Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
320d e90 m47 Vyrive klapky a sani
320d e90 m47 Vyrive klapky a sani
Ma smysl je odstranit?
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: 320d e90 m47 Vyrive klapky a sani
Skoro všechny po-faceliftový naftový e46 co jsem viděl na vrakovišti tam byli právě kvůli tem klapkám, kdyby je někdo vyndal mohli jezdit ještě dnes.
Nevím co je na tom pravdy ale slyšel jsem že do e90 dávali klapky z umělý hmoty, ale pokud se dají vyndat, vyndal bych je protože nasát do spalovací komory kousky plastu asi není nejlepší situace. A když jsou železný a nasaješ je můžeš se s autem rozloučit tak že automaticky vyndat. I když viděl jsem jeden případ kdy se do jednoho pístu nasál jenom šroubek ale neponičil stěnu, jenom trochu vrch pístu a dalo se motor zachránit.
Nevím co je na tom pravdy ale slyšel jsem že do e90 dávali klapky z umělý hmoty, ale pokud se dají vyndat, vyndal bych je protože nasát do spalovací komory kousky plastu asi není nejlepší situace. A když jsou železný a nasaješ je můžeš se s autem rozloučit tak že automaticky vyndat. I když viděl jsem jeden případ kdy se do jednoho pístu nasál jenom šroubek ale neponičil stěnu, jenom trochu vrch pístu a dalo se motor zachránit.

Re: 320d e90 m47 Vyrive klapky a sani
Ty plastový se už nezaseknou v kanále, takže se ani neukrouti hřídelka. Mají větší vůli, protože jsou kraje "pogumovaný". Ty starý plechový těsnily pouze tak, že byly přesně tak velký, jako kanál. A když se trošku zanesl karbonem ( děkujeme ti AGR) tak se tam zasekla a ukroutila se, protože ten podtlak co je ovládá má dost sílu.
U těch nových je zase problém s unikátním oleje přes gufera, kterej kape na RJ žhavení. Dá se to za pár korun opravit. Pokud si to děláš sám.
U těch nových je zase problém s unikátním oleje přes gufera, kterej kape na RJ žhavení. Dá se to za pár korun opravit. Pokud si to děláš sám.
Re: 320d e90 m47 Vyrive klapky a sani
Kdesi jsem cetl kdyz je clovek odstrani tak se bude motor dusit ve strednich otackach. Mely by se jenom vycistit o karbonu. Je nejaky zpusob jak zjistit v jakem stavu je motor?kalasnikov471 píše:Skoro všechny po-faceliftový naftový e46 co jsem viděl na vrakovišti tam byli právě kvůli tem klapkám, kdyby je někdo vyndal mohli jezdit ještě dnes.
Nevím co je na tom pravdy ale slyšel jsem že do e90 dávali klapky z umělý hmoty, ale pokud se dají vyndat, vyndal bych je protože nasát do spalovací komory kousky plastu asi není nejlepší situace. A když jsou železný a nasaješ je můžeš se s autem rozloučit tak že automaticky vyndat. I když viděl jsem jeden případ kdy se do jednoho pístu nasál jenom šroubek ale neponičil stěnu, jenom trochu vrch pístu a dalo se motor zachránit.
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: 320d e90 m47 Vyrive klapky a sani
Nic takovýho jsem neslyšel, já mám starší verzi M47 která z fabriky ještě neměla vířivý klapky nedusí se.diwisek píše:Kdesi jsem cetl kdyz je clovek odstrani tak se bude motor dusit ve strednich otackach. Mely by se jenom vycistit o karbonu. Je nejaky zpusob jak zjistit v jakem stavu je motor?

Co tím myslíš v jakým je stavu? Celkově nebo jestli je zanasenej od karbonu?diwisek píše:Je nejaky zpusob jak zjistit v jakem stavu je motor?
Re: 320d e90 m47 Vyrive klapky a sani
Celkove, premyslel jsem o chipu a zajimal by me stav nez to chipnu. Jestli jde nejak poznat opotrebeni. Je neco co bych pro udrzbu jako laik mohl idelat krome vymeny oleje filtru atd?kalasnikov471 píše:Nic takovýho jsem neslyšel, já mám starší verzi M47 která z fabriky ještě neměla vířivý klapky nedusí se.diwisek píše:Kdesi jsem cetl kdyz je clovek odstrani tak se bude motor dusit ve strednich otackach. Mely by se jenom vycistit o karbonu. Je nejaky zpusob jak zjistit v jakem stavu je motor?![]()
Co tím myslíš v jakým je stavu? Celkově nebo jestli je zanasenej od karbonu?diwisek píše:Je nejaky zpusob jak zjistit v jakem stavu je motor?
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: 320d e90 m47 Vyrive klapky a sani
Moderní motory jako je tenhle musíš zavést do dobrýho servisu kde mají nástroje kterýma ti pořádně zkontrolujou všechny součástky, a přes počítač prověří všechny hodnoty.diwisek píše:Celkove, premyslel jsem o chipu a zajimal by me stav nez to chipnu. Jestli jde nejak poznat opotrebeni. Je neco co bych pro udrzbu jako laik mohl idelat krome vymeny oleje filtru atd?


Doma na parkovišti si můžeš maximálně podívat jestli není bordel pod víkem ventilů, zahýbat vrtulkou od turba jestli v ní není vůle, podívat se jestli není zanesenej EGR ventil atd...
Já bych osobně auto nečipoval protože M47 není motor určenej pro zběsilou jízdu, je to malej motor určenej pro pohodlnou, úspornou jízdu ve smíšeným provozu město/okresky/dálnice.
Místo toho bych se soustředil na dobrou údržbu aby mi vydržel co nejdýl.

Potom ti to vydrží hodně dlouho. Nedávno jsem viděl auto s tímhle motorem a nájezdem přes 600,000km.
