena do kabelu pro tu co je ve svodech (v katu) a ta druhá zase naopak. Zároveň se přišlo na to, že separátor co byl měněn v červenci byl pro 5er, takže k němu vedla hadička na vzduch, kdežto u e46 je záslepka a to jsem to dával tenktrát do "nej. servisu v okolí", kde dělají hlavně BMW, Porsche a Audi
Jinak všem děkuji za pomoc 
-
JaraX
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 M54- chod motoru
klasika, dneska už lidi nejsou schopni zvládnout ani tak banální operace.
ted tu mám X5 E70, dělali tam plyn a celou ji dojebali a ještě se to pak snažili ruzni mechanici rozchodit, vyhazovalo to valce, no co se nestalo, našli hadičku, která neměla konec, "aháááá" řekl si mechanik, "tady nám to určitě přisává" tak ji hrdě zaslepili, sice to nic nepomohlo, ale nechali to zaslepený (to odvzdušnění diferáku
)

ted tu mám X5 E70, dělali tam plyn a celou ji dojebali a ještě se to pak snažili ruzni mechanici rozchodit, vyhazovalo to valce, no co se nestalo, našli hadičku, která neměla konec, "aháááá" řekl si mechanik, "tady nám to určitě přisává" tak ji hrdě zaslepili, sice to nic nepomohlo, ale nechali to zaslepený (to odvzdušnění diferáku
-
Totic
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
- Klubové ID: 3742
Re: E46 M54- chod motoru
Aspoň už je jasno kterýmu blbovi E46 ani další BMW nesvěřit do ruk.
Re: E46 M54- chod motoru
nojo, pokud můžu, tak si radši vše na autě dělám sám 
