Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E65 745li lpg volnobeh

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: E65 745li lpg volnobeh

#21 Příspěvek od Itchythefirst »

Aha, takze Prins rika reduktoru VZPLYNOVAC, co se clovek dneska nedozvi :D
U Prins je pruser v tom, ze malo kdo to vubec umi diagnostikovat pripadne nastavit. Casto ti reknou, ze se s Prinsem nechteji vubec srat :-/

Ale dik za typ na ten Frystak ;-)
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: E65 745li lpg volnobeh

#22 Příspěvek od horan »

Itchy přesně tak. Někam se chceš objednat. První otázka co to dělá a druhá co máte za systém. Po zodpovězení druhé otázky rozhovor končí. :?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: E65 745li lpg volnobeh

#23 Příspěvek od Filozof »

protože je to stejné jako s 7er v ČR. Každej vás veme na servis ale jen pár lidí v ČR tomu rozumí.

Nevím já jsem vybíral systém tak že jsem chtěl něco bezproblémového. A jelikož dva kolegové měli prins VSI právě z fryštáku a je to tady na moravě a ptal jsem se jak jsou spokojení po dlouhé roky a díky tomu jsem začal pátrat kdo vše má prins a jak je spokojenej a prostě všichni co měli nově montován prins a mají víc jak 100tis km to pro mě bylo dobré zjištění. Šel jsem do toho a nelituji. Vím že ho mám 40min od baráku a není problém cokoliv a zavolat a dojet. Nikdy jsem nepotřeboval mimořádně dojet jen jednou se servisem filtrů a revize dělal čištění od zanesení vzplynovače. Ukazoval mi co tam bylo takže jsem viděl i problém toho oleje který zamastil vzplynovač a musel se horkou vodou cca 100C a kartáčkem vyčistit.

Taky celý život užívám výraz reduktor. Nevím proč se tomu říká vzplynovač případně zda má jiné funkce jako reduktor. Sám plynař mě opravoval že tam je vzplynovač no nebudu se hádat :lol:
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: E65 745li lpg volnobeh

#24 Příspěvek od horan »

Jestli ono to nebude proto, že mění kapalinu na plyn?
Ale asi ne.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E65 745li lpg volnobeh

#25 Příspěvek od JaraX »

vzplynovač se to jmenuje protože tam dochází k přeměně skupenství LPG z kapalného na plynné,
reduktor se to jmenuje proto že to nastavuje tlak plynu do systému.

a ted k těm filizofovým bludům,
Prins není zdaleka nejlepší plyn, i když má nejlepší vstřikovače Keihin, ten prins nemá pořádne nastavení, neumí moc funkcí, těch nastavení proti magicu je tam tak 1/4, at už je to nastavení podmínek přepínání, kde třeba magic umí fakt mraky věci, nízké otáčky, vysoké, zátěž motoru, teploty, Magic umí komunikovat přes OBD, bere si data z lambda sond, umí mazat chyby na motoru a hromadu dalších věcí.
ta magic jednotka je zatím nejlepší plyn co jsem viděl, na voyageru mám tuším Landi Renzo a to je ultra mrdka, nemá ani čidlo na reduktoru a nejde nastavit přepínací teplota, prostě si to samo přepne kdy chce a často to pak zdechne.

a ke vstřikovačům, ono i magic vstřiky vydrží klidně to co Keihiny, problém je ale jinej, magic vstřikovač má Lkovou konstrukci, nikoliv průchozí jako Keihin nebo Hana co dáváme my, u L vstřikovače pak dochází k tomu že při průtoku plynu do Lka dochází k odstředění kapalných sraček v plynu (parafínů), ty pak zalepí vstřikovač a je problém. všechny vstřiky jdou vyčistit, jak Keihiny tak Magicy, ale kdo by čistil vstřikovač co stojí 500kč novej? prostě u toho magicu dáš jednou za par let 8ks vstřikovačů za 4 tisíce, na dvou nádržích se ti to zaplatí, pro lidi co najedou je to lepší než tam něco koumat a čistit, u Keihinu kde vstřik stojí skoro 4 tisíce kus je to horší, kdo by dal 30 za vstřiky?
Další problém Prinsu je smutná servisní základna, málo kdo to umí, málo kdo to udělá, Prins má šifrovanej software, takže není možny abych to třeba začal dělat já, na některý novější verze je s tím SW fakt velkej problém.
a Magic? českej výrobce, většina komponent se dělá v česku, v případě že je problém s kterým si plynař neví se to jede řešit do ostravy kde mají i motorovou brzdu a jsou schopni simulovat různé situace na cestě. ono seřizovat třeba takovou 650i není moc prdel, když potřebuju aby ti řidič v provozu třeba na 20s podržel plnej :D
v tom fryštáku plynovali švagrové auto a je to jedna z nejhorších přestaveb jakou jsem viděl, ale nemá tam Prins ale cosi druhyho.
já byl jednou se svým prinsem u Greenfuela v brně a říkal jsem mu at to dá dohromady nebo tam dám Magic a on mi říká "pane v tom motoru vám nikdy magic fungovat nebude, v tom motoru je takový membrán a dalších vaček, ale tomu vy nemůžete rozumět"
cosi tam poladil a chovalo se to stejně jak předtím, mam to trochu bohatý ale seru na to.
to samo doladění co jsi psal filozofe mají skoro všechny LPG systému a funguje to na základě podtlaku v sání, kterej ale motory VVT nemají, takže nás se to netýká. i magic do nějaké 728i je procházka růžovým sadem, kliknu na autokalibraci, projedu se, pak to zkontroluju a připadně posunu jednu čáru k druhé čáře a je seřízeno. u VVT ladíme někdy i dvě hodiny.
btw nás HLpropan taky stále školí, každý rok jezdíme na školení, takže taky asi nejsem hejhuláci z horní dolní a máme na to certifikace :)

horan:
nn s vadnou jednotkou ani emulátory jsem se nesetkal, ale mě těch Prinsů jezdí fakt málo.
a na benzín je to vždycky ok?
pokud ale jedeš ustálenou rychlostí a najednou auto "pocukne" jako by vynechalo zapalování, tak to nebude ani jedním podle mě.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: E65 745li lpg volnobeh

#26 Příspěvek od horan »

Jarax přesně tak se to chová. Jedeš třeba 100km/h a jen to pocukne. A pak zase pohoda. Třeba přes zimu to neudělá vůbec. Dělá to několik let. Greenfuel neřešil. Nastavil směs a měl jsem se objednat. Když jsem se pak na jaře objednával, tak jsem dostal odpověď, že je unavenej, že ho to nebaví a že nechce servisovat plyn montovanej jinde (D). Asi naznačoval, že si mám nechat namontovat novej u něj
Jinak na prins diag vidím, že už přijde špatný signál. Ale to je na vstupu do jednotky. Před jednotkou jsou ještě ty emulátory a do těch diagnostika nevidí.
A Inpou ani Boschem nedokážu zobrazit livedata ve grafu abych viděl co posílá motorová jednotka. Takže pokud dokáže toto zobrazit ista, tak objednám tu.
Na benzín to neudelalo nikdy.
A díky za odpověď. ;)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E65 745li lpg volnobeh

#27 Příspěvek od JaraX »

jelikož přijít na tento problém mi dalo hrozně moc času, tak píšu do SZ
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: E65 745li lpg volnobeh

#28 Příspěvek od horan »

Děkuji Ti. :cool2:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: E65 745li lpg volnobeh

#29 Příspěvek od Filozof »

mno jo jarax aby náhodou nevyzradil tajemství ... :lol:

Hejhuláky jsem nemyslel tebe jaraxi to bych si nikdy ani nedovolil. Spíše všelijaké garážmistry co PRINS znají jen z letáku.

Bohužel základna je taková že je tady několik firem na celou ČR co umí PRINS to je fakt.
A moc by mě zajímalo kdo a co instaloval ve fryštáku. Všichni co mají prins jsou spokojení. Zato znám spousty lidí co mají MAGIC a chvála je jen u některých ... nechci to tady rozepisovat.

Takže ano jaraxi ty tomu rozumíš. Dáváš MAGIC s kvalitními vstřikovači a jednou za čas necháš vyčistit vstřiky ok není problém ale ukaž mi u někoho s PRINS kdo měl novej plyn najel třeba 2-3kila že mu odešli vstřiky KEIHINY ??? Rád bych to viděl. Zda jezdil s filrem nebo ten filtr tam neměl případně zda čerpal u nějaké pochybné společnosti plyn dlouhodobě ?
Navíc stále existují flašky na čištění vstřikovačů takže ikdyby se nedej bože někomu zalepily vstřiky tak se dají vyčistit a je po problému.

Co se týče nastavení parametrů PRINS VS MAGIC nedokážu posoudit. Stačí vidět že mě auto funguje a jiní řeší neustále problémy. Jednoduché a prosté.
Já chtěl mít auto nastavené tak aby jezdilo spolehlivě. Krom parafinu co jednou za x let zacpe vzplynovač a musí se vyčistit horkou vodou zatím žádné problémy.

Jinak jsem našel že i PRINS dělá něco svého na vstřiky. Asi by to jednou za delší čas chtělo vyčistit.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E65 745li lpg volnobeh

#30 Příspěvek od JaraX »

tak si to hezky znova přečti,
vstřikovače Hana se nezanášejí stejně jako vstřikovače Keihin, mrknu do databáze...... tak vstřikovačů Hana se dalo 62ks a zatím 0ks zanešených, reklamovaných apod a tady nevidím důvod zatím řešit dražší Prins.
většinou co lidi dávají pryč prins tak je to proto že to není schopen nikdo dát dohromady, ono stejně ty montáže v německu jsou dost zfušované, stejně jako u nás, já už si u sebe předělal trysky, nádrž i tankování, přepínač budu teprve řešit.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: E65 745li lpg volnobeh

#31 Příspěvek od Filozof »

vidíš ja zase mám několikrát opačnou zkušenost. Lidi naštvaní že jim to zlobí a raději dali PRINS a od té doby si chrochtají blahem. Je tady ok pár lidí v čr co to umí ale zase jednou za rok či za dva si uděláš výlet na filtry a kontrolu k odborníkovi a je po problému.

Problém asi bude u lidí co koupí od někoho auto hotové a neví co stím. Kdyby si vyjeli autorizované servisní partnery PRINS a jeli problém vyřešit tak je vše OK.
U tebe je výhoda že jsi poctivej a dáváš to nejlepší a snažíš se to stále zlepšovat ale kolik takových jako jsi ty je v ČR ??? Moc asi ne.
A jak jsi sám řekl VVT je problém a lidi co tomu nerozumí mají pak špatně nastavený i plyn a problémy se pak jen hrnou...

Takže základ je kvalitní plynař a kvalitní komponenty. Ideálně když se to sejde dohromady.
cheater
Registrovaný
Příspěvky: 1451
Registrován: sob 05.01.2019 11:48

Re: E65 745li lpg volnobeh

#32 Příspěvek od cheater »

-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 10:53, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: E65 745li lpg volnobeh

#33 Příspěvek od Itchythefirst »

Filozof píše:vidíš blablabla....
Mam Prins, funguje fajn, ale vsude te s tim poslou do prdele. Autorizovanej servis v Praze bere na servis jen auta, kde to sami namontovali.
cheater píše:A na jakém principu funguje plyn u přímovstřiku, jako jsou koncernová TSI nebo u těch dieslů? A proč u některých motorů jde montovat plyn a do některých ne?? Je to spíš taková zvědavost a nikde jsem se otom moc nedočet.
U primovstriku se bud strida vstrik lpg a benzinu (=ve vysledku minimalni uspora) nebo se vstrikuje primo plyna faze lpg, ktera se meni na plyn az ve valci.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E65 745li lpg volnobeh

#34 Příspěvek od JaraX »

- když dáš na přímovstřik motor nepřímej vstřik, tak je problém to sladit, alespon u BMW, prostě ten motor je vyrobený a naladěný tak aby mu palivo šlo do válce, pokud mu ho pouštíš do sání, tak je to problém, no a furt musíš jezdit na benzín, takže návratnost je třeba 100-200tkm, oproti 20-30 tisícům u nepřímovstřiku
- nebo mužeš vstřikovat LPG přímo přes benzínové vstřiky, ale potřebuješ čerpadlo který dáš místo vstřikovacího, a takové čerpadlo stojí třeba 60-80 tisíc. takže návratnost opět tak 80k a pro BMW se ty čerpadla tuším ani nedělaj.

jenže u těchto přímovstříkových BMW je palivo ten nejmenší náklad
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

Re: E65 745li lpg volnobeh

#35 Příspěvek od soukupadam »

Čau, můžu se sem přisrat s volnoběhem na 750i benzín?
Včera jsem jel asi hodku večer domu po dálnici a po dojezdu před barák nedržel volnoběh, docela hodně to lítalo.
Normálne mam volnoběh 500, teď to bylo tak 300-800.
Předtim byl volnoběh dlouho OK po výměně membrán a dalších věcí na motoru.
Nemůže to mít i spojitost s palivem? Zrovna jsme se přestěhovali a bral jsem benzín na jiné pumpě než normálně.

Díky
pGb
Registrovaný
Příspěvky: 516
Registrován: pon 29.09.2014 00:00

Re: E65 745li lpg volnobeh

#36 Příspěvek od pGb »

Na benzín? A běžely ti všechny válce? Klepadlo se to?
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

Re: E65 745li lpg volnobeh

#37 Příspěvek od soukupadam »

na benzín, neklepe se. Odpoledne to ohřeju a udělam screeny z Inpy kdyžtak.
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

Re: E65 745li lpg volnobeh

#38 Příspěvek od soukupadam »

Dá se z toho něco poznat?

https://soukupadam1.rajce.idnes.cz/E65_Inpa

Díky
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

Re: E65 745li lpg volnobeh

#39 Příspěvek od soukupadam »

Může to dělat měnič, ikdyž to je na neutrál?
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: E65 745li lpg volnobeh

#40 Příspěvek od Jaris330D »

Jediny, co se muze stat na neutral je, ze se ti pri nizkych otackach auto bude chvet. Ale jen pri vytaceni otacek. Urcite to nebude chcipat. Podle me.
Odpovědět