Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#1 Příspěvek od matiz »

Jelikoz dily na ty vraky jsou uz temer nedohledatelne potreboval bych jednoznacne identifikovat webasto zda je pro nezavisle topeni nebo jen prihrev. Vi nekdo jak je od sebe lehce rozlisit?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#2 Příspěvek od JaraX »

tak zaprvé ve výbavě, za druhé v idrivu, pokud tam není položka standheizung (aux heating) tak to má jen příhřev.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#3 Příspěvek od matiz »

Na to jsem se neptal, ptal jsem se jestli mam sanci poznat jednotku prihrevu od nezavisleho. Z demontovanych z auta kde vin neni k dispozici.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#4 Příspěvek od JaraX »

podle mě je to to stejné
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#5 Příspěvek od matiz »

Podle mne neni. Vypadaji stejne, ale nejsou stejne. Malinko jine jsou i hadice a asi na to seru, protoze ta hadice co se musi vymenit je vzadu za motorem a kujewsky se bojim ze plan na opravu bude zacinat "vyjmete motor"... Bude to stare, zkrehle mozna to nebyl nejlepsi napad to dodelat.

Ale treba to nekdo delal a napise mi jak ta hadice jde na 740d vytahnout. Je to asi jedninna vec co bych moc chtel - telestart. Ale zase na ty nase zimy co tady mame je to asi zbytecne...
Zugy
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 18.04.2009 00:00

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#6 Příspěvek od Zugy »

A neni jednoduzsi a levnější sehnat ovladac a nakodovat standklimu ?
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#7 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

Standklima jde na vsech E65 ?
E53 - M62TUB44
E70 - N62B48
E85 - M54B30
E63 - N62B44
Obrázek
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#8 Příspěvek od matiz »

Jako ze bych si v zime vychladil vnitrek -))) Nevim jak to funguje, nestudoval jsem to, ale predpokladam aby si vychladil tak si nastartuje a chladi, ale kdyz chci teplo bude startovat jen webasto a vytapet s nim.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#9 Příspěvek od JaraX »

na benzinových jde na všech,
na naftovych asi nejde, TT-Simik to řešil ale nerozjel.

standklima je super, nastartuje motor a udržuje 21 nebo 22 stupnu, ted nevím, takže v letě chladi v zimě topí, k tomu se ti pustí ten příhřev.
webasto už skoro nepouživám,na kratké trasy to zbytečně vybijelo baterku.

se 740d tu byli tak 2-3 lidi a už to ani beztak nemaj, to není zrovna popularni motorizace. jen si to občas nějaky zoufalec z nezkušenosti koupi a do roka zmizi z klubu
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#10 Příspěvek od matiz »

Jedinny zoufalec jsi tady ty, s tim neustalym omilanim jak jsou na tom ty nafty spatne a jak se kazi. Ver mi ze na to uz neni nikdo zvedavy. Velmi casta odpoved od tebe je cituji" ted nevim, asi, mozna, ja a Snejk, Snejk, milion zavad na nafte" a mnohe dalsi perly. Proto te ponekolikate prosim, vyser se na moje temata kdyz k nim nemas co rict, neprispivej do nich a necpi sem ty sracky na ktere neni nikdo zvedavy. Pokud chces mermomoci psat do vsech temat ktere tady nekdo zalozi, pis, ale prosim k veci. Ja si tu 740d koupil proto ze splnuje vse co od ni ocekavam a provozne ji budu schopny utahnout aniz bych ji musel kurvit plynem. To ze nema uplne vse co do ni slo dat je fakt, ale umim s tim zit naprosto v klidu.

A jestli ti webasto vybijelo baterku, tak ma prikon 26W, tak ze asi zhruba tolik jako jedna zarovka do blinkru. Tak trochu si protirecis, ale my jsme si uz zvykli na pohadky na dobrou noc -)) Mne to moc ani neprekvalupe, protoze tech polopravd a vymyslu je tady od tebe tuna, akorat nema nikdo silu to vyvracet.

A doufam ze to tady zase nejaky aktivista nesmaze jak moje jine tema.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#11 Příspěvek od JaraX »

sam jsi začal s kecama jak jsou to vraky a jak je LPG nahovno a benzináky nahovno tak se nediv že to vracím s naftou. a vůbec ještě pár měsíců zpět jsi tu psal jak jsou E65 nahovno a smal se těm co s tím jezdí a najednou ji máš.
myslím že jsem ti napověděl dost. a myslím že si tady muže psát každej co chce do jakeho tematu chce.
26W? myslel jsem že máš trochu lepší znalosti. on totiž třeba ten kabinovej ventilator bere stovky Wattů, tzn desítky amper, a pak je to rychle pryč, další energii berou vodní pumpy atd. pak takové auto s bežícím webastem bere klidně 20-30A z baterky, při 20 minutách běhu = 30x 0,33 = 10Ah za jedno topení, když vezme lepší stav baterky cca 80 Ah, tak za 4 běhy webasta s následnou jízdou 3-5 min např do obchodu je prostě po baterce.
na krátké trasy je prostě daleko lepší standklima, kdy se auto při topení ještě dobíjí.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#12 Příspěvek od JaraX »

btw když se podíváš na spotřebu 740d
tak dle spritmonitoru je pruměr 11l nafty
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2

u 745i je průměr 14 litrů a třeba u 750 je dokonce jen průměr 12l, takže ona ta 740d zrovna moc usporna není že by to jezdilo za 6, ve výsledku to pak bude se servisem ještě dražší jak 745i, ale každého věc. někomu stačí fabie, někomu 740d.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#13 Příspěvek od matiz »

Myslim ze jsem urcite nepsal ze je e65 nahovno, ale zcela urcite jsem psal ze jsou dve skupiny lidi. Jedni ji milujou, druzi ji nenavidi. Rozhodne presprilis krasy nepobrala, ovladani je poplatne dobe a moc toho z multimedii neumi. A ani umet nebude... A za tim si stojim.

Nehodlam se hadat, ani neco vyvracet. Ale ten ventilator nebude bezet na maximalni vykon a to obehove cerpadlo je fakt minimum. Tech tvych 30A mas zmerenych? Asi ne co, kdyz je tam takovy rozptyl. Bude to zase ze sfery " asi " :lol:

Je s podivem ze ackoliv jsi to auto ani nevidel, ani o nej nezakopnul tak od monitoru vis ze bude servisne drahsi. Chtel bych mit tu tvoji kouli ve ktere to vidis.

Vubec netusim co jsi mi chtel napovedet, jesli myslis TT Simika a co psal, tak na to jsem se vubec neptal a ani to nepotrebuju vedet, protoze si to umim zjistit sam. Ptal jsem se jestli nekdo umi rozlisit vymontovany prihrev od nezavisleho topeni... Takze misto napovedy ses tu opet vyzvracel, neopomenul pridat zoufalce a vymysl s dvema nebo trema lidma co uz tu740d vlastne ani nemaji atd.

Jo a ty vraky, to je specialni termin pro jakekoliv BMW... Od noveho po stare, proste vrak.

Mimochodem, ptal se tady nekdo na spotrebu ???????? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Proc sem tahas neco na co se nikdo neptal?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#14 Příspěvek od JaraX »

Ja si tu 740d koupil proto ze splnuje vse co od ni ocekavam a provozne ji budu schopny utahnout aniz bych ji musel kurvit plynem.
tady na to byla reakce se spotřebou. tím jsem argumentoval že 740d není žádná 320D a že si to něco vezme a ono to vlastně ani moc nepřijde levněji než na 745i na benzín, o LPG nemluvě.

ty ampery jsem napsal odhadem, nechce se mi u každé věci dohledávat přesné info, když to není žádný odborný článek do časopisu, prostě jde o to že 26W to nežere ani nahodou.

tak ten blower motor žere 26A, max, pokud vezme že pojede na 50 procent, tak bere 13A, webasto 2A, ventily topeni s trojcestnym ventilem odhaduju tak na 0,5A, ta pomocna pumpa vali vodu fest, to není žádné akvaristicke čepradlo, možna bude brát 2-3A, ale amperu si myslím že vezme jak nic, no a něco určitě vezmou ty zwakupovane jednotky, takže ono to bude těch 13+2+0,5+1 + 2 = 18,5A resp 222W, ale rozhodně ne 2A, to samotny webasto v tom systému žere nejmíň.
a to že webasto vybiji auto tady vi i malé děti a není třeba se o to přesvědčovat, prostě to není na krátké trasy. jak už člověk jede někam aspon 15min, tak už to bude ok.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#15 Příspěvek od JaraX »

https://allegro.pl/listing?string=webas ... i-1-5-1130

potom to bude asi tak že to 40W webasto je nezavisly a to 26W je příhřev, jedno je Thermotop Z a druhy C

a když se podíváš do ETK na 740D, tak to co je příhřev na sobě nemá pumpu(vodní), kdežto to co je nezávislý má na sobě pumpu, ta vodní pumpa bud dělat ten rozdíl 14W, takže by to mělo jít identifikovat podle té nálepky,

stačí tak?
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#16 Příspěvek od laik »

:D Autům moc nerozumím, jen co jsem schopný pochopit logicky, ale že se tu vede žabomyší válka je mi nade vše jasné.
Co to tak změřit? ;) To nedá tolik práce.
Jako totální neznalec, ať něco přidám... webasto mám, probudí se nějaký ŘJ (kolik? ;)nevím), pak to začne čerpat palivo, pak to začne žhavit, pak topí no a nakonec ventiluje a chladí se. Takže bych se přiklonil spíš k 30A než k 26W a zase tak úplně blbý nejsem, tato čísla nic neznamenají. Důležitý jsou ty Ah. Jezdím 12+12 km denně a po 3 dnech webastování po ránu mě baterka o své kondici moc nepřesvědčila, se kterou není celý rok problém. I přesto používám pod -10, mám přístup k zásuvce a prostě raději dám občas na nabíječku než nezatopit.
Kdybych já mohl konfigurovat, rozhodně bych si k webastu dal dálkový start.
A války ať se vedou, jen dobře. Aspoň ty prvničky mezi náma jsou ve střehu, jsou seznámeni se záludnostmi......no a pak ať si klidně tu naftu koupí. Že chtěli, věděli co se může a nemusí vysrat a ne z neznalosti.

Jsem fanda BMW několik desítek let pasívně, pak několik let na klubu, pak jsem se zaregistroval a teď 2 roky jezdím v BMW. Ještě před 10ti lety jsem se bil za to, že BMW má nejlepší ropu tří litra R6 na světě. No a po 25ti letech "ropáků" mám první BMW a první benzín v baráku. ;) Po roce repete.
Nafťáky, hlavně 2litry jsou ideál pro obchoďáky, za dva roky tomu dají 200kil a pošlou do světa.
Zugy
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 18.04.2009 00:00

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#17 Příspěvek od Zugy »

Pro obchodaky. Resi tu 740d a ze jede v prumeru za 11litru nafty a 750i v prumeru za 12litru benalu a nemusi davat lpg. Sak kazdy at ma co mu pasuje. To ze jaraxovi nesmi nafta do baraku je stara vec.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#18 Příspěvek od JaraX »

ne ne, ja si naftu koupím, ale jako primarni auto v tom nevidím smysl
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#19 Příspěvek od matiz »

Diky... To by mohlo byt smerodatne, 26w vs 40w. I kdyz musim napsat ze i kdyz bych to chtel tak se na to mozna vykaslu. Uvidim jak s tim budu spokojeny nebo nespokojeny.

A snad uz bez emoci. Ja s tim autem mam najeto straslive malo abych mohl hodnostit kolik sezere, ale neco preci jen napsat muzu. Mam najeto 650km, prumerna rychlost 55kmh a sviti mne tam 8,6l. Jelikoz to je nova hracka, svezl se v tom kdo mel ruce a nohy a obcasny kick tam byl. A jelikoz mne to zajimalo jak to dokaze jezdit na vetsi dalku nez okolo komina tak jsem si zmeril z baraku olomouc ke kolegovi a zpatky. Bylo hnusne, nedelal jsem moc kraviny. Dve tretiny dalnice, tretina okresky s mestem. Jel jsem na pohodu, prumerna rychlost 85kmh. Bohuzel ta padesatka to citelne stahuje... Na tech 200km to sezralo 6,8l na sto. Kdyz jsem to od toho milovnika migrantu bral, bylo tam dlouhodobych 7,8. Moje e39 co byl muj drivejsi delnik mela plyn a zrala na dalky pri predpisove jizde deset, bezne kodrcacky po meste okolo 14l plynu.

Rozdil mezi naftou a benzinem je zasadni ve meste, kdyz si dame prulet patecni ostravou tak tam bude u benzinu skarede cislo. Mam v okoli cloveka ktery ma tri e65 750i, vim jak to jezdi a za kolik to jezdi. Je to k vzteku, dve jsou mrtve, se treti se neda jezdit protoze vadny podvozek a je to tvrde jako krava. Z tech dvou mrtvol jedna je na dily a druha ma asi mrtvou DME, nevim, ja se k ni jeste nedostal, to mu rekl jeho nejaky odbornik. Nejede pulka motoru. Sere se to vsechno, proste vraky -) Na te moji je toho taky jeste dost na doreseni, nastesti pro mne to jsou malickosti jako KO pryze v brzdach dveri, ask, logic a to webasto. Nezapali, nezjistoval jsem jeste proc, muze to byt banalita az po vydechle webasto.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: Nezavisle topeni versus prihrev pro E65

#20 Příspěvek od laik »

zugy, kvůli JaraXovi nepřestanou naftu vyrábět ;)
A jestli jede 740D za 11 litrů, tak je to krásný. To už jsem psal, že Berlingo při 140 na dálnici pod 10 nedostanu ani z kopce. 1.6 C-R ;) Jinak průměr 6,5 litru.
A psal jsem to spíš k věčnému popichování benzín vs nafta. A píšu taky po 10té - NEMÁM NIC PROTI NAFTĚ, nikdy mě nenechala někde stát 30 let, jen už ji vzhledem k Euro6+, pokroku a kvalitě paliva nechci.
Nepochopil jsem jen, proč by někdo musel dávat LPG do benzínu, když jsi sám napsal, že jedou za stejno na km. Já najedu za rok 7 - 8000 km, tak to ani nepočítám. ;)

matiz, že nezapálí webasto neznamená, že musí být nutně KO. Může to být i ta blbá/nefunkční pomocná pumpa. (můj případ), nebo svíčka atd.
Odpovědět