Ahoj kolegove,
Mam kratce e39 -2003 a vychytavam par drobnosti. Vzhledem k blizicim se naledim bych potreboval aktualne poradit s timto problemem.
Kdyz projedu myčkou, autu se rozsviti kontrolka ASC, diagnostika hlasi: snimac ridiciho uhlu - vadny kontakt rizeni, chod nastaveni.
Po smazani chyby je vetsinou klid, nekdy se to zapne samovolne. Konektor na posilovaci byl odpojen, zdal se cisty, prostrikan Kontaktolem.
A jeste s tim asi souvisi, ze po rozjeti mi do par kilometru zthune posilovac. Kdyz zhasnu motor a znovu nastartuju, tak je to zase chvilku dobre.
Nejake tipy nebo rady?
Diky, Petr
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 2003 ASC kontrolka po myčce
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: E39 2003 ASC kontrolka po myčce
Projev závady jsi popsal dobře, ale míchají se mi dohromady dvě věci.
1) elektroventil posilovače řízení B15, kde jsi pročistil ten konektor X120:
- schéma zapojení https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39- ... ke/jPer6AS
- umístění https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-530d-lim/VP0EfQK
Tento elektroventil je zodpovědný za realizaci posilovacího účinku servotroniku. A protože v tom umístění je tzv. "hned na ráně" a voda se solí (v zimě) způsobuje korozi, dovedu si představit, že po průjezdu myčkou dojde k poruše funkce. Buďto jsou shnilé dráty od X254 k X120, nebo samotný elektroventil B15.
2) Smínač polohy volantu R33 (Steering angle sensor), tomu totiž více odpovídá to hlášení diagnostiky:
- schéma zapojení https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39- ... ly/cvqD7VP
- umístění na tyči řízení https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-530d-lim/UYn7Gc6
Vzhledem k umístění uvnitř vozu by se zde voda z myčky dostat neměla respektive další souvislost mne nenapadá. Ale určitě je opět možno zkontrolovat dráty a prostříkat konektor. Jako další je možné provést kalibraci tohoto senzoru: to lze provést diagnostikou, nebo bez diagnostiky, např. na volné ploše parkoviště supermarketu.
- zastavit auto v přímém směru, tj. auto nemá snahu uhýbat vpravo nebo vlevo, poloha věnce volantu není důležitá,
- vypnout, vyndat klíček na 2 minuty,
- nastartovat, na 1. převodový stupeň pomalu vykroužit několik "osmiček" na volné ploše, třeba jako slalom mezi instalovanými stromy a znova zastavit v příměém směru,
- znova vypnout a vyndat klíček na 2 minuty => hotovo, odjezd.
To, že Ti po rozjetí do pár kilometrů ztuhne posilovač určitě souvisí a opět to může mít dvě příčiny. Bohužel nepíšeš, jestli se při tomto ztuhnutí rozsvítí i kontrolka ASC/ABS.
- ta voda z myčky nebo i ze silnice může způsobit zvlhnutí kabelů k čidlům ABS v kolech. Tedy přenos signálů od snímačů kol do řídící jednotky ABS nebude správný a řídící jednotka ABS se bude domnívat, že je auto ve smyku. A pokud je auto ve smyku, dojde k vypnutí posilovacího účinku servotronicu. Takto to v případě různé úhlové rychlosti otáčení jednotlivých kol má správně fungovat. Tj. tohle není to chyba, ale vlastnost, kdy auto vyšší ovládací silou na volant dává řidiči najevo, že něco není správně. Doporučuji zkontrolovat kabely od krabiček u tlumičů k čidlům ABS v jednotlivých kolech viz. první obrázek v tomto odkazu https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39- ... ts/C1bJRc1 a evidentně poškozené vyměnit - pochopitelně i čidlem. Zvláště doporučuji opatrně otevřít ty krabičky, kde jsou zapojení těch konektorů k čidlům ABS a čidlům opotřebení destiček. Bývá tam dobře prosolený písek, který s trochou vody může narušit přenos ABS signálu i u jinak dobře zatěsněných konektorů. Dále je třeba diagnostikou za jízdy prověřit signály ABS od jednotlivých kol, jestli jsou nepřerušované i při přejezdech nerovností.
- k poklesu nebo úplnému vypnutí posilovače řízení dojde i při poklesu palubního napětí. I tentokrát vozidlo ztuhnutím řízení varuje, že motorky ABS nebudou mít potřebnou energii a kromě ztuhnutí se rozsvítí kontrolka ASC/ABS. Tu hodnotu napětí si už přesně nepamatuji, ale je to okolo 11 Voltů. Takže si ve skrytém menu najdi sledování palubního napětí a sleduj, při jaké hodnotě napětí dojde k tomu vypnutí posilovače. Ale pokud bude ukazovat více jak 12,5 Voltu, příčinu bude třeba hledat jinde viz výše. K tomu poklesu palubního napětí zpravidla dojde po dlouhém pokusu o spuštění motoru v zimě, kdy starter vycucne mnoho energie z baterie a prakticky okamžitě dojde i k rozsvícení kontrolky ASC/ABS. Po několika minutách jízdy už dojde ke zvýšení palubního napětí, a proto při vypnutí a startu se kontrolka nerozsvítí a posilovací účinek se obnoví. Ale Ty popisuješ, že k vypnutí toho posilovače dojde až po pár kilometrech. Takže tím odběrem starteru to být nemusí?
Resume:
- vlhkost a myčka Tvému autu nesvědčí, což je před zimou špatné,
- buď jsou zteřelé kabely k elektroventilu posilovače, nebo k čidlům ABS,
- nebo alternátor nedodává potřebné napětí, zvláště po průjezdu myčkou a potom nebude spolehlivě fungovat systém ABS, ani ten senzor na volantu,
- nauč se otevřít skryté menu a sleduj palubní napětí, co to ukáže.

1) elektroventil posilovače řízení B15, kde jsi pročistil ten konektor X120:
- schéma zapojení https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39- ... ke/jPer6AS
- umístění https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-530d-lim/VP0EfQK
Tento elektroventil je zodpovědný za realizaci posilovacího účinku servotroniku. A protože v tom umístění je tzv. "hned na ráně" a voda se solí (v zimě) způsobuje korozi, dovedu si představit, že po průjezdu myčkou dojde k poruše funkce. Buďto jsou shnilé dráty od X254 k X120, nebo samotný elektroventil B15.
2) Smínač polohy volantu R33 (Steering angle sensor), tomu totiž více odpovídá to hlášení diagnostiky:
- schéma zapojení https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39- ... ly/cvqD7VP
- umístění na tyči řízení https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-530d-lim/UYn7Gc6
Vzhledem k umístění uvnitř vozu by se zde voda z myčky dostat neměla respektive další souvislost mne nenapadá. Ale určitě je opět možno zkontrolovat dráty a prostříkat konektor. Jako další je možné provést kalibraci tohoto senzoru: to lze provést diagnostikou, nebo bez diagnostiky, např. na volné ploše parkoviště supermarketu.
- zastavit auto v přímém směru, tj. auto nemá snahu uhýbat vpravo nebo vlevo, poloha věnce volantu není důležitá,
- vypnout, vyndat klíček na 2 minuty,
- nastartovat, na 1. převodový stupeň pomalu vykroužit několik "osmiček" na volné ploše, třeba jako slalom mezi instalovanými stromy a znova zastavit v příměém směru,
- znova vypnout a vyndat klíček na 2 minuty => hotovo, odjezd.
To, že Ti po rozjetí do pár kilometrů ztuhne posilovač určitě souvisí a opět to může mít dvě příčiny. Bohužel nepíšeš, jestli se při tomto ztuhnutí rozsvítí i kontrolka ASC/ABS.
- ta voda z myčky nebo i ze silnice může způsobit zvlhnutí kabelů k čidlům ABS v kolech. Tedy přenos signálů od snímačů kol do řídící jednotky ABS nebude správný a řídící jednotka ABS se bude domnívat, že je auto ve smyku. A pokud je auto ve smyku, dojde k vypnutí posilovacího účinku servotronicu. Takto to v případě různé úhlové rychlosti otáčení jednotlivých kol má správně fungovat. Tj. tohle není to chyba, ale vlastnost, kdy auto vyšší ovládací silou na volant dává řidiči najevo, že něco není správně. Doporučuji zkontrolovat kabely od krabiček u tlumičů k čidlům ABS v jednotlivých kolech viz. první obrázek v tomto odkazu https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39- ... ts/C1bJRc1 a evidentně poškozené vyměnit - pochopitelně i čidlem. Zvláště doporučuji opatrně otevřít ty krabičky, kde jsou zapojení těch konektorů k čidlům ABS a čidlům opotřebení destiček. Bývá tam dobře prosolený písek, který s trochou vody může narušit přenos ABS signálu i u jinak dobře zatěsněných konektorů. Dále je třeba diagnostikou za jízdy prověřit signály ABS od jednotlivých kol, jestli jsou nepřerušované i při přejezdech nerovností.
- k poklesu nebo úplnému vypnutí posilovače řízení dojde i při poklesu palubního napětí. I tentokrát vozidlo ztuhnutím řízení varuje, že motorky ABS nebudou mít potřebnou energii a kromě ztuhnutí se rozsvítí kontrolka ASC/ABS. Tu hodnotu napětí si už přesně nepamatuji, ale je to okolo 11 Voltů. Takže si ve skrytém menu najdi sledování palubního napětí a sleduj, při jaké hodnotě napětí dojde k tomu vypnutí posilovače. Ale pokud bude ukazovat více jak 12,5 Voltu, příčinu bude třeba hledat jinde viz výše. K tomu poklesu palubního napětí zpravidla dojde po dlouhém pokusu o spuštění motoru v zimě, kdy starter vycucne mnoho energie z baterie a prakticky okamžitě dojde i k rozsvícení kontrolky ASC/ABS. Po několika minutách jízdy už dojde ke zvýšení palubního napětí, a proto při vypnutí a startu se kontrolka nerozsvítí a posilovací účinek se obnoví. Ale Ty popisuješ, že k vypnutí toho posilovače dojde až po pár kilometrech. Takže tím odběrem starteru to být nemusí?
Resume:
- vlhkost a myčka Tvému autu nesvědčí, což je před zimou špatné,
- buď jsou zteřelé kabely k elektroventilu posilovače, nebo k čidlům ABS,
- nebo alternátor nedodává potřebné napětí, zvláště po průjezdu myčkou a potom nebude spolehlivě fungovat systém ABS, ani ten senzor na volantu,
- nauč se otevřít skryté menu a sleduj palubní napětí, co to ukáže.
