Nechce se mi zakládat nové téma, tak to mrsknu sem, problém na 4.8is s elektrikou, baterka zánovní, poslední cesta do Ústí, táta sedá v garáži, normálně nastartuje, vše ok, nádrž na plyn téměř prázdná takže lpg vypnuto, dojede na červenou benzinu, zhasne jde tankovat plyn, natankuje a jede pro mě, zastaví u mě, chcípá motor, dáme 5minut řeč, startuje a na přístojovce stromeček startér pouze cvaká, vytahuju kabely a druhým autem X5 nahodíme ( není čas to řešit, musíme jet stůj co stůj), ABS, 4x4 a nevím co ještě svítí, s tůrováním problikává vnitřní osvětlení, blikaj snad i světla, když přidám rozsvítí se nějaká (už nevím jaká) kontrolka na přístrojovce, s poklesem otáček zhasne, po minutě se vše uklidní a srovná do normálu

. Neberu to jako nic vážného, prostě lehká indispozice

a jako blázni s tím jedem 450km na otočku. Vše ok, nikde žádný problém, X5 si letí na sněhu který byl i na D1 jako tank, cestou zpět zastávka u Snejka hlavně kvůli nízkému volnoběhu a občasnému vypadávání jednotlivých válců a nějakým dílům na 7er, Snejk poladil bohatost směsi, zanadával si že by to chtělo asi kuchnout motor:) a jeli jsme domu. Mimo jiné ale vyčetl taky chybu stejnou jako já den před tím a to nízké napětí na alernátoru, tuším baterka klasika 14V a na altíku 9,6V, což je asi špatně když dává tak málo.
O víkendu to táta vytáhnul že k nám přijedou na návštěvu, cca.5km a už nedojel, start normálka, přepnutí na plyn normálka, po 3km začalo blikat 4x4, přestaly jít směrovky a já nevím co ještě, zastavil, zdechnul to a už nenatočil, já druhý auto, kabely, start, 20vteřin to běželo pak zdech a celé auto total mrtvé, takhle ještě jednou, pak třetí pokus, motor beží, všechny kontrolky pohasly, sedá a na nouzový řežim převodovky dojíždí domu, ten vznikl předpokládám kvůli podnapětí.
Snejkův první typ je nějaká hniloba mezi baterkou a motorem, nějaký další typ, momentálně není moc času se pod tím válet, snad o víkendu vyndám Jaraxovu aparaturu v podobě lpg nádrže a kouknu na baterku, pak půjdu dál po kabelu, ten výstup s kastlíku pro baterku je tam myslím dost vyonděnej, tak by eventuelně mohl být problém na kabelu.
Pak mě napadá KO alternátor?? Musím kouknout na inpu co vše vyčtu, ale bude tam toho asi hooodně

. Teď přijdu k IS baterka živá, otočím klíč, motor na cvak chytne a chová se zcela normálně, to zase bude pěknej špek
