Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Svolávačka E6x
Svolávačka E6x
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Re: Svolávačka E6x
Tady je ti i pro čechy, který neumí německy:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/
Re: Svolávačka E6x
to jsou ty kvalitní E60-E64, furt něco s elektrikou, občas to shoří.
jsem zvědav kdy přiznaj že to hoří kvuli lichtmodulu
jsem zvědav kdy přiznaj že to hoří kvuli lichtmodulu
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Svolávačka E6x
Mno super.. o tom problemu je (nejen) tohle vlákno: http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... nestartuje
Už na to "technická kampaň" (=nepovinná servisní) existuje, tak ji asi zavedou do povinných viz? https://svolavacky.cz/?s&tx_make%5B0%5D ... search=yes
Nechal jsem nestartující a nedobíjící E60 na jaře odvízt odtahovkou do BMW Renocar, jestli by spálenou kabeláž v rámci akce posoudili a nevyměnili?
No samozřejmě cokoliv, ale když si to zaplatím. Zkoušeli jít i přes ofiko české distribuční zastoupení BMW, ale neuznali jim to. Stejně jako doposud vám zkontrolují/vymění plastový kryt-propojku "10,11" za stovku. U mě když viděli technici tu paseku, okamžitě odpojili baterku a zakázali jakkoliv startovat, že je to tak na vyhoření.
https://www.realoem.com/bmw/cs/showpart ... Id=61_1760
Oba nové kabely by jinak vyšly přes 13tis.,- Rozdíl je jen diesel vs. benzin, jinak sedí na všechny motorizace. Sehnal jsem si samozřejmě jeté v pořádku a vyměnil jinde.
Už na to "technická kampaň" (=nepovinná servisní) existuje, tak ji asi zavedou do povinných viz? https://svolavacky.cz/?s&tx_make%5B0%5D ... search=yes
Nechal jsem nestartující a nedobíjící E60 na jaře odvízt odtahovkou do BMW Renocar, jestli by spálenou kabeláž v rámci akce posoudili a nevyměnili?
No samozřejmě cokoliv, ale když si to zaplatím. Zkoušeli jít i přes ofiko české distribuční zastoupení BMW, ale neuznali jim to. Stejně jako doposud vám zkontrolují/vymění plastový kryt-propojku "10,11" za stovku. U mě když viděli technici tu paseku, okamžitě odpojili baterku a zakázali jakkoliv startovat, že je to tak na vyhoření.

Oba nové kabely by jinak vyšly přes 13tis.,- Rozdíl je jen diesel vs. benzin, jinak sedí na všechny motorizace. Sehnal jsem si samozřejmě jeté v pořádku a vyměnil jinde.
Re: Svolávačka E6x
Také jsem si tím prošel letos v únoru.... auto přestalo jet, odtah do servisu, výměna altíku, pak startéru, než se přišlo na kabel



Re: Svolávačka E6x
asi odborníci 

Re: Svolávačka E6x
Myslím, že jinak jo, ale tentokrát se nezadařilo



Re: Svolávačka E6x
máte fotku nebo místo kde to přesně hnije ten kabel ? Jde to ošetřit tak aby se už nestávalo ?
Otec byl na svolávačce asi 3-4 roky zpátky kde mám pocit právě kabel na baterii preventivně měnili.
Je zajimavé že to BMW řeší a hlavně zdarma. Navíc toto se mělo pořešit tak aby se tomu zamezilo.
Prostě to nějak kvalitně ochránit ten kabel aby nekorodoval a už by to nemělo nikdy přeci zlobit, protože pouhá výměna kabelu je jen oddalování problému co tady stále je.

Otec byl na svolávačce asi 3-4 roky zpátky kde mám pocit právě kabel na baterii preventivně měnili.
Je zajimavé že to BMW řeší a hlavně zdarma. Navíc toto se mělo pořešit tak aby se tomu zamezilo.
Prostě to nějak kvalitně ochránit ten kabel aby nekorodoval a už by to nemělo nikdy přeci zlobit, protože pouhá výměna kabelu je jen oddalování problému co tady stále je.



Re: Svolávačka E6x
Nachází se, když koukáš do kufru, tak vlevo před rezervou, nad ramenem. Odchází samozřejmě ta část ze spodu. Pod izolaci se dostane sůl, ta zreaguje s hliníkovým kabelem a koroduje... Novější kabel asi už dávají měděný a je pěkně drahý... 8500,- (jedná se o celý kabel od průchodky až dopředu do motoru).
Re: Svolávačka E6x
tak měděný je snad i ten předchozí, ještě jsem neviděl u BMW jiný kabel od baterky než měděný
Re: Svolávačka E6x
Tak na E6X samozřejmě ne, ale jinak u některých novějších modelu je hliník bežně
Re: Svolávačka E6x
číslo 3.. https://www.realoem.com/bmw/cs/showpart ... Id=61_1760
03 Kabel akumulátoru plus podlaha vozidla 120 MM² AL
03 Kabel akumulátoru plus podlaha vozidla 120 MM² AL
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Svolávačka E6x
Nepovinná technická kampaň na to platí na E60,E61,E63,E64 neustále už řadu let. Při návštěvě origo servisu vás na to upozorní a nabídnou kontrolu. Teď to dají asi do ofiko svolávaček protože čím víc let tím víc koroze ?cheater píše:A proč to bmw řeší až teď po tolika letech???
Jinak šroubový spoj se rozebere, čistí a maže tukem/grafitem, aby nevysychal. Ty plastový krytky jsem měl černé a na mladších náhradních kabelech bílé. Jsou možná inovovaný, nevim. Auto od té doby chytá na brnk, malej iDrive funguje opět na 100% a hlavně stejnej altík teď dobíjí předtím stěží 13.8V cca 14.4V.
Re: Svolávačka E6x
je nějaké poznávací znamení že kabel je špatný ?
Počítám není problém v napětí ale v proudu který protéká kabelem a je tudíž nižší a nedokáže dokonale vyživit auto proudem pro všechno ... takže pak něco začne haprovat až to postupuje dál a najednou nejde celé auto.
Nějaké první znamení někdo vypozoroval ? Třeba blikání displaye nebo prostě něco co umírá jako první ?
Počítám není problém v napětí ale v proudu který protéká kabelem a je tudíž nižší a nedokáže dokonale vyživit auto proudem pro všechno ... takže pak něco začne haprovat až to postupuje dál a najednou nejde celé auto.
Nějaké první znamení někdo vypozoroval ? Třeba blikání displaye nebo prostě něco co umírá jako první ?
Re: Svolávačka E6x
zkus si nastudovat ohmův, kirchofův a theveninův zákon.
problém je samozřejmě vzdy v napětí, v přechodu vznikne odpor, tím tam vznike ztráta napětí a dojde k poklesu proudu.
nikdy se ti nemuže snižit proud bez snížení napětí.
problém je samozřejmě vzdy v napětí, v přechodu vznikne odpor, tím tam vznike ztráta napětí a dojde k poklesu proudu.
nikdy se ti nemuže snižit proud bez snížení napětí.
Re: Svolávačka E6x
Tak pak logicky nechápu že na to zavčas neupozorní auto samo ... Snad jsou to chytrá auta a kolísání napětí napíší ...
Divné že všem mění nejprve automaticky alternátor atpod.... místo správné lokalizace.
Přeci na baterii naměřím například pěkných 12,6V při nastartování vozu např 14,2V.
Pokud dál od baterie ale mám málo tak je problém po cestě ne na baterii. Mělo by auto upozornit na pokles napětí případně nouzově odpojit některé nepotřebné jednotky aby auto udrželo co nejdéle v chodu. Nevím tedy jak to měli inženýři naplánované ale pamatuji když mi zdechl altík jak auto jelo na baterku cca 35km stále ...
Vím že auto odpojilo radio, větráky, a další jednotky a stále jelo ...ještě několik km ... auto dojelo a konec. A to byla stará 5er.
E60ky jsou snad tisíckrát vyspělejší a při poklesu či kolísání by měli varovat řidiče.
Divné že všem mění nejprve automaticky alternátor atpod.... místo správné lokalizace.
Přeci na baterii naměřím například pěkných 12,6V při nastartování vozu např 14,2V.
Pokud dál od baterie ale mám málo tak je problém po cestě ne na baterii. Mělo by auto upozornit na pokles napětí případně nouzově odpojit některé nepotřebné jednotky aby auto udrželo co nejdéle v chodu. Nevím tedy jak to měli inženýři naplánované ale pamatuji když mi zdechl altík jak auto jelo na baterku cca 35km stále ...
Vím že auto odpojilo radio, větráky, a další jednotky a stále jelo ...ještě několik km ... auto dojelo a konec. A to byla stará 5er.
E60ky jsou snad tisíckrát vyspělejší a při poklesu či kolísání by měli varovat řidiče.
Naposledy upravil(a) Filozof dne úte 02.07.2019 10:03, celkem upraveno 1 x.
Re: Svolávačka E6x
Vyskakovali mi hlášky při startování, že byla slabá baterie... dobil jsem ji a chvilku byl pokoj... říkal jsem si, že už je asi baterie slabá. Pak najednou auto nestartovalo a startér jen cvakal, po pár pokusech auto nastartovalo bez problému. Při jízdě pak hláška, že nejde dobíjení, až nakonec auto po 15km umřelo. Následoval odtah a servis (altík, pak startér... než se přišlo na kabel). Od té doby nefunguje otvírání 5. dveří přes keyless (když je auto zamčené), diagnostika píše chybu antény v 5. dveřích 
