Přeji všem hezký den,
potřeboval bych poradit s autem. Občas mne trochu pozlobí motor. Většinou je všechno v pořádku.
Ale cca 1x za 14 dní nastane situace, kdy po nastartování auta za tepla motor neudrží otáčky na volnoběh a chcípne. Je to vždy a pouze v situaci, když jsem předtím jel a poté vypnul motor. Jednou stačilo vypnout motor na 5 minut, jindy to bylo po 2 hodinách. Ale vždy to je po nastartování motoru po kratší přestávce od minulé jízdy (řekněme třeba, když lítáte po nákupech...). Nikdy ráno, nebo obecně po delší mnohahodinové pauze (z toho předpoklad že jen za teplého motoru).
V takové situaci, když to nastane, tak to trvá nějakou dobu cca 5-30 minut. V tu chvíli mohu opakovaně startovat, vždy to chcípne ať už na volnoběh, nebo se slabším plynem. Jediný způsob, jak zabránit chcípnutí, je pořádně přidat plyn a nakrmit ho benzínem (používám N95, nebo občas i 100 benzín). V takovém stavu se dá rozjet a zatím vždy to po nějaké chvíli odeznělo. Pokud jsem v tomto období musel zastavit na křižovatce, tedy jít na volnoběh, tak motor chcípne. Při nastartování normálně naskočí a pokud ho přikrmím plynem, udrží se. Akcelerovat nejde, na dvojku se přes 3 tisíce otáček nedostanu.
Mám navíc pocit, že to v takových situacích i dělá větší rány zepředu (od motoru), když dám slabý plyn, tak větší rány a chcípne to, když však dám více plynu, tak se to "uklidní", tedy relativně klidný chod, jen to odmítá akcelerovat.
Po odeznění této situace je opět vše v pořádku - a hlavně, na palubce nesvítí žádná žlutá nebo červená ikonka.
Jindy, kdy subjektivně je vše v pořádku se uprostřed klidné jízdy najednou rozsvítí žlutá ikonka motoru, diagnostika hlásí čidlo sací vačky (třeba 30 výskytů). Osobně před, během ani po rozsvícení kontrolky jsem si nevšiml nějaké změny v projevu motoru (i když tam být může, jen ho nepoznám). Toto ale nastává zase naopak uprostřed jízdy, tedy za plné rychlosti (nevzpomínám si, že by se to rozsvítilo jindy, než na dálnici), tedy zhruba cca 5 - 30 minut po nastartování (prvním toho dne).
Po vymázání chyby na diagnostice pak klidně týden jezdím bez další chyby, pak se objeví opět buď ta chyba motoru, nebo to chcípání.
V situacích, kdy se nic neděje, tak volnoběh většinou drží otáčky jak přišpendlené, i zvuk je krásný monotónní, jen je to na různých úrovních otáček odhadem cca 600-900. Občas se objeví drobné kmitání otáček +- 50 s frekvencí cca 1 sekundy, například chvíli 600, pak chvíli 650, pak opět 600, opět 650... většinou vždy se to do půlminuty uklidní.
Jednou za čas pouze při studeném startu se od motoru rozvibruje auto, postupně se vibrace snižují a do minuty se uklidní.
Na autě se dělaly vanosy, bylo na LPG, to šlo pryč a možná od té doby to dělá. Daly se nové svíčky, nové rozvody, měnilo se čidlo sací vačky... Co dál?
Nonstop svítí červená ikonka airbagu, zkoušelo se několik řídících jednotek beze změny, podezření na problém v kabelech. Může to souviset?
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E46 325i M54 2.5 l M paket 11/2002 - občas neudrží volnoběh
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 325i M54 2.5 l M paket 11/2002 - občas neudrží volno
Diagnostika lambda sond napoví.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition