
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E46 330i, CNG nazor?
E46 330i, CNG nazor?
Ahoj, prosím o radu, uvažuji koupi E46 330i CNG, chtěl bych se zeptat jaké s tím máte zkušenosti, všude čtu smíšené názory, projeví se to nějak výrazně na jizdních vlastnostech, výkonu atd. nebo to jsou jen pověry? prosím o vyjádření někoho kdo má zkušenosti s BMW v plynu, ne jen doměnky, díky. 

Re: E46 330i, CNG nazor?
cng slyším poprvé ...nemá tam být lpg ?
Strašně záleží kdo to montoval a jak se servisovalo auto včetně plynu. U nás v ČR to umí opravdu jen pár firem.
Strašně záleží kdo to montoval a jak se servisovalo auto včetně plynu. U nás v ČR to umí opravdu jen pár firem.
- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: E46 330i, CNG nazor?
Kamarad jezdi s CNG uz leta. Ma nekolik MB-E a Fiatu Doblo s tovarni zastavbou CNG. Rozdil v jizde na CNG a benzin tam neni absolutne zadnej.
Z ceho bych mel strach je provedeni netovarniho CNG. To se da udelat dobre, spatne a ultra spatne. A oproti LPG tady konci veskera sranda. V tech lahvich je pres 200 atmosfer, a kdyz to nekdo udelal zle, tak ti to muze vybouchnout tak, ze te budou sbirat v okruhu padesati metru, to neni, jako kdyz blafne LPG. A ze to neni zadna sranda dokazuji pripady VW, kde jeho tovarni zastavba mela problemy s korozi lahvi. A to ne proto, ze by zvolili spatny lahve, ale kombinace materialu lahvi a jejich drzaku vytvorila elektricky clanek a cela ta soustava lahev-drzak zkorodovala nasobne rychleji nez by to ty casti udelaly samy o sobe, kdybys je treba jen kazdou zvlast pohodil do pole.
A toto se stalo firme s obratem miliard EUR, ktera ma obrovske moznosti, co se vyvoje tyce. Jaka je jistota, ze zrovna tohle konkretni CNG v E46 bude ok? Ja osobne bych do toho asi nesel
Tady je nazorna ukazka, jak se da CNG zprasit
Z ceho bych mel strach je provedeni netovarniho CNG. To se da udelat dobre, spatne a ultra spatne. A oproti LPG tady konci veskera sranda. V tech lahvich je pres 200 atmosfer, a kdyz to nekdo udelal zle, tak ti to muze vybouchnout tak, ze te budou sbirat v okruhu padesati metru, to neni, jako kdyz blafne LPG. A ze to neni zadna sranda dokazuji pripady VW, kde jeho tovarni zastavba mela problemy s korozi lahvi. A to ne proto, ze by zvolili spatny lahve, ale kombinace materialu lahvi a jejich drzaku vytvorila elektricky clanek a cela ta soustava lahev-drzak zkorodovala nasobne rychleji nez by to ty casti udelaly samy o sobe, kdybys je treba jen kazdou zvlast pohodil do pole.
A toto se stalo firme s obratem miliard EUR, ktera ma obrovske moznosti, co se vyvoje tyce. Jaka je jistota, ze zrovna tohle konkretni CNG v E46 bude ok? Ja osobne bych do toho asi nesel

Tady je nazorna ukazka, jak se da CNG zprasit

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: E46 330i, CNG nazor?
To budeš vozit bombu v kufru? Proč to nedát radši do LPG v rezrvě? Ale M54B30 odladit do plynu umí v ČR ještě míň firem, sám jsem do toho kvůli obavám nešel.
Re: E46 330i, CNG nazor?
servisujem přes 100ku BMW v plynu, několik desítek aut jsme i přestavěli, https://jaraxnet.rajce.idnes.cz/, takže celkem vím o čem mluvím,
v CNG do e46 nevidím smysl, nemožnost použit nádrž místo rezervy, nákladnost instalace, složitost, i budoucí servis a vlastně i bezpečnost, vše je horší proti LPG, a hlavně podstatně menší dojezd, kilometrová uspora CNG proti LPG bude třeba 0,2 kč km, jenže přestavba bude třeba o 40-50 tisíc dražší, tzn návratnost proti LPG je 250 000km, to je nesmysl. Další problém je že v ČR je podstatně víc LPG stanic než CNG, jakože třeba 100x víc, to je taky rozdíl.
prostě v tom nevidím smysl, co tě k tomu vlastně vede?
jinak s LPG problém není,ale musí se to udělat velmi precizně, zrovna M54B30 nefunguje pokud má vstřiky na liště a delší hadičky ke vstřikům, ty LPG vstřiky musí být co nejblíž k benzínovým, jinak to pak rádo chcípá, kolísá, škube apod. MB54B25 odpustí podstatně víc.
v CNG do e46 nevidím smysl, nemožnost použit nádrž místo rezervy, nákladnost instalace, složitost, i budoucí servis a vlastně i bezpečnost, vše je horší proti LPG, a hlavně podstatně menší dojezd, kilometrová uspora CNG proti LPG bude třeba 0,2 kč km, jenže přestavba bude třeba o 40-50 tisíc dražší, tzn návratnost proti LPG je 250 000km, to je nesmysl. Další problém je že v ČR je podstatně víc LPG stanic než CNG, jakože třeba 100x víc, to je taky rozdíl.
prostě v tom nevidím smysl, co tě k tomu vlastně vede?
jinak s LPG problém není,ale musí se to udělat velmi precizně, zrovna M54B30 nefunguje pokud má vstřiky na liště a delší hadičky ke vstřikům, ty LPG vstřiky musí být co nejblíž k benzínovým, jinak to pak rádo chcípá, kolísá, škube apod. MB54B25 odpustí podstatně víc.
Re: E46 330i, CNG nazor?
Díky za reakce, ne že bych po baworaku v plynu nějak toužil ale jak už pišu v prvním přispěvku našel jsem na prodej jednu 330i která už do CNG prestavená je a má hodne slušnou cenu když to porovnám se stejně vybavenyma E46 330i na který sem zatím narazil, tak přemejšlim jestli do toho jit nebo ne, týpek tvrdí že to je spolehlive a bozproblémové, no nejsem z toho moudrej. no kdyý o tom tak přemejšlim tak jelikož se dá jezdit jak na plyn tak na benzin zaroven tak bych tam mohl tankovat vlastne jen benzin a nežešit že to jezdí i na plyn ne?
Re: E46 330i, CNG nazor?
a proč bys proboha jezdil v plynovém autě na benzín?
pokud je to auto v dobrém stavu a má dobrou výbavu, tak proč ne, kdyžtak se to vymontuje, nebo předělá na LPG.
ale pokud to tam je a je to v pohodě funkční, tak na to prostě budeš jezdit.
pokud je to auto v dobrém stavu a má dobrou výbavu, tak proč ne, kdyžtak se to vymontuje, nebo předělá na LPG.
ale pokud to tam je a je to v pohodě funkční, tak na to prostě budeš jezdit.
Re: E46 330i, CNG nazor?
no to ja prave nevim v jakem je stavu, je to auto dotazene z italie a CNG do něj montovali tam, a jelikož sem se s tim v zivote nesetkal tak nevim jak vypada kvalitni montaž a jak nekvalitni, nevim na co se mám dívat, dá se to nějak odborně zkontrolovat aniž by se to muselo komplet rozebrat? připadně existuje na to nějaká diagnostika která odhalí případné závady? a kolik by stálo předělání zpět na benzín?
Re: E46 330i, CNG nazor?
vem si sebou nějakého mechanika.
předělání podle toho co vše je napadeno, třeba 3-15k ?
předělání podle toho co vše je napadeno, třeba 3-15k ?
Re: E46 330i, CNG nazor?
Ano, to bude nejlepší, jinak tady mam fotku sice nic moc ale tak třeba z toho neco vykoukáš. https://uloz.to/!XkIjVeHuukK5/cng-jpg
Re: E46 330i, CNG nazor?
no je to dost nabastlený, ale to je jediny co z fotky poznám
Re: E46 330i, CNG nazor?
Jako na krásu to sice nejezdí, ale ten styl zástavby se většinou projevuje i na zbytku auta 

Re: E46 330i, CNG nazor?
ono taky auta z Italie jsou obvykle v hrozném stavu