Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#21 Příspěvek od matiz »

Svicku by diag napsala, tusim ze ji pise. Muze to byt mnoho pricin, mne se ted to toho moc nechce, to byl takovy prvotni napad ze kdybych musel menit webasto tak bych chtel telestart... To auto nejakou dobu stalo, je treba to nejdiv projit.
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#22 Příspěvek od vlastnemec »

Vždyť to webasto je nádherně diagnostikovatelné není to jak u e70 tam jsem myslel že mě omejou, Základ vyzkoušet palivovou pumpu mrknout se jestli žhaví svíčka, pokud se ani tak nerozběhne, tak zkusit odpojit baterku a znovu - tak se většinou projeví KO jednotka a poslat ALLovi, ale než to uděláš a jsou hodnoty OK tak ho vyndat rozdělat komoru - bývá totálně zasraná naftovým bordelem na youtube je návod a pojede - ono na tom webastu není co moc vymýšlet je to jednoduchá věc.

Na předehřev jsou potřeba trojcestné hadice ventil a čerpadlo samo jiné zapojení - jiné webasto je otázkou jestli má jinou řídící jednotku, ale to se dá taky vyzkoušet kódováním - někdo kdysi zkoušel řešit jak u e53, ale jak to do padlo u e65 už tu potom nebylo.

Odběr je fakt velký oproti třeba e53 nej broblém bude ve vzbuzených jednotkách.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#23 Příspěvek od matiz »

Ta jednotka bude jina, respektive bude ji nejspis chybet nejaka soucastka pro ovladani aby to neslo jednoduse predelat. Maji jine cisla, budou rozdilne v HW. Problem u mne je ze vsechno zacina krokem sundej kryt podbehu. Vevnitr je petkova mrtvola co mne testuje kolik jeste unesu ( vetsi kurvu jsem nikdy nemel a cvici se mnou straslivym zpusobem ) a abych to delal venku, na to uz nemam koule. Test jsem delal s vysledkem vadna vlozka horaku. Ale nezkontroloval vubec nic protoze je treba sundat ten podbeh :D

Co se tyce buzeni, CAS prijme signal z ovladace, vyhodnoti zda je relevantni pro to auto, pokud je tak vzbudi klimatronik a webasto. Webasto nastartuje a zacne topit, klimatronik nastavi rezim pro webasto, takze ventily, obehove cerpadlo a otacky na ventilatoru spolu s klapkama topeni. Vse ostatni hezky dal haja. Navic to rizeni muze byt i dynamicke, nez se to ohreje tak otacky velmi nizke, kdyz je nahraty tak funi vic a kdyz dosahne nejake rozumne teploty tak udrovaci usporna faze s naslednym vypnutim. Nemyslim si ze by to nutne muselo zrat i maminky s kocarkama.
Uživatelský avatar
dogeatdog
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 01.12.2013 01:00

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#24 Příspěvek od dogeatdog »

Když se tady tak hezky dohadujete, to je fakt tak těžké zapojit ampérmetr, nechat auto uspat, pustit webasto a měřit reálný odběr?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#25 Příspěvek od JaraX »

a k čemu to bude dobre?
ja to klidně udělam, ale nevidim v tom přinos, jelikož vím že to auto sotva startovalo když jsem furt pouštěl webasto a jezdil jen do obchodu, ted používam standklimu a ještě se to dobije.
ale jestli vam to uděla radost tak to klidně udělam.

matiz a s tím wakeupem nemáš pravdu, ted jsem to byl schválně zkusit, auto stalo 2 dny, pustím webasto na dalku a rozsvitili se ty ovladače sedaček krom klimapanelu, tzn že to vzbudilo celej K-CAN takže těch jednotek bude mraky.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#26 Příspěvek od Filozof »

Stejně je mi divné že u 7er s webastem co jede mimo spuštěný motor nedávali dvě baterie jednou velkou hlavní 90-105ah a druhou malou paralelně pro webasto která se dobíjí souběžně po dobití hlavní baterie .... ale tak to je už jedno.

Jinak ona 740d může klidně dobře sloužit já vím o známém co ji měl a byl kamionák a měl ji hlavně na dlouhé cesty a vždy říkal že ji dává kvalitu kterou čerpá i do nákladáku a ještě přidává VIF aditiva...no šlape furt a už je to pár let. Udělal servis za 10k na motoru preventivně nějaké věci když termostat zlobil a zase jezdí a říkal že je to nejekonomičtější BMW co má. Ale taky je to protože ji kupoval od člověka který se k tomu choval luxusně auto bylo furt čisté jak z fabriky a nikdy mu nic neupřel první majitel a i on se k němu chová pěkně. Je garážované celý život a jezdí z 90 procent dlouhé trasy ... a sám tvrdil že stejně výkon nevyužívá občas na předjetí jinak by mu stačila 730d...

Takže je sice horda vraků v naftě ale jsou i nafty co šlapou ... navíc pro ty co mají naftu levněji je to zajimavá volba pokud narazí na vyloženě krásný kus.

To webasto bych nechal zkontrolovat přímo v servisu kde dělají a servisují webasta tam budou hned vidět co nešlape ...a možná i donesou náhradní díl či objednají a opraví během krátké chvíle ... podle mého super věc v autě a docela ji lidem závidím ... hlavně v zimě a mrazech nebo když je velká ledovka a mají krásně vyhřáté auto a nemusí škrabat led na autě ... motor teplý i kabina prostě luxus.

Jinak na krátké trasy i ten dálkový start to by se možná hodilo mě na mé krátké trasy po městě přes týden ....jedu 4km do práce a zpátky někdy 15-20 ježdění kolem atd. občas chalupa 2x týdně 44km a dálky jen víkend... tak by se dálkový start hodil..

Existuje něco levného co zapojím s dálkou do 728i e38 ?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#27 Příspěvek od JaraX »

- dálkový start zapojíš i do 728i, ale rozhodně to nebude tak vychytany jako u E65 kde to auto prostě nejde ukrást, můžeš ho mít i otevřený a prostě ti s tím nikdo neujede, hlídá si to palivo v nádrži a dálší věci, takle to prostě nikdy nedoděláš, ale mužeš si dodělat obyč start, ale když někdo půjde kolem, rozbije okýnko a jede pryč. hledej třeba magicar
- servis webasta mu nic neřeší stejně by ho musel vyndat a nemyslím si že matiz neni schopen si to spravit sám
- netvdím že 740d nemůže fungovat, proti 745D to nemá podle mě žádnou vrozenou vadu jako trhání vaček, stejně tak to nemá DPF, takže o starost míň, na druhou stranu s tím už nikam nemůžeš jet, většina něměckých, italských měst už je pasé, stejně tak Vídeň. dokonce proti 730d to má uplně jinou kultivovanost a skoro to nemá turbodíru, ale prostě v tom nevidím smysl, důvody psát nebudu at z toho není dálší zbytečná hádka, navíc prostě jednou musíš udělat turba,vstřiky, čerpadla, atd a pak to bude něco stát a nebo to málo
- já myslím že dvě baterie jsou zbytečný, další starost navíc, prostě to inteligentní dobijení dobije baterku rychle ale prostě jezdit s tím 3km do obchodu je málo i kdyby to mělo 5 baterek. nikdo nepočítal že budeš se sedmou jezdit do obchodu a pak už nikam, ty auta jsou dělaný na stovky km denně a umí to sakra dobře. já jen psal že na krátký trasy je lepší standklima+příhřev a nemusíš riskovat že se něco vybije, toť vše.
- MartinK dostal za ukol zjistit co rozmrazí líp auto, jeslti standklima nebo webasto tak uvidíme až bude výsledek
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#28 Příspěvek od matiz »

:respect: :respect: :respect: :respect: :respect:

Ja si myslim ze ty sedacky sviti pokud neni uspany cas a tomu zase chvili trva nez usne. Ja to zmerit nemuzu kdyz to nemam, ale nijak mne to netrapi protoze to neni zadna zivotne dulezita informace. Sedmy neznam, je to cele krapet jinak, ale vzbuzena petka papa okolo deseti amper. Ale tam je vzbuzene uplne vse protoze jsem to meril stokrat pred usnutim.

Tobe standklima nastartuje motor i pri topeni?

Muj vrak se nikam do migrantova nechysta, bude vrcet okolo komina. S tema zakazama to nebude az tolik zhave, kdyz zavedli zakaz vjezdu smradlavym popelnicim tak se kvalita ovzdusi zlepsila, ale pri naslednych merenich se zase zhorsila v blizkosti tech zakazanych ulic jak to tam objizdeli... To neni reseni, reseni by bylo zdaneni emisni tridy nebo nespravedlive ale vynosnejsi zdaneni nafty a z vynosu dotovat snizeni ekologictejsiho paliva. Kdyby byl benzin za 20 kc a nafta za 30 nikdo by asi smradlavce jako civilni auto nechtel. Jenze moderni benzinove motory maji uz svoje kurvitka taky, dobre uz bylo. Kdo chce jezdit s pomerne vykonnym motorem bude budto sypat do servisu nebo bude jezdit ve stare popelnici. Nove motory na plyn nepujdou a uzivit to po meste neni pro kazdeho.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#29 Příspěvek od Filozof »

No takže jedinná ochrana jsou bezpečnostní folie na sklech a zámek na automat pokud se něco takového dělá...
Případně to nějak blokovat přes ten magicar nebo podobný alarm co se vyrábí zároveň s dálkovým startem...

Mě to po 5-7min už slušně frčí vše na LPG i při -8C a větráky jsou mírně vlažné...po 15min jsou teplé.... pokud bych nechal nastavené vždy foukání na skla na vyšší intenzitu a ráno sepnul 20min předem dálkový start tak to krásně přepne na lpg a ten litr plynu navíc pryč mi vůbec nevadí ... navíc rozjíždění po křižovatkách na benzín je daleko větší spotřeba po městě benzínu než se přepne lpg. Takto to přepne po cca 5min na volnoběh při stání.

Myslím si, že starou e38 už dneska nikdo krást nebude z 99,9procent krom nějaké fetky nebo někde na bratislavské v Brně kde milují staré luxusní vozy ala MB či BMW apod.... :lol:
Zugy
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 18.04.2009 00:00

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#30 Příspěvek od Zugy »

Ono takove dliuhe stani na volnobeh taky neni uplne dobrý. Z3hreje se jen motor. Prevodovka dif nic. A kurvi to katy. Ja to treba poustim nez vyjdu z bytu. Chystam se k odchodu taj to pustim. Pak se jdu obout, ob3jdu barak a pomalu jedu a prepne na lpg behem 3km
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#31 Příspěvek od Itchythefirst »

Filozof píše:Stejně je mi divné že u 7er s webastem co jede mimo spuštěný motor nedávali dvě baterie jednou velkou hlavní 90-105ah a druhou malou paralelně pro webasto která se dobíjí souběžně po dobití hlavní baterie
A6 3.0TDi ma taky jen jednu 110Ah beterku a Webasto drandi bez problemu. Elektronika hlida stav baterie a kdyz je spatny, Webasto nedovoli zapnout, pripadne ho sama vypne, pokud uz bezi. Nemyslim si, ze zrovna v 7er by to bylo udelany hur a ze by auto komplet nechalo vybit baterku.
Jinak pokud Webasto nestartuje, pak u A6 to vyhodi naprosto generickou chybu (02251), ktera nerika skoro nic. Pro start Webasta (minimalne u A6) musis mit dobrou baterku, paliva vic nez rezervu a v jednotce Webasta nesmi byt zapsana zadna chyba. Ta chyba se muze objevit, pokud nekolikrat, tusim ze 5x, zkusis spustit Webasto, kdyz mas malo paliva. Webasto se nespusti, zapise se chyba do jednotky a nejde smazat, dokud nemas vic paliva, nez jen rezervu. Treba to u 7er bude podobne, tedy: nabit baterku->dotankovat->smazat chyby->zkusit Webasto.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#32 Příspěvek od matiz »

Ty jsi fakt filozof. Mne to hlava nebere kde na ty nesmysly chodis. Samozrejme ze se to zabezpecit da a urcite to tak nejak podobne dela kazda firma ktera dalkovy start umoznuje. Zakladem je rfid chip a ctecka, cip nejspis napajeny aby mel vetsi dosah. Ctecka napevno v aute, chip u klicku. Na prevodovku, spojku, brzdu se napoji monitoring, jinymi slovy nejaky drat ktery bude sledovat stav techto senzoru. Pokud se tento stav zmeni a je v dosahu rfid chip neni zadna reakce, pokud se stav zmeni a neni v dosahu rfid chip odpoji nastartovany motor, cerpadlo atd, motor chcipne a start muze byt zablokovany do doby nez uvidi bud spravny rfid nebo nejake nouzove odblokovani pinem, kodem, posloupnosti sepnuti, moznosti je nepreberne. Zadny zamek ani folie nejsou potreba, kdo by se sral s nejakym zamkem?? Ja teda rozhodne ne... Kazdopadne si myslim ze krasna e38 muze byt veeelmi zajimava jako darce organu. Zajimavejsi nez modernejsi auta kterych je plna prdel vsude.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#33 Příspěvek od JaraX »

itchy, je to uplně stejny, podminka spuštění webasta je stejna, palivo a baterka, ale když máš třeba už blbou baterku a ještě i blbě zaregistrovanou tak není problem i vybít auto, ale většínou to jen už nepustí webasto.

matiz, ano přes RFID by to šlo, ale prostě to prodražuje a komplikuje montáž, ale vše se da udělat, klidně i přes NFC z mobilu apod, ale něco to bude stát, ale stejně přijdeš o ty funkce co nabízí standklima, prostě že vždycky nastaví teplotu správně, nebo že zapne klimakompresor, u E38 se mi pak stavalo že jsem si sice na dalku nastartoval auto, ale neměl jsem zaplou klimu a nechladilo to.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#34 Příspěvek od Filozof »

matiz píše:Ty jsi fakt filozof. Mne to hlava nebere kde na ty nesmysly chodis. Samozrejme ze se to zabezpecit da a urcite to tak nejak podobne dela kazda firma ktera dalkovy start umoznuje. Zakladem je rfid chip a ctecka, cip nejspis napajeny aby mel vetsi dosah. Ctecka napevno v aute, chip u klicku. Na prevodovku, spojku, brzdu se napoji monitoring, jinymi slovy nejaky drat ktery bude sledovat stav techto senzoru. Pokud se tento stav zmeni a je v dosahu rfid chip neni zadna reakce, pokud se stav zmeni a neni v dosahu rfid chip odpoji nastartovany motor, cerpadlo atd, motor chcipne a start muze byt zablokovany do doby nez uvidi bud spravny rfid nebo nejake nouzove odblokovani pinem, kodem, posloupnosti sepnuti, moznosti je nepreberne. Zadny zamek ani folie nejsou potreba, kdo by se sral s nejakym zamkem?? Ja teda rozhodne ne... Kazdopadne si myslim ze krasna e38 muze byt veeelmi zajimava jako darce organu. Zajimavejsi nez modernejsi auta kterych je plna prdel vsude.
V pořádku reagoval jsem na Jaraxe že mi stím každý odjede ...navíc myslím bez klíčku se nedá ani hýbat automatem je prostě zamknutý na P dokud nedám klíček do polohy bud 1 nebo 2 pak se dá pohnout s automatem. Tak už jen toto si myslím je ošetřené.
Navíc Magicar nebo jiné alarmy zabezpečení s dálkovým startem jistě budou počítat se všemi možnostmi i tím čipem jak říkáš případně je čip v ovladači alarmu a jak je v blízkosti na nějakou min vzdálenost tak už jde s autem jet ... netuším. Těch možností co si výrobce nakoduje je jistě spousty.

Itchythefirst: U webasta u staré 525i jsem si všiml že ta hadička odkud čerpá palivo je zvednutá několik cm ode dna nádrže aby nemohlo spustit, když je tam pod nějakou hodnotu ...cca 10L apod. To bude ta rezerva jak říkáš.
Jinak do 750i e38 se druhá baterie dávala ... ted si nevybavím na co vše fungovala zda lednice i webasto nebo jiné spotřebiče které fungovali nezávisle na nastartovaném autě...
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#35 Příspěvek od matiz »

Ono podle mne je kravina chtit dalkove startovat auto ktere k tomu nebylo uzpusobene, ono sice nastartuje, ale je to nekomfortni a pokud to nekdo odflakne, muze to zpusobit nechutne problemy.

Coz mne privadi k tomu ze si matne vzpominam ze tu nekdo resil prehravani audia pres TV tuner, kolabovalo to na i2s nejak v te dobe, vyresilo se to nejak? Zcela jiste bych to dokazal vyresit -) Ted mam krapet vetsi motivaci -)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#36 Příspěvek od JaraX »

řešil to tixik.
jinak motoru volnoběh zas tak moc nevadí, když je to dobře udělanej motor tak to vydrží, zdravy to asi uplně není, ale prostě auto má sloužit mě né já autu, jsem rád že to nic nechce, jsem rád že sedám do teplyho odmraženyho auta do teplé sedačky, chytnu teplej volant atd.

matiz jestli chceš vymyslet něco zajimaveho tak vymysli can jednotku co po nastartovani sama zapne vyhřevy, dělat to přes nějaky relatka na tlačitka mi přijde dost prasarna.
s tím dalkovym startem máš pravdu,ale furt lepší neorigo dálkovej start než žádnej. ale prostě se mi libi jak to BMW ma kurevsky dobře odladěny.
jinak kamarád si nechal dodělat dalkovej start do nějake Kia SUV s manulem s tím že to mělo rezervační režim, tzn že se motor vypne až po tom co zavře dveře aby tam nemohl nechat kvalt, jenže jednou něco zapoměl v autě, pak chtěl někam jet, ale nejel, no prostě si tam dal kvalt, na koncertě si hezky nastartoval auto, at se zahřeje a za 20min přišel a auto v autobusu a u toho hlouček lidi :D :D
Zugy
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 18.04.2009 00:00

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#37 Příspěvek od Zugy »

:smich2:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#38 Příspěvek od Filozof »

Jarax : moje řeč auto má sloužit ...a ne jen kolem něj chodit s leštičkou a koukat na něj jak na boží smilování... :lol:

Jinak dobrej faul stím autem. :smich2:

S manuálem jsem si na něco vzpomněl ... moje žena je zvyklá být všude o pul hodiny dříve jako ostatní aby náhodou o něco nepřišla ...v autě už sedí 10min před tím než vyjdu ven z baráku a tak má ve zvyku nasednou hodit klíče nastartovat když je zima ... automat NO problém že ? :lol:

Tak to jednou udělala to samé omylem v ségřině pažoutovi ... to byla legrace ... auto prej poskočilo dvakrát a chcíplo ... tak vyděšená vyběhla ven že prý málem auto odjelo pryč ... :lol:
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#39 Příspěvek od matiz »

Sere te studena sedacka co -)))) Mas to mit. Definuj si teplotu od ktere chces aby se to aktivovalo a udelam to. Pokud mne pujcis jeden modul pro ovladani sedadla. Tim mam na mysli ty spinace. Nevidim v tom zadny extremni problem. Dokonce by to mohlo byt i trochu inteligentni ve smyslu do +5°C max vyhrev, +8 zapina na "dvojku" , +12°C na "jednicku, +15°C a vic neudela nic... Po 20 minutach auto off. To by se libilo asi i mne. Ale potrebuju ten panel. Pres relatka to prasarna je, ale v modulu tlacitej je to nejjednoduchsi.
ettore
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 27.12.2006 01:00

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#40 Příspěvek od ettore »

Vy tady řešíte příhřev a snejkovi možná hoří prdel :shock:

https://www.novinky.cz/clanek/v-praze-h ... y-40260503
Odpovědět