Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e90 preface (N52B30) - "brambor2"
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 59
- Registrován: ned 13.08.2017 11:47
- Bydliště: Východní Morava
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
E90 328i LCI N52 se u nás dá sehnat, ale ještě jsem neviděl ani jednu s pěknou výbavou. Vše základní, fuj.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
(Nejen) fčera sem zjistil, že OEM "sport m-paket" podvozek brambora2 ne úplně odpovídá mým představám o fungování (trochu moc měkké pružiny a hlavně malý útlum) a poštelovat se to nijak nedá.... ale protože je tam nový, nějakou dobu to s ním budu muset vydržet, no... doufám, že to ty PSS, které jsem právě objednal - nejen fčera mně stávající P-zera několikrát téměř poslaly mimo cestu - aspoň trochu vylepší. A až to s ním nevydržím, tak zase bude dilema, co tam dát (ref ne úplně optimální životnost Koni Yellow - vepředu cca 30tis km a je po nich - ale jejich supr fungování dyž sou nové.)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 940
- Registrován: úte 02.09.2003 00:00
- Bydliště: ČB
- Kontaktovat uživatele:
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
30 tisíc to trvalo i koni FSD (dnes Special Active) s progresivními Eibachy, na E46 to byl ale nejlepší podvozek, poddajný prvních pár cm na všech ostrých nerovnostech, tvrdý jako kámen na hladkých silnicích. Jediná opravdová nevýhoda na pozvolných terénních prohlubních, typicky před mostkem, tam ta tvrdost nepropružila ani cm a při zdvihu zpět na normální výšku silnice i přes stálý kontakt kol se silnicí pocitově vykopla auto půl metru nad silnici s aktuálním přetížením řidiče v sedačce asi tak 4G 
Vzhledem k tomu že podobný systém léta používá i Gallardo / Audi R8, tak o tom v recenzi R8 píše i pjanda.

Vzhledem k tomu že podobný systém léta používá i Gallardo / Audi R8, tak o tom v recenzi R8 píše i pjanda.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Neska sem to vzal zez Pilzně domů mimo D1 a bylo to boží - sem jel spodním (jižním) okrajem Vysočiny a tak - až za Brunn mimo D1 a jak mně, tak bramborovi2 se to tuze líbilo - na 333 km si papnul 54 litránků Vervy100 

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Michelin Pilot ZupaSport jsou úplně boží a nekompromisní gumy, jezdím zkúšám je teď na předku 245/40/18 a vedou tu nápravu jak po kolejích ať jedu kolik chcu. Bočnice pevnější než komfortní PS3. Brzo půjdou i dozadu v 255 salámku. A ještě mám na zkoušku odložený 235/40/18 Pilot Cup 2 na suchý léto - je to už spíš hardcore slick. 

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Mám dotaz: tady tyhlety vyjmenované činnosti - znamená něco z toho motor ven?JaraX píše:benzíny (N52) jsou bezstarostné, uděláte DISA klapky, přetěsní se ventilvíko, sání, separator
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Takže ne. Díky.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
A podotázka - byl bys to schopen/ochoten udělat - výhledově podzim/zima 2019-20 - koneckonců brambora2 znáš, dokud byl mmirův, myslím, že u Tebe byl na servisu/prohlídce.
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
já už bohužel na servis neberu.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Dík za info
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Brzo bude na bramborovo2 tachu sfítit 90tis km a budu mu tímpádem dělat "první" servis na motoru (předchozí majitel mi brambora2 nechal při 74tis km s novým CFS5w40, takže sem servis 75.000 vynechal, no) a okolo něj (preventivně "hodně" okolo něj, protože brambor2 už má 13 let a nedávno scíplá vodní pumpa mě pěkně vystrašila).
Brambor2 celou dobu co ho mám (už to bude 5 měsíců @ 15tis km) vydává (bez ohledu na teplotu, tlak a srážky) nepříjemný zvuk měnící intenzitu podle otáček motoru - něco jako by se (klínový) řemen šuchal (strukturou textilu co má zvenku) o něco a přitom to "bzučelo".... takže mj. se budu snažit odstranit i zdroj těchto (pa)zvuků - pude tam nový klínový řemen, kladky, napínák, altík atd.
Otázka: Má smysl přitom vyměnit i "vibration damper" (díl č. 2) + samozřejmě kladka (díl č. 1) - můžou být zdrojem "šuchacích" pazvuků?

Brambor2 celou dobu co ho mám (už to bude 5 měsíců @ 15tis km) vydává (bez ohledu na teplotu, tlak a srážky) nepříjemný zvuk měnící intenzitu podle otáček motoru - něco jako by se (klínový) řemen šuchal (strukturou textilu co má zvenku) o něco a přitom to "bzučelo".... takže mj. se budu snažit odstranit i zdroj těchto (pa)zvuků - pude tam nový klínový řemen, kladky, napínák, altík atd.
Otázka: Má smysl přitom vyměnit i "vibration damper" (díl č. 2) + samozřejmě kladka (díl č. 1) - můžou být zdrojem "šuchacích" pazvuků?

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Když se JaraXovi "nechce" je tu někdo další, kdo R6 modorbílé vrtule rozumí a by byl schopen/ochoten to (vyjmenované) spáchat? (Brambor2 má sice jen 90tis km, ale zato už 13 let, takže spíše "preventivní" servis než "akutní"). Můj dvorní mechanik Michal sice udělá ledacos, ale není specialista na modrobílou vrtuli....JaraX píše:benzíny (N52) jsou bezstarostné, uděláte DISA klapky, přetěsní se ventilvíko, sání, separator
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
jak nechce? mě by se chtělo ale není kdy,
btw vždyt ty jezdíš do Mirage ne?
btw vždyt ty jezdíš do Mirage ne?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Jo Mirage, dík za připomenutí, nenapadlo mě to.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: N52B30 e90 preface - brambor2

Re: N52B30 e90 preface - brambor2
no nevím, pulka mechošů, možná víc jak půlka ani nevymění ty hliníkové šrouby, což má většinou dost fatální následky.
- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
No uprime... ...kdyz mi Kuba vypravel, jak ted pomrdali v servisu jeho sestku, tak klidne pojedu pres celou republiku kvuli obycejny vymene oleje. Sam taky nemam s BMW servisama (krome JaraXe ;-) ) nejaky extra super zkusenosti :-\Totic píše:Nechápu teda vozit auto kvůli kdečemu přes půl Moravy, vyměnit kladky, řemen a těsnění na N52 by zvládl věřím i lokální/bližší servis. Slyšel jsem o nějakým BMW Vsetín bo co ValMez tam nic, nedůvěra ?
- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
No je to uplne brutalni oni tam posrali snad uplne vsechno
- Zapomeli dat srouby do "reinforcement plate" pod napravnici
- Vyzvejkali vypustaky na vane a filtru
- Ztratili pres polovinu krytu na krytech a podbehach
- Spadla jim kapota na nejaky naradi
- Ulamany a spatne usazeny chladic
- Nenandali sani
- Nevymenili kryt trubky ani trubku
- Vsecko zadelali mega vrstvou nejakyho cervenyho silikonu (snaha o pretesneni motoru)
- Nalili tam 0w30 (N62)
- Zlomili cidlo na servu a poskodili servo rizeni... ...protoze vyndavali motor... ...spodem
- Ulomili uchyty na plastovych krytech valcu... ...oba
- Orvali kola
- Tvrdili jak auto vali... ...nevalilo... ...zaclo az po vymene lambd a vahy, coz ty blbci ani nepoznali
- A dalsi



- Zapomeli dat srouby do "reinforcement plate" pod napravnici
- Vyzvejkali vypustaky na vane a filtru
- Ztratili pres polovinu krytu na krytech a podbehach
- Spadla jim kapota na nejaky naradi
- Ulamany a spatne usazeny chladic
- Nenandali sani
- Nevymenili kryt trubky ani trubku
- Vsecko zadelali mega vrstvou nejakyho cervenyho silikonu (snaha o pretesneni motoru)
- Nalili tam 0w30 (N62)
- Zlomili cidlo na servu a poskodili servo rizeni... ...protoze vyndavali motor... ...spodem
- Ulomili uchyty na plastovych krytech valcu... ...oba
- Orvali kola
- Tvrdili jak auto vali... ...nevalilo... ...zaclo az po vymene lambd a vahy, coz ty blbci ani nepoznali
- A dalsi
