
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Ztrata výkonu při plném plynu
Ztrata výkonu při plném plynu
Zdravím, mám problém s 320d 2001 100kw. Když jedu např na 4ku pohodu třeba 60km/h a dam plný plyn tak +- 2 sekundy tahne aktuální spotřeba je na 20+ l poté na 3-4s je aktuální spotřeba vždy na 16l auto nijak nezrychluje jen drží rychlost a zase se chytne a jede normálně, když mám nad 2200ot a dam plný tak tahne naplno až dokonce. Prepadove hadicky jsem měnil, podtlakove taky všechny kromě podtlaku k čerpadlu, vaha vzduchu nová Bosch, dela to nekdy na 3jce ale 4,5kvalt vždy děkuji za rady
Přidat obrázek Propagovat

- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Ztrata výkonu při plném plynu
Zdarec,LuK0 píše: když mám nad 2200ot a dam plný tak tahne naplno až dokonce.
Nejdřív je třeba vyjasnit jestli vůbec máš nějaký problém nebo jenom nesprávně řídíš.
Tohle je starej turbo diesel tak že začne 'táhnout' až když se naplno roztočí turbo a začne do motoru tlačit vzduch. To většinou bývá kolem 2000 otáček což taky ovlivňuje vnější teplota vzduchu. Nejspíš jsi si všiml že když je zima, auto jede líp než když je horko. To je tím že chladný vzduch je hustší než horký vzduch a lze ho do motoru natlačit víc. Stejný princip lze vidět v balónu, plynem se ohřeje vzduch uvnitř balónu který se stane řidší než vzduch okolo něj a začne stoupat a spolu s ním celý balón.
Další věc která ovlivňuje jak rychle turbo tlačí vzduch do motoru je jaký máš zařazený rychlostní stupeň, protože turbo roztáčí výfukový plyny. Rychlostní stupně jsou jako kulatý páky, čím vyšší stupeň tím kratší páka. V praxi to znamená že čím vyšší rychlostní stupeň tím pomaleji se může točit motor ale zároveň tím těžší je rozjet auto. Tak že když jedeš třeba na 4ku a dáš plnej plyn, trvá to mnohem dýl než motor rozjede auto, mnohem dýl než se motor začne točit rychleji, a tím pádem mnohem dýl než se roztočí tvoje trubo a začne tlačit víc vzduchu do motoru. Proto máš 3-4 vteřinovou pauzu.
Proto když se chceš rozjet rychleji, přeřaď ze 4ky na 3ku, aby motor byl nad 2000 otáčkama a teprve potom dej plnej plyn. Tím usnadníš motoru práci, turbo se roztočí mnohem rychleji, bude rychleji tlačit vzduch do motoru a budeš mít záběr skoro ihned.

Tak že jeď někam kde je rovná silnice, a rozjeď ho, pokud každá rychlost bude táhnout od 2000 do 4000 otáček bez vynechávání je všechno pořádku.