Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Výběr motorizace E46
Výběr motorizace E46
Zdravím, chtěl bych se místních členů zeptat ohledně výběru motoru u E46. Chtěl bych si pořídit E46 a to 6 válec, to vím ale nevím zda vzít naftu nebo benzín. U nafty připadá v úvahu pouze 330d rv 2005, nájezd bude okolo 200tkm, jak je na tom tento motor co se týče spolehlivosti, údržby atd. Tento motor má už vířívé klapky že? A potom druhá možnost benzín a tam buď 325i nebo rovnou 330i, co by jste doporučili ohledně spolehlivosti, údržby atd.
Děkuji Dave
Děkuji Dave
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Výběr motorizace E46
Když chceš 6 válec s naftou tak tvoje jediná možnost je 330D. Motor je v podstatě to samý jako 320d akorát že má o 2 válce víc, jiný čerpadlo a pár extra věcí.
Co se týče spolehlivosti, tomu autu už je 15 let, tak že spolehlivost asi není to správný slovo.
Tyhle starý naftový motory můžou klidně najet i 1,000,000 kilometrů pokud se o ně dobře starali, a budeš se o ně dál dobře starat i ty (Jestli to chceš hnát, závodit, pálit zadní gumy atd... tak si radši kup něco jinýho protože takhle starý auto se ti začne sypat). To neznamená že ti neodejde třeba turbo nebo vstřikovací čerpadlo, ale zase musíš brát na vědomí že kupuješ auto který stálo přes 1 milion korun když bylo nový, za desetinu ceny, a jestli vyměníš čerpadlo nebo turbo za 15,000kč a vydrží ti to dalších 10 -15 let, tak to zase není taková tragédie.
Rozhodně to ale zavez do dobrýho servisu a zaplať jim aby motor dobře zkontrolovali, aby zkontrolovali podvozek (hlavně zadní nápravu která u těhle silných modelů občas praská), brzdy atd... Je lepší nechat v servisu pár tisíc než do toho hned po koupi nasypat 50,000, jako jeden člen který tady nedávno psal.
A kup to od solidního majitele, tyhle 330d většinou mají 5 majitelů, černý skla, sportovní podvozek, samý M sport nálepky a majitel vypadá takhle a dál asi nemusím nic vysvětlovat:

EDIT: Vyndat vířivý klapky je otázka 30 minut.
Co se týče spolehlivosti, tomu autu už je 15 let, tak že spolehlivost asi není to správný slovo.


Rozhodně to ale zavez do dobrýho servisu a zaplať jim aby motor dobře zkontrolovali, aby zkontrolovali podvozek (hlavně zadní nápravu která u těhle silných modelů občas praská), brzdy atd... Je lepší nechat v servisu pár tisíc než do toho hned po koupi nasypat 50,000, jako jeden člen který tady nedávno psal.

A kup to od solidního majitele, tyhle 330d většinou mají 5 majitelů, černý skla, sportovní podvozek, samý M sport nálepky a majitel vypadá takhle a dál asi nemusím nic vysvětlovat:

EDIT: Vyndat vířivý klapky je otázka 30 minut.
Re: Výběr motorizace E46
No hlavně 6 válec,zda bude nafta nebo benzín se uvidí.
Mě šlo o to zda má nafta více potenciálních problémů než třeba 325i či 330i samozřejmě krom turba.
Ano bavíme se o starším autě a nějaký vstupní servis očekávám ale ne repas motoru.
No mám v oku dva tipy jedna 330d a jedna 330i a o obě bylo dobře postaráno. Zrovna třeba u te 330d je uděláno nové přední brzdy, filtry, žhavicí svíčky, žhavicí relé, olej, chladící a brzdová kapalina, zaslepené vířivé klapky a oba mají zhruba stejný nájezd okolo 200tkm a majitelé rozhodně solidní ne jak ta přiložená fotka z pasťáku.
U 330d je rv 2005 takže už facelift a v té době plná výbava a u 330i rv 2001 a stejná výbava. Ne nechci to na závody, pálení gum či jiné koniny chci to spíš jako víkendovku. A starat se o to budu velmi dobře a asi jsem zapomněl zmínit že se jedná o Cabrio. To že odejde něco to už nějak neovlivníš a to se ale muže stát i u nového auta.
A ani jedno nemá 5 majitelů, černý skla, sportovní podvozek ani žádné nálepky M, obě Cabria jsou v serii tak jak by měli být E46 Cabrio s M-paketem.
Takže spíš jde o nějaké doporučení, zkušenosti zda nafta či benzín.
Děkuji
Mě šlo o to zda má nafta více potenciálních problémů než třeba 325i či 330i samozřejmě krom turba.
Ano bavíme se o starším autě a nějaký vstupní servis očekávám ale ne repas motoru.
No mám v oku dva tipy jedna 330d a jedna 330i a o obě bylo dobře postaráno. Zrovna třeba u te 330d je uděláno nové přední brzdy, filtry, žhavicí svíčky, žhavicí relé, olej, chladící a brzdová kapalina, zaslepené vířivé klapky a oba mají zhruba stejný nájezd okolo 200tkm a majitelé rozhodně solidní ne jak ta přiložená fotka z pasťáku.
U 330d je rv 2005 takže už facelift a v té době plná výbava a u 330i rv 2001 a stejná výbava. Ne nechci to na závody, pálení gum či jiné koniny chci to spíš jako víkendovku. A starat se o to budu velmi dobře a asi jsem zapomněl zmínit že se jedná o Cabrio. To že odejde něco to už nějak neovlivníš a to se ale muže stát i u nového auta.
A ani jedno nemá 5 majitelů, černý skla, sportovní podvozek ani žádné nálepky M, obě Cabria jsou v serii tak jak by měli být E46 Cabrio s M-paketem.
Takže spíš jde o nějaké doporučení, zkušenosti zda nafta či benzín.
Děkuji
Re: Výběr motorizace E46
Jestli cabrio, tak bych volil benzín. U takhle starejch kusů bude vždy záležet na konkrétním autě. 325 a 330i dost často žerou olej, ale do cabria to bude lepší volba, než nafta.
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Výběr motorizace E46
Kdyby mi někdo řekl vybrat pro něj z těhle 2 aut, a bylo mu jedno jaký bude mít motor, bral bych benzínovou verzi (tyhle starý Diesly dost smrdí což asi není ideální v kabrioletuDave320 píše:chci to spíš jako víkendovku. A starat se o to budu velmi dobře a asi jsem zapomněl zmínit že se jedná o Cabrio.



Nafta má víc potencionálních problémů co se týče motoru. Jenže zase záleží na stavu obou aut a motorů, a jestli ten benzín nežere olej, což je častý problém.Dave320 píše:Mě šlo o to zda má nafta více potenciálních problémů než třeba 325i či 330i samozřejmě krom turba.
Musíš se projet a podívat se jaký auto se ti líbí víc, a podle toho si vybrat. Každý ti poradí to co se líbí jemu ale to se nemusí líbit tobě, ale logicky nejlepší volba v tomhle případě by byla benzín.Dave320 píše:Takže spíš jde o nějaké doporučení, zkušenosti zda nafta či benzín.
Re: Výběr motorizace E46
Tak asi jedno no spíš chci jen radu co ano co ne a jestli nafta či benzín. Zprvu jsem byl rozhodnutý že to bude benzín a buď 325i nebo 330i ale pak se naskytla možnost i te 330d tak jsem trochu na vážkách no. Ano bude to spíš víkendovka na projížďky a výlety. Samozřejmě že u takového auta se nedá čekat že bude jezdit za 4l/100km ale zase taky ne že bych musel jezdit z benzínem za 15l/100km
Co se týče toho benzínu tak je takhle v pořádku, olej nežere, motor jde hladce.
Ano určitě se projedu s oběma, co se víc líbí, tak to se nedá říct, obě jsou totiž skoro stejné, M-Paket, černá barva, skoro stejná výbava, rozdíl pro mě zatím jen dva, první - nafta vs benzín a druhý černý interier vs hnědý a ty interiery si mi líbí oba, takže je to jen čistě o tom motoru.
Ale díky za pomoc.
A ještě asi na co se zaměřit u těchto dvou motoru? Co u benzínu a co u nafty tak nějak vypovídá o stavu motoru?
Co se týče toho benzínu tak je takhle v pořádku, olej nežere, motor jde hladce.
Ano určitě se projedu s oběma, co se víc líbí, tak to se nedá říct, obě jsou totiž skoro stejné, M-Paket, černá barva, skoro stejná výbava, rozdíl pro mě zatím jen dva, první - nafta vs benzín a druhý černý interier vs hnědý a ty interiery si mi líbí oba, takže je to jen čistě o tom motoru.
Ale díky za pomoc.
A ještě asi na co se zaměřit u těchto dvou motoru? Co u benzínu a co u nafty tak nějak vypovídá o stavu motoru?
Re: Výběr motorizace E46
Mám dva kamarády jeden 320d a druhy 330d a občas na benzine pokecame a sem tam zavítá i třetí borec s 330i.
Pak je vidět po Chvilce jak závidí tomu poslednímu oba dva tu 330i.
Ta jediná 3litrova benzinová verze je pro zážitky a je to sto a jedna ve srovnání s naftou.
Kupovat Bmw 3er s naftou pro zážitky z motoru a chování auta je nesmysl.
Sám mám 728i a nikdy bych to za chrochtají naftu nevyměnil. I ten zvuk je sto a jedna a nemá srovnání s naftou.
330i nebo 328i byli super motory spolu s 325i který má krásný projev.
Tak snad auto vybereš srdcem a pujdeš do benzinu a ne nafty která do zazitkových aut pro radost jako je Bmw 3er coupé nebo cabrio rozhodně nepatří.
Pak je vidět po Chvilce jak závidí tomu poslednímu oba dva tu 330i.
Ta jediná 3litrova benzinová verze je pro zážitky a je to sto a jedna ve srovnání s naftou.
Kupovat Bmw 3er s naftou pro zážitky z motoru a chování auta je nesmysl.
Sám mám 728i a nikdy bych to za chrochtají naftu nevyměnil. I ten zvuk je sto a jedna a nemá srovnání s naftou.
330i nebo 328i byli super motory spolu s 325i který má krásný projev.
Tak snad auto vybereš srdcem a pujdeš do benzinu a ne nafty která do zazitkových aut pro radost jako je Bmw 3er coupé nebo cabrio rozhodně nepatří.
Re: Výběr motorizace E46
Ano, bude to jak píšeš, auto vyberu srdcem a bude to benzín, chtěl jsem benzín už před tím ale jak jsem psal, naskytla se možnost té 330d a nevěděl jsem co tedy vzít.
Ale zůstanu u toho původního plánu 330i nebo při nejhorším 325i, myslím že 323i už né.
Jinak máš pravdu, měl jsem tu možnost se svézt v kamarádové 330i také Cabrio a ten zvukový projev byl při sundané střeše super.
Díky všem za pomoc a osobní dojmy a názory.
Ale zůstanu u toho původního plánu 330i nebo při nejhorším 325i, myslím že 323i už né.
Jinak máš pravdu, měl jsem tu možnost se svézt v kamarádové 330i také Cabrio a ten zvukový projev byl při sundané střeše super.
Díky všem za pomoc a osobní dojmy a názory.
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Výběr motorizace E46
Já jsem jednou sázel na hokej, chtěl jsem vsadit že ve hře padne víc než 4 gólů, ale pak jsem se rozhodl vsadit že jich padne míň než 10 pro jistotu. Padlo jich 11 a stálo mně to 5000.Dave320 píše:chtěl jsem benzín už před tím ale



330d zase není takovej zázrak jako si všichni myslí. Nedávno se na mně nejakej týpek lepil s e46 a pak mne začal předjíždět tak jsem dal plyn na zem, a trvalo by mu to snad 5km než by mne předjel. Tak jsem ubral, zařadil se přede mně a měl 330d (já 320d).Filozof píše:Mám dva kamarády jeden 320d a druhy 330d a občas na benzine pokecame a sem tam zavítá i třetí borec s 330i.


Naposledy upravil(a) TurboShnek dne ned 09.06.2019 00:14, celkem upraveno 1 x.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 92
- Registrován: stř 03.06.2009 00:00
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr motorizace E46
Pokud ti nekdo tvrdi, ze to nezere olej tak lze. Tenhle motor vzdycky zere olej a otazka zni... kolikDave320 píše:Co se týče toho benzínu tak je takhle v pořádku, olej nežere, motor jde hladce.

Clovek by musel jezdit jako hodne velky prase, aby z 330i vytah 15l/100km. Normalni je pod 10. Usporny je pod 9. Ja se tomu nebojim dat napit a po najetych 40 000 km sem na prumeru 9.16 https://www.spritmonitor.de/en/detail/750615.htmlDave320 píše:taky ne že bych musel jezdit z benzínem za 15l/100km
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Výběr motorizace E46
Spíš vlastnost nízko kvalitního železa který použili na výrobu pístních kroužků, a otázka je jak moc už jsou v hajzlu.PPK píše:Je to vlastnost techto motoru.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 92
- Registrován: stř 03.06.2009 00:00
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr motorizace E46
kalasnikov471 nekomentuj veci, kterym vubec neroumis. Dekuji.
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Výběr motorizace E46
Mohl by jsi nám vysvětlit proč tento motor má "vlastnost" žrát olej aby jsme tomu porozuměli?PPK píše:kalasnikov471 nekomentuj veci, kterym vubec neroumis. Dekuji.
Re: Výběr motorizace E46
Protože 3l M54 má konstrukční vadu, díky které trpí na blok, resp. kvalitu válců.
Jinak seš ocas, že zrychluješ když tě někdo předjíždí. Doufám, že ti za to jednou někdo nakope prdel.
Jinak seš ocas, že zrychluješ když tě někdo předjíždí. Doufám, že ti za to jednou někdo nakope prdel.
Re: Výběr motorizace E46
Tak všechny m54 "žerou" olej, ale dost záleží na stylu jízdy. Pokud bude člověk jezdit klobouka, tak i ta 330i toho moc nesežere 
Jinak kupovat na víkendy naftu je vcelku "zajímavá" volba a pokud by to mělo být kabrio, tak tuplem

Jinak kupovat na víkendy naftu je vcelku "zajímavá" volba a pokud by to mělo být kabrio, tak tuplem

Re: Výběr motorizace E46
do e46 je volba jednoduchá, nejlepší jsou M52, neskutečné držáky, s LPG jezdí za hubičku, nejlepší volbou je pak 328i, pro pohodového řidiče i 323i, ale pod to nejít, 320i jen žerou a nejedou. druhou nejlepší variantou jsou M54, už nejsou tak spolehlivé a jejich provoz je už dražší. 330i má super poměr výkon/spotřeba, na druhou stranu 325i je odolnější a spolehlivější, 320i opět nebrat.
pro milovníky samo maso hrátek je možnost i vytřásacích strojů v podobě 320d 100kW, 110kW a 330d. motory jsou to kvalitní, trpí především na příslušenství, tzn turba, vstřiky, čerpadla, a nejvíc na sežrání viřívých klapek, základ je hned po koupi udělat klapky, ideálně vyměnit sání za nové a nebo alespon zaslepit, stejně tak vyčistit EGR a vyměnit separator, a nechat otestovat/vyčistit vstřiky a udělat žhaviče a termostaty, pak to většinou funguje.
pro milovníky samo maso hrátek je možnost i vytřásacích strojů v podobě 320d 100kW, 110kW a 330d. motory jsou to kvalitní, trpí především na příslušenství, tzn turba, vstřiky, čerpadla, a nejvíc na sežrání viřívých klapek, základ je hned po koupi udělat klapky, ideálně vyměnit sání za nové a nebo alespon zaslepit, stejně tak vyčistit EGR a vyměnit separator, a nechat otestovat/vyčistit vstřiky a udělat žhaviče a termostaty, pak to většinou funguje.
Re: Výběr motorizace E46
Pokud koupíš 330ci tak bude to auto mít pořád velkou cenu. Pokud koupíš řechtadlo, tak už to nikdy neprodáš za normální peníze, protože s tím jezdí každý debil a jsou toho plný bazary.
Re: Výběr motorizace E46
Tak prvně chtěl bych strašně moc poděkovat JaraX za jeho super rozdělení a doporučení ohledně výběru motorů pro Cabrio E46, takto nějak jsem si to představoval. Takže za mě moc díky. Teď vím že to bude benzín R6, ale 323i ne a 328i v Cabrio je nedostatek, 330i tím že to 3l tak za to chtějí nesmysl korun takže já půjdu asi tou střední cestu a to 325i. JaraX ještě jednou děkuji za pomoc.
Re: Výběr motorizace E46
ono taky je třeba počítat že cabrio je těžký, takže všecko pojede hůř jak sedan ze stejnou motorizací. hlavně se tím první pořádně projet, at víš že ti ta dynamika stačí.
Re: Výběr motorizace E46
Tak zas kabrio není na nějaké závodění, takže ta 325i bude ideál.