Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW 530d GT xDrive, M-paket
Re: BMW 530d GT xDrive, M-paket
-
Naposledy upravil(a) cheater dne sob 20.11.2021 22:58, celkem upraveno 1 x.
Re: BMW 530d GT xDrive, M-paket
Auta na operák jsou speciálně upravená, aby vydržela 30kkm na jeden olej v libovolném jízdním režimu, dále jejich motory nepotřebují zahřívat ani dochlazovat. V oblasti převodovek došlo taktéž k několika zásadním úpravám, zejména synchrony převodovky jsou doživotní a vydrží i to nejnáročnější zacházení.
Fakt
Fakt

Re: BMW 530d GT xDrive, M-paket
Pokrok nezastavíš. 

Re: BMW 530d GT xDrive, M-paket
A máte nějako radu kde či jak koupit auto, abych minimalizoval riziko. Auta v běžném bazaru jsou za podobnou cenu, mnohdy nemají papíry žádné a o stáčení či technickém stavu raději nemluvit. Základem je přivezené auto ze zahraničí, tím ztratí většinu informací/historii a pro prodejce si na něm začne honit zisk.
Furt mi připadá lepší to koupit přímo u BMW s nějakými zárukami (byť relativními), než se vydat na milost/nemilost a drzost bazarových prodejců. Projel jsem bazarů dost a těch pohádek či okecávaček kolem faktur, servisní knížky apod. by nedala dohromady ani Božka Němcová. Krom servisek na jiná VIN jsem našel VINka stočená i o více než 200t km nebo auto ve zcela jiné specifikaci než šla do prodeje v Německu apod.
Takže, mám-li koupit auto za 600k, počítám s tím, že do něj něco nasypu, ale když se zaklínají prohlídkou a servisem, byť se jedná o auto z roku 2013, tak snad ty zásadní věci sedí. Pro zajímavost, na kolik přijde repas převodovky, spojka nebo vstřik motoru?
Jinak díky za komentáře, prokousávám se i fórem a snadžim se to brát pozitivně, jinak bych si koupil leda šlapací kolo a to ještě bych hodně dlouze prověřoval stav řetězu
Furt mi připadá lepší to koupit přímo u BMW s nějakými zárukami (byť relativními), než se vydat na milost/nemilost a drzost bazarových prodejců. Projel jsem bazarů dost a těch pohádek či okecávaček kolem faktur, servisní knížky apod. by nedala dohromady ani Božka Němcová. Krom servisek na jiná VIN jsem našel VINka stočená i o více než 200t km nebo auto ve zcela jiné specifikaci než šla do prodeje v Německu apod.
Takže, mám-li koupit auto za 600k, počítám s tím, že do něj něco nasypu, ale když se zaklínají prohlídkou a servisem, byť se jedná o auto z roku 2013, tak snad ty zásadní věci sedí. Pro zajímavost, na kolik přijde repas převodovky, spojka nebo vstřik motoru?
Jinak díky za komentáře, prokousávám se i fórem a snadžim se to brát pozitivně, jinak bych si koupil leda šlapací kolo a to ještě bych hodně dlouze prověřoval stav řetězu

Re: BMW 530d GT xDrive, M-paket
nejmenovaná prémiová značka v rámci ČR ráda vykupovala vraždy po bazarech a následně je bez sebememenších úprav, kromě umytí a čištění interiéru, prodávala pod svojí garancí v rámci svého "prémiového" programu za strašlivý pálky. Něco jako BMW prééémium program
Že si tu pětku vyzvedneš u hezkýho showroomu a holka na recepci na tebe vystrkuje kozy vůbec nic neznamená. Showroom nemá jedinej důvod bejt o cokoliv lepší než normální bazarník. Navíc kluci ti už vlastně ukázali, že ty záruky sice máš, ale jsou kecy na úrovni "doživotní záruka na stav kilometrů"
, které vůbec nic reálně nepřinášejí. Na to můžeš přijít i sám. Zajdi do showroomu a zeptej se frajera, že chceš !nový! auto, se zárukou na elektriku+mechaniku na 9-10 let bez omezení kilometrů. Něco takovýho, jako se tváří BMW Premium. Se ti vysměje. A očekáváš, že ti něco takovýho dá dealer na ojetinu, kterou vytáhl bůhví odkud?
TLDR: Kup levně a s mechanikem to, co se ti bude líbit a bude vypadat k světu. Zahučíš do toho tak jako tak a záruku ti nedá nikdo.

Že si tu pětku vyzvedneš u hezkýho showroomu a holka na recepci na tebe vystrkuje kozy vůbec nic neznamená. Showroom nemá jedinej důvod bejt o cokoliv lepší než normální bazarník. Navíc kluci ti už vlastně ukázali, že ty záruky sice máš, ale jsou kecy na úrovni "doživotní záruka na stav kilometrů"


TLDR: Kup levně a s mechanikem to, co se ti bude líbit a bude vypadat k světu. Zahučíš do toho tak jako tak a záruku ti nedá nikdo.
Re: BMW 530d GT xDrive, M-paket
Gamma píše:A máte nějako radu kde či jak koupit auto, abych minimalizoval riziko. Auta v běžném bazaru jsou za podobnou cenu, mnohdy nemají papíry žádné a o stáčení či technickém stavu raději nemluvit. Základem je přivezené auto ze zahraničí, tím ztratí většinu informací/historii a pro prodejce si na něm začne honit zisk.
Furt mi připadá lepší to koupit přímo u BMW s nějakými zárukami (byť relativními), než se vydat na milost/nemilost a drzost bazarových prodejců. Projel jsem bazarů dost a těch pohádek či okecávaček kolem faktur, servisní knížky apod. by nedala dohromady ani Božka Němcová. Krom servisek na jiná VIN jsem našel VINka stočená i o více než 200t km nebo auto ve zcela jiné specifikaci než šla do prodeje v Německu apod.
Takže, mám-li koupit auto za 600k, počítám s tím, že do něj něco nasypu, ale když se zaklínají prohlídkou a servisem, byť se jedná o auto z roku 2013, tak snad ty zásadní věci sedí. Pro zajímavost, na kolik přijde repas převodovky, spojka nebo vstřik motoru?
Jinak díky za komentáře, prokousávám se i fórem a snadžim se to brát pozitivně, jinak bych si koupil leda šlapací kolo a to ještě bych hodně dlouze prověřoval stav řetězu
no když už chceš řadu F, tak musíš počítat že to bude stát peníze a hooodně. nejlepší varianta je dovíst si auto přímo z DE, a co nejvíc ze západu, tam jsou nejhezčí kusy, auta v ČR jsou zničená, já sám jsem servisoval několik Fxx včetně GT5, nakonec jsem ty lidi s tím všechny vyhodil, šestřili na udržbě, odmítali dělat pravidelný servis, měnit olej, prostě se opravovalo až to nejelo, a o takové zákazníky nestojím, abych furt řešil nějaké problémy. auta z DE jsou uplně jinde, za prvé se na servisu nešetří, přes TUV neprojde každá vražda a přijde mi že ti lidi mají i větší vztah k autům. Premium selection je určitě velkou výhodou, ale v byl jsem právě na jeden premium selection v ČR, v autě nešlo několik věcí, masáže, výhřev atd a v BMW řekli "pané takové kraviny majitel neřešil" takže asi tak.
ceny servisu Fxx?
u nafty jsou dva velké problémy, protočí se to na klice (oprava 200k starým motorem s nějakym servisem, nebo 120k starým motorem bez servisu, prostě jen výměna), dále pak vydření čerpadla paliva a následně kompletní výměna palivové soustavy, to je akce za 250k, mění se vše společné s palivem.
pak jsou jen malé problémy, DPF, vstřiky atd, to je jen za desetisíce.
osmikvalty odchází dost, ale obvykle až po 200tkm nájezdu, oprava je blbost, jelikož nová převodovka stojí s výměnou kolem 80k, takže prostě 80k.
spojka u nafty s dvouhmotou a prací kolem 50k, brzdy origo kolem 40k, kotouče a desky na celé auto.
benzín výchází o něco levněji, ale jelikož už je to přímovstřik, spousta starostí je společných s naftou, ale radost je jinde.
u xdrivu odchází hodně polosy, životnost je cca 100tkm, stejně tak cena s prací je kolem 100tkč.
extrémně hodně odchází zadní stahovačky oken, měnil jsem i při 30tkm a pán říkal že to snad ani neotvíral, cena tuším 10k kus.
zadní měchy kolem 100tkm, cena 10k kus atd.
osobně doporučuju koupit pěkné auto z DE za dobrou cenu a nechat si prachy na servis, než u nás koupit předražený premium selection. v každém připadě kupovat s mechanikem co auto pořádně prověří.
Re: BMW 530d GT xDrive, M-paket

Auto mluvit neumí jakým peklem prošlo a co za aktivní údržbu probíhalo, no a černou skříňku s historií užívání to nemá.
To je zajíc v pytli jak vyšitej.
Re: BMW 530d GT xDrive, M-paket
to víš že takovou věc nepoznáš, ani to vydírající čerpadlo nepoznáš, ale poznáš stovky dalších věcí, zrovna minulý týden přijel pán co se v autech vyzná na prohlídku svojí sedmy a docela hleděl co jsme mu tam našli. prostě když ty auta znáš a máš jich stovky najety, tak hned víš, na 20m metrech poznáš stav hned několika věci, nedej bože na delší projíždce, pak do toho sedneš s diag a vidíš aspon stav dalších věcí, DPF, apod
ale naftová Fxx bude vždycky zajíc v pytli,
ale naftová Fxx bude vždycky zajíc v pytli,
Re: BMW 530d GT xDrive, M-paket
A včem spatřuješ příčinu toho protočení na klice u N57 a ne u N55 když je to stejná generace motorů?
Že s tím dieselem jezdí jak s benzínem a ještě v polozavodnim režimu? Nebo.......?
Že s tím dieselem jezdí jak s benzínem a ještě v polozavodnim režimu? Nebo.......?
Re: BMW 530d GT xDrive, M-paket
je to nějaká výrobní vada, vždyt ty N57 umíraj na klice jedna za druhým, ani nejdou sehnat, těch motorů jsou mraky KO.
u N55 takový problém vůbec není.
u N55 takový problém vůbec není.
Re: BMW 530d GT xDrive, M-paket
a co premium selection v D, když už, tam bych předpokládal, že to bude lepší (??)
https://www.bmw.de/de/topics/gebrauchtf ... JjaElkPQ==
https://www.bmw.de/de/topics/gebrauchtf ... JjaElkPQ==
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Re: BMW 530d GT xDrive, M-paket
Podle toho co tu píšete je celá řada opravdu nepovedená a jen mi nesedí, že BMW vyrábí tak špatné motory takových let a ani je postupně neopravili. Ty ceny za opravy jsou děsivé a pokud se mění motor co pár let, pak je BMW opravdu drahá sranda. Auto co jsem si vybral má nájezd 120t km a to je z mých zkušeností nic, ale vidno, u BMW je to hranice životnosti. Pro pobavení: moje 14 let staré mondeo mělo poruchu v 200t km a byla to vodní pumpa za pár tisíc, do servisu jsem v pohodě dojel (auto mělo 12 let). Pak mám 10 let staré Volvo XC60 a poruchu nemělo (280t km najeto). Starší auta v rodině raději nezmiňovat, to bude jezdit i v době vznášedel 
Díky za informace, volbu BMW si tedy dobře rozmyslím. Přestože toho moc nenajezdím (většinou tak 30t km/rok), tak s těmito cenami a poruchovostí bych za pár let do vozu investoval na dílech víc než stojí samo a to nepočítám ty komplikace s tím související.

Díky za informace, volbu BMW si tedy dobře rozmyslím. Přestože toho moc nenajezdím (většinou tak 30t km/rok), tak s těmito cenami a poruchovostí bych za pár let do vozu investoval na dílech víc než stojí samo a to nepočítám ty komplikace s tím související.
Re: BMW 530d GT xDrive, M-paket
a nebo si vybrat starší model kdy byla technika ještě kvalitní a bylo to pravé BMW, ne auto co se vlní jak had a všechno v tom skřípe
za takle zpracované auto dá 400k jen blázen(dle mého názoru)
a neboj, ono je to u všech značek stejné, BMW bylo vždycky před zbytkem trhu napřed, BMW mělo dynamic drive v roce 2001, Audi 2017, BMW mělo vždycky všecko dřív, podívejte se jaky měly navigace E38 a jaký měli mamuty a motýlky, podívejte se kdy měli BMW DPF, kdy měli turba, kdy přímé vstřikovaní, třeba od BMW od roku 2009 již nejde koupit auto bez přímovstřiku, mercedes i o 5 let později nabízel nepřímovstřik, bohužel s tím jak je BMW dopředu jde nejen dopředu s technickým náskokem, ale taky s poruchovostí, a tak jak se serou 5 leté fordy, už se serou 10ti leté BMW.
Otec má transita TDCI 2012, má najeto 250tkm a už je 3x dělanej motor, už těch transitů měl víc, a situace všude stejná, praskající písty a vydírající se čerpadla Dneska si prostě člověk nevybere, a pokud chce dnes člověk spolehlivé auto, musí to být nějaká mrd*a, nějaké dacie, ty jsou stolet za opicemá, je to jednuchá technika co funguje a nebo pak američani kteří se v době 10tikvaltu nebojí prodávat 4 kvalt, ale všechny auta co se vyrábí jsou prostě shity, doba dobrých aut už byla a nám nadšencům do aut nezbývá než jezdit ve starém byt spolehlivém autě.
ty nové BMW neodchází z technických vad, že by to bylo špatně navrženo, je to prostě jen všechno vyrobeno z bláta, všechna ta ocel je strašně nekvalitní, šrouby reznou, a cokoliv odvrtat je otázka minuty, už není třeba kupovat drahé vrtáky jako při odvrtávání šroubů u řady E, poloosy už nevydrží milion km, ale 100tkm, to samy kardany, bláto, převodovka, bláto, vždyt ten osmikvalt váží o 20-30kg min jak šestikvalt kde je míň věcí.
za takle zpracované auto dá 400k jen blázen(dle mého názoru)
a neboj, ono je to u všech značek stejné, BMW bylo vždycky před zbytkem trhu napřed, BMW mělo dynamic drive v roce 2001, Audi 2017, BMW mělo vždycky všecko dřív, podívejte se jaky měly navigace E38 a jaký měli mamuty a motýlky, podívejte se kdy měli BMW DPF, kdy měli turba, kdy přímé vstřikovaní, třeba od BMW od roku 2009 již nejde koupit auto bez přímovstřiku, mercedes i o 5 let později nabízel nepřímovstřik, bohužel s tím jak je BMW dopředu jde nejen dopředu s technickým náskokem, ale taky s poruchovostí, a tak jak se serou 5 leté fordy, už se serou 10ti leté BMW.
Otec má transita TDCI 2012, má najeto 250tkm a už je 3x dělanej motor, už těch transitů měl víc, a situace všude stejná, praskající písty a vydírající se čerpadla Dneska si prostě člověk nevybere, a pokud chce dnes člověk spolehlivé auto, musí to být nějaká mrd*a, nějaké dacie, ty jsou stolet za opicemá, je to jednuchá technika co funguje a nebo pak američani kteří se v době 10tikvaltu nebojí prodávat 4 kvalt, ale všechny auta co se vyrábí jsou prostě shity, doba dobrých aut už byla a nám nadšencům do aut nezbývá než jezdit ve starém byt spolehlivém autě.
ty nové BMW neodchází z technických vad, že by to bylo špatně navrženo, je to prostě jen všechno vyrobeno z bláta, všechna ta ocel je strašně nekvalitní, šrouby reznou, a cokoliv odvrtat je otázka minuty, už není třeba kupovat drahé vrtáky jako při odvrtávání šroubů u řady E, poloosy už nevydrží milion km, ale 100tkm, to samy kardany, bláto, převodovka, bláto, vždyt ten osmikvalt váží o 20-30kg min jak šestikvalt kde je míň věcí.
- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: BMW 530d GT xDrive, M-paket
>> BMW bylo vždycky před zbytkem trhu napřed
Nikoli, BMW bylo obcas napred, stejne tak bylo obcas napred Audi (viz primovstrik, Space Frame, vzduchovej podvozek...), MB nebo Toyota. Uz jsme to tu probirali
Ale proste to setreni se dotklo vsech automobilek, tim spis ve tride "executive cars", kde ten rozpocet je prakticky nejnapnutejsi z cely modelovy rady. Ale osobne si myslim, ze G4 vrze min, nez F10 (non-M), let's the flame begin
Nikoli, BMW bylo obcas napred, stejne tak bylo obcas napred Audi (viz primovstrik, Space Frame, vzduchovej podvozek...), MB nebo Toyota. Uz jsme to tu probirali

Ale proste to setreni se dotklo vsech automobilek, tim spis ve tride "executive cars", kde ten rozpocet je prakticky nejnapnutejsi z cely modelovy rady. Ale osobne si myslim, ze G4 vrze min, nez F10 (non-M), let's the flame begin

Re: BMW 530d GT xDrive, M-paket
no vzduchovej podvozek není vyhoda na svezení, i když teda nevím jeslti to umí nějak stabilizovat rovně auto, jako DD
Re: BMW 530d GT xDrive, M-paket
Nevim co furt nechápete, oni potřebuji aby to nějak vydrželo po dobu záruky a pak ať se to rozloží klidně na prvočinitele a vy si musíte znovu něco koupit. Kdyby to udělali tak, ze by to vydrželo bambilion, tak nevydělají. Takhle se furt točí prodej aut, popř. náhradních dílů a jsou spokojeni
Re: BMW 530d GT xDrive, M-paket
Presne tak.. to len deti nechapu... 

- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: BMW 530d GT xDrive, M-paket
JaraX píše:no vzduchovej podvozek není vyhoda na svezení


A ne, stabilizovat naklon jako DD to neumi, stejne tak jako DD neumozni uzivatelsky zvednout podvozek. A proc? Protoze to jsou dva naprosto rozdilne systemy s naprosto rozdilnou funkci.
Souhlas, tak to presne fungujeinspi1981 píše:Nevim co ...

Re: BMW 530d GT xDrive, M-paket
Hlavně je to všechno oproti dřívějšku strašlivě levný. Dyť chvala to teď říkal, že 8er stojí nominálně stejně jako stála ta stará. Akorát je to cca 5x míň průměrných platů, 120 vs. 6xx.
A sorry, za ty prachy? Co by kdo chtěl? Dyť je to super. Dojdeš do první leasingovky, podepíšeš daňově uznatelných +-40k a dostaneš 7er. Za dva roky ti dají novou. Jasně, už se z toho vytratila ta aura, že mám vole BMW, jsem king. Dneska si to může dovolit "skoro" každej. Z mýho pohledu strašně fajn.
btw u kamionů jsou ještě dál. Tam prej platíš operák (třeba 5 let/500kkm) a lízingovka ti v půlce zavolá že Brej den, koukáme do systému, že máte najeto asi 150k, no, teď tady byl zákazník, že bych nějakýho Actrose s +- 150k chtěl koupit na tahání kolotočů, takže nám ho do 14 dnů přistavte, my vám dáme úplně novej a platíte dál to samý.
To by se mi líbilo i u osobáků
A sorry, za ty prachy? Co by kdo chtěl? Dyť je to super. Dojdeš do první leasingovky, podepíšeš daňově uznatelných +-40k a dostaneš 7er. Za dva roky ti dají novou. Jasně, už se z toho vytratila ta aura, že mám vole BMW, jsem king. Dneska si to může dovolit "skoro" každej. Z mýho pohledu strašně fajn.
btw u kamionů jsou ještě dál. Tam prej platíš operák (třeba 5 let/500kkm) a lízingovka ti v půlce zavolá že Brej den, koukáme do systému, že máte najeto asi 150k, no, teď tady byl zákazník, že bych nějakýho Actrose s +- 150k chtěl koupit na tahání kolotočů, takže nám ho do 14 dnů přistavte, my vám dáme úplně novej a platíte dál to samý.
To by se mi líbilo i u osobáků

Re: BMW 530d GT xDrive, M-paket
-
Naposledy upravil(a) cheater dne sob 20.11.2021 22:58, celkem upraveno 1 x.