Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E92 převodovka DKG (DCT) brát nebo ne

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Dooby
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: úte 06.10.2015 00:00

E92 převodovka DKG (DCT) brát nebo ne

#1 Příspěvek od Dooby »

Ahoj, vybírám E92 335i (N55) a od r. 2011 se vyskytuje dvojspojka DKG (nebo DCT) 7-st. Moc informací o funkčnosti, spolehlivosti a případných servisních nákladech jsem nenašel. Může někdo poradit, doporučit? Obecně preferuju manuál, ale těch je tak max. čtvrtina v nabízených autech. Nebo radši vzít HDM ZF 6-st., pokud manuál nebude? Auto bude na denní ježdění a možná velmi zřídka okruh.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

Re: E92 převodovka DKG (DCT) brát nebo ne

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

DCT je v případě 335i perfektní volba, s klasickým automatem se nedá srovnat. Řadí intuitivně, rychle, přesně ;) Automat je takovej váhavej a prostě klasickej polykač výkonu a není to ono . U N55 je dobrý až ten 8st. automat v Efkách, ten řadí poměrně pěkně vůči e90 :)
Manuál je fajn, sám ho mám na N54, ale občas bych se za něco co řadí samo nezlobil, asi stárnu :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy
Klubové ID: 3987

Re: E92 převodovka DKG (DCT) brát nebo ne

#3 Příspěvek od Stickler »

Souhlasím, já tedy s dvojspojkou bohužel zkušenost nemám, protože mi přijde nesehnatelná, ale i tak si automat pochvaluji, manuálně řadím celý život a mám ho i v 2. autě, proto automat jen kvituji.
Nicméně ZF, jak píše Matty, je občas trochu váhavé a cukavé - pod plynem to řadí docela rychle a jistě, ale když přišlápneš plyn na 50% a následně necháš auto v klidném stylu třeba v obci, mnohdy nedokáže převodovka pochopit, že by měla plynule přeřadit na vyšší převod a zbytečně motor točí, aby to následně škublo. Někdy je taky bezradná, když auto při akceleraci hrábne všema 4-ma, kdy pak začne prokluzovat a zmatkovat. Já třeba proto budu řěšit upgrade SW pro zrychlení reakcí, snad to pomůže. Na druhou stranu si myslím, že je tato převodovka nesmrtelná, což o dvojspojkách obecně nikdy neplatilo.
Obrázek
Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
Uživatelský avatar
Dooby
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: úte 06.10.2015 00:00

Re: E92 převodovka DKG (DCT) brát nebo ne

#4 Příspěvek od Dooby »

Díky za rady. Mně ten " polykač výkonu" trochu vadí, zase o dvojspojce se říká, že může cukat, obtížněji se parkuje atd. Ale to se myslí asi DSG od VW. A jak se servisem a živostností DCT? Auto řekněme okolo 150 tis. km.... Umí to tu někdo a za kolik?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

Re: E92 převodovka DKG (DCT) brát nebo ne

#5 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Mam 335iA pred LCI, tzn. 6hp ZF auto... nemuzu rict krive slovo, nevim teda, jestli je tam origo sw, ale radi to (na automat) pekne, v manual rezimu rozhodne rychleji nez bych byl schopen s manualem...
doby, kdy to "zralo" vykon jsou nekde koncem 90tych, automaty maji premosteni menice, takze krome 1-2-3(?) se zadny prokluz neodehrava...
druha vec je stav automatu/oleje, drobne kopani a skubani casto resi bud olej nebo pretesnen/vymena mechatroniku...
Osobne me vadi automat u malych/slabych motoru, u normalniho vykonu mi radicka prijde proste zvytecnost po 99% casu za volantem... mam auto asi 1/2 roku, cca 7tis km, nevzpomnel jsem si na manual ani jednou...

Obecne je ale DCT chvalena a ma byt lepsi nez 6hp ZF (rychlejsi).
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
JakoobCZ
Registrovaný
Příspěvky: 270
Registrován: úte 30.12.2014 01:00

Re: E92 převodovka DKG (DCT) brát nebo ne

#6 Příspěvek od JakoobCZ »

Mám ZF 6HP28 na 550i a občas to fakt řadí jak začátečník v autoškole, na blbnutí mi to nepřijde vhodný. Volil bych buď manuál a nebo tu dvojspojku. Na co ale pozor je cena za díly a hlavně jejich dostupnost, těch DCT bavorů jsem viděl naprostý minimum, tak aby ti pak v případě poruchy nestálo auto měsíc v servisu, nebo si nedal desetitisíce za opravy.

Za mě osobně manuál, jinak jsou ty auta jak Playstation, jen mačkáš tlačítka...
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

Re: E92 převodovka DKG (DCT) brát nebo ne

#7 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tak v E60 LCI byla volba za příplatek rychlejší automat ZF s pádlama a tlačítkem Sport. Před LCI to zastupovala SMG s pádlama - pseudosport.

Škoda BMW, že tu dvouspojku dávali jen do 3er (k 335i a nevím kam ještě ?)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

Re: E92 převodovka DKG (DCT) brát nebo ne

#8 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Doporučuji se svézt někdy jiným autem než Bmw se ZF... třeba tady Saab 9-5 Aero s 5q Aisin s tlačítky na volantu, Sport režimem apod... to je jak Cesta do pravěku, přitom stejný r.v.
- aby ta tlařítka fungovala, musím posunout šaltrpáku (takže to trochu postrádá smysl, resp. "ten moment, kdy chci předjet" je pryč), pak mám ukrutně rychlé řazení ve stylu... "počkej, jakože podřadit? no dobrá, já to tam teda hodím... už... hehe, dostal jsem tě... až teď" ...
- nebo absence možnosti skutečně řadit (ŘJ nedovolí ani náznak podtočení, v reálu nedá kvalt pod 1500 ot/min, přitom v automatu to běžně pustí)...

Jinak na to DCT se dá koupit opravná sada zesílených lamel... nebo celej servis/rebuild/zesileni za bratru 3tis Euro... jetou skrin kolem 1500,-
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Dooby
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: úte 06.10.2015 00:00

Re: E92 převodovka DKG (DCT) brát nebo ne

#9 Příspěvek od Dooby »

Hanz píše:.....

Jinak na to DCT se dá koupit opravná sada zesílených lamel... nebo celej servis/rebuild/zesileni za bratru 3tis Euro... jetou skrin kolem 1500,-
Díky, tuhle informaci jsem potřeboval, 3 tis. Euro už je docela dost :cry: Takže asi radši HDM nebo manuál.
Co se týče HDM, tak skoro všechny auta, co se nabízí, mají pádla a tlačítko Sport, tak to asi půjde i na nějaké to občasné svezení. Já s tím jel jen chvíli, v provozu, zcela defenzivně a přišlo mi, že to řadí o něco lépe než Aisin v našem dieselovém S-Maxu, takže asi ok.
Ještě mám cukání připlatit a místo 335 koupit M235, kde je v 90% 8st.ZF, které je asi bez výhrad (krom životnosti- zde se píše "max. 200 tis.km"), ale ty zase mívají málo najeto, takže mně by mohlo vydržet pár let.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: E92 převodovka DKG (DCT) brát nebo ne

#10 Příspěvek od JaraX »

rozhodně si myslím že DCT v E90 stojí na servis méně než 8kvalt ZF,
a jsou to dvě odlišné převodovky,
Totic - kde ti jako chybí DCT? ve všech sportovních BMW to máš, E46(SMG) e90 (DCT), Mka, 6er(SMG), kam bys to jako chtěl dát? do 5er?
ale je třeba chápat je že DCT převodovka je podstatně méně komfortní než Automat, rozhodně bych to nechtěl do daily auta, tam je automat jasnej, do víkendovky zase určitě DCT.
pro mě je třeba 6HP26 dokonalost, mám ji ve 3 svých autech a nemužu si absolutně stěžovat na to že by to někdy zaváhalo, nebo bylo pomalý, ano pomalý to je v 3er,5er, 7er, ale patří to k těm autům, v 6er řadí rychle a ještě rychelji řadí u 650i, tam jsem pochopil jaký kouzla v té fabrice umí, jak 750i jezdí jemně a hladce a 650i se stejnou převodovkou řadí ve sportu jako SMG. Samozřejmě ve všech těch převodovkách mám vyměněný olej, všechny těsnění pod mechatronikem apod, ale když tady má většina lidí 10-12 let staré těsnění pod mechatronikem, tak se pak nemůžou divit.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

Re: E92 převodovka DKG (DCT) brát nebo ne

#11 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

také se dá přehrát sw na Alpina nebo xHP, což zkrátí časy a zamknutí měniče
“Ability is what you're capable of doing.”
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

Re: E92 převodovka DKG (DCT) brát nebo ne

#12 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

JaraX píše:rozhodně si myslím že DCT v E90 stojí na servis méně než 8kvalt ZF,
a jsou to dvě odlišné převodovky,
Totic - kde ti jako chybí DCT? ve všech sportovních BMW to máš, E46(SMG) e90 (DCT), Mka, 6er(SMG), kam bys to jako chtěl dát? do 5er?
Co co dyk se tu bavíme o DualClutchTransmission s tím nemá hydro-automat ani SMG nic společnýho ne?

Jako obecně jsem myslel škoda, že v Evropě nemontili N54/N55 do E60 tam by asi tu DCT k tomu dali. Řadí to podle mě rychleji než všechno, možná leda SMGIII v Mpowerech.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: E92 převodovka DKG (DCT) brát nebo ne

#13 Příspěvek od JaraX »

hydroautomat s tím nemá nic společnyho, ale SMG hodně,
DCT je víceméně nastupce SMG.
N54 tuším v E60 nějak okrajově byla, ale to je přece jedno, když tam máš možnost N62,
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

Re: E92 převodovka DKG (DCT) brát nebo ne

#14 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

JaraX píše:ale to je přece jedno, když tam máš možnost N62,
jasné, uvedením do prodeje n62 skončil vývoj motorů...
SMG-obyč převodovka s robotem, který řadí...
DCT-dvojité hřídele s třecími spojkami, kde jsou současně zařazené následující kvalty (podstatně jiná konstrukčně i parametry řazení než Smg)
“Ability is what you're capable of doing.”
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: E92 převodovka DKG (DCT) brát nebo ne

#15 Příspěvek od JaraX »

možná jsem to napsal blbě, prostě N62 je skvělý motor a není třeba toužit po N54,N55, pokud nechceš ladit výkony do extremu,připadně se dá kompresorovat.
až v Fxx je nejlepší volbou N55, protože není možnost N62, N62 je naprostý vrchol nonM BMW atmosféry, to je S85, no a pak je už jen N55, B58 a N74
jasně že SMG a DCT je rozdíl, ale prostě převodovku dělím na 3 díly, manual, sportovní převodovka(DCT, SMG) a automat a prostě DCT je nastupce SMG, obojí řadí ostře, atd. obojí umí vykouzlit velký usměv a není tak komfortní jako automat.
Uživatelský avatar
Dooby
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: úte 06.10.2015 00:00

Re: E92 převodovka DKG (DCT) brát nebo ne

#16 Příspěvek od Dooby »

JaraX: Můžeš prosím zhodnotit rizika a potenciální náklady 6st. ZF, 7st. DCT a 8st. ZF? Počítám u auta s normální údržbou, výměnami oleje a spotřebních dílů, ale dát za repas 3000E nebo výměnu převodovky ještě víc, to je trochu dost, kor u třeba 8-letého auta s max. 150tkm. Jaké jsou intervaly výměn oleje a případně ta mechatronika (nevím co to je, přiznávám)? Abych věděl, jak předchozí majitel servisoval.
Hanz: Díky ze cenné připomínky.
Uživatelský avatar
Dooby
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: úte 06.10.2015 00:00

Re: E92 převodovka DKG (DCT) brát nebo ne

#17 Příspěvek od Dooby »

Tak jsem tu E92 335i s DCT koupil. Schváleno Snejkem (ještě jednou mu děkuju za přístup a vše okolo). Převodovka řadí překvapivě úplně "sametově" , drobné (ale opravdu drobné) trhnutí je cítit jen při parkování D-N-R, rozjíždění P-N-D a tak, není tam takový ten prokluz. Rychlost řazení bez výhrad, ale zkušeností mám zatím minimum. Auto se na semaforech normálně "plíží" jako HDM. Trocha oleje zespodu na převodovce je, ale prý ok, nechám těsnění u Snejka v budoucnu vyměnit. Olej v převodovce byl vyměněn ve 100 tis. v Cartecu, takže snad to bude nějaký čas bez problému. Doufám...
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

Re: E92 převodovka DKG (DCT) brát nebo ne

#18 Příspěvek od Snejk »

ta prevodovka radi skvele a navic je extremne spolehliva, mnohem vic jak debilni 8HP ktera nevi co kde radit driv a pak exploduje :lol:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

Re: E92 převodovka DKG (DCT) brát nebo ne

#19 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tak to gratulation ke koupi sportcoupé. Nevíte když jste kolem toho vybírali kam se DCT dávala, zda pouze k N55 motorům nebo nějak podobně? Všude v ETK pro E9x ukáže jen Automatická převodovka GA6HP19Z a její deriváty takže nikde tu dvouspojku nevidím.. :/
Uživatelský avatar
Dooby
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: úte 06.10.2015 00:00

Re: E92 převodovka DKG (DCT) brát nebo ne

#20 Příspěvek od Dooby »

Totic píše:Tak to gratulation ke koupi sportcoupé. Nevíte když jste kolem toho vybírali kam se DCT dávala, zda pouze k N55 motorům nebo nějak podobně? Všude v ETK pro E9x ukáže jen Automatická převodovka GA6HP19Z a její deriváty takže nikde tu dvouspojku nevidím.. :/
Co vím, tak se dávala do E90/92 M3, ale tam ji říkali M-DCT, nějaké rozdíly tam budou, osobní zkušenost nemám.
Odpovědět