Čus, mám takový problém u mé 3jky s motorem M52B25, při citlivém (otáčky motoru cca 1000) záběru spojky začnou znít zezpodu rázy jako kdyby byla šikmá lamela/přítlačák, je tam komplet nová spojková sada sachs (lamela, přítlačák, ložisko) dvouhmota s vůlemi v toleranci, neoskákaná mám foto, byla napřímo porovnána s novým kusem vedle sebe, vůle stejné axiální, horizontální povrch ok, vůle na mrkvi u převodovky ok, zde nový orig olej MT-2, kardan vůle ok nové uložení, difer taky ok.
Jsem docela zoufalý nenapadá mě čím by to mohlo být a rozhodně bych na to chtěl přijít, popojížděčky nejsou moc příjemné, nebo parkování, Má někdo podobné zkušenosti a přišel s řešením nebo tipem? Díkes, Michal.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Rázové klepání při záběru spojky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
Re: Rázové klepání při záběru spojky
Před výměnou to bylo ok, nebo kvůli tomu si tu spojku dělal?
Zkus mrknout na ložisko. Místo, kde se ložisko dotýká páky, musí být buď na samotném ložisku nebo na páce zakulacené. Někdy je v tom v náhradě bordel, a ložisko pak dosedá na páku plochou, tj. nemůže se volně naklánět a je tlačeno úhlem páky. Pak to zabírá nerovnoměrně, auto se přes spojku třepe apod.
Zkus mrknout na ložisko. Místo, kde se ložisko dotýká páky, musí být buď na samotném ložisku nebo na páce zakulacené. Někdy je v tom v náhradě bordel, a ložisko pak dosedá na páku plochou, tj. nemůže se volně naklánět a je tlačeno úhlem páky. Pak to zabírá nerovnoměrně, auto se přes spojku třepe apod.
Re: Rázové klepání při záběru spojky
Před výměnou to nebylo úplně ok, také dělalo ale mám pocit že jen někdy, když auto déle stálo ale po krátké jízdě zmizelo, zabírala téměř na konci a měla už takový nepřirozený proměnný záběr mě přišlo, takže jsem pořídil novou a jsem na tom o to hůřTANN3R píše:Před výměnou to bylo ok, nebo kvůli tomu si tu spojku dělal?
Zkus mrknout na ložisko. Místo, kde se ložisko dotýká páky, musí být buď na samotném ložisku nebo na páce zakulacené. Někdy je v tom v náhradě bordel, a ložisko pak dosedá na páku plochou, tj. nemůže se volně naklánět a je tlačeno úhlem páky. Pak to zabírá nerovnoměrně, auto se přes spojku třepe apod.

Ložisko je identické, stejné jako origo, tím to snad nebude, ale díky za tip

- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Klubové ID: 1931
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rázové klepání při záběru spojky
Troufám si říct, že mám dost dlouho přesně stejný problém a taky mi dochází nápady, spojka byla venku už víckrát a nic. Mívám podezření, že to dělá nepravidelný chod motoru v nižších otáčkách, což mi občas přišlo, že jde do otáček o něco hůře než jindy, ale spíš si myslím, že to bude kombinace něčeho souvisejícího s chodem motoru + něco špatně na spojce.
Začalo to při výměně motoru, kdy jsem na něj nechal nasadit jednohmotu (která ale roky jezdila na předchozím motoru uplně v pohodě), dala se tam preventivně uplně nová spojka a cukání začínalo. Pak spojka začínala i dost smrdět, rozhodl jsem se tam na zkoušku vrátit tu původní co byla na předchozím motoru, pouze lamela se nechala přeobložit - pomohlo to v tom, že tahle spojka nesmrdí, ale cukat začala stejně. Pak se ten samý motor včetně spojky tak jak je přehazoval do jiné kastle, mechanik tvrdil, že spojce nic není a jen byla blbě složená - no samozřejmě problémy přetrvávali (tím se vyloučil kardan, převodoka a další věci za tím, které v té nové kastli byli a ze staré se nepřehazovali).
A když to čtu mě napadá, že ale ložisko je tam od počátku problémů furt to stejný, takže tohle by mohl být dobrý tip
.
Začalo to při výměně motoru, kdy jsem na něj nechal nasadit jednohmotu (která ale roky jezdila na předchozím motoru uplně v pohodě), dala se tam preventivně uplně nová spojka a cukání začínalo. Pak spojka začínala i dost smrdět, rozhodl jsem se tam na zkoušku vrátit tu původní co byla na předchozím motoru, pouze lamela se nechala přeobložit - pomohlo to v tom, že tahle spojka nesmrdí, ale cukat začala stejně. Pak se ten samý motor včetně spojky tak jak je přehazoval do jiné kastle, mechanik tvrdil, že spojce nic není a jen byla blbě složená - no samozřejmě problémy přetrvávali (tím se vyloučil kardan, převodoka a další věci za tím, které v té nové kastli byli a ze staré se nepřehazovali).
A když to čtu mě napadá, že ale ložisko je tam od počátku problémů furt to stejný, takže tohle by mohl být dobrý tip

- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Klubové ID: 1931
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rázové klepání při záběru spojky
TANN3R: neměl bys prosím obrázek toho ložiska jak má a nemá vypadat? Nevim jestli přesně chápu jak to popisuješ...dík 

Re: Rázové klepání při záběru spojky
V mém případě to rozhodně motor neni, z volnoběžných otáček se rozjíždí úplně normálně. V případě jejího použití pro běžné rozjíždění ani neni nic poznat, jde uplně normálně, ovšem když ji v záběrové části nechám o něco delší dobu než co je potřeba pro normální rozjetí, začínaj mi z podlahy rázy, asi vyzkouším s někým na kanále kdo mi s tim popojede a budou zkoumat zespoda nebo už fakt nevimpaveld píše:Troufám si říct, že mám dost dlouho přesně stejný problém a taky mi dochází nápady, spojka byla venku už víckrát a nic. Mívám podezření, že to dělá nepravidelný chod motoru v nižších otáčkách, což mi občas přišlo, že jde do otáček o něco hůře než jindy, ale spíš si myslím, že to bude kombinace něčeho souvisejícího s chodem motoru + něco špatně na spojce.
Začalo to při výměně motoru, kdy jsem na něj nechal nasadit jednohmotu (která ale roky jezdila na předchozím motoru uplně v pohodě), dala se tam preventivně uplně nová spojka a cukání začínalo. Pak spojka začínala i dost smrdět, rozhodl jsem se tam na zkoušku vrátit tu původní co byla na předchozím motoru, pouze lamela se nechala přeobložit - pomohlo to v tom, že tahle spojka nesmrdí, ale cukat začala stejně. Pak se ten samý motor včetně spojky tak jak je přehazoval do jiné kastle, mechanik tvrdil, že spojce nic není a jen byla blbě složená - no samozřejmě problémy přetrvávali (tím se vyloučil kardan, převodoka a další věci za tím, které v té nové kastli byli a ze staré se nepřehazovali).
A když to čtu mě napadá, že ale ložisko je tam od počátku problémů furt to stejný, takže tohle by mohl být dobrý tip.

výrobní čísla ložiska i ostatních dílů mám dle etk stejné