Zdravim.
Koupil jsem si z4 ale s motorem M54B25 141kw což se mi zda trochu malo.
Ted pravě přemyšlim budto tam nějakym zpusobem zvyšit vykon anebo koupit nějaky 3.0 ?
Když nechat tento, tak co by se tam mělo změnit pro lepší vykon ? Chip tuning? Kam zajit v Praze?
Nebo pokud ten 3.0 tak jaky přesně hledat ?
Každopadně se bude dělat GO motoru a celeho auta, tak proto se musim co nejdřive rozhodnout co s motorem
Diky za rady
JaraX píše:M54 nemaj dlouhej diff, tam si moc nepomůžeš.
Ale pomůžeš.... musíš hledat mezi diffy pro závody proti kopci ("hill climb") - můj m4Zlik měl OEM (taky docela krátký) 4.27, podařilo semi najít 5.00 (tj. zkrácení o 17%) a je to kura znát.
z Dlouhodobého hlediska to ten motor nedá N52 má už poměrně vysoký kompresní poměr, tam se bez zásahu do železa moc nedá.
Gpower na M54 fouká jen 0,4b, aby udržel motor z dlouhodobého hlediska pořád funkční za 92tis se poměrově cena výkon nedá dostat lépe
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
GubaXan píše:Zdravim.
Koupil jsem si z4 ale s motorem M54B25 141kw což se mi zda trochu malo.
Ted pravě přemyšlim budto tam nějakym zpusobem zvyšit vykon anebo koupit nějaky 3.0 ?
Když nechat tento, tak co by se tam mělo změnit pro lepší vykon ? Chip tuning? Kam zajit v Praze?
Nebo pokud ten 3.0 tak jaky přesně hledat ?
Každopadně se bude dělat GO motoru a celeho auta, tak proto se musim co nejdřive rozhodnout co s motorem
Diky za rady
No já mám v E85 stejnou motorizaci a když se to vezme "pod krkem", jede velmi slušně i v sérii (rozhodně líp než E46 330i, kterou jsem kdysi míval). Tuším, že Z4 s M54B25 váží jen okolo 1250kg... Nejdřív bych auto hodil na pořádnou diagnostiku, jestli třeba nemá v prdeli nějaký čidlo vačky nebo unavenej VANOS, protože tyhle věci můžou výkonově ubrat víc, než je rozdíl mezi 3L a 2.5L, hlavně pocitově v krouťáku ve středním pásmu. Pak bych hodnotil, jestli výkon nedostačuje, pro zábavnou jízdu. Jinak swap z M54 na N52 se obávám, že bude značně náročnej a finančně bezpředmětněj, jiná generace motorů, možná jiná kabeláž a spousta jednotek, převodovka... M54B30 za M54B25 je asi mnohem jednodušší, a asi to bude vyžadovat i odpovídající 6ti kvalt ZF GS6-37BZ.
Alternativa s G-power je: https://esstuning.com/ess-m52tu-m54-vt1 ... er-system/
Ale levný to taky není...
jak ta Z4 s M54B25 brzdí? zmiňuju to, protože moje Z3C s M52TUB28 se stejným výkonem brzdí naprosto katastrofálně, nedokážu si představit, co by to dělalo se skoro 300k brzdy ze Z3 M se dají jednoduše vyměnit jenom vepředu, vzadu to nikdo pořádně ještě nevymyslel... (musela by se dát celá M náprava)
Na Z3 jsi to zkoušel? Z3 má totiž širší nápravu (přes náboj), origo kotouče Z3 vs. Compact jsou o 5 mm "hlubší" (83 x 78 mm) a Z4 je má dokonce jen 75 mm, takže budou o 8 mm víc ven
Díval jsem se na to na fóra a nenašel jsem řešení. Nevím jak se liší ramena na Z3, Z3M a Compactu, jestli jenom nějakým zesílením, pak by stačilo vyměnit náboj, ale na to by už někdo přišel...
Se zadními brzdami na Z3 jsem si užil své Na předek se toho dá vymyslet docela dost, sám jezdím s brzdami z e39 a 300mm kotouč z 46ky, zadek vždycky na něčem shořel... Z3M to má úplně jinak a nic moc lepšího jsem tam nikdy nedokázal nabastlit.
Mimochodem dá se dát náboj přímo ze Z4, utopí se pak celé kolo o 22mm dovnitř tuším.
Adapter vypadá dost zajímavě. Mohl by si Milane prosím poskytnout víc informací? Nemáš náhodou nákres? Myslím že by to tu zajímalo dost lidí a určitě bych dokázal zajistit výrobu nějaké menší serie
jj, to je ten náboj ze Z4, musíš ale zmenšit průměr kotouče a taky tam píše, že tam ložiska šly blbě, ještě by mě zajímalo, jestli se tam vešla ruční brzda, o tom tam mlčí... a hlavně neřešil upgrade brzd...
jak to přesně má Z3 M? rozdíl hloubky brzdovejch kotoučů je 22 mm a to je přesně tolik, aby se tam vešly ty nádherný kola s et8 pokud jsou úchyty na třmeny stejně, tak by stačilo jen vyměnit ten náboj, ale to je jenom teorie, na živo jsem to neviděl
ramena maji jiný čísla dílů i jinou hmotnost, otázka jsou ty ty rozměry...
btw, umíte z toho někdo udělat samostatný téma? je to docela důležitý