Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#1 Příspěvek od pavproch »

Chlopi, prosím o radu/náměty k uvažování. Kuju.

Mám "doma" N52B30K v m4Zlikovi (MY2009, nalítáno aktuálně asi 70.000km) a N52B30 v bramborovi2 (MY2006, nalítáno necelých 80.000km).

Oba jsou "samet", ale když ty dva motory srovnám (co slyším a cítím, ne exaktní měření!), tak ten bramborovi2 nejde tak klidně/čistě a bez podružných zvuků jako ten v m4Zlikovi.

Co byste doporučili udělat (radši dřív než později, jak píšu preventivně, že to bude něco stát není důležité, chcu/potřebuju aby mi dlouho sloužil/vydržel v nejlepší možné kondici).

Prozatím uvažuju nechat udělat:

- rozvody (vodní pumpa ne, tu sem měnil fčíl aji s termostatem)
- řemeny a kladky
- svíčky a cívky
- vstřikovače
- veškerá uložení a silenbloky pod motorem, převodovkou atd.

a možná i výměna odvětrání skříně klikovky (ie. celé víko - žere trochu olej)

Co dalšího?
- Vanosy?

EDIT: upraven název vlákna na obecnější z původního "N52B30 - preventivní servis po 13 letech /80.000km"
Naposledy upravil(a) pavproch dne pon 09.12.2019 14:26, celkem upraveno 4 x.
Recikk
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: čtv 07.03.2019 12:35

Re: N52B30 - preventivní servis po 13-ti letech /80.000km

#2 Příspěvek od Recikk »

Za mě jen něco málo, víc určitě napíše někdo povolanější.

-Rozvody jsou tam řetězem a měly by být "doživotní". To výrobci tvrdí u různých motorů, ale u N52 se to BMW myslím opravdu povedlo a ten řetěz by měl 500 tisíc udělat bez problémů, pokud je problém, tak maximálně vyměnit napínák, ale ani to není u většiny n52 třeba.

-VANOS pokud nedělá problémy tak bych do toho taky nevrtal, můžeš pro klid duše vyčistit solenoidy, to se zvládne udělat doma i pokud nejsi, stejně jako já, mechanik. V servisním manuálu je vyndání těch solenoidů krásně popsány i s obrázkama. Jestli ho nemáš, napiš SZ. Je to skvělý zdroj informací o autě i motoru.

K ostatním věcem se nevyjadřuji, poradí někdo znalejší.
Naposledy upravil(a) Recikk dne čtv 16.05.2019 13:23, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 - preventivní servis po 13-ti letech /80.000km

#3 Příspěvek od pavproch »

Kuju.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N52B30 - preventivní servis po 13-ti letech /80.000km

#4 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

V první řadě bych nechal jednotky v autě updatnout na poslední soft. A z té mechaniky snad stojí vyměnit svíčky+cívky. To by mohlo v spolu chod motoru zjemnit. A možná checknout Vanos selenoidy a Valvetronik, obojí na diag test.
Ale předpokládám, že o auto už bylo takhle postaraný. S rozvodama nebo vstřikama vůbec nevím co bych tam řešil.
ph132008
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 09.04.2012 00:00

Re: N52B30 - preventivní servis po 13-ti letech /80.000km

#5 Příspěvek od ph132008 »

Soft, svíčky, možná cívky a řemeny. A preventivně můžeš určitě těsnění pod domkem olejového filtru a chladičem oleje. Dříve nebo později začne stoprocentně téct a předejdeš zasvinění motoru. A kdybys měnil víko, tak aspoň vyměníš i těsnění pod ním, to může začít téct taky. Jestli je ale spotřeba oleje kvůli separátoru, to musí asi zkontrolovat a říct někdo zkušenější.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: N52B30 - preventivní servis po 13-ti letech /80.000km

#6 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Jeste z boku hlavy jsou zpetny ventily predrazeny solenoidum vanosu. Ty bych vyndal a vycistil, lepe vymenil za nove (stovkova polozka). Pri dalsi vymene oleje bych se zameril na vicko olejoveho filtru. Jakakoliv prasklina v kleci zespodu vicka znamena pokles tlaku oleje...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 - preventivní servis po 13-ti letech /80.000km

#7 Příspěvek od pavproch »

chlopi dík.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N52B30 - preventivní servis po 13 letech /80.000km

#8 Příspěvek od JaraX »

myslím že to moc dramatizuješ,
na N52(pěkné, né nějaké totální vraždě) jsme nikdy neřešili rozpadeny rozvody, ani kladky, a to jsou věci co ti dají jasně najevo že jejich životnost skončila a rozhodně to nebude dřív jak ve 250tkm,
ono tomu stačí měnit olej a nic víc to nepotřebuje, ta tvoje byla hodně pěkná,
a pokud se něco posere, tak první to bude
- disa klapky,
- vanos solenoidy
- separator

preventivně můžeš asi udělat ten separator a disy, samozřejmě svíčky, filtry, ale že bych měnil pěkné kladky, které ani trochu nemají vůli a nechrastí, prostě at ti to tvuj mechanik proleze apod.
peníze využij jinde, případně na tuning, výbavu

software určitě nech přehrát.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 - preventivní servis po 13 letech /80.000km

#9 Příspěvek od pavproch »

Kuju.
Inkognitox
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: sob 06.10.2018 19:58

Re: N52B30 - preventivní servis po 13 letech /80.000km

#10 Příspěvek od Inkognitox »

JaraX píše:software určitě nech přehrát.

Pokud byl myšlen update továrního SW:
Nějaké stručné vysvětlení co se přehráním SW zlepší oproti původním verzím ?

Dík
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N52B30 - preventivní servis po 13 letech /80.000km

#11 Příspěvek od JaraX »

jak u čeho, u 330i těch věcí moc není, u sedmičky mraky (mnohem víc řj)
u trojek to ale řeší CAS - ododálí problém se zámkem volantu, dále pak třeba zlepšení pískání serva při vytočeném rejdu, apod,
nejvíc ty SW počítají s opotřebením motoru, tzn čím víc v prdeli motor, tím víc mu pomůže novej SW.
Inkognitox
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: sob 06.10.2018 19:58

Re: N52B30 - preventivní servis po 13 letech /80.000km

#12 Příspěvek od Inkognitox »

JaraX píše:nejvíc ty SW počítají s opotřebením motoru, tzn čím víc v prdeli motor, tím víc mu pomůže novej SW.
Díky, fakt, že jo, dává to i smysl.

předpokládám, že obyč. kabelem a Inpou se dá zjistit verze SW MSV jednotky motoru v autě a poté případně dovalit za někým na přehrání aktuální verze.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N52B30 - preventivní servis po 13 letech /80.000km

#13 Příspěvek od JaraX »

jj
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 e90 preface

#14 Příspěvek od pavproch »

Dovolil sem si tohle (moje vlastní) vlákno přejmenovat a udělat z něj obecné vlákno pro 330i N52B30 e90, ať už neplevelím vlákno o N53.

Zároveň sem dám odkaz na článek na AF.cz, kde je ta moje e90 (nick "brambor2") zobrazena a popsána, tak jak byla když sem ji koupil. Fčíl už je v procesu přestavby k nepoznání, až to dokončím, taxem dám nějaké fotosy a popisy, co sem udělal.

Ale zpět k thémě "preventivní oprava N52B30 po 13-ti letech/80.000km": prozatím sem si ty Vaše odpovědi (díky za ně) zesumíroval, že nechám dvorního mechanika Michala udělat (spíš dřív než později, ale až po přestavbě vč. nového podvozku):

- řemeny
- svíčky a cívky
- vstřikovače
- veškerá uložení a silenbloky pod motorem, převodovkou atd.
- odvětrání skříně klikovky (ie. celé víko)
- solenoidy Vanosu + jim předřazené zpětné ventily
- těsnění pod domkem olejového filtru a chladičem oleje

(vše díly za autorizáku, aftermarketu prostě nevěřím)

Ostatní (další ie. kladky, Vanosy, rozvody, alternátor, disa klapky) nechám až bude mít na hrbu 150tis km

Jaxem tu psal, že bramborovi2 nedávno umřela vodní pumpa - je tam někde ještě nějaký díl který "rád umírá"?
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#15 Příspěvek od m4zzy »

Hlavně ty fotky by to chtělo, fólije bude :) A já pocházím z RpR, ten valašský nádech v tvých příspěvcích je tu fajn :)
Ten článek, to je tvůj rukopis nebo to auto si tehdy ještě nevlastnil?

Podle toho seznamu a plánů to asi bude pěkně servisované autko, tak se těším na reporty.

Jinak je celkem škoda, že zde není normální otevřená sekce "klubových aut" i pro lidi, co sem přispívají hojně ale auto tu vystavit třeba nemůžou. Pak tam nikdo nekomentuje a je to myslím že škoda. Na e46klubu to docela pěkně funguje a nevím, jestli je to tady zakázané vytvořit vlákno o autě uživatelů. Podle toho, že už v podstatě máš takovéto vlákna 3 tak asi to není žádný terno. Možná si taky založím otevřené vlákno o svém autě pro všechny :)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#16 Příspěvek od pavproch »

Jo, fšim sem si že seš z RpR, já su z dědiny hned vedle.

Ten článek psal původní (první tady v CZ) majitel - Pavel Janda (šéfredaktor AF.cz)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#17 Příspěvek od pavproch »

Brambora2 už mám zase v rukách, venku ale chčije, tak fotosy budou až bude hezky.

Co sem mu (doposud) udělal (+ částečně přendal z e91):
- černá metla fojle zvenku (vč. zápisu do TP) + pár dalších stylingových úprav vč. 70% zatmavení skel od B sloupku dozadu
- jiný dekor (Alu Carboň či jaxe to zove) palubky a obložení dveří
- brzdy komplet S2NHA vepředu a slotted/dimpled kotouče + OEM brzdiče vzadu
- 18" OZ Ultraleggera staggered (+ nové non-RFT P-Zero 225/40 + 255/35 ZR18 - Micheliny PS4 nebyly v CZ k sehnání, škoda no)
- podložky 10 mm na všech 4 kolech
- držák na nápoje

Co ještě bude:
- chytrá paní v podpalubí (Protector)
- komplet nový OEM podvozek (je to m-paket a lehce už tluče na výmolech, proto: pružiny, tlumiče, stabíky + tyčky, uložení všeho, ramena přední nápravy) + následně geoška u pana Plachého
- no a potom ten preventivní servis N52B30
- rádio (bo na stávajícím zhasínají pixely po cca hodině jízdy)

Svor (Wavetrac) + kratší diff měl / má už od předchozího majitele. CDV je už taky "off". I repasované xenony od "svitlip.cz". A quli nenadálému úmrtí už dostal novou vodní pumpu a termostat.
Naposledy upravil(a) pavproch dne pát 24.05.2019 12:57, celkem upraveno 1 x.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#18 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Přejmenování wlákna o údržbě N52 kvituji, neb mě to napadlo taky krátce po založení a tenhle motor má zase svá specifika. :idea:

-myslím, že ty cívky v 80ti tis. budou ještě fungovat jak nový (ale chápu stihomam z N53 nightmare) a hlavně benzinový vstřiky N/A se říká, že přežijou celý auto. Já je nechal čistit až ve 300tis. nájezdu (M52, M54) a stejně nevykazovaly defekt. Možná zbytečný vydání nemalých peněz, spíš až v těch cca 120/150tis.. Pravda nevím přesně teď jak je to předepsaný s cívkama v Inspection / servisním pláňu?
Celkově je to aspoň o poznání míň náročná technika na údržbu, než přímošpritz a turbo ;)

-Podvozek bývá hlučnej tradičně od kostí stabu, možná pomůže jen jejich rychlá výměna a ztichne.

-offtopic odskok ke gumám:
Na Micheliny PS4 je teď taková poptávka, že se jsou leda pár týdnů na počkání než se ve fabrice upečou. :P Kolega je tak dostal ještě na sklonku jara pouze na počkání a vyrobený DOT jen o týden dříve (imho teda fest lepidla i na mokru).
Druhýmu kolegovi taky radím s výběrem 18" a to nový P ZERO PZ4/sport(?) pro saloon 545i. Ty by měly bét taky zupa (a úsponější o tis.kč / ks než PS4). Ale nevím který vzorek ti prosímtě nabídli / dodali, viz : https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Pire ... rsions.jpg
Rozlišují to nějak, pač je v tom po e-shopech a ilustrač.fotos uplnej hokej..?

Jinak GY koncern vyrukoval s konkurenčními modely Eagle F1 SuperSport, R & RS, který se mají naprosto vyrovnat PS4, PS4S a Cup2 (R) což je taky Good zpráva pro tento sezonní ro(c)k. ;)
chedar93
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 01.02.2018 19:30

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#19 Příspěvek od chedar93 »

K výběru pneu na 2019 doporučuju toto video a celý kanál.. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=3rQoBeU ... ture=share
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 - preventivní servis po 13-ti letech /80.000km

#20 Příspěvek od pavproch »

Fx píše:Jeste z boku hlavy jsou zpetny ventily predrazeny solenoidum vanosu.
Můžu poprosit o nějaký obrázek resp. BMW čísla dílů? Kuju.
Odpovědět