Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Výměna jednotky motoru DDE 5 za jinou použitou (E60 530D)
Výměna jednotky motoru DDE 5 za jinou použitou (E60 530D)
Zdravím, potřeboval bych přehodit použitou jednotku motoru z jedné E60 do druhé. Najde se tu někdo kdo něčím podobným prošel ? Potřeboval bych kontakt na někoho kdo to dokáže. Díky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna jednotky motoru DDE 5 za jinou použitou (E60 530D
ja... Akorat jsem z uplne opacneho konce...
Re: Výměna jednotky motoru DDE 5 za jinou použitou (E60 530D
a proč to chceš dělat? první si nech poradit jestli to je nutné.
Re: Výměna jednotky motoru DDE 5 za jinou použitou (E60 530D
Dobře tak to vezmeme od začátkuJaraX píše:a proč to chceš dělat? první si nech poradit jestli to je nutné.

Na mé E60 se mi bohužel povedlo popravit motor na 99% si myslím že to bylo vadným vstřikem (roztavil se píst, následkem toho se přerazila vačka, motor se potkal a i blok je špatný, nemá teda cenu přemýšlet nad opravou motoru... Ale povedlo se mi koupit komplet bouranou E61 na bok za celkem pěkné peníze. Obě mají motor 306D2 a jsou 160kw - 218hp, jenomže moje E60 byla EURO3 tedy bez DPF a bouraná E61 byla EURO4 ale tak říkal jsem si že by to mělo byt jedno, že motor přehodím komplet, použuji svojí jednotku - nakoduju vsřiky, přehodím výfuk bez DPF a chladič EGR atd... No když jsem ten motor měl venku tak jsem vytáhnul všechny vstřiky, že si je odvezu ještě do Bosche na kontrolu popř. repas aby to bylo teď už 100% a jak na ně koukám tak nahoře vidím že kalibrační kod má 7 znaků, takže jsou piezo... a moje E60 měla selenoidy. takže použít mojí původní jednotku v autě nepůjde... napadlo mě nechat tedy zkontrolovat a zrepasovat moje původní selenoidový vstřiky a dát je do toho Euro 4 motoru s mojí jednotkou ale bylo mi řečeno že v EURO4 verzi má ten motor jiné písty a hlavu a není vůbec dobré to kombinovat. Takže teď mi přijde jako jediný možný postup přehodit ten EURO 4 motor komplet s piezo vstřiky včetně jednotky z61 a přehrát jednotku tak aby běžela v mém autě.. v tom případě bych potřeboval taky vypnout DPF protože moje auto má ve velkém TP EURO 3, aby se potom nedivili na STK jaké mám ukázkové emise

Re: Výměna jednotky motoru DDE 5 za jinou použitou (E60 530D
no já nevím, mě to přijde celý zbytečně strašnej bastl,
abys pak nemusel upravovat ještě SW jinde v autě, když tam bude jednotka s jinym SW, že vás ty nafty baví.
tady vidím nejlepší řešení sehnat ten motor co tam patří, zgeneralkovat to a hotovo, a díly cos nakoupil zase rozprodat.
a vlastne nejlepší je celou naftu hodit ze skály,a ušetříš si spoustu dalších problémů.
abys pak nemusel upravovat ještě SW jinde v autě, když tam bude jednotka s jinym SW, že vás ty nafty baví.
tady vidím nejlepší řešení sehnat ten motor co tam patří, zgeneralkovat to a hotovo, a díly cos nakoupil zase rozprodat.
a vlastne nejlepší je celou naftu hodit ze skály,a ušetříš si spoustu dalších problémů.
Re: Výměna jednotky motoru DDE 5 za jinou použitou (E60 530D
No to mě přijde zase škoda prodávat tenhle motor protože jsem se s tím autem alespoň projel a viděl, že ten motor je OK. Hledám právě někoho kdo bude úpravě jednotky a celkově SW rozumět, aby mi řekl jestli to je opravdu takovej problém nebo jestli se to dá zmáknout. Ze skály to zatím házet nechci....JaraX píše:no já nevím, mě to přijde celý zbytečně strašnej bastl,
abys pak nemusel upravovat ještě SW jinde v autě, když tam bude jednotka s jinym SW, že vás ty nafty baví.
tady vidím nejlepší řešení sehnat ten motor co tam patří, zgeneralkovat to a hotovo, a díly cos nakoupil zase rozprodat.
a vlastne nejlepší je celou naftu hodit ze skály,a ušetříš si spoustu dalších problémů.
Re: Výměna jednotky motoru DDE 5 za jinou použitou (E60 530D
no sice jsi poznal že jede ale to je tak všechno, nepoznáš že se zítra neurve řemenice na klice a nechá tě viset, nebo odejde jedno ze 20ti čerpadel co to má, nebo turbo, nebo se rozpadne čerpadlo atd.
samozřejmě je to tvoje věc, já bych na to ty nervy neměl.
samozřejmě je to tvoje věc, já bych na to ty nervy neměl.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna jednotky motoru DDE 5 za jinou použitou (E60 530D
Nebude sedet kod motoru, auto neprojde pres stk, nedej boze ze na to prijde pojistovna pri nejakem pruseru, v tu chvili nemas povinne ruceni na to auto.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Výměna jednotky motoru DDE 5 za jinou použitou (E60 530D
Kod motoru? To se na STK už nekontroluje ne? No posrat se ti může zítra cokoliv i na vašim vosmiválu takže to je jedno i když pravděpodobnost hraje v neprospěch dieselu asi o 100%
Věřim že spárovat ŘJ s autem a zprovoznit motor pujde.

Re: Výměna jednotky motoru DDE 5 za jinou použitou (E60 530D
Kod motoru nemám ani ve velkém TP, od nějakého roku se to už prý nezapisovalo a motor je brán jako náhradní díl, ohledně STK je nereálné ho kontrolovat kvůli jeho umístění. To co dělám je legální.matiz píše:Nebude sedet kod motoru, auto neprojde pres stk, nedej boze ze na to prijde pojistovna pri nejakem pruseru, v tu chvili nemas povinne ruceni na to auto.
Re: Výměna jednotky motoru DDE 5 za jinou použitou (E60 530D
Číslo motoru se nepíše, ale typ motoru ano.
Re: Výměna jednotky motoru DDE 5 za jinou použitou (E60 530D
bedny> Netaraj pitchoviny, ked sa tomu nerozumies... je to presne ako pise Matiz...
a musis byt hooodne naivny ked si myslis ze toto rozchodis... zmier sa s faktom, ze je to nemozne. Je tam novsi management motora kvôli piezo atd., a aj keby si to rozchodil, nepojdu dalsie veci v aute. Ver tomu ze viem o com pisem. Predaj ten nezmysel co si kupil a zhanaj motor aky tam ma byt.
a musis byt hooodne naivny ked si myslis ze toto rozchodis... zmier sa s faktom, ze je to nemozne. Je tam novsi management motora kvôli piezo atd., a aj keby si to rozchodil, nepojdu dalsie veci v aute. Ver tomu ze viem o com pisem. Predaj ten nezmysel co si kupil a zhanaj motor aky tam ma byt.
Re: Výměna jednotky motoru DDE 5 za jinou použitou (E60 530D
Jak říkáš.. Neznáš pls někoho kdo tyhle věci dělá ?Totic píše:Kod motoru? To se na STK už nekontroluje ne? No posrat se ti může zítra cokoliv i na vašim vosmiválu takže to je jedno i když pravděpodobnost hraje v neprospěch dieselu asi o 100%Věřim že spárovat ŘJ s autem a zprovoznit motor pujde.

Re: Výměna jednotky motoru DDE 5 za jinou použitou (E60 530D
Ano, oba motory jsou typ 306D2.kupca píše:Číslo motoru se nepíše, ale typ motoru ano.
Re: Výměna jednotky motoru DDE 5 za jinou použitou (E60 530D
Kdeze, lisia sa... 306D2-EU3, 306D2-EU4. Vid tu...
https://bimmercat.com/bmw/CS/search/sel ... CE/11_2309
https://bimmercat.com/bmw/CS/search/sel ... CE/11_2309
Re: Výměna jednotky motoru DDE 5 za jinou použitou (E60 530D
To ano, ale na obou motorech je ražba 306D2.PetoK píše:Kdeze, lisia sa... 306D2-EU3, 306D2-EU4. Vid tu...
https://bimmercat.com/bmw/CS/search/sel ... CE/11_2309
Re: Výměna jednotky motoru DDE 5 za jinou použitou (E60 530D
Tohle řešit je prostě kontraproduktivní. Po cestě narazíš na spoustu dalších problémů. Jako jde všechno, ale s jistotou nejrychlejší a nejlevnější je sehnat to, co tam patří.
Btw. Jestli to nějakým způsobem zprovozníš, tak se z toho auta někdo v budoucnu s jistotou zblázní.
Btw. Jestli to nějakým způsobem zprovozníš, tak se z toho auta někdo v budoucnu s jistotou zblázní.