Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Odlučovač/separátor oleje
Odlučovač/separátor oleje
Ahoj, k čemu vůbec slouží separátor oleje na bmw e91 320d m47 120 kw? Je potřeba ho měnit? Případně jak často? Děkuji
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Odlučovač/separátor oleje
AhojDan91 píše:Ahoj, k čemu vůbec slouží separátor oleje na bmw e91 320d m47 120 kw? Je potřeba ho měnit? Případně jak často? Děkuji

Aby jsi pochopil co je to separator oleje musis rozumet principu jak funguje motor. Tady je obrazek 4 taktovyho motoru:

Strucne, ve valci vybuchuje palivo ktery tlaci pist dolu a ten toci klikovou hridli ktera potom toci kolama. Aby se pist nedrel o valec, stena valce se maze motorvym olejem kterej se nachazi ve 'vane' coz je dno motoru. Behem toho vybuchovani paliva se nejaky plyny vzdycku dostanou mezi stenou valce a pistem do casti motoru kde je klikova hridel a vana, a je treba je vypustit aby se tam nevytvoril moc velky tlak a ne znicil motor. Aby jsme zbytecne neznecistovali obvzdusi vypoustenim tech plynu do atmosfery, mame v motoru system odvzdustneni klikovy skrine kterej ty plyny recirkuluje zpatky do sani a do valcu kde vybouchnou. Jenze protoze ty plyny byli ve vane s olejem, kdyby se pustili hned do sani, obsahovali by olej kterej by zanasel motor usazeninama a menil by pomer paliva / vzuchu ktery ve valcich vybouchne, protoze olej je taky horlavina. A proto je nejdriv treba odelit olej od tech plynu, a to se dela s pomoci separatoru oleje. (Separate znamena Anglicky oddelit, tak ze aby jsme v cechach ukazali ze jsme chytry musime pouzit anglickej vyraz.)

Co se tyce vymeny, nejdriv musis zjistit jesli tam mas papirovej filtr nebo novej 'vortex' filtr. Kdyz mas vortex filtr nemusis ho nikdy menit, kdyzmas papirovej, BMW doporucuje kazdych 100,000km. Kdyz jsem ho po 100,000km menil na svy e46 320d byl tvrdej jako kamen, tak ze ho menim kazdy 2 roky s filtrem vzduchu protoze tohle je jeden z hlavnich duvodu proc odchazi turba. A nebo ho proste vymen na novejsi, drazsi vortex filtr a nebudes ho muset menit nikdy.

Tady o tom mam vlakno: http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=99020
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odlučovač/separátor oleje
hezky napsano,
- ale ten papirovej filtr se ma měnit každej druhej olej, určitě ne co 100tkm a už vubec ne u starych motoru
- ten "vortex" se taky měni, jsou tam gumove dily atd. a hlavně musíš vyměnit i to víko s membranou, takže doporučuju po 100k km to vyměnit vždy cely at tam je jakej system chce.
jinak separator oleje maji uplně všechny motory, většina lidi o něm ani neví a neví o tom ani většina servisáků, spousta motorů pak selhává kvůli takové kravině, u nafty to obvykle nenávratně poškodí turbo, u benzína pak dochází k jízdě na chudou směs a dlouhodobě k podpálení ventilů.
u benzínu doporučuju to měnit po 100kkm nebo po 6 letech,
někde je výměna easy např V12, M43, N62 apod kde je to za 5 minut hotovy, nafty už jsou složitější, obvykle se musí kus něčeho odkrytovat, viz post od kalasnikova,
no a někdy je to práce na několik hodin, viz benzínové šestiválce, M62, apod.
u některých aut je třeba měnit celé ventilové víko.
- ale ten papirovej filtr se ma měnit každej druhej olej, určitě ne co 100tkm a už vubec ne u starych motoru
- ten "vortex" se taky měni, jsou tam gumove dily atd. a hlavně musíš vyměnit i to víko s membranou, takže doporučuju po 100k km to vyměnit vždy cely at tam je jakej system chce.
jinak separator oleje maji uplně všechny motory, většina lidi o něm ani neví a neví o tom ani většina servisáků, spousta motorů pak selhává kvůli takové kravině, u nafty to obvykle nenávratně poškodí turbo, u benzína pak dochází k jízdě na chudou směs a dlouhodobě k podpálení ventilů.
u benzínu doporučuju to měnit po 100kkm nebo po 6 letech,
někde je výměna easy např V12, M43, N62 apod kde je to za 5 minut hotovy, nafty už jsou složitější, obvykle se musí kus něčeho odkrytovat, viz post od kalasnikova,
no a někdy je to práce na několik hodin, viz benzínové šestiválce, M62, apod.
u některých aut je třeba měnit celé ventilové víko.