Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
otázky ke koupi X3
otázky ke koupi X3
Zdravím, uvažuju o koupi X3. Asi v benzinu je spíš na kratší trasy, naftě se ale nebráním. Ročník tak od 2004 do 2008. Automat.
Otázka 1: Jak je to u těchto aut s filtry DPF? Jsou ve všech nebo se montovaly od určitých typů a ročníků?
druhá otázka je: dočetl jsem se tady že je spolehlivější šestistupňový automat ZF. Od kdy a do kterých aut se montovaly?
Auto je pro ženu takže s tím moc závodit nebude.
Díky za každý postřeh,..
Otázka 1: Jak je to u těchto aut s filtry DPF? Jsou ve všech nebo se montovaly od určitých typů a ročníků?
druhá otázka je: dočetl jsem se tady že je spolehlivější šestistupňový automat ZF. Od kdy a do kterých aut se montovaly?
Auto je pro ženu takže s tím moc závodit nebude.
Díky za každý postřeh,..
Re: otázky ke koupi X3
naftu bych vynechal, pokud se s tím nebudou jezdit vyloženě dlouhé trasy, tak je to jen na starosti. DPF mají všechny od cca roku 2005, z fotky poznáš podle vyfuku, rovné koncovky = DPF, zahnuté dolů - bez DPF.
motor doporučuju bud 2,5i M54, nebo 3,0i 190kW a 200kW n52.
už jste v X3 jeli? je to docela kostitřas, ale je to dobré auto.
motor doporučuju bud 2,5i M54, nebo 3,0i 190kW a 200kW n52.
už jste v X3 jeli? je to docela kostitřas, ale je to dobré auto.
Re: otázky ke koupi X3
Jarax: díky za odpověď. Vidím to také tak. Nicméně k tomu kostitřasovi….je to horší než X-Trail 2004? Povíš mi odkud jsi? vidím podle příspěvků že máš přehled.
Jo a co poradíš ohledně té převodovky?

Re: otázky ke koupi X3
jsem od olomouce, mám BMW servis, takže proto ten přehled (www.jarax.net)
nejel jsem xtrailem, ale je to dost tvrdy, mužu tě nechat okusit X3 2,5i co maji rodiče,
u benzínu se dá i GM, u nafty je GM velkej průšhiv, ale u naft všeobecně odchází převodovky víc.
nejel jsem xtrailem, ale je to dost tvrdy, mužu tě nechat okusit X3 2,5i co maji rodiče,
u benzínu se dá i GM, u nafty je GM velkej průšhiv, ale u naft všeobecně odchází převodovky víc.
Re: otázky ke koupi X3
Ok díky, já jsem od Svitav...takže pokud koupím vím kam se obrátit 

Re: otázky ke koupi X3
pokud to nebude nafta, ty neděláme 

Re: otázky ke koupi X3
Ještě k té aut. převodovce....pokud je to šestikvalt tak už je to ZF?????
Re: otázky ke koupi X3
nemusí být.
Re: otázky ke koupi X3
Mám X3 E83, bohužel ještě se sportovním podvozkem (nevím, kdo vymyslel sport podvozek do SUV) a je to kostitřas neuvěřitelnej. Ale zase s tím pravidelně jezdím na dvě chaty kam bych nízkým BMW nedojel a je to paráda. Robustní a přitom kompaktní auto. Včera jsem se otáčel na úzké lesní cestě, protože kde se otáčím obvykle bylo asi 40 cm sněhu, najel jsem pp kolem na kopeček a hezky jsem se pohoupal na dvou kolech. A v tom autě nevrzlo ani ťuk. Teď mě mrzí, že jsem při tom ještě nevyzkoušel panoramu. Jo a ten sport podvozek naštěstí aspoň není nižší než normální.
Re: otázky ke koupi X3
to s tou panoramou bych neriskoval, ta je ráda že vůbec funguje.
ale jinak máš pravdu, je to podstivé auto, až na material palubní desky, to je na doblití.
ale jinak máš pravdu, je to podstivé auto, až na material palubní desky, to je na doblití.
Re: otázky ke koupi X3
Tak já mám 3.0d s GM převodovkou. Pořád bys tu panoramu neriskoval?
Nechtěl jsem dpf, rizikový rozvody a piezo vstřiky u M57N2, kam se dávalo ZF. R6 benzín mi k X3 nesedí (jeho projev znám, mám ho v E92) a V8 v X3 není. Takže mám snad poslední dobrej diesel od BMW a holt na hovno převodovku...

Nechtěl jsem dpf, rizikový rozvody a piezo vstřiky u M57N2, kam se dávalo ZF. R6 benzín mi k X3 nesedí (jeho projev znám, mám ho v E92) a V8 v X3 není. Takže mám snad poslední dobrej diesel od BMW a holt na hovno převodovku...
Re: otázky ke koupi X3
Začínám mít z toho lehce zamotanou hlavu. Jaký ročník, jakou motorizaci a převodovku by jste hoši doporučili pro staršího pána
cca kolem 170.000,-K
Nájezd tak 20.000 km rok.

Nájezd tak 20.000 km rok.
Re: otázky ke koupi X3
2,5i předface v co nejlepším stavu a automatu.
Re: otázky ke koupi X3
Tak automat je nejlepší 6-ti rychlostní ZF. Ale dával se podle mě jen k naftě M57N2 160 kW, o které jsem psal výše a já bych jí nechtěl. Pak je 6-ti rychlostní GM k benzínům N52. Pokud ti k SUV sedí vytáčení benzínového motoru, tak asi nejlepší motor pro E83 kvůli spolehlivosti. No a pak 5-ti rychlostní GM, asi nejslabší převodovka v E83. Dávala se ke starším dieslům M57N 150 kW (za mě výbornej motor), a starším benzínům M54. O těch motorech se tu dá najít spoustu informací. S cenou ti neporadím, hrozně záleží na výbavě a stavu. Já dal za starou X3 s M57N a nájezdem 175k km před zhruba rokem 200000 tisíc a dalších dost peněz do servisu. Ale měl jsem dost konkrétní představu o výbavě. 

- Giovany1971
- Registrovaný
- Příspěvky: 357
- Registrován: ned 11.05.2014 00:00
- Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
- Kontaktovat uživatele:
Re: otázky ke koupi X3
Ahoj prosim proč myslíš ze GM je nejhorší převodovka?.. Musím souhlasit že zástavba této skřině.třeba do e 46..či 39... byla pro mne záhadou... když ZF už tenhle problem řešil..ale snad to byla něj revolta amíkú vzhledem k dovaženým nebo již vyráběným autům za atlantikem...neznam tu historii..ale udajně oni si prosadili tyhle špajzky do prodávaných bmw v USA.. Jinak nechci srovnavat ZF a GM..ale jen asi ...že nej problém u těchto převodovek byl samotny měníč..jednak selhalo obložení lamel...a schopnost akceptovat asi kolem 500nm...což se řešilo special pro X5 s touto naftovou motorizaci..3.0.. Jinak zamotná převodovka dle mne dosti odolna..jednoduchá.. je sice trochu hloupá..nechce se učit.. ale z hlediska servisu... je velmi lehce a jednoduše opravitelná...neni to takový paskvil jak ho spousta neználkú hodnotí..aniž by věděli co hodnotí.. 

Re: otázky ke koupi X3
dyt ty GMka a kor u nafty odchází jedno za druhý, málo kdy vydrží 100tkm,a odchází tam víc věcí, nejen měniče, a krom toho strašně ale fakt strašně řadí, nejel jsem s žádnou co by řadila jak ZF,to člověk pozná už podle řazení.
Re: otázky ke koupi X3
Proč se mě ptáš, když jsi si hned sám odpověděl? Nepíšu, že je GM nejhorší převodovka, ale že 5-ti rychlostní GM je nejslabší převodovka v X3. Jedinej důvod, proč nemá X3 a E46 160 kW a 500 Nm jako E60 je právě tahle převodovka. Sám jí ale mám. Dal jsem preventivně továrně repasovanej měnič od SACHSu (ZF) a 2x vyměnil olej. Zatím si nemám na co stěžovat, ale vím, že jednou stejně padne. A až to přijde, tak zase vím, že jí opravím levněji, než 6-ti kvalt ZF. Mám i 6-ti rychlostní GM v E92 a ta už se dokonce i učí. 

Re: otázky ke koupi X3
chlapi a jaký převodovky se dávaly do benzínů?
Re: otázky ke koupi X3
Je zajímavý že tu píšete o nájezdu převodovek kolem 100.000 km.....mám Volvo s60 s Aisinem a má to najeto 320.000 a převodovka v pohodě. Druhý auto MB c-classe taky automat a to má najeto asi 400.000 km , taky převodovka bez problémů.
Začíná to být docela dilema. I kdybych šel do nafty,nechci DPF. Z toho co tu čtu tak se ZF skříně dávali do 3,0 diesel 160 KW. Ty jsou od r. 2006 a mají DPF.
Jak jsou na tom ty slabší motorizace??
Začíná to být docela dilema. I kdybych šel do nafty,nechci DPF. Z toho co tu čtu tak se ZF skříně dávali do 3,0 diesel 160 KW. Ty jsou od r. 2006 a mají DPF.
Jak jsou na tom ty slabší motorizace??
Re: otázky ke koupi X3
Do benzínů GM.
- před fl, motory M54, 5-ti kvalt GM 5l40
- po fl, motory N52, 6-ti kvalt GM 6l45
Taky jsem nechtěl DPF, takže mám motor M57N, kvůli 5-ti rychlostní GM uškrcenej na 150 kW a 410 Nm. Mám najeto 190k km a převodovka funguje. A u benzínů bez krouťáku vydrží určitě mnohem víc než u dieslu.
- před fl, motory M54, 5-ti kvalt GM 5l40
- po fl, motory N52, 6-ti kvalt GM 6l45
Taky jsem nechtěl DPF, takže mám motor M57N, kvůli 5-ti rychlostní GM uškrcenej na 150 kW a 410 Nm. Mám najeto 190k km a převodovka funguje. A u benzínů bez krouťáku vydrží určitě mnohem víc než u dieslu.