Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39, 523i chybové hlášky - VYŘEŠENO
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 187
- Registrován: čtv 16.12.2010 01:00
- Bydliště: u Poděbrad
- Klubové ID: 4014
E39, 523i chybové hlášky - VYŘEŠENO
Ahoj všem, prosím radu zkušených na co se zaměřit, jako nováček zatím tápu a moje úvahy mohou být tedy zcestné, předem děkuji.
Po vymazání a opětovném nastartování vyhazuje tyto chybovky:
7D - akrivace ventilátoru
Větrák v motoru se ale točí
CB - Fuel trim bank 2 control limit
F2 - 5 válec misfire
F3 - 6 válec misfire
F1 a 4 válec misfire
Auto jede normálně občas ale je i na poslech na volnoběh slyšet houpnutí, takže jestli jsem to pochopil správně, tak občas nepálí zmíněně válce + ten odkaz na lambdu, mám se zaměřit na řídící jednotku, kabely, vstřiky, svíčky? Error kombinace vždy vyskočí takto, v tomto pořadí. Spotřeba normální kolem 8.
Děkuji za nasměrování a rady.
Jindra
Po vymazání a opětovném nastartování vyhazuje tyto chybovky:
7D - akrivace ventilátoru
Větrák v motoru se ale točí
CB - Fuel trim bank 2 control limit
F2 - 5 válec misfire
F3 - 6 válec misfire
F1 a 4 válec misfire
Auto jede normálně občas ale je i na poslech na volnoběh slyšet houpnutí, takže jestli jsem to pochopil správně, tak občas nepálí zmíněně válce + ten odkaz na lambdu, mám se zaměřit na řídící jednotku, kabely, vstřiky, svíčky? Error kombinace vždy vyskočí takto, v tomto pořadí. Spotřeba normální kolem 8.
Děkuji za nasměrování a rady.
Jindra
Naposledy upravil(a) ganmiki dne pát 07.06.2019 09:58, celkem upraveno 3 x.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Re: E39, 523i chybové hlášky - dotaz
Ta chyba "Fuel trim bank 2 control limit" říká, že u druhé sady (trojice) válců je regulace směsi na dorazu, co software povolí. Tedy že regulace chce buďto přidat nebo ubrat množství benzínu, ale už víc nesmí. Tato situace nemůže nastat, pokud vše funguje.
Nejspíše je špatná lambda, ale to je věštění z křišťálové koule.
Nejspíše je špatná lambda, ale to je věštění z křišťálové koule.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 187
- Registrován: čtv 16.12.2010 01:00
- Bydliště: u Poděbrad
- Klubové ID: 4014
Re: E39, 523i chybové hlášky - dotaz
Ahoj díky za názor.
Zjišťuji info i v reále a mám ještě názor jednoho automechanika a to ten, že to v podstatě klidně může dělat i jenom jedna blbá svíčka, že ta lambda pro ty válce 4,5 a 6 nepozná na kterém konkrétním válci je problém protože je pro celou tu sadu a pokud by jedna svíčka blbě pálila pak se tam samozřejmě zhorší poměr směsi a vyhodí to chybu ( mě to třeba naskakuje když je to studený, když je to ohřátý, smažu chybu a jedu tak chyba opět nenaskočí, zaparkuju a druhej den ráno to studený nahodím a chyba vyskočí, což by klidně na svíčku mohlo ukazovat ). Začnu tím nejjednodušším a vyměním svíčky a uvidíme. Až to odstraním tak dám vědět.
Zjišťuji info i v reále a mám ještě názor jednoho automechanika a to ten, že to v podstatě klidně může dělat i jenom jedna blbá svíčka, že ta lambda pro ty válce 4,5 a 6 nepozná na kterém konkrétním válci je problém protože je pro celou tu sadu a pokud by jedna svíčka blbě pálila pak se tam samozřejmě zhorší poměr směsi a vyhodí to chybu ( mě to třeba naskakuje když je to studený, když je to ohřátý, smažu chybu a jedu tak chyba opět nenaskočí, zaparkuju a druhej den ráno to studený nahodím a chyba vyskočí, což by klidně na svíčku mohlo ukazovat ). Začnu tím nejjednodušším a vyměním svíčky a uvidíme. Až to odstraním tak dám vědět.
E39, 523i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Re: E39, 523i chybové hlášky - dotaz
Zná ten mechanik elektroniku motorů M52 a M54? Nevím jistě zda to je u starší verze stejně, ale MS43 u M54 pozná spolehlivě, kerý válec vynechal. Měří to zrychlení klikovky po každém zápalu.
Svíčky vyměňte a ty staré prohlédněte. Pokud je některá z nich výrazně zalepená bordelem, nejspíš je i slabá jiskra z důvodu odcházející cívky. Výrazně špatnou cívku to ale většinou také pozná, v chybách se ještě před smrtí objeví jako krátká jiskra. Nevím ale jestli délku jiskry detekují i starší verze jednotky.
Kupodivu, životnost cívek je v tomto motoru stejná jako životnost svíček. Tedy, svíčky zde vydrží spíše víc. Cívky začnou hromadně umírat po 150.000km. Ve 200 tis je původní už málokterá.
Svíčky vyměňte a ty staré prohlédněte. Pokud je některá z nich výrazně zalepená bordelem, nejspíš je i slabá jiskra z důvodu odcházející cívky. Výrazně špatnou cívku to ale většinou také pozná, v chybách se ještě před smrtí objeví jako krátká jiskra. Nevím ale jestli délku jiskry detekují i starší verze jednotky.
Kupodivu, životnost cívek je v tomto motoru stejná jako životnost svíček. Tedy, svíčky zde vydrží spíše víc. Cívky začnou hromadně umírat po 150.000km. Ve 200 tis je původní už málokterá.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 187
- Registrován: čtv 16.12.2010 01:00
- Bydliště: u Poděbrad
- Klubové ID: 4014
Re: E39, 523i chybové hlášky - dotaz
Ok, díky, kouknem na to, auto má poctivejch 316 tis takže by to mohlo být už druhý kolo. Dám vědět, dnes to jde na ponákupní servis tak se uvidí. THX
Jindra
Jindra
E39, 523i
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Re: E39, 523i chybové hlášky - dotaz
určitě svíčky vyměnit NGK koupit a cívky řešit až jako druhé.
Já osobně s autem 728i motor M52b28 najeto kolem 150tis km za 6let auto má celkem cca 400tis km a nedělal jsem žádnou cívku. Motor vrní jak kotě.
COIN TEST absolvuje bezproblému ... tzv test s mincí na motoru - motor vrní jak švýcary.
Já osobně s autem 728i motor M52b28 najeto kolem 150tis km za 6let auto má celkem cca 400tis km a nedělal jsem žádnou cívku. Motor vrní jak kotě.
COIN TEST absolvuje bezproblému ... tzv test s mincí na motoru - motor vrní jak švýcary.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 187
- Registrován: čtv 16.12.2010 01:00
- Bydliště: u Poděbrad
- Klubové ID: 4014
Re: E39, 523i chybové hlášky - dotaz
Na druhém foru jsem objevil toto vlákno, kde se popisují v podstatě stejné problémy jako mám já, nicméně není info o vyřešení jenom několik spekulací, obzvlášť ta s řídící jednotkou mě trochu vyděsila, tak doufám, že to u mě nebude probíhat stejně. Každopádně se divím že tady není nikdo kdo by to někdy řešil a vyřešil.
http://www.bmw-club.cz/forum-tema/e39-c ... obeh-51510
http://www.bmw-club.cz/forum-tema/e39-c ... obeh-51510
E39, 523i
Re: E39, 523i chybové hlášky - dotaz
Ja bych se podival na vstřikovače.
Nemusí spravně rozprašovat a pak směs nehoří jak má.
Můzeš prohodit 123 za 456 a uvidiš jestli se chyba nepřesune na bank 1.
Začni svíčkama a uvidiš
Nemusí spravně rozprašovat a pak směs nehoří jak má.
Můzeš prohodit 123 za 456 a uvidiš jestli se chyba nepřesune na bank 1.
Začni svíčkama a uvidiš
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 187
- Registrován: čtv 16.12.2010 01:00
- Bydliště: u Poděbrad
- Klubové ID: 4014
Re: E39, 523i chybové hlášky - dotaz
Ahoj, díky všem za rady, určitě začnu od píky ( svíček, vstřikovačů ...... ) a uvidíme.
E39, 523i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 187
- Registrován: čtv 16.12.2010 01:00
- Bydliště: u Poděbrad
- Klubové ID: 4014
Re: E39, 523i chybové hlášky - dotaz
Tak abych to tady trošku posunul, problém velmi pravděpodobně přisuzuji tomu, že na pátém válci byla úplně zalitá svíčka olejem z důvodu ztvrdlého a popraskaného těsnění ventilového víka, až to poskládáme tak dám vědět zda je to OK, zatím ještě děláme i na karosařině.
E39, 523i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 187
- Registrován: čtv 16.12.2010 01:00
- Bydliště: u Poděbrad
- Klubové ID: 4014
Re: E39, 523i chybové hlášky - dotaz
Tak opět nějaký novinky. Zalitou svíčkou to pravděpodobně nebylo, po opravě ventilového víka a výměně svíček se chyba opět ukázala, pak se mi jednou při jízdě vynulovali budíky, auto cuklo a pak jsem nenastartoval, baterka KO, dal jsem novou a opět jsem doufal, že to bude příčina chybových hlášek, bohužel včera opět chyba naskočila, zatím nejsem schopen určit nějakou závislost na čemkoli, podle mě to dělá kdy chce, takže je otázka zda ta chyba naskočí v momentu, nebo nějak bezprostředně při problému kterej lambda vyhodnotí, nebo jestli když to vymažu z řídící jednotky, tak lamda nějaký počet kilometrů " sbírá" data a pak vyhodí chybu, tedy ne v okamžiku nějaké "poruchy", taky vlastně žádnou poruchu, zhoršené jízdní vlastnosti, ubejvání oleje nebo cokoli nepozoruju, auto normálně jezdí. Hmmm 

E39, 523i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 187
- Registrován: čtv 16.12.2010 01:00
- Bydliště: u Poděbrad
- Klubové ID: 4014
Re: E39, 523i chybové hlášky - dotaz
Tak ( možná ) další posun.
Dnes mi na volnoběh před barákem " houpnul " motor a vyskočila chyba P0170 a P0173. Zaměřil jsem se na prohlídku sání a nikde jsem žádnej falešnej luft nenašel, tak jsem se zaměřil na váhu vzduchu a když jsem jí odpojil motor ( houpnul ) stejně a vyskočila chyba, zapojil jsem jí a chvilku to jde normálně a pak to najednou začne kolísat a i to dvakrát zdechlo, minulý majitel tam z nepochopitelného důvodu ( peníze nejsou vše že ano ) dal Starline, tak jsem objednal Hellu a příští týden uvidím zda to byla konečně trefa do černého.
Dnes mi na volnoběh před barákem " houpnul " motor a vyskočila chyba P0170 a P0173. Zaměřil jsem se na prohlídku sání a nikde jsem žádnej falešnej luft nenašel, tak jsem se zaměřil na váhu vzduchu a když jsem jí odpojil motor ( houpnul ) stejně a vyskočila chyba, zapojil jsem jí a chvilku to jde normálně a pak to najednou začne kolísat a i to dvakrát zdechlo, minulý majitel tam z nepochopitelného důvodu ( peníze nejsou vše že ano ) dal Starline, tak jsem objednal Hellu a příští týden uvidím zda to byla konečně trefa do černého.
E39, 523i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 187
- Registrován: čtv 16.12.2010 01:00
- Bydliště: u Poděbrad
- Klubové ID: 4014
Re: E39, 523i chybové hlášky - dotaz
Aktuální stav.
Provedena výměna váhy vzduchu. Rozhodně došlo ke zlepšení, nehoupe na volnoběh, taky zmizelo občasné zaškubnutí při rozjezdu na dvojku auto zdá se normálně jede, nežere, drží volnoběh.
Přesto ještě jedna chybová hláška zůstává.
P0173
Regulace paliva - řada válců 2 - chybná funkce.
Kam dál?
Co prohodit cívky z 4 až 6 válců na 1 až 3 zda se chyba přestěhuje?
Předpokládám že pokud ukazuje chybu pouze na druhé řadě válců pak problé nebude na místech ( součástkách ) které jsou společné, takže co je ještě pro obě řady vzlášť? Co lambda sonda? Ale to by asi hlásilo chybu lambdy ne?
Díky za názory.
Provedena výměna váhy vzduchu. Rozhodně došlo ke zlepšení, nehoupe na volnoběh, taky zmizelo občasné zaškubnutí při rozjezdu na dvojku auto zdá se normálně jede, nežere, drží volnoběh.
Přesto ještě jedna chybová hláška zůstává.
P0173
Regulace paliva - řada válců 2 - chybná funkce.
Kam dál?
Co prohodit cívky z 4 až 6 válců na 1 až 3 zda se chyba přestěhuje?
Předpokládám že pokud ukazuje chybu pouze na druhé řadě válců pak problé nebude na místech ( součástkách ) které jsou společné, takže co je ještě pro obě řady vzlášť? Co lambda sonda? Ale to by asi hlásilo chybu lambdy ne?
Díky za názory.
E39, 523i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 187
- Registrován: čtv 16.12.2010 01:00
- Bydliště: u Poděbrad
- Klubové ID: 4014
Re: E39, 523i chybové hlášky - dotaz
Tak ne, vyskočila i chyba na první řadě válců P0170
Stalo se to na volnoběh, ale nic jsem v chodu motoru nepozoroval.

Stalo se to na volnoběh, ale nic jsem v chodu motoru nepozoroval.
E39, 523i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 187
- Registrován: čtv 16.12.2010 01:00
- Bydliště: u Poděbrad
- Klubové ID: 4014
Re: E39, 523i chybové hlášky - dotaz
Po přečtení nějakých for jsem ješte zkusil test na CCV, ale mě jde víčko otevřít bez nějakého zaznamenatelného podtlaku a ani olej to nežere. Takže to je asi slepá ulicka.
E39, 523i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 187
- Registrován: čtv 16.12.2010 01:00
- Bydliště: u Poděbrad
- Klubové ID: 4014
Re: E39, 523i chybové hlášky - dotaz
Může mít na tyto chyby P0170 a P0173 vliv volnoběžný ventil, ikdyž mi volnoběh drží/nehoupe ?
E39, 523i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 187
- Registrován: čtv 16.12.2010 01:00
- Bydliště: u Poděbrad
- Klubové ID: 4014
Re: E39, 523i chybové hlášky - dotaz
Tak od včera bez erroru, včera večer cca 20km studenej motor, dnes ráno do krámu a zpět a pak teď večer 40km do práce a nic, jediný co se stalo od posledního erroru je že jsem včera večer bral benzín, tedy dotaz zní, může na tyto chyby mít vliv kvalita benzínu? Třeba kvalita nebo reálný množství biosračky v palivu a nestálo by za to zkusit nějakou chvíli jezdit na něco "prémiopvějšího" ? Nebo může mít třeba vliv množství paliva v nádrži?
THX
THX
E39, 523i
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Re: E39, 523i chybové hlášky - dotaz
Ganmiki: Odpověděl jsis může to mít souvislost ale taky nemusí. Zkus jezdit nějakej čas na kvalitnější palivo bez biosložek a ideálně 98-100 benzín a uvidíš sám. Pokud se chyba už neobjeví je to tím. Pokud se bude sporadicky vyskytovat je to problém nějaké elektroniky nebo sensoru či prostě něčeho co vlivem něčeho odchází. At už stářím nebo spojem nekvalitním či něčím jiným.
U těchto starých aut je to občas prostě loterie.
U těchto starých aut je to občas prostě loterie.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 187
- Registrován: čtv 16.12.2010 01:00
- Bydliště: u Poděbrad
- Klubové ID: 4014
Re: E39, 523i chybové hlášky - dotaz
Díky za názor.
Prolezl jsem bimmerforums ( a jiné ) a řešilo se tam toto několikrát a samozřejmě s několika různými závěry/vyřešením, nebo taky bez vyřešení jak už to na všech možných forech je, škoda, že když někdo rozjede nějaký problém ve vlákně tak po jeho vyřešení už nemá dost sil o tom informovat ostatní.
No každopádně, většina incidentů byla nakonec vyřešena vadným MAF - vyměnil jsem.
Další v řadě je netěsnost sání - také jsem zatím nenašel.
Pak odvětrání klikové skříně - otestoval jsem.
Svíčky - mám nové.
Přetěsnené ventilové víko.
V jednom případě a ten postižený to popisuje v podstatě velmi podobně jako se to projevuje mě, tedy vlastně nijak neprojevuje jen občas vyskočí error, tak to měl v BMW servisu někde v těch státech a nakonec bylo resumé, že problém byl ve špatném benzínu.
V dalším případě byl problém nalezen v již zanesených vstřikovačích karbonem, takže blbě rozprašovali.
A v neposlední řadě různá čidla, lambdy a v jednom případě byla nakopnutá celá řídící jednotka a po výměněn již k těmto náhodným chybám nedocházelo.
Suma sumárum se mi to zdá jako běh na dlouhou trať a také se mi zdá, že se tento problém objevuje vcelku často a má různou závažnost.
Tedy abych se zase o kus posunul jako další krok zkusím dvě věci a to dekarbonizovat vstřikovače a prohnat to 98 benzínem a uvidíme.
Prolezl jsem bimmerforums ( a jiné ) a řešilo se tam toto několikrát a samozřejmě s několika různými závěry/vyřešením, nebo taky bez vyřešení jak už to na všech možných forech je, škoda, že když někdo rozjede nějaký problém ve vlákně tak po jeho vyřešení už nemá dost sil o tom informovat ostatní.
No každopádně, většina incidentů byla nakonec vyřešena vadným MAF - vyměnil jsem.
Další v řadě je netěsnost sání - také jsem zatím nenašel.
Pak odvětrání klikové skříně - otestoval jsem.
Svíčky - mám nové.
Přetěsnené ventilové víko.
V jednom případě a ten postižený to popisuje v podstatě velmi podobně jako se to projevuje mě, tedy vlastně nijak neprojevuje jen občas vyskočí error, tak to měl v BMW servisu někde v těch státech a nakonec bylo resumé, že problém byl ve špatném benzínu.
V dalším případě byl problém nalezen v již zanesených vstřikovačích karbonem, takže blbě rozprašovali.
A v neposlední řadě různá čidla, lambdy a v jednom případě byla nakopnutá celá řídící jednotka a po výměněn již k těmto náhodným chybám nedocházelo.
Suma sumárum se mi to zdá jako běh na dlouhou trať a také se mi zdá, že se tento problém objevuje vcelku často a má různou závažnost.
Tedy abych se zase o kus posunul jako další krok zkusím dvě věci a to dekarbonizovat vstřikovače a prohnat to 98 benzínem a uvidíme.
E39, 523i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 187
- Registrován: čtv 16.12.2010 01:00
- Bydliště: u Poděbrad
- Klubové ID: 4014
Re: E39, 523i chybové hlášky - dotaz
Tak věřím že jsem konečně úspěšný, ne nadarmo se často při těchto alarmech píše DÚKLADNĚ prohlédnout sací hadice, dnes jsem to pro jistotu prohlídnul ještě jednou a našel jsem díru, je v dílu 13541435627 na tom malým bočním vývodu v jedné té vlně je prasklina. Bylo to zespoda takže jsem to vizuelně neobjevil a až dnes jsem prostě rukama prošahával všechny hadice.
Zítra objednám novou hadici a věřím že to bude ono.
Zítra objednám novou hadici a věřím že to bude ono.
E39, 523i