Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E46 316ti N42 Valvetronic Problem
E46 316ti N42 Valvetronic Problem
Ahoj tak jsem si chtěl na vánoce udělat radost a tak trochu sem naletěl koupil jsem si bmw 316ti 85kw motor N42B18A, no hned po příjezdu domu jsem si všude vyslechl kritiku ja vim je to compact v 1.8 no ani mě to moc neštvalo ale po dvou dnech se začal vyskytovat problém že auto z ničeho nic přestalo reagovat na plyn jen se houpou otačky v rozmezi 1000-1300 problikava ASC a reakce na plyn žádná po vypnuti a opětovném nastartovaní motor opět jede ale zase to udělat někdy po 1km někdy třeba po 50...
po připojeni na diagnostiku to vypisuje chybu P1062,P3229,P1031 zeptal jsem se na znameho co se v bmw hrabe říkal že tady ty motory máji Problem z valvetronikem tak jsem se pustil do sundaní ventilového vika že se na to podivím zjistil jsem akorát to že mechanicky ten valvetronic funguje motorek proměřeny a odzkoušeny taky v něm problém není ale proste po připojeni se ani nehne, už nevím co stim , tak se chci zeptat je možné že je nějak vypnuty ten valvetronic a jen to někdo tak nastavil aby to nějak jelo? nebo neměl někdo takoví problém ma někde nějakou pojistku či řídicí jednotku nebo to řídi řídicí jednotka motoru?, nikdo z místních mechaniku si neví rady a ani opravovat to nechcou. děkuji za jakoukoliv radu.
po připojeni na diagnostiku to vypisuje chybu P1062,P3229,P1031 zeptal jsem se na znameho co se v bmw hrabe říkal že tady ty motory máji Problem z valvetronikem tak jsem se pustil do sundaní ventilového vika že se na to podivím zjistil jsem akorát to že mechanicky ten valvetronic funguje motorek proměřeny a odzkoušeny taky v něm problém není ale proste po připojeni se ani nehne, už nevím co stim , tak se chci zeptat je možné že je nějak vypnuty ten valvetronic a jen to někdo tak nastavil aby to nějak jelo? nebo neměl někdo takoví problém ma někde nějakou pojistku či řídicí jednotku nebo to řídi řídicí jednotka motoru?, nikdo z místních mechaniku si neví rady a ani opravovat to nechcou. děkuji za jakoukoliv radu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 316ti N42 Valvetronic Problem
mě se líbí jak každej zjištuje jeslti to je dobrý až potom co se to posere a do té doby je to nezajímá 
odkud jsi?
chce to udělat pořádnou diagnostiku, zkusit druhý motorek, proměřit atd.

odkud jsi?
chce to udělat pořádnou diagnostiku, zkusit druhý motorek, proměřit atd.
Re: E46 316ti N42 Valvetronic Problem
JaraX píše:mě se líbí jak každej zjištuje jeslti to je dobrý až potom co se to posere a do té doby je to nezajímá
odkud jsi?
chce to udělat pořádnou diagnostiku, zkusit druhý motorek, proměřit atd.
Jsem od opavy no díly nejsou problém naskytla se mi koupě celého motoru tak jsem pro něj dnes byl.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 316ti N42 Valvetronic Problem
a co když je to jen blbost? 

Re: E46 316ti N42 Valvetronic Problem
Ahoj, jak si tak pročítám co ti to auto dělá, dost mi to připomíná to moje. Problikává DSC, nereaguje na plyn, vyskáčou tam chyby, svítí ELM a to vše zcela náhodně....a pak mi odešla ŘJ motoru (odpálená datová sběrnice). Stálo mě to 8 měsíců hledání a vyměňování jelikož servis mi řekl ať si zvyknu a další, že tolik peněz nemám abych jim zaplatil čas strávený hledáním. Když už sem chtěl to auto prodat na díly, tak sem na to náhodou došel a od té doby už skoro rok jezdim bez problému.
To že mám podobnej motor (N42B20A) je spíš jen náhoda. U mě byl problém na konektoru od DSC. Stačilo jej odpojit, prostříkat kontaktolem a nasadit nazpět (vícekrát). Valvetronik je prý poruchovej, ale je to věc názoru a servisu. Jeden říká že se to sere a druhej že ne. Já o něm nevím od té doby co mám auto.
Zatim bych zkusil pohejbat konektorem od DSC.
To že mám podobnej motor (N42B20A) je spíš jen náhoda. U mě byl problém na konektoru od DSC. Stačilo jej odpojit, prostříkat kontaktolem a nasadit nazpět (vícekrát). Valvetronik je prý poruchovej, ale je to věc názoru a servisu. Jeden říká že se to sere a druhej že ne. Já o něm nevím od té doby co mám auto.
Zatim bych zkusil pohejbat konektorem od DSC.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 316ti N42 Valvetronic Problem
valvetronic u N42 je sere minimálně, to spíš u N46, kdo říká že se to sere, tak tomu obvykle nerozumí
Re: E46 316ti N42 Valvetronic Problem
Aha no a může mi někdo říct jak by se měl ten valvetronic chovat mám sundáme víko a nic to nedělá po zapnutí klíčů ani po protoceni motoru, nebo zda to jde nějak testovat či zkalibrovat prez diář. Ať ho můžu vyloučit děkuji.JaraX píše:valvetronic u N42 je sere minimálně, to spíš u N46, kdo říká že se to sere, tak tomu obvykle nerozumí
Re: E46 316ti N42 Valvetronic Problem
LukeH píše:Ahoj, jak si tak pročítám co ti to auto dělá, dost mi to připomíná to moje. Problikává DSC, nereaguje na plyn, vyskáčou tam chyby, svítí ELM a to vše zcela náhodně....a pak mi odešla ŘJ motoru (odpálená datová sběrnice). Stálo mě to 8 měsíců hledání a vyměňování jelikož servis mi řekl ať si zvyknu a další, že tolik peněz nemám abych jim zaplatil čas strávený hledáním. Když už sem chtěl to auto prodat na díly, tak sem na to náhodou došel a od té doby už skoro rok jezdim bez problému.
To že mám podobnej motor (N42B20A) je spíš jen náhoda. U mě byl problém na konektoru od DSC. Stačilo jej odpojit, prostříkat kontaktolem a nasadit nazpět (vícekrát). Valvetronik je prý poruchovej, ale je to věc názoru a servisu. Jeden říká že se to sere a druhej že ne. Já o něm nevím od té doby co mám auto.
Zatim bych zkusil pohejbat konektorem od DSC.
Myslíš tam konektor pod tím vypínačem?
Re: E46 316ti N42 Valvetronic Problem
Je potřeba to spáchat přímo na jednotce DSC v motorovém prostoru. Nachází se na levé straně u kastlíku s ŘJ motoru a je dost utopená. Už sem ju měl i kompletně venku bez rozdělávání brzdového vedení.