Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Generální oprava motoru E39 530i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#41 Příspěvek od Spejbl »

:) Tak ono o výdělku to je, co si budem povídat. To jestli to má cenu či ne, ať zváží sám zákazník, ten drží peníze, ten rozhoduje.
Ale zeptám se tebe JaraXi, za kolik by si ty dělal takovou "GO", když víš jaký objem práce tato anabáze obnáší a tušíš kolik na tom spálíš času.
Ono původně položená otázka, kdo to dělá za rozumné peníze, je malinko zavádějící...... Kolik je rozumná cena hodiny práce mechanika motoráře?
Myslim, že filozof má v tomto pravdu , majitel s citovou vazbou k vozu, by si toto měl dělat sám ve vlastní režii . Protože opravdový motorář, bude za rozumné peníze na tom , tak akorát sám škodný......., a platí než blbý kšeft, tak radši žádný kšeft.
Ale to si asi nechtěl slyšet podobně jak s tím stolkem. Chápu...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#42 Příspěvek od JaraX »

když to spočítáš s materiálem, tak si myslím že 100k přešvihneš celkem hravě.
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#43 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

co se s tím M54 vlastně děje a proč, může to někdo shrnout? :)

co se tu píše, tak se kroutí hlava, kroutí se blok, proč?
velká spotřeba oleje, zase, proč? pokud by to byly gufera, nebo pístní kroužky, tak to neni zas takový drama, ale někdo tu psal, že je problém s kvalitou válců, v jakém smyslu? :D souvisí to s kroucení bloku a tou ovalitou 5 a 6 válce, tedy? tj. u spotřebního auta defacto konec?

Lucas_K - abych se jenom neptal, tak na motory je expert Motorservis Kasl, je to někde u Prahy, honování, lapování, broušení, frézování apod., tam by ti mohli pomoct, pokud se rozhodneš ten motor zachraňovat :thumbsup:
Naposledy upravil(a) zddan01 dne stř 24.07.2019 09:21, celkem upraveno 1 x.
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
mobilman Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 220
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Ostrava / E60 545i

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#44 Příspěvek od mobilman Člen Klubu »

To Lucas_K: Já měl problém s motorem N62 vodní trubka, těsnění pod ventil.víky, těsnění pod alternátorem, atd. V autorizáku mi řekli, že oprava přesáhne cenu auta, na fušku to nikdo nechtěl dělat, nezbylo než si to vše udělat sám - pomalu, ale oto s větší pečlivostí - sací ventily jsem čistil kartáčkem na zuby aby byly čisté atp. Jestli jsi fanda BMW jako já do N62 tak čas a úsilí se vyplatí - sám jsem měl strach to rozebrat (nějaké go motoru na starých autech jsem kdysi s otcem dělal, i zabrušování ventilů) ty auta jsou dnes jinde, samé konektory, elektronika a i když to rozebereš a dáš správně dohromady stejně to musíš pomocí ISTY třeba VVT nastavit. Vše se dá naučit a dovést ke zdárnému konci a stojí to pak jen čas (toho já mám dost - důchodce) a materiál. Samozřejmě nějaká zručnost a dost nářadí je výhodou. Přeji Ti abys to dovedl do zdárného konce. :D
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#45 Příspěvek od Filozof »

mno a když už to budeš dělat tak udělej tedy upgrade POWER trochu. Máš několik možností jak toho docílit.
Vstřikovače jiné - sání - naladění software u odborníků.
Nebo existuje kompletní KIT který zabuduješ.

Další možnost co někteří dělají že koupí motor z M3 který je v pořádku a dá na něj záruku prodejce což je asi nejlákavější varianta s54 z M3.

Pak se můsí udělat ještě diferenciál a minimálně brzdy a podvozek komplet bych udělal ale to se dá dělat na etapy pro opravdového fandu to bude nejlepší upgrade výkonu který stejně chceš dělat. Takže když už tak pořádně at to auto dělá radost a je to zážitek jej řídit.

Motor netuším kolik dnes stojí ale prodával se 80-120k jeden čas.
,
Tady jeden prodávají.
https://auto.bazos.cz/inzerat/106010983 ... S54b32.php
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#46 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

To mě zajímá jak se dá zvýšit výkon u M54B30? S nějakýma turbokitama nezačínejte to je pak úplně jiný motor za astronomické částky. Já teda neviděl v žádným BMW modelu víc než 230koní.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#47 Příspěvek od Filozof »

DBILAS plus výfuk komplet na zakázku a kompletně přeprogramování jednotky a map.
Vstřiky samozřejmně jiné a máš 280-300hp+.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#48 Příspěvek od JaraX »

:lol: :lol: :lol:
jazet
Registrovaný
Příspěvky: 552
Registrován: stř 31.12.2008 01:00
Bydliště: Praha city

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#49 Příspěvek od jazet »

Vybodni se na praci v kanclu a udelej si svoji dilnu. Vsechno znas, na vse mas odpoved, penize by se jen sypaly. :thumbsup:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#50 Příspěvek od JaraX »

kolik mi udělá u N62 výfuk a vstřiky?
25% procent nárust vstřikama a vyfukem, to je dobrý, asi si nechám poladit nějakou 750i, 93koní výfukem a vstřikama je pecka :) a mít 463 konovou sedmu, hmmm
jazet
Registrovaný
Příspěvky: 552
Registrován: stř 31.12.2008 01:00
Bydliště: Praha city

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#51 Příspěvek od jazet »

Jj hod to k filozofovi, v pohode to poladi, neni problem. :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#52 Příspěvek od JaraX »

mě se líbí mattyx, on vždycky nějaky hrůzy, cnc portingy, apod, a někde tam vytáhne 5 koní na té jedné věci ale filozof dá hned čtvrtinu výkonu výfukem a vstřikama.

filozofe, v tvojí rovnici chybí jedna nejzásadnější věc a to je vzduch.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#53 Příspěvek od Filozof »

to zase ne ale kompletní výfuk u 328i dělal 22hp....to se bavíme jen o zakázkovém výfuku celém komplet. K tomu mapy, vstřiky jiné a sání atd.

Jedna 328i e36 M52b28 co má 142KW měla po naladění a několika uprav cca 265-270hp.

3.0 má základ 170kw ten pujde ještě o kus dál ale je to nesmysl když si člověk koupí M3 S54 motor a poladí zbytek na autě ... a má výkon hned. A nemusí do toho sypat. Tady se bavíme o tom že majitel chce upravovat výkon auta. Jde o to kolik hp ale prostě je to šílená darda za ty koně. 335i je tam má hned po MHD či JB4.

U těch V8 vubec netuším ale M52 i M54 jdou upravovat ale stojí to šílenej ranec peněz proto ten kdo chce dnes ladit má 335i jako základ a tam je to opravdu hodně znát i na vlastnostech auta.

Jako toto je dobré probrat s motorářem co si prošel upravama ale je to šílenej ranec peněz a dle mého zbytečně když existuje S54 motor nebo 335i motorizace která výkonu má s MHD dostatek.

Já jen říkám informaci ale toto si musí člověk projít s někým kdo takto motory ladí. Defakto se tam předělává spousty komponent a nakonec ladí mapy. A dnes už to dělá málokdo u těchto motorů když levnější je pořízení 335i nebo swap motoru za výkonější.

PS: Nepsal jsem že ladím nebo upravuji auto. Ani bych to nedělal když vím že jsou to statisíce prostě pokud to člověk dělá pořádně....a tady zase chytrolínci si myslí že stačí vstřiky ....přitom je to spousty komponent. Prostě upravovat atmosféru je strašně drahé a je to nevděčné tam je nejlepší SWAP MOTORU což spousta lidí už dělala at 4,4 V8 286hp z M60 - M62 nebo S54.

A nakonec stejně to není jen o motoru. Musí se udělat na autě spousty dalších věcí. Podvozek , diff, brzdy, převodovka atd....

Pokud někomu jde o 5-10kw to neberu jako úpravu jen decentní navýšení výkonu auta který člověk nijak moc nepocítí.
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#54 Příspěvek od Spejbl »

Tak vstřiky, to je tak to posledni, co na tom atmosferickom motoru měníš, při takovomhle středním výkonovom navyšování.
V samotnom výfuku to není, respektivě hlavně ve svodech, ale v optimalizaci sání, vačka a pak svody s výfukem, pak až teprve se dostaneš trochu víc ke koňím u atmosfer.motoru. Vše je funkčně svázané a jedno bez druhýho vlastně tolik neznamená.
Ta hlavní výkonová rezerva , při zachování toho OEM motoru v původním stavu, tedy s původním železem vězí v mapě motoru.
Bys koukal jak se začne zvedat výkon na brzdě, když šáhneš do předstihu a uděláš ho trošku agresivní. Akorát musíš k tomu motoru dodimenzovat chlazení, protože kapacitně už nemusí stíhat.
Myslím pro civilní ježdění je nějaký navyšování úplně bezpredmětné.
A co vám na ty vaše swapy říkají na STK když to fotí? :D
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#55 Příspěvek od horan »

Zatím několik let nic. Ani folie nemusím sundávat. :lol:
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#56 Příspěvek od Spejbl »

:D A, že by majitel či zaměstnanec STK?
Hlavně, on tímto svým razítkem s licencí, dává defacto hlavu na špalek.
Což je docela velké odhodlání a záliba v numismatice či flagrantni diletantismus. :D
Samozřejmě ti přeji ať se ti nic nestane v provozu a neřeší to soudní znalec. :D
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#57 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Koukám, že někteří se bojí natankovat i neznačkový benzín, aby je na TK “neodhalili” :-) nikoho neuplácím a vždy jsem prošel, naposledy “radlice” Alpina na e60... pokud auto nevypadá jako kikán-wagen/tuzing-s_áč, nikdo to asi nehrotí...
Swap motoru je jiný příběh, ale i tam si dokážu představit vhodně upravený kryt motoru, tvářící se jako ten původní agregát (pro potřeby fotky na TK) :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Pilifo
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: ned 29.09.2013 00:00

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#58 Příspěvek od Pilifo »

Hlavný problém pri swape motoru tiež nevidím ani tak pri TK, ale skôr pri prípadnej poistnej udalosti, ktorú by majiteľ takéhoto auta mohol spôsobiť.

Myslím si, že ak by na to poisťovňa pri vyšetrovaní nehody prišla, mala by asi dosť silný argument na to, aby sa dokázala z poistného plnenia vyvliecť...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#59 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

zddan01 píše:... M54 ... velká spotřeba oleje, zase, proč?
Psal to tu MattyX, je to kombinace vysokého zdvihu do nízkého bloku, ojnice je v jisté fázi pohybu nepřiměřeně vkloněná z osy válce a tlačí abnormálně píst na stěnu válce.
Druhým faktorem je nižší (lehčí) píst oproti M52 a nižší první kroužek.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Generální oprava motoru E39 530i

#60 Příspěvek od Filozof »

Vždyt to píšu co říkáte všichni ...prostě se shodneme že je to těžce nerentabilní ...docela by mě zajímalo kolik to vše přijde když se z toho dostane 70-80hp u atmosféry upozornuji bez TURBA a kompressoru. Nebavíme se o navyšování o 5kw to je k ničemu...to už raději začněme diskuzi o odlehčování auta kde mínus 70-100kg bude mít větší efekt...

Vím že pár lidí co jsem potkal a měli takto upravené auta do toho naházeli fakt moc statisíce ...protože se dělali i brzdy a vlasně komplet auto postupně.

Tipuji že motor spolkne klidně 80-150k záleží kolik drahých komponent se bude měnit a kolik si veme profi ladič za pár dní strávených s autem...

To prostě SWAP se mi zdá jako nejlepší řešení a rovnou auto povýší na Mpower S54 za 105k není co řešit ... pak tedy plus ten zbytek aby nebylo slabé místo...jak brzdy tak podvozek....ale člověk si udělá auto pro radost a je někde jinde výkonem.

PS: Francis co tě stálo tvých 164KW na brzdě místo původních 142kw ? Jen sáním a vačkou to jistě nebude ... ???
Odpovědět