Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E90 - 320d - problém s unikem oleje
E90 - 320d - problém s unikem oleje
Zdravím,
měl bych dotaz a prosbu o radu či pomoc s mým problémem u E90 - 320d - M47N2. Zde se v posledních dnech objevil problém ohledně úniku oleje přes vrchní plnící víčko motoru. Tento problém se občas objeví. Nejde odhadnout kdy se to stane, poprvé když se to objevilo tak jsem to nějak neřešil a jen to sledoval, následně se to objevilo znovu a to asi po 1000km a teď se to objevilo znovu zhruba po 1500km. Zatím jsem vyměnil víčko oleje a to těsnění pod ním a vše za originál nové. Nevím kde by mohl být problém, co mám ještě zkontrolovat, otestovat a proč to dělá a proč to taky dělá jen někdy, není to pravidelně, prostě jednou za čas, auto jede normálně nic nejde poznat i když se to stane během jízdy tak nic není poznat auto jede jak má nic necukne prostě nejde to poznat, jen když se to stane tak je poblitá kapota a vše okolo víčka oleje od vystřiknutého oleje. Separátor je už ten bezúdržbový labyrint ale nevím zda by se na měl mohlo něco pokazit.
Díky za jakoukoliv radu a pomoc.
měl bych dotaz a prosbu o radu či pomoc s mým problémem u E90 - 320d - M47N2. Zde se v posledních dnech objevil problém ohledně úniku oleje přes vrchní plnící víčko motoru. Tento problém se občas objeví. Nejde odhadnout kdy se to stane, poprvé když se to objevilo tak jsem to nějak neřešil a jen to sledoval, následně se to objevilo znovu a to asi po 1000km a teď se to objevilo znovu zhruba po 1500km. Zatím jsem vyměnil víčko oleje a to těsnění pod ním a vše za originál nové. Nevím kde by mohl být problém, co mám ještě zkontrolovat, otestovat a proč to dělá a proč to taky dělá jen někdy, není to pravidelně, prostě jednou za čas, auto jede normálně nic nejde poznat i když se to stane během jízdy tak nic není poznat auto jede jak má nic necukne prostě nejde to poznat, jen když se to stane tak je poblitá kapota a vše okolo víčka oleje od vystřiknutého oleje. Separátor je už ten bezúdržbový labyrint ale nevím zda by se na měl mohlo něco pokazit.
Díky za jakoukoliv radu a pomoc.
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E90 - 320d - problém s unikem oleje
Možná to bylo jenom špatným těsněním pod víkem, jinak bych tipoval na špatný separátor oleje, nejspíš se v motoru nahromadí tlak který pak unikne víčkem.
Taký mně napadá že je možná je ucpanej odtokovej kanál a pod krytem ventilu se časem nahormadí olej kterej pak vychlístne.
Blbá otázka, nemáš v motoru moc oleje?
Taký mně napadá že je možná je ucpanej odtokovej kanál a pod krytem ventilu se časem nahormadí olej kterej pak vychlístne.
Blbá otázka, nemáš v motoru moc oleje?
Re: E90 - 320d - problém s unikem oleje
No začalo to dělat až teď. No těsnění pod víkem by asi nemělo vliv na to odvětrávání, nebo jo. Ten separátor jsem si taky říkal ale co by tam bylo špatně je tam už ten bezúdržbový a origo a tak co by se tam mohlo pokazit.
Ten odtokový kanál co máš na mysli se dá nějak zkontrolovat? Kde ho najdu? Že bych na to mrkl jestli tam nebude problém.
Ne oleje dávám asi tak 3/4 na měrce oleje.
Mě vůbec nic nenapadá čím by to mohlo být.
Ten odtokový kanál co máš na mysli se dá nějak zkontrolovat? Kde ho najdu? Že bych na to mrkl jestli tam nebude problém.
Ne oleje dávám asi tak 3/4 na měrce oleje.
Mě vůbec nic nenapadá čím by to mohlo být.
-
JaraX
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: E90 - 320d - problém s unikem oleje
a víčko tlakuje když otevřeš za běhu?
to víčko bych vyměnil, preventivně
pokud má separator mín jak 50 tisíc, tak bych to neřešil, pokud víc, vyměnil bych, je v něm membrána a i ten labirintový se má měnit.
ale už jsem se s tím u M47 setkal, a to auto umřelo asi na kroužkách, furt tlakovalo do ovětrání, šel z toho olej a pak to začlo žrát turba a DPF jedno za druhym, doporučena kontrola spodku motoru, tak to majitel radši prodal a říkal že naftu už nikdy víc.
to víčko bych vyměnil, preventivně
pokud má separator mín jak 50 tisíc, tak bych to neřešil, pokud víc, vyměnil bych, je v něm membrána a i ten labirintový se má měnit.
ale už jsem se s tím u M47 setkal, a to auto umřelo asi na kroužkách, furt tlakovalo do ovětrání, šel z toho olej a pak to začlo žrát turba a DPF jedno za druhym, doporučena kontrola spodku motoru, tak to majitel radši prodal a říkal že naftu už nikdy víc.
Re: E90 - 320d - problém s unikem oleje
Jak to myslíš jestli víčko tlakuje za běhu?
To víčko je nové origo BMW, nedávno měněno. Víčko těsní tam problém není, přes něj olej normálně nevytéká, jen když se to natlakuje tak to přes něj foukne.
Co se týče separátoru tak jsem se teď schválně díval a ten byl měněn v roce 2012 a je na něm najeto něco okolo 70tis km,takže asi zkusím vyměnit třeba to pomuže. Myslel jsem že to už nebude potřeba měnit. Ano před tím tam byl ten filcoví separátor a ten se nakonec úplně ucpal a jednou se to natlakovalo tak že to víčko úplně vyletělo. Tak se separátor vyměnil za ten nový labyrint s membránou a nové víčko a byl klid a až teď opět zlobí to tlakovaní.
Ty se s tímto už setkal? Kde byl problém s těmi kroužky? Ja DPF nemám a je to teď jediný problém co se vyskytl.
To víčko je nové origo BMW, nedávno měněno. Víčko těsní tam problém není, přes něj olej normálně nevytéká, jen když se to natlakuje tak to přes něj foukne.
Co se týče separátoru tak jsem se teď schválně díval a ten byl měněn v roce 2012 a je na něm najeto něco okolo 70tis km,takže asi zkusím vyměnit třeba to pomuže. Myslel jsem že to už nebude potřeba měnit. Ano před tím tam byl ten filcoví separátor a ten se nakonec úplně ucpal a jednou se to natlakovalo tak že to víčko úplně vyletělo. Tak se separátor vyměnil za ten nový labyrint s membránou a nové víčko a byl klid a až teď opět zlobí to tlakovaní.
Ty se s tímto už setkal? Kde byl problém s těmi kroužky? Ja DPF nemám a je to teď jediný problém co se vyskytl.
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E90 - 320d - problém s unikem oleje
Tak není třeba řešit žádný kroužky, prostě vyměň separátor a je vymalováno.Dave320 píše:Tak se separátor vyměnil za ten nový labyrint s membránou a nové víčko a byl klid.
Tady jsem psal jak funguje a proč je důležitý:
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... r#p1127523
-
JaraX
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: E90 - 320d - problém s unikem oleje
kalasnikove, ty máš nějaky televidění? jak jako víš že to je separator?
ano, je to základ, ale po 70ti tisíc, tento typ nebude ucpaný, je to krajně nepravděpodobné.
ano, je to základ, ale po 70ti tisíc, tento typ nebude ucpaný, je to krajně nepravděpodobné.
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E90 - 320d - problém s unikem oleje
Protože řekl že už ten samej problém měl, vyměnil separátor a 70,000km měl pokoj. Aspoň pokud jsem to správně pochopil.JaraX píše:kalasnikove, ty máš nějaky televidění? jak jako víš že to je separator?
ano, je to základ, ale po 70ti tisíc, tento typ nebude ucpaný, je to krajně nepravděpodobné.
-
JaraX
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: E90 - 320d - problém s unikem oleje
jenže předtím měl ten filtrovej
Re: E90 - 320d - problém s unikem oleje
Ano dřív nebo přímo z výroby tam byl ten filtrový z filcu či co to bylo ale po času byl tak zanesený že to bylo jako asfalt a přesto to rozhodně nemohlo nic projít. Po výměně za ten nový s labyrint s membránou byl klid až do teď to začalo dělat tlakovat ale nepravidelně. Nic nikde nekouří, auto jede úplně normálně.
Asi zkusím tedy postupně, začnu výměnou toho separátoru. Ten co tam je tak jsem to počítal a má nsjeto okolo 85tis km.
Takže vyměním a uvidím, pokud by to nepomohlo co dál zkontrolovat či vyměnit?
Asi zkusím tedy postupně, začnu výměnou toho separátoru. Ten co tam je tak jsem to počítal a má nsjeto okolo 85tis km.
Takže vyměním a uvidím, pokud by to nepomohlo co dál zkontrolovat či vyměnit?
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E90 - 320d - problém s unikem oleje
Ten filcový separátor se musí pravidelně měnit jinak ztvrdne a přestane fungovat. Když jsem koupil svoje auto kde je taky motor M47, měl jsem ho ztvrdlej stejně jako ty (Ten filtr
). Teď ho měním každý 2 roky.
Když ti to dělalo to samý když byl ucpanej ten starej filcovej, lze předpokládat že odešel ten vortexovej co jsi tam dal před 80,000km, protože to dělá to samý jako dřív.
Proto je logický začít jeho výměnou, a kup originál OEM.
Když to nepomůže tak se pak ozvi a uvidíme, nemá smysl předem rozepisovat teorie.
Když ti to dělalo to samý když byl ucpanej ten starej filcovej, lze předpokládat že odešel ten vortexovej co jsi tam dal před 80,000km, protože to dělá to samý jako dřív.
Proto je logický začít jeho výměnou, a kup originál OEM.
Když to nepomůže tak se pak ozvi a uvidíme, nemá smysl předem rozepisovat teorie.
-
czNEWMANcz
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Re: E90 - 320d - problém s unikem oleje
Lehce OT, ale myslel jsem, že E90 s M47TU2 už všechny měly z výroby ten nový bezúdržbový separátor a původní filtr se dával do M47 u E46? Alespoň já jsem na své E90 M47TU2 (2006) měl už ten nový (i tak ho ale měním).
Re: E90 - 320d - problém s unikem oleje
Já měl u své E90 - 320d - M47TU2 ještě ten starý a pak jsem ho měnil za ten nový bezúdržbový ale asi už je čas ho opět vyměnit. Co jsem se díval tak se tento nový bezúdržbový má měnit po 3 letech nebo po najetí 60tis km a já ho tam mám už 7 let a nájezd přes 85tis km. Takže jak píše Kalasnikov, zkusím teď vyměnit ten separátor za nový a uvidím. Potom dám vědět co a jak. Jinak děkuji všem za pomoc a každou radu.
Re: E90 - 320d - problém s unikem oleje
Tak separátor vyměněný za nový a když už jsem to měl rozdělané tak jsem vyměnil i vzduchový filtr, byl už hodně špinavý a je to K&N a teď jsem tam dal normální. To K&N bude chtít vyčistit a pak bych ho tam zase asi vrátil. Takže to budu teď sledovat zda to pomohlo.
Nicméně se objevil nový problém. Když jsem s autem jel po té výměně separátoru a výměně vzduchového filtru, tak při větším sešlápnutí plynu když je potřeba zrychlit tak okolo 1500ot - 2000ot se auto jakoby zakucká a potom vyrazí, přijde mi to jako by málo paliva, prostě je cítit že to pocukává a pak vyrazí. Při normální jízdě to cítit není pouze při větším sešlápnutí plynu. Dal jsem to hned na diagnostiku a tam vypsalo dvě chyby a to tyto:
3EC0 - Čidlo vačkové hřídele
4390 - Snímač teploty plnícího vzduchu
Nepočítám že by to mohlo způsobovat to čidlo vačkové hřídele ale co ten snímač teploty plnícího vzduchu, může to mít vliv to vliv? Že by to způsobovalo ten můj problém s výkonem?
A když nové čidla jak vačkové hřídele tak i snímač teploty plnícího vzduchu tak asi originál že, náhrady nemají smysl kupovat?
Nicméně se objevil nový problém. Když jsem s autem jel po té výměně separátoru a výměně vzduchového filtru, tak při větším sešlápnutí plynu když je potřeba zrychlit tak okolo 1500ot - 2000ot se auto jakoby zakucká a potom vyrazí, přijde mi to jako by málo paliva, prostě je cítit že to pocukává a pak vyrazí. Při normální jízdě to cítit není pouze při větším sešlápnutí plynu. Dal jsem to hned na diagnostiku a tam vypsalo dvě chyby a to tyto:
3EC0 - Čidlo vačkové hřídele
4390 - Snímač teploty plnícího vzduchu
Nepočítám že by to mohlo způsobovat to čidlo vačkové hřídele ale co ten snímač teploty plnícího vzduchu, může to mít vliv to vliv? Že by to způsobovalo ten můj problém s výkonem?
A když nové čidla jak vačkové hřídele tak i snímač teploty plnícího vzduchu tak asi originál že, náhrady nemají smysl kupovat?
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E90 - 320d - problém s unikem oleje
Máš elektricky nebo podtlakově ovládaný aktuátor turba? Kdyby byl podtlakově ovládaný, chtělo by to taky vyměnit všechny podtlakový hadičky, to by se mělo dělat každých 5 let.
Špatně fungující separátor je jeden z hlavních důvodu proč odchází turba, proto jsem si nechal ten starej papírovej a každý 2 roky ho měním.
Myslím že jak jsi měl ucpaný ty filtry tak si to "zvyklo", možná se v místech vytvořili usazeniny. Zkus vyjet za město někam kde jsou kopce a hodinu ho projet do kopců na dvojku, na plný plyn aby se vyčistili usazeniny, když to nepomůže tak dej vědět.
Čištění toho K&N filtruje je zbytečný, prostě ho vyměň každý 1-2 roky (podle nájezdu) za obyčejnej novej.
Palivovej filtr je taky důležitý pravidelně měnit.
Špatně fungující separátor je jeden z hlavních důvodu proč odchází turba, proto jsem si nechal ten starej papírovej a každý 2 roky ho měním.
Myslím že jak jsi měl ucpaný ty filtry tak si to "zvyklo", možná se v místech vytvořili usazeniny. Zkus vyjet za město někam kde jsou kopce a hodinu ho projet do kopců na dvojku, na plný plyn aby se vyčistili usazeniny, když to nepomůže tak dej vědět.
Čištění toho K&N filtruje je zbytečný, prostě ho vyměň každý 1-2 roky (podle nájezdu) za obyčejnej novej.
Re: E90 - 320d - problém s unikem oleje
Mám elektronicky, žádné hadičky, takže není potřeba nic měnit a ty co tam jsou jsou měněny.
Tak separátor vyměněn za nový a taky už ho budu měnit každé dva roky a bude klid zase taková pálka to není.
Zkusím to tedy trochu vyčistit tou jízdou v zátěži a uvidíme ale diagnostika ty chyby nevypsala jen tak.
Takže vyměním zrovna i ty čidla. A když vyměnit za nové tak co doporučujete, vzít origo BMW nebo třeba Hella či Bosch?
Tak separátor vyměněn za nový a taky už ho budu měnit každé dva roky a bude klid zase taková pálka to není.
Zkusím to tedy trochu vyčistit tou jízdou v zátěži a uvidíme ale diagnostika ty chyby nevypsala jen tak.
Takže vyměním zrovna i ty čidla. A když vyměnit za nové tak co doporučujete, vzít origo BMW nebo třeba Hella či Bosch?
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E90 - 320d - problém s unikem oleje
Každý 2 roky myslím že je zase zbytečný vyhazování peněz když máš ten Vrotexovej, v pohodě stačí každých 50,000km jak říkal JaraX.
Měň často olej, já ho měním každej rok nebo 10,000km, používám na to GM Dexos 2 za 500kč už léta bez problémů.
Snímač teploty plnícího vzduchu - myslím že v pohodě bude stačit Hella která stojí o 1000 míň než OEM, stejně je nejspíš pro BMW vyrábí.
Čidlo vačkové hřídele je v podstatě elektromagnet tak že bude stačit něco levnějšího, třeba Febi.
Ale já bych s tím počkal, je to veliká náhoda že to hodilo tyhle chyby zrovna po výměně filtru. Vymazal bych je a podíval se co to bude dělat dál.
Snímač teploty plnícího vzduchu - myslím že v pohodě bude stačit Hella která stojí o 1000 míň než OEM, stejně je nejspíš pro BMW vyrábí.
Čidlo vačkové hřídele je v podstatě elektromagnet tak že bude stačit něco levnějšího, třeba Febi.
Ale já bych s tím počkal, je to veliká náhoda že to hodilo tyhle chyby zrovna po výměně filtru. Vymazal bych je a podíval se co to bude dělat dál.
Re: E90 - 320d - problém s unikem oleje
Cidlo vacky rozhodne neni zadnej elektromagnet a ty levny sracky mají taky takovou kvalitu
Re: E90 - 320d - problém s unikem oleje
No pravě, nechci tam dát nějaký levný náhrady a za půl roku to měnit znovu.
Takže tedy asi radši vzít original BMW.
Takže tedy asi radši vzít original BMW.
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E90 - 320d - problém s unikem oleje
Proč se ptáš když už víš co stejně koupíš?Dave320 píše:No pravě, nechci tam dát nějaký levný náhrady a za půl roku to měnit znovu.
Takže tedy asi radši vzít original BMW.
V podstatě si to čidlo vačkový hřídele můžeš přezkoušet multimetrem. Když do něj jdou jenom 2 dráty, je v tom malej magnet a cívka, zapojíš plus a mínus na měřák a když před ním začneš mávat železným předmětem začne z něj jít elektrika.
Když má 3 dráty tak v tý celý krabičce je v podstatě jenom součástka která se jmenuje "hall effect sensor" která stojí 50kč.
https://www.tme.eu/cz/details/ss495a/ha ... h3EALw_wcB
Tady jsem speciálně našel video kde je to rozebraný. OEM věci musíš kupovat s rozumem, jenom že něco není OEM neznamená že je to špatný, a nebo že v tý plastový krabičce není nějaká obyčejná, velmi levná součástka. Takových příkladů je hodně, třeba 5 korunový tranzistory v řídící jednotce větráků, v řídící jednotce čerpadla VP44, 100 korunový snímač v čidle 'znečistění vzduchu' nebo jak se ta blbost jmenuje, motůrky z 30 korunových autíček na ovládání v zámkách na dveřích, zrcátkách atd...
https://www.youtube.com/watch?v=yhzk7bm3qKw
Zapojíš plus a mínus na 12v (nebo kolik do toho čidla má jít) a když před konec toho čidla dáš nějaký železný předmět, z 3 drátu což je signál a normálně z něj jde třeba 5 voltů půjde 0 voltů.
Když čidlo funguje, nemusíš utrácet tisíce za nový.
