Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#1121 Příspěvek od pavproch »

Neska sem s N53 najel dalších asi 120 km po liduprázdných okreskách přes hory i po I.tř se silným provozem. Je to janek trucovitý tvrdohlavý, jízda s ním z řidičského hlediska (myslím tím chování motoru, ne rychlost auta nebo dynamika jízdy) je v porovnání s N52 "za trest" (trochu přeháním, no...)

Cesta tam byla fpoho, z5 sem ale celou cestu byl jak nahý v trní.... bo PaChové měli neska grilovací akci a smyslem mé cesty bylo "vyrvat" z brambora1 Protectora, abych ho mohl nechat "narvat" do brambora2... čili cesta tam s ochranou, zpět bez. Proto sem měl blbý pocit. Nikde sem je ale neviděl/nepotkal.... ufffff.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#1122 Příspěvek od JaraX »

v čem ti přijde jízdně horší N53 než N52?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#1123 Příspěvek od pavproch »

Nejvíc mi asi vadí nepředvídatelné reakce (pokaždé "jinak") na meziplyny.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

Re: N53B30O0

#1124 Příspěvek od BudVlad »

Všechno se dá vyřešit softwarem. Po instalaci hliníkového setrváku jsem měl nepravidelný volnoběh a i to vyřešil SW. Ještě v záruce jsem vyměnil SW, odstranil EGR a neměl jsem s tím žádné problémy.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#1125 Příspěvek od matiz »

Potreboval bych malou konzultaci, setkali jete se nekdo s vadnym vstrikem ktery odpravi DME ale NEVYKAZUJE ZADNE ANOMALIE ?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#1126 Příspěvek od starML Člen Klubu »

V ŘJ motoru jsou elektrolytické kondenzátory, které buď vysychají, nebo vytečou, v nejhorším případě se nafouknou a explodují. Mě takto odešla DDE v 530d 10km od baráku, prostě to vyplo motor a dál nejedu. Náboj z těchto kondíků se používá na otevírání vstřikovačů, spínají to trochu lepší tranzistory. A ve vstřikovačích jsou cívky, které ty vstřikovače mechanicky otevírají. Pokud budeš měřit ty odpory vinutí jednotlivých vstřikovačů stejnosměrným napětím, budou ty hodnoty v řádu desítek Ohmů a velmi podobné. Ale pokud změříš ty proudy osciloskopem za provozu (nebo při simulaci venku), které skutečně přes cívky protékají, tak tu "anomálii" objevíš => https://www.youtube.com/watch?v=ouytt54aDbg

A teď napiš, co v té DME odešlo do elektrického nebe.
:D
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#1127 Příspěvek od pavproch »

Tak, brambora2 mám zpět v rukách, prozatím bez fojle na laku (bo ještě nepřišla.... no cement) zato už se zatmavenýma sklama od B sloupku (70%) a matt-graphitte ledvinama..... fojle halt až po lyžích, no.... jo a už sem mu dal (a zítra snad nechám naprogramovat) novou 70Ah AGM baterku.... preventivně, abych po týdenním stání ve FR na mraze (mělo by nám celý týden sypat, echuchuchu!, budou prašany....) nastartoval..... :idea:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: N53B30O0

#1128 Příspěvek od Filozof »

Jsi tedy velký lyžař pozoruji. Já měl letos jet do Alp na 3dny na ledovec ale odpískal jsem to mám spousty jiných věcí na práci.
Koukám stále na lyžích co měsíc nějaké lyže. :lol:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#1129 Příspěvek od pavproch »

Jo, šak mám taky přiměřeného avatara, ne? :twisted:

Bohužel, tohle bude pro letošek poslední lyžovačka, no.... škoda.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#1130 Příspěvek od pavproch »

Tak, baterka registrovaná (matiz, kuju!) + sem ešče preventivně vyměnil baterie v obou klíčích. Tak snad ve Francii po týdenním stání nastartuju...
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: N53B30O0

#1131 Příspěvek od m4zzy »

Ty už to tu máš jako takové osobní vlákno :)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#1132 Příspěvek od MattyX Moderátor »

To si přečti ještě Z4 vlákno, to je teprve takový plácání játra :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#1133 Příspěvek od pavproch »

pavproch fčíl na AF.cz píše:Brambor2 (N52B30) mile překvapil - rychlá ale plynulá jízda po D1 (tempomat, skoro sem nemusel na brzdy, tacho 150-160) = skoro přesně "jen" deset na sto. A to dva lidi, dvoje lyže a kopec oblečení, lyž.cajků a žrádla na týden - vše uvnitř, bez velryby na střeše).

Jen doufám, že se brambor2 nenakazil od pindice - po cestě se rozsvítila kontrolka prasklé žárovky, zastavil sem na benzince, obcházím auto a vše svítilo. Po restartu už kuntrolka nesvítila.... žeby stejný "svrab" jak pindica?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#1134 Příspěvek od pavproch »

pavproch fčíl na AF.cz píše:Malé shrnutí (mé první cesty do FR s bramborem2 - N52B30): 3.150 km a cca 309 litrů (převážně BA98NA), a to CH předpisových 80/100/120, FR 100-140, CZ nadpředpisově a v Říši sem se aji nad 200 podíval. Dva lidi + komplet ski-cajky + výbava a žrádlo an týden - bez velryby na střeše.

Cesta tam: 4.5+9.5 hodin, cesta zpět lehce pod 14 hodin.

Spokojenost.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N53B30O0

#1135 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tak 10,2l na sto je asi dobrý na tu kudlu a pár studenejch startů. Čistě ty Švýcary odhaduju za 8l (?). N53 to asi dávala za míň aj s AWD ale to neva.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: N53B30O0

#1136 Příspěvek od Filozof »

u těch žárovek nevím jak u novějších BMW ale u starých aut prostě zvýšený odpor nepatrně a už může svítit kontrolka. Takže bud odchází žárovka ale ještě svítí nebo prostě nějakej kontakt ...či blafuje.

Spotřeba je v pohodě kolem 10L dálky svižně nebo 8L na pohodu je adekvátní.
alexisis
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 29.09.2016 06:30

Re: N53B30O0

#1137 Příspěvek od alexisis »

Filozof píše:Celá tato story je k pláči když si uvědomíme že místo aby přišlo omluvné od BMW a vyměnil se nový motor případně zapujčilo se jiné BMW ... a vše se vyřešilo ke spokojenosti zákazníka ...takto je vidět že ČR je pro ně odpad ...chování k zákazníkovi tady umí sotva jen pár firem... když jsem byl v anglii to bylo uplně jiné chování ...
Prostě na západě mají jiné měřítka a jiný přístup k lidem celkově ...at to byla restaurace nebo jsem byl v autosaloně se podívat na auta ... prohlédnout případně nakupoval zboží či reklamoval telefon...to prostě chování k lidem je úplně jinde ... mají nás prostě za onuci jinak si to nedokáži vysvětlit...

Rozebíral jsem to s kamarádem co tam zůstal a je tam 10let a fakt se to nedá srovnat. Sice tam mají náplavu z Afriky což je jejich blbost, ale slušnost a chování k zákazníkovi je uplně jinej level. To co si zde BMW a další dovolují je opravdu mazec.
Pro BMW pracuji jako dodavatel a nemyslím si, že by se BMW jako takové chovalo špatně k určitým zemím. Je to o zaměstnancích dealerships v daných zemím. Lidi odchovaní komunismem a náhlou vidinou svobody po revoluci si stále neuvědomují, že zákazník je na prvním místě. To není jen BMW, ale většina společností, firmiček a živnostníků.

Prostě se chovají jak píče, protože je tak vychovala matka a otec.
alexisis
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 29.09.2016 06:30

Re: N53B30O0

#1138 Příspěvek od alexisis »

pajdos1 píše:Asi to v případě poruchy udělám tak, že ho nejprv zkusím vyčistit v ultrazvuku a pokud se to nezlepší, tak koupím ten emulátor. Protože podle mě je velice neekonomické koupit NOx senzor a pak zjistit, že ten původní byl OK a je nefunkční kat. :D
Noxem udělá to, že kat měnit nemusíš. Řekně autu, že je dobrý i když není.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#1139 Příspěvek od pavproch »

Tak, brambor1 (e91 xDrive) je už (skoro) připraven na prodej do Aaaaáček - užy chybí sundat jen jednu drobnost. Ale s tím nebudu spěchat, počkám až asi na podzimek, kdy se 4x4 možná prodá o nějakou korunu líp....
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N53B30O0

#1140 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Proč do Áček tam jsou výkupní ceny spíš dole, ni? Ale tak pochopitelně, aby to mě člověk z krku. A motor je teda vpořádku nebo to inženýři opravili na dálku z Munchenu ? ;)
Odpovědět