Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Bmw e39 530da pomoc nejede
Bmw e39 530da pomoc nejede
Zdravim kluci, mam problem s e39 530dA 142kw. Zacalo byt hlucne cerpadlo pod ridicem a auto uz celkem dlouho startovalo, po vymene za nove porad dlouho startuje a po nastartovani na volnobeh bezi normalne ale pri pridani plynu se to hada dusi se to jako by to nejelo na vsechny valce a nejde do otacek max 1500 az 2000tis otacek a hrozne to kouri, nevite cim by to mohlo byt? Nezda se mi ze kdyby tam byl problem s dodavkou nafty ze by to tak hulilo. Na co bych se mel podivat? Dekuji za kazdou radu
Re: Bmw e39 530da pomoc nejede
Záleží na zápachu a barvě kouře. Smrdí-li po oleji tak tam turbo pouští olej do sání.
Smrdí-li po nespálené naftě tak vstřiky.
Orientačně bych udělal ten baňkový test abys zjistil jestli pouští cca stejně do přepadu.
Smrdí-li po nespálené naftě tak vstřiky.
Orientačně bych udělal ten baňkový test abys zjistil jestli pouští cca stejně do přepadu.
Re: Bmw e39 530da pomoc nejede
Tak na diagnostice kod 1260 ridici system podavaciho cerpadla
Vymenene podavaci cerpadlo pod ridicem, naftovy filtr a porad zlobi, nevite cim by to mohlo byt?
Auto se do 2000tis otacek dusi vynechava a huli, jak se zahreje tak do tri tisic zlobi od tri tisic se necha vytocit k omezovaci ale porad huli a z vyfuku je citit takovy chemicky smrad. Dekuji za kazdou radu
Vymenene podavaci cerpadlo pod ridicem, naftovy filtr a porad zlobi, nevite cim by to mohlo byt?
Auto se do 2000tis otacek dusi vynechava a huli, jak se zahreje tak do tri tisic zlobi od tri tisic se necha vytocit k omezovaci ale porad huli a z vyfuku je citit takovy chemicky smrad. Dekuji za kazdou radu
Re: Bmw e39 530da pomoc nejede
A barva kouře? 

Re: Bmw e39 530da pomoc nejede
Kour je spis bily.. Vymenene cerpadlo v nadrzi, stare nejelo s novym zadna zmena, takze to v nadrzi je jen na okrasu a nebo at se netrapi podavaci cerpadlo pod ridicem. Pokud clovek jezdi nadoraz. Vymenene cidlo na filtru, cidlo liste vstriku, cidlo na vacce nakonec i regulator tlaku na hlavnim cerpadle. Tak uz zbyva jen vstriky a nebo hlavni cerpadlo. Asi jsem mel poslechnout a nejdrive udelat ten flaskovy test vstriku. No nic dopiju sesteho lahvace at to ma kam tect napojim hadicky a uvidim. Diesela sem si koupil naposled.
Re: Bmw e39 530da pomoc nejede
A neztrácí se ti voda v chladiči?
Udělej ten flaštičkový test, ať se zjistí jestli ti neprochcávaj vstřiky do válce, tedy jestli nejsou jako furt otevřený a nafta nehoří při malé teplotě, to pak také kouří světle.
Jj, s pivem v sobě taky nejraději něco opravuji
Udělej ten flaštičkový test, ať se zjistí jestli ti neprochcávaj vstřiky do válce, tedy jestli nejsou jako furt otevřený a nafta nehoří při malé teplotě, to pak také kouří světle.
Jj, s pivem v sobě taky nejraději něco opravuji

Re: Bmw e39 530da pomoc nejede
Voda se neztraci.. Lahvickovy test, za 2minuty ctvrty lahvac skoro plny u ostatnich pod pulkou a u jednoho minimum. U toho co nateklo minimum znamena ze ze je v nejlepsi kondici a nebo ze je vstrik furt otevreny a proto tam nateklo nejmin a proto je smrad nespalene nafty? Prosim poradte, dekuji
Re: Bmw e39 530da pomoc nejede
Ten co natekl nejvíc je nejvíc špatnej. Vstřik netěsní, palivo uniká do přepadu, čerpadlo případně nestíhá natlakovat a motor nenastartujes, nebo dlouho točí.
To, jestli je špatnej pouze jeden nebo vic se nedá takhle určit. Měří se to tak, že se měří čas a množství nafty, co jde do přepadu. Takhle víš pouze to , kterej je nejhorší.
To, jestli je špatnej pouze jeden nebo vic se nedá takhle určit. Měří se to tak, že se měří čas a množství nafty, co jde do přepadu. Takhle víš pouze to , kterej je nejhorší.
Re: Bmw e39 530da pomoc nejede
Motor chyta hned na drc, ale kdyz pridam plyn tak se dusi a huli, jak prekonam tri tisice otacek tak se necha vytocit az k omezovaci, ale stejne furt huli svetlym kourem, voda ani olej se neztraci.
Re: Bmw e39 530da pomoc nejede
Než začneš tahat vstřiky ven, což může být také pěkné martyrium 
zkus odpojit Egr na zkoušku co to bude dělat,tu podtlakovou ovládací hadičku a zeslepit ji malým šroubem.
Kolik to má vlastně najeto?

zkus odpojit Egr na zkoušku co to bude dělat,tu podtlakovou ovládací hadičku a zeslepit ji malým šroubem.
Kolik to má vlastně najeto?
Re: Bmw e39 530da pomoc nejede
AGR se nezkouší odpojením hadičky. Co pomůže odpojena hadička, pokud je pootevreny? Když už, tak zaslepit.
Re: Bmw e39 530da pomoc nejede
Najeto 420tisic , nemyslim si ze by egr mel vliv na to ze to huli a dusi se v otackach od volnobehu do 3tisic. Nemuze vstrik prochcavat do valcu? A tim se to zahlcuje a dusi se to? Uz me to auto stalo celkem dost casu i penez, jeste ty vstriky risknu, mozna jeste cr cerpadlo, jinak pak pujde na dily. Klasika dopreju mu nove ramena a zmrd prestane jezdit. Na diagnostice nic az po dlouhe dobe vyskocilo 1260 system rizeni podavacihi cerpadla, ale to mohlo byt tim ze nejelo cerpadlo v nadrzi ktere nikdy nikdo nemenil.
Re: Bmw e39 530da pomoc nejede
Ano, to si myslím, že se tam nejspíš děje. Nafta tam jde furt a hoří při malé teplotě a chová se to jak tank u kterého zapneš zádymování, při kterém se vstřikuje nafta přímo do výfuku. Kouří to šedivobíle a štípe to v očích a hlavně to naftově smrdí.
Samozřejmě ti přeji ať vstřiky jdou normálně vyndat bez pomoci firmy, která se na to vyloženě specializuje pomocí hydrauliky.
Faktem je, že hrozí riziko popraveni "nových" vstřiků pokud nevymeniš CR vysokotlak. čerpadlo, protože už má nárok pouštět špony do systému,který jsou ovšem roztáhány po celém palivovém systému. Nejspíš budou dva vstřiky mrtvý, který to jsou ti poví jejich test na stolici.
Určitě také změř kompresi ve valcích jestli je vše ok.
Samozřejmě ti přeji ať vstřiky jdou normálně vyndat bez pomoci firmy, která se na to vyloženě specializuje pomocí hydrauliky.
Faktem je, že hrozí riziko popraveni "nových" vstřiků pokud nevymeniš CR vysokotlak. čerpadlo, protože už má nárok pouštět špony do systému,který jsou ovšem roztáhány po celém palivovém systému. Nejspíš budou dva vstřiky mrtvý, který to jsou ti poví jejich test na stolici.
Určitě také změř kompresi ve valcích jestli je vše ok.
Re: Bmw e39 530da pomoc nejede
Tak vstrik sem vytahl stylem ze sem ho trochu povolil, nastartoval, pridal plyn a vstrik povyskocil, takze celkem v pohode, zitra dam druhy a uvidim. Jeste jedna vec na cerpadle v nadrzi chybelo sitko, to je asi problem, cim ho nahradit? Silonkou? Nerozpusti ji ta nafta?
Re: Bmw e39 530da pomoc nejede
Silonku né, ta by tam moc dlouho nevydržela.
Zkusil bych z kuchyně nějaký železný sítko či cedníček, a něco úhledně vytvořit
Hale má jedna zkušenost je taková, že vstřik, který se tvářil, že je v čudu tak nebyl až tak v čudu jako jiný, který se tak netvářil. Jednou jsem to zkoušel takhle provizorně na běžícím motoru, že mi to střikalo do petlahve....
taková partyzánština, ale nechalo se to tak zjistit.
v Bosch centru by asi koukali 
Zkusil bych z kuchyně nějaký železný sítko či cedníček, a něco úhledně vytvořit

Hale má jedna zkušenost je taková, že vstřik, který se tvářil, že je v čudu tak nebyl až tak v čudu jako jiný, který se tak netvářil. Jednou jsem to zkoušel takhle provizorně na běžícím motoru, že mi to střikalo do petlahve....



Re: Bmw e39 530da pomoc nejede
Takze vstrik co do prepadu tekl nejvic sem vymenil azmena minimalni, porad hulilo a spatne se vytacelo. Tak jsem zkusil vymeni ten co natekl nejmin a o 90% zmena k lepsimu, jeste mam pocit ze to neni uplne ono ze to jeste trochu pri seslapnuti plynu malinko vynechava ale uz to tolik nekouri a jde do otacek. Kour uz neni tolik bily a smradlavy ale porad tam trochu je. Moc se mi nechce utracet za dalsi vstriky
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: Bmw e39 530da pomoc nejede
Tak aby jste tady nebyli se Spejblem sami. Napíšu takový inspirativní příklad.
V jednom městě se ve stejný den narodilo šest kluků. Chodili do stejné školy, měli stejného lékaře a všem se dobře dařilo. Ale se stoupajícím věkem se jejich zdraví začalo měnit. První dostal v 55 letech infarkt, další dva začali po 60-ce zlobit klouby. Tj. jeden kulhal na levou, druhý na pravou nohu, další dva trápily bolesti zad. Pouze ten šestý, poslední, ještě dnes v 70 letech jezdí na kole a může tancovat. To je docela běžný příběh.
Podobné to bude se vstřikovači v Tvém autě (jako příklad):
- jeden vstřikovač se ucpal nečistotou => infarkt,
- některé vstřikovače stříkají pouze několika otvory, tzv. šilhají nebo kulhají,
- některé vstřikovače jsou přidřené, pomalu otevírají nebo pomalu zavírají, uchcávají, ukapávají,
- a ten poslední to za těch předchozích 5 neodpracuje a brzo se mu taky něco přihodí - proto se říká, že ty vadné vstřikovače "utahají" i ty správně fungující.
Který vstřikovač je špatný a proč už Ti napsal horan, ale musíš posuzovat všechny přepady jako celek. Tedy nejvíce protékající do přepadu bude dávat nejméně paliva do válce. Naopak nejméně protékající (proti průměru všech šesti) může protékat (=ukapávat) přímo na píst do válce bez rozprášení, to je Tvůj případ bílého dýmu. Ale pokud to kape přímo na píst a tady dochází k hoření, tak dojde k propálení pístu a motor skončí. Po výměně tohoto vstřikovače píšeš a o 90% změně k lepšímu a pořád se Ti to ještě nezdá? Pochopitelně, ještě zbývají 4 vstřikovače, o kterých nevíš vůbec nic kromě toho, kolik asi dávají do přepadu.
Jediný správný způsob je všechny vstřikovače vymontovat, odnést do BOSCH servisu k vyčištění, přezkoušení a případné repasi. Jsou dvě možnosti. Buď si několik dní počkat na "svoje vstřikovače", nebo zakoupit repasované. Peníze za původní, které se repasovat podařilo posílají zpět na účet. Ten nejdelší a nejpracnější způsob je vyměňovat po jednom.
Na tomto fóru existuje příběh kolegy Kubito z roku 2013 a má "pouhých" 20 stránek. Tady najdeš všechny možné projevy počínaje blbě a dlouze nebo vůbec nestartuje přes kouří a nejede až po "ještě pořád to není ono". Jinými slovy nebudu znovu psát nebo citovat, co už jednou je tady http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=25&t=35968 .

V jednom městě se ve stejný den narodilo šest kluků. Chodili do stejné školy, měli stejného lékaře a všem se dobře dařilo. Ale se stoupajícím věkem se jejich zdraví začalo měnit. První dostal v 55 letech infarkt, další dva začali po 60-ce zlobit klouby. Tj. jeden kulhal na levou, druhý na pravou nohu, další dva trápily bolesti zad. Pouze ten šestý, poslední, ještě dnes v 70 letech jezdí na kole a může tancovat. To je docela běžný příběh.
Podobné to bude se vstřikovači v Tvém autě (jako příklad):
- jeden vstřikovač se ucpal nečistotou => infarkt,
- některé vstřikovače stříkají pouze několika otvory, tzv. šilhají nebo kulhají,
- některé vstřikovače jsou přidřené, pomalu otevírají nebo pomalu zavírají, uchcávají, ukapávají,
- a ten poslední to za těch předchozích 5 neodpracuje a brzo se mu taky něco přihodí - proto se říká, že ty vadné vstřikovače "utahají" i ty správně fungující.
Který vstřikovač je špatný a proč už Ti napsal horan, ale musíš posuzovat všechny přepady jako celek. Tedy nejvíce protékající do přepadu bude dávat nejméně paliva do válce. Naopak nejméně protékající (proti průměru všech šesti) může protékat (=ukapávat) přímo na píst do válce bez rozprášení, to je Tvůj případ bílého dýmu. Ale pokud to kape přímo na píst a tady dochází k hoření, tak dojde k propálení pístu a motor skončí. Po výměně tohoto vstřikovače píšeš a o 90% změně k lepšímu a pořád se Ti to ještě nezdá? Pochopitelně, ještě zbývají 4 vstřikovače, o kterých nevíš vůbec nic kromě toho, kolik asi dávají do přepadu.
Jediný správný způsob je všechny vstřikovače vymontovat, odnést do BOSCH servisu k vyčištění, přezkoušení a případné repasi. Jsou dvě možnosti. Buď si několik dní počkat na "svoje vstřikovače", nebo zakoupit repasované. Peníze za původní, které se repasovat podařilo posílají zpět na účet. Ten nejdelší a nejpracnější způsob je vyměňovat po jednom.
Na tomto fóru existuje příběh kolegy Kubito z roku 2013 a má "pouhých" 20 stránek. Tady najdeš všechny možné projevy počínaje blbě a dlouze nebo vůbec nestartuje přes kouří a nejede až po "ještě pořád to není ono". Jinými slovy nebudu znovu psát nebo citovat, co už jednou je tady http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=25&t=35968 .

Re: Bmw e39 530da pomoc nejede
Dekuji vsem zucastnenym, za rady a komentare, auto uz je v pohode, uz nekouri jede normalne, po vymene tech dvou vstriku to chtelo poradne projet a vyhnat ty saze z vyfuku. Takze po mesici uz mam zase z auta radost, ale jen buh vi na jak dlouho. Jeste jednou diky za pomoc.
Re: Bmw e39 530da pomoc nejede
Tak radost netrvala prilis dlouho
dneska stojim v nastartovanem aute a auto zdechlo. Prepalena pojistka nad prihradkou spolujezdce, pojistka vymenena, nastartoval jsem a za 5sekund zase zdechlo a zase prepalena pojistka tak jsem zkusil vymenit relatko furt to same 5 sekund a prepali pojistku, tak jsem se nasral a dal jsem tam poradny drat velikosti stovkoveho hrebiku
nee kecam. Odpojil jsem konektory k cerpadlu v nadrzi a auto jede. To znamena ze je cerpadlo v prdeli? Ze se trapi a ma velky odber elektriky a proto to prepaluje pojistku? Co kdyz budu jezdit s odpojeny cerpadlem v nadrzi kdyz mam skoro porad plnou? Nevadi to nicemu ne?


Re: Bmw e39 530da pomoc nejede
to je takový problém koupit nové čerpadlo za litr a vyměnit ho? 
