Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E92 335xi: Problémy po výměně kol
- Stickler
- Registrovaný
- Příspěvky: 485
- Registrován: úte 08.05.2018 08:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 3987
E92 335xi: Problémy po výměně kol
Ahoj všem,
dnes jsem nahodil zimní kola - poprvé jsem zkusil na svou 335xi hodit originál 19" Double Spoke od M3. Samozřejmě si to s sebou nese několik zjevných potíží - například občas se chytající zadní kola o lem blatníku, nebo chytání přední pneumatikou o nadkolí někde v místě vedení vzduchu k brzdám při plném levém rejdu.
Ovšem objevil se zcela nedefinovatelný problém a nevím, čím může být způsobený, pokud někdo nebudete vědět..
Když jedu a přidám byť jen trošku plyn, začne blikat ASR jako zblázněné, auto jde klidně do otáček, kde se drží, ale ani s plynem na podlaze nezrychluje. Když ASR vypnu, přijde mi, že to trošku zadrhává, no auto jinak zrychluje víceméně normálně.
Se zapnutým, nebo i vypnutým ASR se děje další problém - přidám trochu plyn a hned ho pustím. A auto jakoby lehce poskočí, jakoby přeskočil kloub, či jak to nazvat.
Také se stává, že když zrovna nebliká ASR jako zběsilé, s trochou plynu auto nemá výkon a objeví se zvuk, doprovázený lehkou vibrací - takové jakoby hlubší bručení.
Dnes jsem si poprvé všiml nižší světlé výšky PZ strany proti LZ straně, kvůli jinému rozměru pneumatik (profil 35 namísto 30) a menšímu ET je ale možné, že je to pouze více vidět a bylo to již předtím - ve čtvrtek mám jet na výměnu pružin za nové sportovní, takže se může ukázat, zda za to mohla třeba jen unavená pružina.
Ani tak mi ale nepřijde pravděpodobné, zvláště při minimální akceleraci, aby toto chování způsobovala zadní kola, která by dřela o hranu blatníku - to totiž je slyšet, když na větší nerovnosti ta nižší strana vzadu chytne a navíc nejsou ta kola zase až tak na těsno..
Žádný z uvedených problémů do dnešní výměny kol nikdy nebyl. Nepřijde mi ale, že by to vážně způsobovala mechanika, říkám si, jestli autu nějak "nehráblo", ale nevím proč. Nutno uznat, že ačkoli původní kola po renovaci (rovněž 19") byla na autě pouhý měsíc a mám i nové náboje, přirezla takovým způsobem, že jsem musel vyvíjet hodně síly (kopy), aby se povolila - především pak na PP kole.
V onen čtvrtek bude spolu s výměnou pružin řešena i geometrie a případný odklon kol tak, aby vzadu nechytala. No do té doby bych rád vyřešil toto chování, kde si nejsem jistý, jestli by ho opětovná výměna za původní kola vyřešila (nechce se mi to s ohledem na pracnost zatím zkoušet), podle mě se něco stalo, ale nemohu přijít na to co a proč... Jediné co mě napadá je odchozí snímač ABS na některém kole..?
Děkuji předem za rady.
dnes jsem nahodil zimní kola - poprvé jsem zkusil na svou 335xi hodit originál 19" Double Spoke od M3. Samozřejmě si to s sebou nese několik zjevných potíží - například občas se chytající zadní kola o lem blatníku, nebo chytání přední pneumatikou o nadkolí někde v místě vedení vzduchu k brzdám při plném levém rejdu.
Ovšem objevil se zcela nedefinovatelný problém a nevím, čím může být způsobený, pokud někdo nebudete vědět..
Když jedu a přidám byť jen trošku plyn, začne blikat ASR jako zblázněné, auto jde klidně do otáček, kde se drží, ale ani s plynem na podlaze nezrychluje. Když ASR vypnu, přijde mi, že to trošku zadrhává, no auto jinak zrychluje víceméně normálně.
Se zapnutým, nebo i vypnutým ASR se děje další problém - přidám trochu plyn a hned ho pustím. A auto jakoby lehce poskočí, jakoby přeskočil kloub, či jak to nazvat.
Také se stává, že když zrovna nebliká ASR jako zběsilé, s trochou plynu auto nemá výkon a objeví se zvuk, doprovázený lehkou vibrací - takové jakoby hlubší bručení.
Dnes jsem si poprvé všiml nižší světlé výšky PZ strany proti LZ straně, kvůli jinému rozměru pneumatik (profil 35 namísto 30) a menšímu ET je ale možné, že je to pouze více vidět a bylo to již předtím - ve čtvrtek mám jet na výměnu pružin za nové sportovní, takže se může ukázat, zda za to mohla třeba jen unavená pružina.
Ani tak mi ale nepřijde pravděpodobné, zvláště při minimální akceleraci, aby toto chování způsobovala zadní kola, která by dřela o hranu blatníku - to totiž je slyšet, když na větší nerovnosti ta nižší strana vzadu chytne a navíc nejsou ta kola zase až tak na těsno..
Žádný z uvedených problémů do dnešní výměny kol nikdy nebyl. Nepřijde mi ale, že by to vážně způsobovala mechanika, říkám si, jestli autu nějak "nehráblo", ale nevím proč. Nutno uznat, že ačkoli původní kola po renovaci (rovněž 19") byla na autě pouhý měsíc a mám i nové náboje, přirezla takovým způsobem, že jsem musel vyvíjet hodně síly (kopy), aby se povolila - především pak na PP kole.
V onen čtvrtek bude spolu s výměnou pružin řešena i geometrie a případný odklon kol tak, aby vzadu nechytala. No do té doby bych rád vyřešil toto chování, kde si nejsem jistý, jestli by ho opětovná výměna za původní kola vyřešila (nechce se mi to s ohledem na pracnost zatím zkoušet), podle mě se něco stalo, ale nemohu přijít na to co a proč... Jediné co mě napadá je odchozí snímač ABS na některém kole..?
Děkuji předem za rady.
Naposledy upravil(a) Stickler dne ned 21.10.2018 10:04, celkem upraveno 1 x.
Re: E92 335xi: Problémy po výměně kol
Tedy jen můj názor.
Na 4x4 mají přijít všechna kola stejná. Myslím, že i výška vzorku rozhoduje.
Jiný profil na stejné nápravě? To odporuje i předpisům.
Pokud to mělo být přední a zadní, tedy zase: 4x4 má mít stejné pneu.
Co se týče drhnutí, staré 4x4 E30 a E34 měly jiné ET disků než ostatní.
Pokud bych tam dal kola z "normálního" auta, drhla by také.
Podívej se na ET v techničáku.
Na 4x4 mají přijít všechna kola stejná. Myslím, že i výška vzorku rozhoduje.
Jiný profil na stejné nápravě? To odporuje i předpisům.
Pokud to mělo být přední a zadní, tedy zase: 4x4 má mít stejné pneu.
Co se týče drhnutí, staré 4x4 E30 a E34 měly jiné ET disků než ostatní.
Pokud bych tam dal kola z "normálního" auta, drhla by také.
Podívej se na ET v techničáku.
- Stickler
- Registrovaný
- Příspěvky: 485
- Registrován: úte 08.05.2018 08:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 3987
Re: E92 335xi: Problémy po výměně kol
Ne, asi to špatně chápeš.
Původní stav:
Vpředu 8,5J, ET 37, rozměr pneu 225/35 R19.
Vzadu 9,5J, ET 39, rozměr pneu 255/30 R19
Tento stav je sériový a zapsaný v TP.
Nynější stav:
Vpředu 8,5J, ET 29, rozměr pneu 245/35 R19
Vzadu 9,5J, ET 23, rozměr pneu 265/35 R19
Reálně je tedy největší změnou zadní profil 35 namísto 30, no bohužel to je dáno také pneumatikami, které jsem spolu s disky koupil jako nové a s profilem 30 vlastně neexistují. Jinak je na stejné nápravě samozřejmě stejné pneu (nevím proč jsi to pochopil jinak..?) a drhnutí kvůli menšímu ET popisuji ve chvíli propružení (vyřeší odklon kol + v budoucnu rozšíření blatníků vzadu vytažením), daný problém ale bude spíše elektronikou - a zde mám podezření na senzor ABS..
Původní stav:
Vpředu 8,5J, ET 37, rozměr pneu 225/35 R19.
Vzadu 9,5J, ET 39, rozměr pneu 255/30 R19
Tento stav je sériový a zapsaný v TP.
Nynější stav:
Vpředu 8,5J, ET 29, rozměr pneu 245/35 R19
Vzadu 9,5J, ET 23, rozměr pneu 265/35 R19
Reálně je tedy největší změnou zadní profil 35 namísto 30, no bohužel to je dáno také pneumatikami, které jsem spolu s disky koupil jako nové a s profilem 30 vlastně neexistují. Jinak je na stejné nápravě samozřejmě stejné pneu (nevím proč jsi to pochopil jinak..?) a drhnutí kvůli menšímu ET popisuji ve chvíli propružení (vyřeší odklon kol + v budoucnu rozšíření blatníků vzadu vytažením), daný problém ale bude spíše elektronikou - a zde mám podezření na senzor ABS..
-
starML
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2456
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: E92 335xi: Problémy po výměně kol
Ty povolené rozměry disků a pneumatik nejsou ve velkém techničáku pro srandu králíkům. Jednak mají zabránit drhnutí pneumatik v blatnících a omezení rejdu. Za druhé zabezpečují, že všechna kola budou mít stejný obvod a tedy i jejich úhlová rychlost otáčení při jízdě v přímém směru bude stejná. Pokud ta úhlová rychlost otáčení stejná nebude, systém ABS bude předpokládat, že se některá z pneu otáčí pomaleji z důvodu smyku a uvede se do činnosti včetně další asistentů jako ASC, DTC atp.
Pokud spočítám průměry u níže uvedených rozměrů pneu, dostávám :
245/35/19 = 654,09
265/35/19 = 668,09, tj. 102%, při kterých by už ABS a další asistenti mohly zareagovat
Zdroj:
http://www.endtuning.com/gearratios.html
https://www.rajpneu.cz/pneumatika-rozmery/

Pokud spočítám průměry u níže uvedených rozměrů pneu, dostávám :
245/35/19 = 654,09
265/35/19 = 668,09, tj. 102%, při kterých by už ABS a další asistenti mohly zareagovat
Zdroj:
http://www.endtuning.com/gearratios.html
https://www.rajpneu.cz/pneumatika-rozmery/
- Stickler
- Registrovaný
- Příspěvky: 485
- Registrován: úte 08.05.2018 08:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 3987
Re: E92 335xi: Problémy po výměně kol
Tedy hypoteticky, pokud zkusím dát na zadní nápravu původní kola s profilem 30, mělo by vše fungovat korektně? Pak se to dá řešit nalezením a zakoupením nových pneu..
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 4046
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: E92 335xi: Problémy po výměně kol
Podpořím výše uvedenou úvahu: kdesyk sem kdysik načetl, že xdrive e91 (mám) snese rozdíl obvodu/průměru/otáček př. a z. kol jen do 1%.
- Stickler
- Registrovaný
- Příspěvky: 485
- Registrován: úte 08.05.2018 08:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 3987
Re: E92 335xi: Problémy po výměně kol
Skvěle, děkuji za rady! Zítra tedy zkusím přehodit zadek a projedu to. Dám vědět výsledek, pokud se to tím vyřeší a bude stačit ehm "jen" přehodit pneu, tím líp 
Re: E92 335xi: Problémy po výměně kol
No ano, špatně jsem to pochopil, píšeš LZ a PZ, což je pro mě levá zadní a pravá zadní a pak profil 35 namísto 30. 
Ale:
Pokud srovnám procentuálně obvod k původním kolům na přední nápravě, dostanu:
0% Vpředu 8,5J, ET 37, rozměr pneu 225/35 R19. Obvod 2011, výška pneu 79mm
-0,7% Vzadu 9,5J, ET 39, rozměr pneu 255/30 R19. Obvod 1997, výška pneu 77mm
2,188% Vpředu 8,5J, ET 29, rozměr pneu 245/35 R19. Obvod 2055, výška pneu 86mm
4,376% Vzadu 9,5J, ET 23, rozměr pneu 265/35 R19. Obvod 2099, výška pneu 93mm
A pokud necháš přední nové a dáš zadní původní je rozdíl opět mimo toleranci.
přední nové, zadní původní - rozdíl -2,9%
ET je vysunutí kol ze středu tedy
přední je o 8mm víc venku
zadní je o 16mm víc venku
A zároveň mají kola o dost větší vnější obvod. Proto drhnou o karoserii.
Ale:
Pokud srovnám procentuálně obvod k původním kolům na přední nápravě, dostanu:
0% Vpředu 8,5J, ET 37, rozměr pneu 225/35 R19. Obvod 2011, výška pneu 79mm
-0,7% Vzadu 9,5J, ET 39, rozměr pneu 255/30 R19. Obvod 1997, výška pneu 77mm
2,188% Vpředu 8,5J, ET 29, rozměr pneu 245/35 R19. Obvod 2055, výška pneu 86mm
4,376% Vzadu 9,5J, ET 23, rozměr pneu 265/35 R19. Obvod 2099, výška pneu 93mm
A pokud necháš přední nové a dáš zadní původní je rozdíl opět mimo toleranci.
přední nové, zadní původní - rozdíl -2,9%
ET je vysunutí kol ze středu tedy
přední je o 8mm víc venku
zadní je o 16mm víc venku
A zároveň mají kola o dost větší vnější obvod. Proto drhnou o karoserii.
- Stickler
- Registrovaný
- Příspěvky: 485
- Registrován: úte 08.05.2018 08:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 3987
Re: E92 335xi: Problémy po výměně kol
No je to tak s tím značením, no asi jsi to nepochopil v kontextu, nebo ho chápu jinak jen já
No nevadí. Každopádně děkuji za výpočet, ačkoli (na logiku matematiky jsem blbej, takže se předem omlouvám za blbý "dotaz") nechápu rozdíl průměru kola vůči původnímu při zachování velikosti disku i profilu pneu.
No víceméně nevadí, protože je evidentní že problém bude minimálně částečně už jen v tomto a vzadu se mi to obecně kvůli profilu 35 namísto 30 ani nelíbí (vzhled traktoru a těsnost k podběhu), objednal jsem nové pneumatiky o správné velikosti dopředu i dozadu, což by snad mělo problém vyřešit
No nevadí. Každopádně děkuji za výpočet, ačkoli (na logiku matematiky jsem blbej, takže se předem omlouvám za blbý "dotaz") nechápu rozdíl průměru kola vůči původnímu při zachování velikosti disku i profilu pneu.
No víceméně nevadí, protože je evidentní že problém bude minimálně částečně už jen v tomto a vzadu se mi to obecně kvůli profilu 35 namísto 30 ani nelíbí (vzhled traktoru a těsnost k podběhu), objednal jsem nové pneumatiky o správné velikosti dopředu i dozadu, což by snad mělo problém vyřešit
Re: E92 335xi: Problémy po výměně kol
Nynější stav:
Vpředu 8,5J, ET 29, rozměr pneu 245/35 R19
Vzadu 9,5J, ET 23, rozměr pneu 265/35 R19
Reálně je tedy největší změnou zadní profil 35 namísto 30, no bohužel to je dáno také pneumatikami, které jsem spolu s disky koupil jako nové a s profilem 30 vlastně neexistují. Jinak je na stejné nápravě samozřejmě stejné pneu (nevím proč jsi to pochopil jinak..?) a drhnutí kvůli menšímu ET popisuji ve chvíli propružení (vyřeší odklon kol + v budoucnu rozšíření blatníků vzadu vytažením), daný problém ale bude spíše elektronikou - a zde mám podezření na senzor ABS..[/quote]
resil jsem to u 330xd-mel jsem obuty predek 225 40 19 a zadek 255 35 19-vse v pohode,dal jsem dozadu 265 35 a presne problem jako mas ty-rozvodovka to nepobirala.
Vpředu 8,5J, ET 29, rozměr pneu 245/35 R19
Vzadu 9,5J, ET 23, rozměr pneu 265/35 R19
Reálně je tedy největší změnou zadní profil 35 namísto 30, no bohužel to je dáno také pneumatikami, které jsem spolu s disky koupil jako nové a s profilem 30 vlastně neexistují. Jinak je na stejné nápravě samozřejmě stejné pneu (nevím proč jsi to pochopil jinak..?) a drhnutí kvůli menšímu ET popisuji ve chvíli propružení (vyřeší odklon kol + v budoucnu rozšíření blatníků vzadu vytažením), daný problém ale bude spíše elektronikou - a zde mám podezření na senzor ABS..[/quote]
resil jsem to u 330xd-mel jsem obuty predek 225 40 19 a zadek 255 35 19-vse v pohode,dal jsem dozadu 265 35 a presne problem jako mas ty-rozvodovka to nepobirala.
- Stickler
- Registrovaný
- Příspěvky: 485
- Registrován: úte 08.05.2018 08:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 3987
Re: E92 335xi: Problémy po výměně kol
Děkuji za potvrzení, jsem docela rád, že bude (snad) řešení takto zjevné 
Bohužel tak "vyhodím" takřka nové pneu Michelin Alpin, které jsem spolu s M3 koly koupil a chtěl zužitkovat.
Kdyby náhodou už teď někdo věděl, že by měl zájem o 4 téměř nejeté gumy (cca 7mm vzorek) Michelin Alpin o rozměrech 245/35 R19 vpředu a 265/35 R19 vzadu, dejte mi prosím vědět, půjdou na prodej tak jako tak
Bohužel tak "vyhodím" takřka nové pneu Michelin Alpin, které jsem spolu s M3 koly koupil a chtěl zužitkovat.
Kdyby náhodou už teď někdo věděl, že by měl zájem o 4 téměř nejeté gumy (cca 7mm vzorek) Michelin Alpin o rozměrech 245/35 R19 vpředu a 265/35 R19 vzadu, dejte mi prosím vědět, půjdou na prodej tak jako tak
Re: E92 335xi: Problémy po výměně kol
muzes prodat jen zadni a koupit dve 245 a mit vsechny stejny-mam tak letni bbs ch,ale na zimu dle mne staci 18 bohateStickler píše:Děkuji za potvrzení, jsem docela rád, že bude (snad) řešení takto zjevné
Bohužel tak "vyhodím" takřka nové pneu Michelin Alpin, které jsem spolu s M3 koly koupil a chtěl zužitkovat.
Kdyby náhodou už teď někdo věděl, že by měl zájem o 4 téměř nejeté gumy (cca 7mm vzorek) Michelin Alpin o rozměrech 245/35 R19 vpředu a 265/35 R19 vzadu, dejte mi prosím vědět, půjdou na prodej tak jako tak
- Stickler
- Registrovaný
- Příspěvky: 485
- Registrován: úte 08.05.2018 08:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 3987
Re: E92 335xi: Problémy po výměně kol
Bohužel to jsem chtěl udělat, no v potřebném rozměru se kromě noname dělá jediné - Dunlop (a 245 jsem nechtěl, hledal jsem dle TP 255). A než mít P a Z jiné, radši jsem objednal celou sadu - a jsem zase o 25 tisíc lehčí 
Jinak souhlasím, původně jsem na zimu taky chtěl 17, max. 18", ale tak nějak to s těmi 19" samo vzniklo právě koupí M3 disků na zimních pneumatikách a teď už se mi nechce shánět celé (na zimu předražené) sady, stejně na léto (ale asi ne teď to budoucí, ale až tak o rok později) plánuji 20"
Jinak souhlasím, původně jsem na zimu taky chtěl 17, max. 18", ale tak nějak to s těmi 19" samo vzniklo právě koupí M3 disků na zimních pneumatikách a teď už se mi nechce shánět celé (na zimu předražené) sady, stejně na léto (ale asi ne teď to budoucí, ale až tak o rok později) plánuji 20"
- Stickler
- Registrovaný
- Příspěvky: 485
- Registrován: úte 08.05.2018 08:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 3987
Re: E92 335xi: Problémy po výměně kol
Dnes jsem byl vyměnit pneu a děkuji kluci za rady, opravdu to všechno způsobily pneumatiky se špatným rozměrem. Nyní jede auto zase jako dříve, vypadá to lépe a nikde nic ani nedře 
Kdyby někdo potřeboval zimní pneu 19", ty původní prodávám zde: http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=59&t=99277
Kdyby někdo potřeboval zimní pneu 19", ty původní prodávám zde: http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=59&t=99277
