Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

problem 318i N42 start

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: problem 318i N42 start

#21 Příspěvek od mykovec »

Ahoj StarML,
díky za podněty.
ad 1) ke svíčkám můžu jen dodat, že jsem je před 2 lety nechával preventivně udělat a vypadaly docela pěkně čistě. Nicméně dělalo to hned před výměnou, tak i hned po výměně novejch
ad 2) no, toho bych se celkem obával těch vstřikovačů - na druhou stranu, že by to byla tak častá vada u tolika aut? Ale Tvoje vysvětlení zní přesvědčivě. na druhou stranu, provozuju ještě E90 s N46 motorem, který je až na detaily totožný (mimo jiné naprosto stejné vstřikovače) mnohem větším nájezdem hlavně po městě a nedokážu si to představit, že by to mohlo dělat takovej bordel u tohodle auta.

Takže to vyzkouším cestou toho teplotního čidla. Je to 16 let starý, tak může mít něco za sebou, cenu do 1tis KČ zvládnu.

Jediný čidlo, který ale znám je u těchto motorů toto, na N46 už jsem ho jednou měnil.
= Teplotní čidlo voda/olej Číslo dílů: 13621433076

Máš tedy na mysli tím zmíněným B6236 to stejné?

A na závěr prosím ještě o úvahu. Je právě toto čidlo jediný zdroj dat pro ŘJ, co se týče teplotu motoru / vody? Nebo v tom může lítat ještě něco navíc? Ale předpokládám, že třeba termostat funguje "jen čistě mechanicky" ne?

Předem díky za odpověď. M.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: problem 318i N42 start

#22 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Termostat je výkonný prvek, který reaguje na teplotu chladící kapaliny. Pokud je elektricky řízený, znamená to, že ŘJ motoru si ho umí ještě více pootevřít, když to uzná za vhodné. A jako zpětná vazba funguje to čidlo teploty chladící kapaliny. Jestli se jedná o tento díl č. 9 http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... 3621433076 nevím, protože v ETK se píše voda/olej a v TISu je "coolant temperature" bez voleje. Ale žádné jiné teplotní čidlo chladící kapaliny jsem u tohoto motoru nenašel.

Možnosti:
- podle mojich zkušeností ty motory při opětovném startu bývají "přechlastané", svíčky mokré a ulité, motor při startování zakouří, nechytnou všechny válce najednou, někdy se tomu musí pomocí plným plynem, aby se motor tzv. "provětral",
- další možností je, že i když motor nedávno běžel, ztratí se palivo z palivové lišty (netěsnost potrubí, hadic, zpětný a obtokový ventil) => při startu se do motoru dostane pouze zbytek ze vstřikovačů, potom tam jde vzduch a chvilku to trvá, než čerpadlo z nádrže dodá nové palivo - podobný případ a návod jak tomu předejít zde http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=98449 , řešení zatím v nedohlednu,
- další možností je nedostatečný tlak palivového čerpadla z nádrže, jak se nakonec ukázalo v tomto příběhu z roku 2016 http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... ta#p988180 ,

Takže měním pořadí:
- zkontrolovat tlak paliva v liště po zapnutí klíčku, měl by být okolo 3,5 Baru,
- zkontrolovat těsnost palivové soustavy, tj. jak rychle se tlak ztrácí a hlavně kudy viz TIS https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... rive-line/
- to čidlo teploty až naposledy.
:D
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: problem 318i N42 start

#23 Příspěvek od mykovec »

Ten tlak paliva zkontroluju. Co mi ale v tech predpokladech nesedi je:
1) zminene podobne pripady se vyznacuji trochu jinak
2) i kdyby svicky byly zaplavene a nebo byl maly tlak na liste - proc kdyz motor vychladne uplne problem zase zmizi? Ono totiz staci v zime pockat 2 hodiny, nez teplota motoru a vody klesne treba na 40st a uz to proste neudela - sleduju to 3 roky. To pak nedava smysl, ze zaplavene svicky uz nebudou zaplavene a nebo tlak paliva zase bude vyssi?
3) jak uz jsem zminil v bode 1 - stoprocentne v tom problemu alespon u me hraje roli teplota vody - jak jsme psal v bode 1 - dela to ve specifickem rozsahu teploty. A kdyz si dam praci s tim jezdit presnenpodle toho - muzu udelat 2 jizd z toho 10 s odstavkou 1hod a daldich 10 jizd s odstavkou treba 4 hodiny a nestane se mi to ani jednou. Prece pri delsim stani se to "zase neopravi" :-)
5) presne stejny pripad jsem vygoogloval u min. 5 lidi, u cca.4 bylo pripsano, ze se jim problem vyresil prehrani software v rj, coz u me nezafungovalo. Paty pripad odkazoval snad na MAF, ale ta vychazi u N42 nova na !!!11tis (nechapu), ale vzhledem k tomu, te to cidlo taky nejak castne pracuje s rozdilem teplot, treba to neni iplne mimo.
= souhlasim ale, ze problem muze byt i s palivem, ten tlak zkontroluju
Odpovědět