Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E46 320cd koroze

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
gat0017
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 06.10.2018 16:36

E46 320cd koroze

#1 Příspěvek od gat0017 »

Ahojte,

před nějakou dobou jsem psal post o tom, že bych si rád koupil BMW e46 320cd a i když jsem to musel trochu posunout, tak se teď teprve dostávám k samotné koupi.

Našel jsem si potencionální inzerát na BMW e46 320cd v M-paketu od pána z Polska (mám to celkem kousek), který si to dovezl před dvěma lety z Německa. Má k tomu servisku, technickou dělal 11/2018. Před zimou olej, nová baterka, celé zadní brzdy a před dvěma lety když to kupoval tak přední brzdy. Kola Styling 67 s celoročníma pneu. Najeto asi 270k. Má seriózní jednání a celkově na mě nepůsobí nijak podezřele. (Rozpory ohledně nákupu z Polska prosím vynechme.)

Nicméně mi poslal tyto dvě fotografie a tvrdí, že jsou to jediné nedostatky auta (pak ještě poslal fotku trochu ošmelené sport size sedačky, ale to neřeším), které nedělal, protože nebylo bourané ani lakované (kromě masky). Píše, že si můžu dovézt mechanika, nebo zařídí servis kde to zvednem. Ale co si o tom myslíte vy? Mám vůbec domlouvat schůzku, vynaložit to úsilí a řešit to? Mám strach, že když to nechám opravit, tak se mi to bude vracet a bude to nekonečný kolotoč. Chápu, že když to auto samotné neuvidím a neprozkoumám tak toho moc vědět nemůžu, ale přijde mi zvláštní kupovat rezavý vůz, když nedokážu odhadnout jestli to je lukrativní.

Obrázek

Obrázek

Věc se má tak, že za to chce 5 650 Éček a mě to přijde hrozně moc. Po rozhovoru ohledně ceny mi řekl, že jede "fair deal" a tedy cokoliv se na autě najde a nebylo řečeno v inzerátu tak mi sníží cenu o výši nákladů na opravu.

Tak se tedy ptám, kolik mu mám za to při případné schůzce říct, pokud nenajdu vyloženě něco odrazujícího?

Prosím nekamenujte mě a děkuji za odpovědi.

Jirka
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: E46 320cd koroze

#2 Příspěvek od TANN3R »

E46 hnije, s tím nic moc neuděláš a jo, je to boj s větrnými mlýny.
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: E46 320cd koroze

#3 Příspěvek od TurboShnek »

Tak tohle celkem nic není, přední blatník můžeš kdykoliv vyměnit kdyby to časem prorezlo moc. Na fotce je vidět dost pomerančový kůry tak že si myslím že tohle už někdo opravoval. Ten zadní kousek by se musel při nejhorším vyříznout a přivařit tam novej kousek.

Já bych to moc na takhle starým autě neřešil protože zrovna tenhle typ e46 bez rezu budeš hledat hodně dlouho pokud to nebude dovezený z Itálie, a tam by jsi možná pak musel řešit loupající se lak, ale řekl bych si o slevu protože lakování a svařování není levný když to chceš nechat udělat pořádně. :lol:

Důležitý je aby auto bylo mechanicky v pořádku, nechal bych ho zavést do servisu kterej sám vyberu a ne do do servisu kde to "zařídil" on. :lol: Je divný že to po 2 rokách prodává, lidi jsou dobrý herci, obzvlášť Poláci. ;)
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: E46 320cd koroze

#4 Příspěvek od TANN3R »

Co je jako divného na tom, že to po dvou letech prodává? To už je trochu paranoidní, jestli ti to přijde jako krátká doba :D
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: E46 320cd koroze

#5 Příspěvek od TurboShnek »

TANN3R píše:Co je jako divného na tom, že to po dvou letech prodává? To už je trochu paranoidní, jestli ti to přijde jako krátká doba :D
No já soudím podle sebe, já se snažím auta držet věčně protože jsem škrt, nikdy bych nedělal brzdy a novou baterku a pak ho hned prodal ale je pravda že je jiný lidi nejsou takový škrti, je to coupé a ještě 320d tak že ho to už nejspíš nudí. :lol:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E46 320cd koroze

#6 Příspěvek od JaraX »

to je srandy
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: E46 320cd koroze

#7 Příspěvek od TurboShnek »

gat0017 píše:Věc se má tak, že za to chce 5 650 Éček a mě to přijde hrozně moc. Po rozhovoru ohledně ceny mi řekl, že jede "fair deal" a tedy cokoliv se na autě najde a nebylo řečeno v inzerátu tak mi sníží cenu o výši nákladů na opravu.

Tak se tedy ptám, kolik mu mám za to při případné schůzce říct, pokud nenajdu vyloženě něco odrazujícího?
Tohohle jsem si před tím nevším nebo jsi to nedávno přidal, ale 6000 Euro je moc vole. :wow: Chápu že je to kupé, a M paket, ale pořád je to obyčejná 320d. Kupé je stroj kterej má přinášet úplně jiný pocity z jízdy než 4 válcovej nafťák. S tímhle zaplatíš prostě za typ karoserie na úkor všeho ostatního.

Benzinový kupé jsou obecně velmi drahý, tak že na tvým místě bych si za ty peníze radši koupil třeba sedan 330i, sice to nebude kupé ale budeš mít daleko zábavnější auto, a o to ti přece v tomhe případě, v první řadě jde ne? :lol:
gat0017
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 06.10.2018 16:36

Re: E46 320cd koroze

#8 Příspěvek od gat0017 »

Právě, že s tím plánuju najet minimálně 25 000 km za rok, takže bych se s 330i dost prohnul na pohonných hmotách... a kupé... no to už jsem si jen chtěl prostě udělat radost. :D

Dost teď nakonec uvažuju nad 330cd, pokud bude slušný kousek.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E46 320cd koroze

#9 Příspěvek od JaraX »

a co LPG?
výkon 330i, spotřeba menší jak 320d
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: E46 320cd koroze

#10 Příspěvek od TurboShnek »

gat0017 píše:Právě, že s tím plánuju najet minimálně 25 000 km za rok, takže bych se s 330i dost prohnul na pohonných hmotách... a kupé... no to už jsem si jen chtěl prostě udělat radost. :D

Dost teď nakonec uvažuju nad 330cd, pokud bude slušný kousek.
Nadjíždět 25,000km ročně v kupé je dost atypický ale asi je takových lidí víc když je dělají i s naftovýma motorama. :lol:

Co se týče 320d vs 330d:

Zrovna před 2 týdnama jsem se byl projet v e46 330xd touring, a myslím si že je to spíš motor na tahání těžkých věcí a na dlouhý jízdy po dálnici, neudělalo to na mně dojem že bych chtěl prodat svojí 320d a přesednout na 330d protože já jezdím hodně po městě a na okreskách. Já jsem fanda 320d, 4 válec je levnější na provoz, mnohem lehčí na opravy a celkem ideální na smíšený ježdění. Ale u takhle starýho auta bude rozhodovat celkový stav, oba jsou výborný motory.

Akorát bych doporučil se vyhnout před face-liftový 320d kvůli čerpadlu VP44 který odchází, vyhnout se tmavým barvám protože se na nich často loupe lak a v 330d se snažit vyhnout složitým výbavám jako je navigace atd... protože to časem odchází a opravy jsou velmi drahý.

A co se týče LPG:

Pokud si to auto plánuješ nechat dlouhou dobu, a budeš s tím jezdit někam do Prahy nebo do Německa, tohle by možná stálo za zamyšlení protože v Praze zase křičí že chtějí zavést emisní zóny, potom by následovali další města a mohlo by ti to udělat problémy. Já počítám že s tím zase neuspějou protože už i v Německu přiznali že emisní zóny byl absolutní nesmysl, ale kdyby uspěli, ta 330i tam nejspíš nebude mít zakázanej vjezd když to ta 330d určitě. :lol:
gat0017
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 06.10.2018 16:36

Re: E46 320cd koroze

#11 Příspěvek od gat0017 »

Před face-liftovou 320d nechci, ale nejraději bych teda černou. Ohledně té složité výbavy to platí jen pro 330d?

LPG bohužel nepřipadá v úvahu. Mám pod bytem koupené stání v podzemních garážích kde se s LPG nesmí.

Počítám, že si auto nechám nějaké ty 4 roky. Prahu a Německo mám úplně na opačné straně a jen zřídka se tam dostanu, takže s tímhle takový problém nebude. ale kdo ví... třeba v budoucnu :?:

Podle toho co se naskytne a hlavně v jakém stavu, si vyberu. Vyloženě se těm 330cd vyhýbat nechci, ale je pravda, že bych se raději viděl v té 320cd.

Ještě dotaz. Kdybych chtěl jít do toho poláka, kolik by mě to tak vyšlo to opravit (pořádně)? A znáte někoho kdo to dělá spíš na východě republiky?

Jinak děkuju moc za všechny informace. :)
hansm5
Registrovaný
Příspěvky: 1084
Registrován: ned 31.08.2008 00:00

Re: E46 320cd koroze

#12 Příspěvek od hansm5 »

Pokud chces diesel,tak jdi do 330d,naklady na servis skoro stejny,ma to navic akorat dva vstriky,jinak vetsina je skoro stejna.A jede to.
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: E46 320cd koroze

#13 Příspěvek od TurboShnek »

gat0017 píše:Kdybych chtěl jít do toho poláka, kolik by mě to tak vyšlo to opravit (pořádně)?
Jsou 2 cesty kterýma to můžeš opravit. Buď ty lemy blatníků vybrousíš, namažeš konvertorem rzi, vytmelíš, potom nastříkáš ani korozním základem, barvou a lakem. Já si myslím že ty lemy jsou prorezlý zezadu ven, a za 2 roky se ti to vrátí. Tohle nejspíš už dělali protože je vidět že to bylo barvený a vrátilo se jim to.

Pokud by jsi zvolil tuhle cestu, můžeš si to udělat doma sám plechovkou s barvou a bude to stát do 1000 korun. Já jsem tak opravoval blatník do kterýho mi nacouvali a drží to dodnes. Výsledky jsou velmi dobrý, kdybych ti to neřekl nepoznal by jsi to. Ale můj blatník nebyl prolezlý a opravoval jsem to skoro ihned.

Druhá cesta jak to udělat pořádně je vyříznout ty zadní prorezlý lemy, navařit tam nový, vybrousit, nabarvit. Cena záleží kde to budeš dělat, když ti to tam přivaří Franta v garáži a pak si to nastříkáš sám plechovkou tak tě to vyjde na pár tisíc. Když to budeš dělat profesionálně, budou ti barvit celý to zadní křídlo, u nás v Plzni počítej tak 10,000 - 15,0000.

Přední blatníky bych asi nejspíš nedělal když to chceš mít perfektní ale dal bych tam rovnou jiný což by bylo lehčí a mnohem levnější. Buď koupíš nový a necháš si je nastříkat, barva bude stát kolem 1000 korun, a práce záleží kde to budeš dělat. Když to necháš dělat někde u Franty v garáži počítej 1000 za práci, výsledek bude hodně amatérský, hodně pomerančový kůry. Když to necháš dělat v profesionálním servisu, budeš mít profesionální výsledek ale počítej tak 2500 - 3000 za práci za každý blatník + materiál.

Když to chceš udělat pořádně, profesionální lakování je velmi drahý. Já bych si nechal přivařit nový zadní lemy u Franty, nastříkal bych to plechovkou a přední blatníky bych sundal z auta, nastříkal je z obou stran plechovkou a držel palce. 20,000 bych do toho rozhodně nesypal, radši bych koupil novější auto.

A nebo se na to prostě vybodni a jezdi tak jak to je. Není to zatím akutní. :ja_nic:

EDIT: I když i výsledky profesionálních servisů jsou všelijaký. Já znám chlapíka kterýmu na parkovišti odřeli celej bok nový Kia Ceed. Nechal to profesionálně lakovat, pojišťovna za to zaplatila 80,000 korun a výsledek je stejnej jako kdyby to barvil Franta za 1000 korun. Ani nechytli správnej odstín barvy a ještě mu to vrátili posypaný nějakým prachem/černou barvou keterej z toho nešel umejt a byli na tom nerozleštěný čmouhy v laku. :smich: :smich: :smich:
gat0017
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 06.10.2018 16:36

Re: E46 320cd koroze

#14 Příspěvek od gat0017 »

To zní jako spousta práce a peněz na to, že za to chce 140 000,-
kalasnikov471 píše: A nebo se na to prostě vybodni a jezdi tak jak to je. Není to zatím akutní. :ja_nic:
Jde mi o to jestli to vůbec kupovat. :?: Těch M-paketů je hrozně málo a nebo stojí vyloženě ranec. Tak teď zase uvažuju jestli nekoupit levnější bez Mka. :?:
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: E46 320cd koroze

#15 Příspěvek od TurboShnek »

gat0017 píše:To zní jako spousta práce a peněz na to, že za to chce 140 000,-
Ono to je docela dost práce když chceš aby to vypadalo hezky. :lol:
gat0017 píše:Jde mi o to jestli to vůbec kupovat. :?: Těch M-paketů je hrozně málo a nebo stojí vyloženě ranec. Tak teď zase uvažuju jestli nekoupit levnější bez Mka. :?:
To já nevím, jsou to tvoje peníze a jenom ty se můžeš rozhodnout co s nima budeš dělat. :lol: Pokud je jich málo jak říkáš tak si za ně na trhu můžou říct hodně protože je jich málo a ten kdo takový auto chce nemá na výběr než jim to dát. Já jsem v ničem s M paketem nikdy nejel, a ani mne celá ta M-Sport větev zatím nezajímá protože jezdím jenom po městě a okreskách tak že nevím čím se to liší od obyčejný verze. Ale jinak máš pravdu, chce za to hodně a motor není nic o čem bych psal domů.

Jediný čeho jsem si všiml sám v sobě je že když jdu třeba do obchodu a najdu něco jako boty, za dobrou cenu, s designem který se mi líbí, nějak instinktivně hned vím že je to ono, koupím je a jsem spokojenej. Když se musím týden rozmýšlet jestli to stojí za to, tak na to seru protože v minulosti se většinou ukázalo že se mi to potom nelíbilo a zbytečně jsem utratil peníze. :lol:

Když jsem předl lety kupoval svojí e46 prošel jsem desítky aut a bazarů, koukal jsem na Fábie, Golfy, Oktávie, Alfa Romea, Pežoty, všechno možný, pak jsem našel jedničkovýho Superba v hezkým stavu ale jako ty jsem se 2 týdny rozhodoval že za to chce moc, je to moc velký, je to VW, potom jsem na Bazoši našel e46 320d, chtěl za něj o 40,000 míň, a hned jsem věděl že tohle je to co hledám. Jel jsem tam druhej den 240km, podíval se na nej, zaplatil a odjel v něm. Nikdy jsem toho nelitoval a to auto mně baví dodnes. Zatím jsem nenašel ideálnější auto. :lol:
Odpovědět