Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E46 a erg off sw
E46 a erg off sw
Ahoj, dnes jsem koupil e46 320D 110kw manuál. Rád bych vypnul egr ale v téhle zimě to bouhžel nemám kde rozebrat. Na youtube jsem viděl možnost sw vypnutí. Bouhžel při listování na tomto fóru jsem nemohl nikoho kdo by to dělal. Máte s tím někdo nějaké zkušenosti? Budu pak muset kouknout i na vířivé kladky zad jsou zaslepeny.
Re: E46 a erg off sw
vytahni tu hadicku dej do ni sroubek a mas po egru.. za 15s
Re: E46 a erg off sw
to je to opravdu tak jednoduché?
Jesli tedy nezůstane otevřený tak super!

- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E46 a erg off sw
Opravdu je to tak jednoduchý.Karchnak píše:to je to opravdu tak jednoduché?Jesli tedy nezůstane otevřený tak super!

Ale musím tě upozornit že když ho odpojíš, tvůj automobil se stane nezpůsobilý pro provoz na pozemních komunikacích v ČR dle zákona č. 56/2001 Sb. a pokud tě tak načapá policejní prohlídka, což je sice extrémně nepravděpodobný, poneseš za to následky. A taky si ho nezapomeň zase zapojit až půjdeš na STK.

Re: E46 a erg off sw
Nevím, ale nejde to jen do roku 2003-2004, takhle vypojit?
Protože jakmile to má přeci OBD zásuvku, tak tam už jsou reidnes kódy připravenosti a tam už emisní komisaři vyčítají tyto kody řj , nebo podle metodiky by měli
Takhle to mám vyřazené u své E34 tds, plus v hrdle trubky u příruby vloženou podložku v podobě mince 1Kč.Ta koruna tam padla jak.......

Protože jakmile to má přeci OBD zásuvku, tak tam už jsou reidnes kódy připravenosti a tam už emisní komisaři vyčítají tyto kody řj , nebo podle metodiky by měli

Takhle to mám vyřazené u své E34 tds, plus v hrdle trubky u příruby vloženou podložku v podobě mince 1Kč.Ta koruna tam padla jak.......

- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E46 a erg off sw
OBD se do západních aut dává už od začátku 80 let, pokud se nemýlím první model BMW 3 série kterej jí měl byl e30. Jsou dvě verze protokolu OBD, První verze OBD I která má kulatou zásuvku, a OBD II která má menší hranatou. Modely e46 mají obě verze, starší OBD I a faceliftový OBD II.Spejbl píše:Nevím, ale nejde to jen do roku 2003-2004, takhle vypojit?![]()
Protože jakmile to má přeci OBD zásuvku, tak tam už jsou reidnes kódy připravenosti a tam už emisní komisaři vyčítají tyto kody řj , nebo podle metodiky by měli
Takhle to mám vyřazené u své E34 tds, plus v hrdle trubky u příruby vloženou podložku v podobě mince 1Kč.Ta koruna tam padla jak.......
Re: E46 a erg off sw
OBD neznamená zásuvku, ale protokol v řídící jednotce který kontroluje funkce určitých systému které jsou důležité pro správné emise. Chtěl bych vidět jak by to stíhala stará DME v e30
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E46 a erg off sw
Tadám.Foldas píše:OBD neznamená zásuvku, ale protokol v řídící jednotce který kontroluje funkce určitých systému které jsou důležité pro správné emise. Chtěl bych vidět jak by to stíhala stará DME v e30


Počítače v 80 letech už dávno byli schopný takových základních věcí jako hlídání pár součástek, nezapomeň že už v roku 1957 Rusové vyslali do vesmíru Sputníka a v 1969 Američani přistáli na měsíci.

Tý zásuvce se správně říká DLC Data Link Connector.
Re: E46 a erg off sw
To co si ukázal je diagnostická zásuvka.
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E46 a erg off sw
No, a proč tam je? Aby se dali číst chyby ze systému palubní diagnostiky OBD.Foldas píše:To co si ukázal je diagnostická zásuvka.

Re: E46 a erg off sw
Je tam proto aby si mohl buď vyčíst paměť závad nebo si přes live data zkontrolovat systémy řízení motoru jako lambda pozice klapky teplotní snímače. OBD je vnitřní systém kontroly emisních systému motoru když se objeví zavažná závada nebo se opakuje míň důležitá rozsvítí se ti kontolka MIL
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E46 a erg off sw
Jooooo takhle, už chápu co máš na mysli.Foldas píše:OBD je vnitřní systém kontroly emisních systému motoru když se objeví zavažná závada nebo se opakuje míň důležitá rozsvítí se ti kontolka MIL


Já jsem mluvil od automatický palubní diagnostice celkově ne konkrétně o EOBD-II.
V takovým případě ano, jenom OBD-II/EOBD-II čož je vlastně to samý musí hlídat i emise.
Jen tak aby se nikdo nepletl:
Termín 'OBD' je automatická palubní diagnostika která se v západních autech nachází v různých formách už od 80 let bez jaký koliv standardizace.
V roku 1991 stát Kalifornie v USA nařídil že všechny auta musí mít aspoň nějakou formu 'OBD'. Tomu se období říká OBD-I, a v BMW takový systémy mají většinou kulatou zásuvku a nebo i ten D konektor jako v E30 ale některý auta žádnou zásuvku neměli.
Teprve až v roku 1994-1996 zase v Kalifornii vymysleli protokol OBD-II kterýho účel byl hlídat specificky emise, i jiný věci a nařídili že všechny auta ho musí mít. A OBD-II systém už má standardizovanej hranatej konektor kterej se musí nacházet v kabině vozu.
Terpve až na začátku tisicíletí EU zavedla EOBD-II což je vlastně to samý jako OBD-II.
Prostě zkráceně, když je to nafťák starší než 2003 nic ti svítit určitě nebude.

Re: E46 a erg off sw
Resite nepodstatne veci, jakou mate zasuvku s tim nema nic spolecneho. Chyba EGR se sice zapise po par km (i na stare E39 1998), nicmene jde smazat, takze teoreticky na emisich, pokud to vyctou a pak smazou, chyba znova nenaskoci, melo by to projit.
Problem je u poslednich E39 (cca 9/2003+) a u E46 pravdepodobne poFL, ktere jiz maji funkcni kontrolku check engine na palubce (starsi ji sice maji ale neni funkcni). A tu vypojeny EGR po par km rozsviti, coz je otravne. Navic mi prijde ze to jede i trochu jinak, mozna to padne do nouzoveho rezimu (spekuluji, prijde mi jako by automat radil trochu hur, ale mozna je to jen zdani)
U aut kde se nerozsviti check engine je to asi v poho, ale nevyhodou je, ze turbo ma za studena vetsi tocky, protoze neunika tlak vyfuku zpet do sani, takze vam o neco driv odejde turbo. Druha nevyhoda je delsi zahrivani v zime (das nohu z plynu a do motoru nejde teply vzduch z EGR, ale ledovy z venku. Ale zase se nezanasi sani. No osobně u aut s kteryma jezdim v zime ho mam zapojeny. Pokud je zapojeny je vhodne jednou za cas (tyden treba) trochu vymect pavouky...
Problem je u poslednich E39 (cca 9/2003+) a u E46 pravdepodobne poFL, ktere jiz maji funkcni kontrolku check engine na palubce (starsi ji sice maji ale neni funkcni). A tu vypojeny EGR po par km rozsviti, coz je otravne. Navic mi prijde ze to jede i trochu jinak, mozna to padne do nouzoveho rezimu (spekuluji, prijde mi jako by automat radil trochu hur, ale mozna je to jen zdani)
U aut kde se nerozsviti check engine je to asi v poho, ale nevyhodou je, ze turbo ma za studena vetsi tocky, protoze neunika tlak vyfuku zpet do sani, takze vam o neco driv odejde turbo. Druha nevyhoda je delsi zahrivani v zime (das nohu z plynu a do motoru nejde teply vzduch z EGR, ale ledovy z venku. Ale zase se nezanasi sani. No osobně u aut s kteryma jezdim v zime ho mam zapojeny. Pokud je zapojeny je vhodne jednou za cas (tyden treba) trochu vymect pavouky...
Re: E46 a erg off sw
Vypojil jsem tedy tu hadičku a dal do ní Šroubek. Za studenta to začalo malinko kouřit šedě ale nic extra. Mám 2003 Fl a kontrolka nesvití, snad to bude v pohodě. V nižších otáčkách to jede asi lépe, řekl bych, že vířivé klapky už budou zaslepené. Vždy nechám auto aspoň 2-3 min zahřat po startu.
Teď musím vyřešit světla které svítí na palubovce. Mám xenony s m-paketem tak by měli být origo. Kotrolka se rozsvítí hned při žhavení..

Teď musím vyřešit světla které svítí na palubovce. Mám xenony s m-paketem tak by měli být origo. Kotrolka se rozsvítí hned při žhavení..
Re: E46 a erg off sw
nemas treba diodovy obrysovky? ty by to mohly delat. da se to jednoduse vyresit diagnostikou ze se deaktivuje kontrola nekterych zarovek