Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#21 Příspěvek od Filozof »

Woyta: Ty se podílíš na celkové výrobě BMW nebo jen na dílčí části jako je interiér ?

Zajímalo by mě jaké komponenty originální se dávají třeba ted na nové BMW. Případně jestli máš po ruce katalog s e38 či e65 pokud to máte někde schováno v archívu.
Kdo vyrábí pro BMW tlumiče, kotouče, ramena, a kde se dají koupit kvalitní origo za cenu druhovýroby ? Měl bys v tomto přehled ? Nebo tak daleko nevidíš ?
Díky.

Zajímalo by mě zda se někdo dokáže dostat do BMW Troubleshooting knize nebo seznamu závad. Vždy model např 730d a seznam nejčastějších závad sčím jezdí do servisu. Nebo 750i apod. Aby měl člověk přehled v jakých km a letech se odporoučí daná součástka.

Já plánuji jednou e66 750ku a nerad bych do toho sypal jako ted do e38. Prostě auto co si veme 2x ročně servis a hotovo.
Pokud bych měl co každej druhej měsíc něco servisovat asi by mě z toho jeblo při ceně dílů e65.

Sorry za OT trochu jsem odbočil. :)

Jinak taky potřebuji čalounění opravit ale netuším kolik to vyjde u čalouníká třeba i se sloupkama zda by to za 3k udělal komplet s alcantarou nebo nějakou kvalitní látkou.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#22 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Filozof píše:Já plánuji jednou e66 750ku a nerad bych do toho sypal jako ted do e38. Prostě auto co si veme 2x ročně servis a hotovo.
Pokud bych měl co každej druhej měsíc něco servisovat asi by mě z toho jeblo při ceně dílů e65.
No tak to asi budeš, E39 a E38 byly vyrobený kvalitně jako odolný auta, ale dnes se sypou takjaktak když mají nájezdy přes 350tis.km. Takže nákup 750i bych moc neodkládal dokud má rozumě najeto(=opotřebení). Pak taky když se stím jezdí každej den 50tis.km ročně to je pro 15letý+ auto na českých polňačkách záhul. Toje asi lepší mít víc aut (např. limuzínu či kombi vs. coupe/cabrio) a střídat to podle potřeby. Je blbý nechat třetinu roku stát auto po servisech, protože jsou zavalení prací a nemít náhradní Báwo na lítačku. ;)
Filozof píše:Jinak taky potřebuji čalounění opravit ale netuším kolik to vyjde u čalouníká třeba i se sloupkama zda by to za 3k udělal komplet s alcantarou nebo nějakou kvalitní látkou.
V Blansku jsou Vietnamci co čalouní volanty a intece docela kvalitně. Dá se vybrat z jejich látky a strop přečalouní za pár šupů.. asi jak píšeš by to cenově mohlo dopadnout. Před tím dám ještě šanci origo látce, nebo třeba to Polsko takže východisko tady je.
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#23 Příspěvek od TurboShnek »

Filozof píše:Jinak taky potřebuji čalounění opravit ale netuším kolik to vyjde u čalouníká třeba i se sloupkama zda by to za 3k udělal komplet s alcantarou nebo nějakou kvalitní látkou.
Alcantarou za 3000? :wow: Ty jsi blázen, mně v Plzni řekli 4000 - 5000 za obyčejnou látku a čekací doba je 6 měsíců. Alcantara je velmi drahá, to tě nejspíš bude stát jako novej strop od BMW. Obzvlášť v Brně, naším druhým nejnamyšlenějším městě. :lol:
Filozof píše:Prostě auto co si veme 2x ročně servis a hotovo.
Tohle ti ušetří peníze jak na údržbě tak na zlatokopkách. ;)

Obrázek
Woyta píše:Taky vime a testujeme. Zrovne ted nedavno jsme meli v pravi klima komore interier noveho BMW.
Testuje se za tepla, mrazu, zvysene vlhkosti a meri se i deformace s presnosti na 0,001mm
To v Čechách BMW dělá už i stropy? U nás kousek za Plzní šijou i sedačky. Koukám že jediný co je na BMW dneska Bavorskýho je cena. :smich:
Woyta
Registrovaný
Příspěvky: 239
Registrován: stř 16.03.2016 01:00

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#24 Příspěvek od Woyta »

Já jsem konstruktér a dělám hlavně plecharinu převážně pro VWG.
Na firmě máme zkušebnu s klima komorou kam se vejde celé auto.
Takže se u nás testuje kde co.

V Plzni máte firmu Naretec která dělá nástroje, případně rovnou i vyrábí koberce do aut. Co vím tak dělají díly pro Mercedes, BMW, VWG a další. Hadam, že myslíš je. Taky jsem tam kratko chvilku působil.

Jo v Čechách se vyvíjí skoro pro celej svět. Jsme levni a umíme.
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#25 Příspěvek od TurboShnek »

Ještě je tady 'firma' Faurecia kde šijou sedačky pro BMW a jiný automobilky nakolik vím, a o těch kobercích jsem taky slyšel.
Woyta píše:Jsme levni a umíme.
Zkrátka čím blbější sedlák tím větší brambory. To je tím že jsme namyšlený kokoti kteří nejsou schopný prodat ani tu starou stropnici, proto 500 let šijeme na Němce a nejspíš dalších 500 ještě budeme. :smich: :smich: :smich:

Nezastřelte posla :ja_nic:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#26 Příspěvek od Filozof »

Totic: to zní dobře jak se jmenuje firma v Blansku . Nevěřím ze bych to polepil tak aby to drželo jako nové.
Na YouTube vypadá vše jednoduše ale Patlat se stim cely den avysledek bude vselijaký.

Kalasnikov lepší auto bys neměl ?:-)

Známej má 530i e60 byla garazovana a po 2 letech nic nechce.ma najeto kolem kila. Něco takového kde se mění jen olej a filtry a občas spotrebak to bych bral.
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#27 Příspěvek od TurboShnek »

Filozof píše:Něco takového kde se mění jen olej a filtry a občas spotrebak to bych bral.
To by jsme brali všichni. :woot: Ale to by jsme museli jezdit v takových autech jako je ten žigulík nebo Favorit protože v nich kromě spotřebních materiálů skoro vlastně nic není. :woot: Jejich součástky jsou velmi primitivní a mají veliký meze ve kterých můžou fungovat. Moderní auta (obzvlášť ty opravdu luxusní modely BMW jako je třeba ta 530i) jsou plný precizně vyrobených dílů jako vstřikovače, čerpadla a různá elektronika. To nám sice poskytuje veliký úroveň pohodlí, bezpečnosti, spotřeby paliva atd... ale všechno má velmi úzký meze. Opotřebení 1mm už může rozbít celej systém kterej potom vyžaduje další speciální nástroje a znalosti na opravu, a taky plno času protože takový složitý systémy dají hodně práce rozebrat.

Kromě toho, trh už je jinej než byl v 80 a 90 letech, dneska vlády tlačí na výrobce aby vyvíjeli různý čistý technologie, z druhý strany na ně tlačí globální trh a proto přesouvají výrobu do zemí jako je Polsko a šetří na kvalitě. Kromě toho, dneska si už málo kdo kupuje auto na 20 let, pro ně je lepší ušetřit na kvalitě a nacpat tam víc elektroniky. Tak že teď je vlastně celý auto spotřební materiál a budeš bud ztrácet peníze na opravách a nebo na hodnotě protože trh je zaplavenej milionama aut. A kromě toho, automobilky mají často monopol na náhradní díly patentama, a často je prodávají tak draze aby se ti nevyplatilo starý auto opravit ale aby jsi si koupil nový. :ja_nic:

To pro nás není dobrý protože bydlíme v zemi 2 světa a máme málo peněz. Nemůžeš si koupit moderní auto určený pro Německýho podnikatele kterej ročně vydělává 1 milion Eur a zkoušet ho udržovat ze svý český výplaty. Proto si do svý e46 koupím strop a bude jezdit ještě hodně dlouho. :lol:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#28 Příspěvek od Filozof »

Kalašnikov: Máš z větší části pravdu bohužel to tak je.

Ale stále jsou kusy opečovávané třeba ta 530i chtěla jen pár tisíc ročně což je nic. Ale je pravda že to jezdí málo asi 6-8tis ročně a je často v garáži naleštěná. Tam se pak nemá co pokazit pokud je to auto stav 1AAA. Takových aut je málo a většinou za něj chtějí nesmysl.

Koupit nové auto za 250-400k nemá smysl protože za 5let to auto má hodnotu kolem 100 - 150k. A za dalších 5let se připravuje na smrt nebo velký servis dle nájezdu.

Vidím to sám že koníček se stává noční můrou když člověk opraví 2 věci a další 3-4 se pokazí ...pak mi už vstávají vlasy hruzou... :shock: :lol:

Pak už je to jen boj kdo z koho a jak dlouho to majitel vydrží financovat.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#29 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Kontakt ještě nemám budu se pídit koncem zimy, ale pár lidí si tam nechalo čalounit tapce sloupky řadičky volanty a O.K.
Alcantaru určitě taky mají nebo spíš levnou napodobeninu jak je znám co vypadá taknějak stejně. :P

Tak teď nevím jestli mám kupovat Motípek nebo Herkules :) Co teda funguj, problem je s tím molitanem.

BMW co mají do těch 200tis. km, nebo 10let a jezdí 5-10tis./rok jsou ještě voňavky a ne daily pelechy co nestíháme opravovat. Leda že máš víc aut nebo si mechanik s dílnou a dovednostma.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#30 Příspěvek od Filozof »

co s těma paštikama budeme dělat ... sice mě potěší občasné pochválení auta ale kdyby lidé věděli jaké má člověk nervy a starosti furt něco na tom autě dělat asi by je úsměv přešel.

No nějakej návod na to není ? Jaké lepidlo atd ?
Někdo to prej řešil a dokázal tam vrátit puvodní látku nevím zda válečkem opatrně a nahřívání s lepidlem nebo druhou variantu jsem viděl jak vše strhnuli kartáčem orajbovali molitan a pak nanesli lepidla moooc lepidla a nalepili to postupně válečkem jako když se dělá tapeta.

Nevím na videu to vypadá pěkně ale sakra realita může být uplně jiná.
martyb
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 26.03.2015 01:00

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#31 Příspěvek od martyb »

Filozof píše:co s těma paštikama budeme dělat ... sice mě potěší občasné pochválení auta ale kdyby lidé věděli jaké má člověk nervy a starosti furt něco na tom autě dělat asi by je úsměv přešel.

No nějakej návod na to není ? Jaké lepidlo atd ?
Někdo to prej řešil a dokázal tam vrátit puvodní látku nevím zda válečkem opatrně a nahřívání s lepidlem nebo druhou variantu jsem viděl jak vše strhnuli kartáčem orajbovali molitan a pak nanesli lepidla moooc lepidla a nalepili to postupně válečkem jako když se dělá tapeta.

Nevím na videu to vypadá pěkně ale sakra realita může být uplně jiná.
Přesně to napsali tady:
http://www.autojournal.cz/test-bmw-530i ... lny-motor/

Nová auta se logicky změnila, ale zcela dle požadavků trhu. Kdyby dnes BMW vyrobilo auto typu E46 nebo E36, téměř nikdo by si jej nekoupil
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#32 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

No já myslím, že by lidi kupovali cokoliv co se jim pustí v reklamě a otiskne do lifestyle magazínu. Právě dnešek je toho důkazem, zrovna BMW nemá problem prodat ani značkovej trakař ;)

Pám nechte si svoje E řady opravte a dovybavte dokud vás to těší řídit a obdivovat, lepší to moc nebude leda že bude všechno jezdit samo na elektriku "zadax".

viz. první příspěvek pod člankem "Rád bych znal názor autora článku až ten vůz bude mít najeto 200 tisíc. Pořád bude výborný, ale hlavně pořádně drahý na údržbu. Ale to je dnes každé auto, 200 a vyhodit."
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#33 Příspěvek od Filozof »

jo pár lidí co mělo zánovní kus Fxx a pak jej prodalo protože opravy byli už ve statisících to je bohužel realita. Taky jednoho souseda na chalupě takového mám a dnes jezdí v superbu. Sice už nemá parádní 530xd tour fko ale říkal než do toho sypat dalších 160k to raději prodám. Nejprve převodovka a pak DPF a něco na motoru našli nejen vstřiky i další věci a snad chycený motor. První majitel si chrochtal a druhej zaplakal nad koupí auta.

U našich starých aut jsou stále pěkné kusy a stále jsou to investice max 20-30k ročně někdo více 50k ale to už musí být. A nemusí se člověk bát že to bude 150 - 250k nějakej brutálně drahej servis.

Pěkné to je na pohled jak vnitřek aut tak z venku ale technika se skládá z čínských dílů co jsou plánované na 5x nižší životnost což je velká škoda.
Co budeme za 10let kupovat ?

Tak si musíme poradit s opravou našich starých ještě poctivých vozů.
Já bych jen bral novější kus e66 nebo e61 v top stavu abych neřešil REZ to je jedinná věc která mě štve na starších autech plus ten servis co se furt něco musí řešit ikdyž jsou to drobnosti je to furt něco.
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#34 Příspěvek od TurboShnek »

Filozof píše:co s těma paštikama budeme dělat ...
To jak jsi říkal že pořád něco opravuješ a občas ti někdo řekne že jo to pěkný auto aniž by věděl kolik práce to dá... To je pravda ale je to přece jedno, ty nemůžeš žít svůj život a utrácet svý peníze na to aby tě někdo pochválil. :ja_nic: To je tvoje auto, a musí dělat radost tobě, a musí dávat finanční smysl pro tebe. Když se to někomu nelíbí ať jde pěšky. Když ti dělá radost žigulík, tak jezdi v žigulíku, když ti dělá radost 540i a máš na to tak jezdi v 540i. Není třeba se zadlužit jako většina lidí, nakoupit si všelijaký Fxx 530xd Touring, udržovat si nějakej "image", aby jsi nevypadal hůř než soused a sypat do toho peníze který nemáš nebo který můžeš investovat do svýho dlouhodobýho finančního zabezpečení. To je mentalita která pomalu ničí hodně lidí 1000 ranama a nedává jím dostat se na vyšší úroveň. ;)

Pokud je to auto moc náročný na údržbu, nebo moc drahý, přestaň se stresovat, spočítej si na co máš a podle toho si kup třeba novou škodovku, nebo jinej model BMW. Třeba moje e46 mně ročně vyjde na pár tisíc a jsem spokojenej. A nebo si nech to co máš když ti vyhovuje a nepleť se do nových drahých aut. ;)
Filozof píše:Co budeme za 10let kupovat ?
Měli by jsme se spíš zajímat o to jak zlepšit svůj finanční stav aby jsme si mohli takových nových Fxx koupit 10, než o to jak budeme udržovat něčí použitý auto. A první krok k tomu je nezatěžovat se něčím na co zatím nemáme. ;)

Musíme se tady v Čechách zbavit tý mentality sluhy, my se pořád vidíme jako ten sluha kterej 400 let Rakušákům leštil boty, my se musíme začít vidět jako páni, přestat se vytahovat, naříkat a začít dělat moudrý finanční rozhodnutí aby jsme si mohli kupovat nový BMW.
Totic píše:Tak teď nevím jestli mám kupovat Motípek nebo Herkules :) Co teda funguj, problem je s tím molitanem.
Pokud budeš lepit pilíře tak kup Motip, když nebude tak Herkules. Motip je lepší protože nastříkáš tenkou vrstvu, Herkules se místama nerozetře na tak tenkou vrstvu a velká kapka může potom prosáknout (Ale když tu látku sundáš a vypereš tak skvrnu odstraníš). Pokud budeš dělat strop tak Herkules nebo Chemoprem protože by jsi těch Motipů potřeboval 10 a mohl by jsi si za tu cenu radši už koupit jinej strop.

Jenže tě musím varovat, z mý zkušenosti tohle je velmi složitá a časově náročná práce. Jen vyndat ten strop dá hodně práce, nehledě na to že je zima. Budeš muset seškrábat ten molitan protože když na něj dáš lepidlo rozleptá se. Aby jsi ho seškrábal musíš sundat látku z celýho stropu a už se nebudeš moct vrátit. Jenom seškrábat ten molitan zabere několik hodin. Pak tu látku musíš vyprat protože na ní taky bude nalepenej molitan, a pak to musíš celý slepit zpátky, budeš to muset dělat po kouskách, slepit 20cm, dát na to knížku a počkat až to uschne aby jsi tu látku mohl natáhnout.... Bude to trvat několik dní, a výsledek bude velmi špatnej. Je lepší tu látku dočasně připíchnout špendlíkem když ti padá na hlavu. ;)

Proto bych všem radil, pilíře v pohodě sám uděláš za hodinku ale do stropu se nepouštět a buď sehnat jinej nebo jít k čalouníkovi. Na tom neušetříš.
Naposledy upravil(a) TurboShnek dne úte 22.01.2019 18:14, celkem upraveno 1 x.
Woyta
Registrovaný
Příspěvky: 239
Registrován: stř 16.03.2016 01:00

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#35 Příspěvek od Woyta »

Kvalitní lepidlo ve spreji by mělo stačit ale koukal bych spíše po průmyslových lepidlech.

Nejsem si tě jistě které lepidlo jsem při opravě použil předloni (pravděpodobně Motip) , každopádně kus stropu zase nedrží.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#36 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Filozof píše:co s těma paštikama budeme dělat ... sice mě potěší občasné pochválení auta ale kdyby lidé věděli jaké má člověk nervy a starosti furt něco na tom autě dělat asi by je úsměv přešel.
Je to holt koníček ladit ty koně, takže to budem asi dál leštit a tunit dokad mě to bude bavit! :) Tím patří velkej respect a dík kámošům a známejm co si to ulehčujem oproti laické veřejnosti. Klubová komunita tady tomu hobby dává celej velkej smysl. :idea: 8-)
kalasnikov471 píše:
Totic píše:Tak teď nevím jestli mám kupovat Motípek nebo Herkules :) Co teda funguj, problem je s tím molitanem.
Pokud budeš lepit pilíře tak kup Motip, když nebude tak Herkules. Motip je lepší protože nastříkáš tenkou vrstvu, Herkules se místama nerozetře na tak tenkou vrstvu a velká kapka může potom prosáknout (Ale když tu látku sundáš a vypereš tak skvrnu odstraníš). Pokud budeš dělat strop tak Herkules nebo Chemoprem protože by jsi těch Motipů potřeboval 10 a mohl by jsi si za tu cenu radši už koupit jinej strop.

Jenže tě musím varovat, z mý zkušenosti tohle je velmi složitá a časově náročná práce. Jen vyndat ten strop dá hodně práce, nehledě na to že je zima. Budeš muset seškrábat ten molitan protože když na něj dáš lepidlo rozleptá se. Aby jsi ho seškrábal musíš sundat látku z celýho stropu a už se nebudeš moct vrátit. Jenom seškrábat ten molitan zabere několik hodin. Pak tu látku musíš vyprat protože na ní taky bude nalepenej molitan, a pak to musíš celý slepit zpátky, budeš to muset dělat po kouskách, slepit 20cm, dát na to knížku a počkat až to uschne aby jsi tu látku mohl natáhnout.... Bude to trvat několik dní, a výsledek bude velmi špatnej. Je lepší tu látku dočasně připíchnout špendlíkem když ti padá na hlavu. ;)

Proto bych všem radil, pilíře v pohodě sám uděláš za hodinku ale do stropu se nepouštět a buď sehnat jinej nebo jít k čalouníkovi. Na tom neušetříš.
Jo to samý mě řekli lidi na dílně u Maysnera co tím taky prošli. Prostě sloupky tapce ještě OK, ale strop je top náročnej level co je lepčí nechat čalouníkovi. Chemopren jim dělal mapy, navíc ta látka se smrskne a nevyšla pak do záhybů např. před clonítkama. Dneska jsem zrovna koukal že látka je napnutá rovnoměrně mezi 4 madla a před clonítkama ještě drží přilepenej takže mám strop takovej sníženej a vypnutej :P

Jinak tam bylo nějaký ISo s černým intecem a ten zákoš si do stropu navrtal pole tak 50ti vrutů křížovým šroubovákem aka nebíčko stříbrný hvězdičky. Tohle je řešení na 50let!
Holt každej je jinej hráč :lol:
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#37 Příspěvek od czNEWMANcz »

:lol:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

Re: Návod jak opravit odlepující se čalounění za 100 korun

#38 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Jo no ala Rolls :) tady to aspoň svítí a hodí k ambient light. Tam byl pravidelnej rastr stříbrných vrutů v černé stropnici tj. "křížovej šroubovák tuning".
Odpovědět