Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

i3

Vše o elektrických modelech: I01, I12
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: i3

#121 Příspěvek od tommee »

REX uz se neda objednat. Ja na to vlastne nechtel ani reagovat. Filozofe kolik km najedes v bezny den :D ?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: i3

#122 Příspěvek od Filozof »

já jezdil 16let štreky .... ted už jezdim málo.... spíše víkendy 100-250km. v týdnu jen kilo s chalupou dohromady.... práci už nemam 55km ale 4km od baraku.

Mě osobně by stačilo nějake elektro auto do města a okolí klidně s nájezdem 200-300km a 7er bych dal do garaže.

Jen by to muselo bejt za 3kila a ne 9kil.

za 10let už bude situace na trhu uplně jiná...a aut bude spousty i výběr a hlavně dnešní elektroauta budou plné bazary za pakatel....
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: i3

#123 Příspěvek od JaraX »

no akorát zatím z finančích důvodů není důvod, elektro auto obvykle jezdí za 1kč km, a za to ti jezdí i nějaký 4 válec na LPG/CNG, ale zatím jde spíš o efekt.
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: i3

#124 Příspěvek od tommee »

...a o to přesně jde. Každej píše jak je to na hovno, když to nenajede alespoň 300km. Každej, kdo to nikdy nevyzkoušel a většinou ti, co za den najedou 15km včetně. Ičko máme teď v provozu už třetí rok, tu první úplně nejslabší variantu. V zimě to najede 100km. Já to např nabíjím každej den, protože jedu do práce 20km, něco v práci, pak domů.. Teď jsem v tom chvíli nechal jezdit svou matku, nákupy apod. Při její denní rutině to nabíjí jednou za týden. Spousta lidí si to ani neuvědomuje, že 90% roku prostě poskakuje kousky.

Takže už teď to rozhodně má smysl. Elektroauta dostanou od příštího roku zelenou SPZ, budou moci např využívat vyhrazené pruhy pro autobusy a taxi. Což při plánované opravě Baranďáku znamená, že to bude jediný auto, který tam rozumně projede, atd.. Pořád se ale bavíme o alternativě pro městský provoz! Příklad Norska, kde lidi zakopávaj o kabely natažený z oken je naprosto hrůzostrašnej. Masivnímu rozšíření elektroaut brání chybějící infrastruktura a ještě pěknejch pár let bránit bude..

Apropo to Ičko jezdí při nabíjení ze sítě při tarifu používaném pro tepelné čerpadla za 0,3 - 0,4kč/km. tzn odstup od CNG/LPG tam stále je. Elektřina kontinuelně zdražuje také, nemá ale takové výkyvy jako fosilní paliva. Jak už jsem tady psal, cesty jak napálit na elektřinu používanou na nabíjení auta spotřební daň už jsou vymyšlené a přes jasnou úsporu v přímé spotřebě bych se na elektroauto nedíval jako na prostředek jak ušetřit. Vyváží to vyšší pořizovací cena, zatím málo známá reálná zůstatková cena apod. Operák za desítku co máme je naprosto nereálnej, a momentálně už nedosažitelnej. Momentální cena se pohybuje kolem 16tis/měs.

@Filozof: nabíjet zdarma jde.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: i3

#125 Příspěvek od Filozof »

mě se líbí elektro skutr za 35-65k koupím moto co nabiji v práci zadarmo se souhlasem šéfa firmy.
Pak to dává smysl...
Ale když má člověk rodinu a tahá všude 2 děti a manželku skutr moc neušetří ...

Auto na elektřiku za kilo by bylo fajn...

Za mega ? Sorry jen pro vybrané lidi z vyšší třídy co prostě mohou v praze jezdit kde chtějí tam to spatřuji jako fajn řešení pro ty co to dostanou ve firmě nebo mají zbytečný mega na vozítko do zásuvky.

Jistě bude i3 super svezení do velkoměsta to chápu ale jak říká JARAX je to neekonomické pro většinu lidí spíše vzdálenější budoucnost x let....
A vidím to jako uplatnění ve velkoměstech jako je PRAHA - BRNO atd.
Ne malém městě...

Jak vyjedou první vlaštovky za 2-3kila auta na elekřinu něco jako fabie/panda apod. jistě do toho lidi půjdou.... ale to si ještě chvilku počkáme.
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: i3

#126 Příspěvek od tommee »

:? smutnej život by to byl, dělat jen to, co je ekonomické :sleepy:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: i3

#127 Příspěvek od JaraX »

samozřejmě, navíc je nesmysl když máš doma M3 a finančně se ti "daří" jezdit v nějakém E36 compactu, kterej jezdí zadarmo.
pro lidi jako je tommee má i3 velkej smysl
já v tom vidím
- prestiž, prostě jezdíš na elektriku, seš in, seš "eko",
- můžeš si s tím jezdit kde chceš
- neplatíš silniční dan
- hned to funguje, žádné ohřívání a strach z toho že jsi tomu moc přidal protože to je ještě studeny
- je to prakticky
- není to "nákladný" ale prostě zase pokud budeš s E36 compactem jezdit za 1kč km v palivu a dalších 0,5 hal na servis, tak je to furt levnější, protože tady sice ušetříš 1kč km proti té E36, ale nikdy nenajedeš tolik km aby ti to zaplatilo amortizaci
- sám bych i3 bral, prakticky denně jezdím 30 tam 30 zpět pro díly, sem tam na nákup, tam na poštu, tam na to, tady tamto. tak by to smysl mělo, ale při té pořizovačce radši vezmu něco pro zábavu, až to bude stát 200k tak bude doma :)
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: i3

#128 Příspěvek od tommee »

Hele tak jasně. Obecně to musí dávat smysl. Potřebovali jsme lítačku do firmy- operák. V tu chvíli jsme samozřejmě v segmentu nových aut a rapid za "bůra" vyjde ve finále v nákladech stejně jako i3 za "desítku", protože do rapida se musí lejt benzín.

Koupě smysl nedává, to by se zaplatilo jen kdyby to prakticky non-stop jezdilo. Nějak únor/březen to budeme vracet a už vím, že mi bude chybět, ale ty prachy za odkup za to prostě taky nedám.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: i3

#129 Příspěvek od JaraX »

- jj to je logicky že je lepší vzít na operak i3 a né toho trabanta od škodovky
- však jak to vrátíte tak si můžeš vzít druhou i3 na operák ne?
- podle mě nákup a operák musí vyjít podobně, nebo myslíš že i3 ztratí na ceně víc jak 120k ročně?
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: i3

#130 Příspěvek od tommee »

BMW ze začátku ty operáky dotovalo. Dnes je ta cena bohužel úplně někde jinde. S nákupem je to podobný, muselo by se jednat o super deal:) To hlavně reakce na Filozova a jeho filozofování. Z mý zkušenosti lidi co vedou firmu naopak hodně přemýšlej. Daňová optimalizace neznamená bezúčelné vyhazování :D Navíc teď naopak potřebujeme ve firmě zase nějakýho dělníka. Ale jako bude mi chybět. Alternativa denního otroka k M3 super!!! :lol:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: i3

#131 Příspěvek od Filozof »

Vím co je to danová optimalizace ... v každé firmě se to řeší jinak. Jedna nakoupí 12x oktávku v naftě a 3x audi a6 v 3litru v naftě aby se šetřilo ... :)
Jinde se kupuje flotila elektro aut. Viz jedna lékárna.
Malý živnostník optimalizuje jinak jako velká firma. Na to jsou daňový poradci a odborníci co doporučí nakoupit a co hlavně pomůže dané firmě či živnostníkovi.
Když budu mít autoservis jistě využiji nějaké nové technologie a nářadí než kupovat auta.

Jako i3 na operák je jistě fajn ale jak píšeš jinak to bylo nastavené a jinak je to dnes. Zase olítanou se dá sehnat kolem 5kila už dnes a jistě to stále bude mít 85-90procent dojezd co nové baterie.

Lítačka do města stačí i nějaká fabie či něco podobného do města za 2kila na dalších pár let. Případně dle práce nějakej pracant s kufrem na nářadí... na operák proč ne podle toho zda to je výhodné pro firmu či nikoliv ...to se dá spočítat.

Nebo kdo má kontakty na prodejce baterek do elektro aut sehnat něco takového bez baterií + dokoupí výhodně baterii a jezdí taky.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/rena ... oFrom=list

Vím že je to odklon od BMW ale jedno z mnohých řešení dnes. Za 5let těch aut budou tisíce v bazarech.... a taky i3 bude kolem 2-3kil ...
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: i3

#132 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Nákupem auta moc nezoptimalizuješ, když ho odepisuješ 5 let
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Uživatelský avatar
magyar Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 430
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: i3

#133 Příspěvek od magyar Člen Klubu »

Osobne sa na to dívam ako spomínal JaRaX - samé výhody z praktického pohľadu oproti spaľovákom, žiadne zahrievanie, žiadne dochladzovanie, proste sadneš a ideš. Vytopené to je tiež keď tam je tepelné čerpadlo, ani to moc nezožerie z batérie... cena je ale prepastne veľká oproti čomukoľvek inému. Cenu prevádzky zas ani nemá zmysel riešiť do ďalekej budúcnosti, oni to i tak zaťažia tým čo im nebude chodiť z čerpania PHM časom. Mal som možnosť zajazdiť veľmi sympatickú alternatívu, taký bonbónik (a podľa mňa nie len pre ženy, záleží na farbe) a ten sa dá za 400-450 zohnať mierne jazdený z importu - Fiat 500e. Tepelné čerpadlo má, športový podvozok má, výbavu má, 160-190km v lete najazdí, jediné že nemá rýchlonabíjanie, max. 3-fázu (4 hodiny nabíjania). A je to 3-dverák. Tak len ako tip, keby sa niekto iný tiež obzeral elektro smerom za menej než jazdneka i3... ;)
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: i3

#134 Příspěvek od Snejk »

tak to spis beru nisan leaf, jako ojetina je kolem 200k, dojezd skvelej a vybava taky a je to rychly a pohodlny. jezdili sme v tom spoustukrat a je to fakt kus dobryho a pohodlnyho a tichyho auta za nic...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: i3

#135 Příspěvek od JaraX »

sauto říká nelevnější Leaf 350, nejlevnější i3 560, to bych si radši 200k přidal, ten interier leafa je hnus.
Uživatelský avatar
magyar Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 430
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: i3

#136 Příspěvek od magyar Člen Klubu »

Lenze ta i3 bude prapovodna s dojazdom tak Praha - Smichov > Pruhonice a spat :lol: dizajn, interier, materialy - o tom ziadna, anyday-everyday by som bral radsej :?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: i3

#137 Příspěvek od Filozof »

By mě zajímala zima jak takové elektrovozítko zvládá tuhé mrazy ... kolik je dojezd ? 50 procent ?
Jako jet stím na hory s rodinou si vubec nedokážu představit ... je mi jasné že je to prdítko do města ale člověk co má 2-3auta ok. Ten co chce šetřit náklady a za 250-300k koupí během pár let kdejakou ojetinu na elektřinu nevim nevim.

Jde o to že se připravují tvrdé zákony na zdanění aut s naftou a pak spalovákem jako takovým ...během pár let jak to vyjde budou lidi mít jen dvě možnosti ...platit draze každý rok mafii daň za běžné auto nebo pořídit elektro či se vykašlat na auta...
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: i3

#138 Příspěvek od tommee »

Filozofe, precti si tenhle thread, dve zimy s i3 mam za sebou a zkusenosti ze zimniho provozu jsem psal. Proc by s tim jako nekdo jezdil na hory s rodinou :lol: ? To je asi jak kdybys jel s nakladakem na okruh a ofrnoval se.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: i3

#139 Příspěvek od Filozof »

No jasně takže zima je v pohodě.
Jde o to že co jsme se bavili s chlapama tak auto na elektřinu není špatné jen tam chybí ještě ty rodinné vágeny.... pak to bude o něčem jiném,
A jo jsou lidé co přemýšlí ekonomicky a třeba nám šéf řekl po dotazu na elektro auto či kolo nebo motorku že nemá stím problém at si to nabíjíme v práci....

Pak už se člověku co třeba jezdí odsud 30 nebo 50km vyplatí mít elektro auto a nabíjet v práci grátis ....měsíčně ušetří i 7tis kč a to už máme panečku ročně 84 000kč x 5 let jsi na ceně levného jetého elektromobilu grátis.
Co ušetří na palivu za to má auto. a pokud tam naloží manželku a dítě a pár krámu na hory či dovolenou.. 2x do roka proč ne ?

Pak mi to dává obrovský smysl. ale to se nemůžeme bavit o i3 ta je tam pro skromnou dvojici lidí max jedno dítě.... ano většina i dnes jezdí auty velikostí fabie či golfu jen nesmí mít velkou rodinu.

Pak by si to své zákazníky našlo.
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: i3

#140 Příspěvek od tommee »

Ičko je vráceno leasingovce po 3 letech provozu a 40tis km po městě. Za celou dobu provozu se neobjevile jedinej problém, baterky vykazují stále stejné hodnoty a dojezd. Za mě jako jo. Na ježdění po městě a kolem něj už mi chybí teď. Navíc po zavedení zelených SPZ budou mít elektro auta ve městěch dost výhod. Uvidíme co dál. Teď jezdím po městě v Mku, abych srovnal tu uhlíkovou stopu za poslední 3 roky, a dost mě to neba :lol:
Odpovědět