Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Zna ji nekdo?

Vše o o E24, E63/E64, F06, F12/F13, G32
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
TT
Registrovaný
Příspěvky: 1358
Registrován: ned 25.08.2002 00:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Zna ji nekdo?

#601 Příspěvek od TT »

….650i v automatu je zoufalost, každý den vyhlížím 650i v manuálu měnil bych okamžitě, podřazení s meziplynem nevím co je na tom za vědu, a jako, že to umí 10 borců v ČR?... co to je za pí*ovinu, to jste všichni zhýralý těma automata, že neumíte používat fofrklacek směrem nahoru a dolů samozřejmě při sportovní jízdě z meziplynem....ad. že do šestky patří automat je názor pár zdejších, já si myslím, že když se chceš v šestce sportovně projet potřebuješ manuál a to platí u všech aut, jelikož jsem to tu už řešil milionkrát, už to nechci znovu rozebírat, zevláci co neumí řídit a hlavně řadit ať si jezdí s automatem a nám co preferujeme manuál nám nevnucujte váš automat, pro mě je to zařízení pro ženský a grandpapas…, to Gerchán: tady s manuálem neprorazíš, já už tu raději v sekci 6 nic nepíšu... ;)
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: Zna ji nekdo?

#602 Příspěvek od laik »

;) ale no tak...
já jezdil 25 let s T815, která neměla synchronizovanou převodovku, jen půlky. Takže jsem 11 tý?
Řadil jsem bez spojky, tu jsem měl jen na rozjezd. Liaz byla zlatá oproti Tatře.
Mám E53 a bez automatu bych ji nechtěl. Je to přeci jenom těžký a spojka by určitě trpěla. A mám to na pojížďky, takže hodně rozjezdů. Tady je automat super.
Měl jsem půjčený GT 500 s automatem a pádlama. Nebylo to špatný svezení i mezyplyn si dával na S, střílel do výfuku a mrmlal... Ale není to ono.
Pokud bych já šel vyloženě do sportovního auta, tak určitě v manuálu a určitě bych si s fofrklackem daleko víc užíval.
Z druhé strany, když se dívám na kanál AMS s Menzlem a jeho rychlá kola kde porovnává různý supersporty, tak manuál jednoznačně ztrácí oproti automatu už na sprintu. Ale tam se to měří na setiny vteřiny...
Takže pro nás závodníky amatéry to bude asi jedno, jestli dojedu na semafor o 5 setin vteřiny dřív.
Kdo umí s fofrklackem a meziplynem a baví ho to, proč automat? Ve sporťáku bych si manuál vymluvit nedal. Větší vzůšo oproti automatu a pro pokročílé, kteří umí i bokem, nebo dokonce driftem, tak jednoznačně s manuálem máš větší kontrolu pod plynem.

Edit: já vyrůstal na Š 120, tak uměla pěkně bokem, ale jen na jedničku. :D Na 2.-.3. jsme museli na mokrou louku nebo na sníh. :D
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: Zna ji nekdo?

#603 Příspěvek od Itchythefirst »

TT píše:….650i v automatu je zoufalost, každý den vyhlížím 650i v manuálu měnil bych okamžitě, podřazení s meziplynem nevím co je na tom za vědu, a jako, že to umí 10 borců v ČR?... co to je za pí*ovinu, to jste všichni zhýralý těma automata, že neumíte používat fofrklacek směrem nahoru a dolů samozřejmě při sportovní jízdě z meziplynem....ad. že do šestky patří automat je názor pár zdejších, já si myslím, že když se chceš v šestce sportovně projet potřebuješ manuál a to platí u všech aut, jelikož jsem to tu už řešil milionkrát, už to nechci znovu rozebírat, zevláci co neumí řídit a hlavně řadit ať si jezdí s automatem a nám co preferujeme manuál nám nevnucujte váš automat, pro mě je to zařízení pro ženský a grandpapas…, to Gerchán: tady s manuálem neprorazíš, já už tu raději v sekci 6 nic nepíšu... ;)
Kolik jsi najezdil s e63/64 v manualu?
Na razeni s meziplynem neni veda vubec zadna, ale radit s meziplynem tak, aby to vubec melo nejaky realny uzitek umi opravdu malokdo. A bohuzel jsem videl spoustu exemplaru, kteri radili s “meziplynem” a bylo to mnohem horsi, nez kdyby radili normalne, ale jim to nevysvetlis, proste 1.9 TDi s blow off ventilem ty typci neumi radit normalne, natoz s meziplynem :-| Jako sorry, ale i v tom Bawu to malokdo umi tak, aby to davalo nejakej smysl
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: Zna ji nekdo?

#604 Příspěvek od laik »

Nevím, co je na tom pravdy, ale moderní převodovka snad ani nechce dát přesně otáčky.
Synchrony jsou raději, když trochu sklouznou a kvalt jde lehčeji.
Ale to fakt jedna baba povídala. Nevím, něco na tom bude.
Stepan1
Registrovaný
Příspěvky: 973
Registrován: čtv 01.06.2017 19:56

Re: Zna ji nekdo?

#605 Příspěvek od Stepan1 »

co to? dyť si to můžeš v čemkoliv (s tou synchronizovanou převodovkou zkusit). Měj 4-spojka-pustit spojku-prošlápnout plyn, vyhnat otáčky až k omezovači-spojka-lehounkej tlak na řadící páku směrem k trojce. Ve chvíli, kdy se otáčky "shodnou" (jak otáčky motoru padají od omezovače dolů) tam ta rychlost krásně zapadne, s téměř nulovým odporem, lehčeji než při citlivém řazení nahoru. Synchrony se o týhle akci ani nedozvědí.
Nerozumím, co by měl mít synchron raději na tom, když tam tu rychlost narvu přes odpor (třeba 5-3 při jízdě dolekopcom) a pak si otáčky rovnám přes spojku jak poslední prase, aby se mi narozlilo kafe v nápojáku. Naopak, u aut s vytřískanými synchrony (cokoliv co najelo víc než 50kkm ve fleetu), to tam bez meziplynu musím rvát opravdu silou.

Jasně, že v dnešní zkurvené době je to těžší a těžší (trefit rychle a přesně otáčky na následující stupeň), turbolag, progresivní pedál plynu, úmyslně otupělé reakce v nižších otáčkách (...) a podobné zkurvenosti. Vlastně nejlepší reakce na plyn ze všech aut, které jsem kdy mohl řídit, měl Favorit a Felicie. Lanko :lol:

JaraX: Takže si můžu u automatů v Ečkový řadě vybrat. Rev matche se nedočkám nikdy, ale buď mám rovnání otáček přes spojku nebo řazení "bez prokluzu", který mlátí celým autem a dodává sportovní feelin? Neironická otázka, s Ečkama mám hovno zkušenosti Dik
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: Zna ji nekdo?

#606 Příspěvek od laik »

Píšu trochu, ne tam rvat v 50ti jedničku na volnoběh ;)
Stejně to tam zařadíš dřív a spojku pustíš se srovnanýma otáčkama. Jinak to kafe máš na palubce.
Podřazovat do omezovače?? :shock: ....vyber si raděj automat!! Ch jo.
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: Zna ji nekdo?

#607 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

tak jsem si přečetl nějakou teorii, proč a jak ty meziplyny...
https://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?t=199#p9039

a tak jsem rád za ten hd automat, na to bych neměl trpělivost :D
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: Zna ji nekdo?

#608 Příspěvek od laik »

jj, určitě být Tebou, volím pádla.
V nadupaným sporťáku není žádná prdel to tam sázet.
Každý auto má jinak dlouhý převody, nebo bere jinak spojka, jinak reaguje plyn. Prvně si musíš zvyknout. Kdybys to bravurně zvládal u 6er a pak sedl třeba do Mazdy, tak to kafe máš při prvním podřazení na palubce zase. :D . Na tohle musíš mít nadání a někdo ho má víc, někdo míň.
Aby to nevypadalo, že jsem sežral rozum.
S podřazováním s meziplynem problém nemám, ale určitě je mraky lepších, někdy mi to cukne, protože momentálně jezdím 3-4 auta s manuálem a nemám šanci to přesně trefit. Do toho 3 automaty, dvě totožné X5, které mají + a - naopak, nevím proč, (to je mazec, když nevíš v které zrovna sedíš a vyletí Ti automaticky ruka) do toho 750, u které občas místo přeřazení ostříknu okno, když se chci rychle otočit, pak mě mladý seřve, že má poblitý auto.
A to je jen řazení. Pak si zvykáš, jak se které auto chová v zatáčkách atd.
Já jezdím klobouk / svižně, (50/50), na hraně.... na to nemám koule a přesto meziplyn dávám, bo mě to baví a min. pošetřím spojku, převodovku a desky
To tykání v mém výlevu není směřované na Tvou osobu Zddane, ale jako slovní obrat ;)
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

Re: Zna ji nekdo?

#609 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

Měl jsem 3 dny pučeného Daciu Logana, to byl velkej trest velkej. Ono je dobrý si na 14 dnů půjčit nějaký takový auta a pak Vám ty auta přijdou jako rakety a po žádným manuálu nebudete toužit.
E53 - M62TUB44
E70 - N62B48
E85 - M54B30
E63 - N62B44
Obrázek
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: Zna ji nekdo?

#610 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

jj, já musel jet před pár týdny služebně do Prahy (150 km) Rapidem (ne tím od Aston Martin), manuál po městě v ranní zácpě, motor žádnej, sedačky, ze kterejch bolí prdel po 50ti km... jsme zmlsaný :crazy:
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Uživatelský avatar
Tomasis Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 1377
Registrován: ned 04.02.2007 01:00

Re: Zna ji nekdo?

#611 Příspěvek od Tomasis Člen Klubu »

Itchythefirst píše:
TT píše:….650i v automatu je zoufalost, každý den vyhlížím 650i v manuálu měnil bych okamžitě, podřazení s meziplynem nevím co je na tom za vědu, a jako, že to umí 10 borců v ČR?... co to je za pí*ovinu, to jste všichni zhýralý těma automata, že neumíte používat fofrklacek směrem nahoru a dolů samozřejmě při sportovní jízdě z meziplynem....ad. že do šestky patří automat je názor pár zdejších, já si myslím, že když se chceš v šestce sportovně projet potřebuješ manuál a to platí u všech aut, jelikož jsem to tu už řešil milionkrát, už to nechci znovu rozebírat, zevláci co neumí řídit a hlavně řadit ať si jezdí s automatem a nám co preferujeme manuál nám nevnucujte váš automat, pro mě je to zařízení pro ženský a grandpapas…, to Gerchán: tady s manuálem neprorazíš, já už tu raději v sekci 6 nic nepíšu... ;)
Kolik jsi najezdil s e63/64 v manualu?
Na razeni s meziplynem neni veda vubec zadna, ale radit s meziplynem tak, aby to vubec melo nejaky realny uzitek umi opravdu malokdo. A bohuzel jsem videl spoustu exemplaru, kteri radili s “meziplynem” a bylo to mnohem horsi, nez kdyby radili normalne, ale jim to nevysvetlis, proste 1.9 TDi s blow off ventilem ty typci neumi radit normalne, natoz s meziplynem :-| Jako sorry, ale i v tom Bawu to malokdo umi tak, aby to davalo nejakej smysl
No zrovna TT toho najezdil mraky, když pokud vím měl tady první E63 a to zrovna 650 v manuálu a přecházel na ní z M5 taky v manuálu ;)
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: Zna ji nekdo?

#612 Příspěvek od laik »

zddan01 píše:jj, já musel jet před pár týdny služebně do Prahy (150 km) Rapidem (ne tím od Aston Martin), manuál po městě v ranní zácpě, motor žádnej, sedačky, ze kterejch bolí prdel po 50ti km... jsme zmlsaný :crazy:
jj, jsme zmlsaní, někteří co mají základ vychytaný už řeší jen detaily.
Stavět daču nebo rapida vedle BMW??? To ne e. :shock:
Ale zase jste rychle vystřízlivěli :lol:
Stepan1
Registrovaný
Příspěvky: 973
Registrován: čtv 01.06.2017 19:56

Re: Zna ji nekdo?

#613 Příspěvek od Stepan1 »

Laik-a kam jinam než do omezovače? Podřazování při brždění má mmjn. i tu funkci, že ulevuje brzdám. Přece pokud brzdím do zatáčky po delší rovince, mám za 5 a vím, že ze zatáčky bude rychlost tak na trojku, snažím se tam tu čtyřku i trojku narvat co nejdřív. Tzn brzdím, řadím za 4, otáčky klidně v omezovači, pořád brzdím, za 3, otáčky zase klidně v omezovači, zatáčka, otáčky mi mezitím spadly, plyn a znovu 4-5. Brzdit bez podřazování a následně to se skoro podtočenou pětkou přehodit na čtyřku a šudlat tam meziplyny někde pod 3tisícema je možné plynulé a pohodlnější pro posádku (=auto míň řve, lidi obecně nejsou zvyklý na zvuk motoru v otáčkách), nicméně zdaleka to nevyužívá potenciál "meziplynování" který tam je. Navíc na sněhu je přeci daleko bezpečnější brzdit motorem než chlamstnout na brzdy.
A k tomu pouštění spojky->cíl je ty otáčky rovnou trefit a pouštět spojku okamžitě. spojka, vyřadit, pustit spojku, plyn->otáčky na úroveň kde v dané rychlosti budou na nižší převodový stupeň, spojka, kvalt, ihned pustit spojku, nečekat, když počkáš, otáčky ti spadnou moc. Když se trefíš, i pak ti v tomhle případě ten stupeň zajede bez odporu, jako na tom příkladu. Ten jsem psal jenom jako demonstraci toho, že při "rev match" se synchrony prakticky nezapojí.
Arnie: Tak vyzvdvihovat superioritu automatu tím, že porovnáš BMW v automatu a Dačku v manuálu? :roll:
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: Zna ji nekdo?

#614 Příspěvek od laik »

Stepan 1 ok, teď jsi to napsal srozumitelně. Zmátlo mě "kam jinam, než do omezovače" ;) ,ale pokud podřazuješ brzy a rovnáš otáčky až tam...
Pak mě zmátly vaše nicky 1 a 01 :D , a Zddanův příspěvek.
Ty budeš asi taky kalič, co se s tím nesere. ;)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: Zna ji nekdo?

#615 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Synchrony se zapojí, protože nikterak nezvedneš otáčky té nepoháněné hřídele v převodovce (tou druhou pořád točí kola dle rychlosti auta), ty zvedne až synchron při zařazení...
to co popisuješ pouze sladí otáčky motoru s koly při pouštění spojky... na to srovnání uvnitř skříně bys musel dát neutrál, zvednou otáčky motoru bez vyšláplé spojky (roztočit tu hřídel motorem), pak spojka, řadit, plyn, pustit spojka...
Stepan1
Registrovaný
Příspěvky: 973
Registrován: čtv 01.06.2017 19:56

Re: Zna ji nekdo?

#616 Příspěvek od Stepan1 »

"spojka, vyřadit, pustit spojku, plyn->otáčky na úroveň kde v dané rychlosti budou na nižší převodový stupeň, spojka, kvalt, ihned pustit spojku"

Však to, že meziplyn se dává na neutrál při puštěné (ne vyšlápnuté, prostě nemačkám pedál), píšu. Ny? :)

V původním postu jsem teda vynechal "vyřaď" mezi tím spojkováním. Ale tak to snad mohlo každýmu dojít

"Měj 4-spojka-pustit spojku-prošlápnout plyn, vyhnat otáčky až k omezovači-spojka-lehounkej tlak na řadící páku směrem k trojce. "
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: Zna ji nekdo?

#617 Příspěvek od laik »

Stepan to píše dobře, mezyplyn s vyšlápnutou spojkou nic neřeší, max lamelu pošetří.
V té liazce bys hned zjistil, že něco děláš špatně. :D
Ono dát přesně zuby převodovky na otáčky a zároveň mít srovnaný otáčky na puštění spojky nejde, protože než ji pustíš, tak jsou níž. Já to řešil u náklaďáku druhým meziplynem už na sešláplé spojce, abych se trefil při puštění spojky. Tam je na to víc času, otáčky motoru 12ti litru tak rychle nepadají.
U osobáku to odrbávám tím, že využiju synchrony, zařadím malinko spíš po meziplynu a spojkou se pak trefím. Rozdíl cca 200 rpm není skoro nic oproti třeba 2000 +.
Blbě se to vysvětluje, když to znáš, tak je to brnkačka ;)
Stepan1
Registrovaný
Příspěvky: 973
Registrován: čtv 01.06.2017 19:56

Re: Zna ji nekdo?

#618 Příspěvek od Stepan1 »

Jasně, taky tím "pustit spojku" nemyslím cuknout nohou dostrany a natvrdo to nechat. Normálně ji prostě pustit
https://www.youtube.com/watch?v=QQp5kH_ ... gs=pl%2Cwn
Spíš jenom že je dost neefektivní úmyslně ten meziplyn přestřelit a pak to postupným pouštěním spojka do záběru dorovnávat. Otec to při podřazování v akceleraci dělá podobně. Dá třeba 4-3 a pak pracuje s plynem a spojkou jako při rozjíždění. Ne že by to uplně cukalo (má to fakt v ruce, je to celkem rychlý a pokud člověk vyloženě necítí auto, nevšiml by si toho), ale přijde mi to takové, no, napiču :lol:

A asi už bez offtopicu než zas dostanem bídu ;)
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: Zna ji nekdo?

#619 Příspěvek od laik »

Ale tak bylo to částečně k věci.
650ku za sebe, asi 70 : 30 pro manuál s mým stylem jízdy, pro ranaře jasně manuál. Teoreticky od stolu. Samozřejmě bych prvně zkusil obě a nakonec třeba změnil názor, jestli je tam horší řazení.
Je zajímavý, že u některých aut to ty kvalty jakoby vtahuje a někde to tam tlačíš silou.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Zna ji nekdo?

#620 Příspěvek od JaraX »

laik a kde máš SMG?
Odpovědět