Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupě BMW e60

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Koupě BMW e60

#41 Příspěvek od Filozof »

Nech si fiat do města a 530i na delší cesty a víkend to je ideální kombinace 8-)
PitriSeek
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: pon 01.10.2018 14:14

Re: Koupě BMW e60

#42 Příspěvek od PitriSeek »

Jackj07 píše:Manual v e60... :?:

Co sem koukal tak v 530i je. Je v tom nějakej problém?
Uživatelský avatar
Popp
Registrovaný
Příspěvky: 495
Registrován: ned 11.01.2015 01:00
Bydliště: Plzen

Re: Koupě BMW e60

#43 Příspěvek od Popp »

Henry_E90 píše:Asi na to není nikdo zvědavý, ale kdyby to třeba pomohlo, taky přispěji se svou "troškou"... Nikdy jsme BMW moc nemusel a nějak jsem nevěřil, že ta pohodlná těžká auta dokážou řidiči i něco nabídnout formou zábavy. Pak jsem (trochu z donucení - dítě) koupil E90 330i 200 kW (přímovstřik), protože mi prostě nějak nejvíc zapadala a konečně jsem chtěl auto s nějakým lepším motorem, a jako první věc jsem pochopil, že novináři jsou ještě hodně při zemi - jestli někdo chválí Mazdy 6 jako řidičské sedany, nevím, co je pak 330i s M podvozkem, protože tomu Mazda nesahá ani po kotníky (ne že by to snad byla konkurence...). To jen k tomu, proč by někdo BMW mohl chtít. Druhá věc přišla až časem - ta auta jsou prostě dražší na provoz. Určitě jsou i "tragičtější" značky a kusy, ale i přes moje zkušenosti se starým japoncem, kterému prohnila kastle a vše jsem stejně opravoval do dokonalosti, jsou ty náklady těžko představitelné pro někoho, kdo "prémii" neokusil. Není to auto na šetření. Ani 7er s V8 a LPG nebude na šetření, akorát člověka nebude ta spotřeba štvát a bude si auto víc užívat (protože nebude muset každou trasu přepočítávat na koruny...). Osobně momentálně hledám E61 550i (právě ideálně s LPG), ale nedělám si iluze, že bych si oproti přímovstřikové E90 jakkoliv nákladově pomohl - to auto má pořád spoustu dílů vcelku laciných, jen spíš člověk má potřebu to auto udržovat ve 100% a kupovat lepší značky, než kdyby měl Fábii 1.9 sdi...

K tomu provozu po městě - žádný šestiválec (ani benzín, ani naftu) nemáš šanci ani přiblížit k provozní teplotě oleje po 5 km. 330i se zahřeje v létě na 90-100 stupňů zhruba po 15 km (samozřejmě když člověk jezdí adekvátně k teplotě motoru...). Troufl bych si říct, že ani 320i/d se nezahřeje, možná tak nějaký tříhrnek, ale kdo ví. Záleží na konkrétní lokalitě, ale ve většině měst i neúměrně trpí podvozek. Sám jsem koupil auto, co najelo (pravděpodobně dálničních) 180 000 km a vypadalo jako nové. Nejen vypadalo - jízdně bych mu hádal tak 20 000 km. Stačilo dalších 20 000 km po ČR převážně po městě (Brno) a okolí a podvozek je zralý na generálku (tlumiče, které se jeví jeden rok OK, jsou po roce tak v prde*i, že už z nich ani nemá co téct). Takže z dokonale tichého auta se stane auto, kde slyšíš podvozek, občas něco z interiéru... Kup si benzínový šestiválec, jestli se ti BMW líbí, případně tu V8, a po městě jezdi na kole, MHD a/nebo pořiď nějaký pekáč za 10 000 Kč.

e61 550i je najlepšia možná varianta aku si možeš priat, naložíš tam aj boha, zložiš sedačky a dvaja sa vyspia.
(včera som tak zrovna spal zo synom v Ríme)
Spotreba porovnatelná s jakim kolvek BMW, na LPG nepocíti tvoja penaženka nič iba to že máš 270kW a jazdíš za menej ako fabia 1.2htp
Ja osobne mám e61 545i (uvažujem nad e61 550i v M ale moja 545i ma snad všetko nove a mam ju v M5 uprave a tak mi ju je lúto predat a vymenit)
e46 M3 CSL “Mrcha”
e60 M5 "DailyCar"
e61 M5 "Pracant"
e64 650Ci "BySnejk"
e31 850Ci "Žít život"
e70 4.8i "BeastX"
Ram Sport 2020
CLA SB AMG "WifeCar"
AC Cobra s M62B44 s 6q
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Koupě BMW e60

#44 Příspěvek od TANN3R »

Filozof: To má velkou hloubku tahle myšlenka. Jezdit celej týden malým autem s malým motorem a o víkendu větším autem s malým motorem :lol:

Pětka v manuálu je prostě špatně. Ta převodovka tomu nesedí. Jasně, pokud si vyzkoušíš E90 v manuálu a pak E60 v manuálu a přesto řekneš "chci manuál v e60", tak si ji kup. Tady zas začne pár lidí vykřikovat, že manuál potřebuješ, protože ta převodovka zázrakem udělá z 5er řidičské auto a každé přeřazení je malej orgasmus (s meziplynem samozřejmě). Jenže tihle většinou nemají srovnání, protože za život seděli ve dvou pětkách, z čehož v jedné jen na parkovišti, a totálně nesebekriticky chválí jen to svoje. A pozorováním bylo navíc dokázáno, že valná většina z nich ani pořádně řadit neumí :lol: Čest výjimkám.

Neříkám, ať koupíš jedině automat, jen říkám ať si vyzkoušíš obojí a uděláš si vlastní názor. Podle mě máš klasický český syndrom, podle kterého funguje jen manuál, protože v bývalém malém/kompaktním autě fungoval dobře..
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Koupě BMW e60

#45 Příspěvek od Filozof »

OK podle tannera bys měl mít alespoň 545i jinak to nemá smysl. :D

Za automat se přimlouvám je to úžasná věc a návyková , u e90 manuál chápu ale u 5er a výš jedině automat.

Osobně bych Koukal pouze na 530i 190kw nebo 545i V8.

On ten fiat po městě stačí a Bmw pro radost na delší vzdálenosti.
Abys nebyl v šoku že Bmw v zimě jede za 18 až 22l po městě cukačky po semaforech se studenými motorem je to šílenství pro řadového člověka. Alespoň mě se tak kolega kroutil když Koukal za číslo 28l které se pomalu dostalo k 18 litrům před firmou :lol:

S Fiatem pojedeš za 7-8l max po městě

Par lidi bude tvrdit že vše pod 4litry je malej motor. Zvykni si na to :D
Stepan1
Registrovaný
Příspěvky: 973
Registrován: čtv 01.06.2017 19:56

Re: Koupě BMW e60

#46 Příspěvek od Stepan1 »

TANN3R +1 za poslední odstavec. Ostatní jedou těžkou čtvrtou cenovou na vesnici, domněnky a obecný pravdy. Co je kurva komu do toho, co si kdo chce dát do auta, ještě podle třídy to kastovat. :lol: Do nový trojky teda manuál jo,(kdyby to teda šlo, lol :lol: ) ale do starý 5er, která je vlastně menší než ta nová trojka, to ne, protože 5 pičovole limuzína. Achjo. To tady jednou za čas otevřu, podivím se, jak to mají kluci jako JaraX v malíku a pak se nad něčim hrozivě naseru
Henry_E90
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: ned 26.06.2016 00:00

Re: Koupě BMW e60

#47 Příspěvek od Henry_E90 »

Popp: To si všechno uvědomuji, jen je tu ještě ta otázka peněz a nějak najít to auto, které by se mi zdálo svým stavem dostatečné. Což se stářím aut může být už docela problém. Nějak už nikdy nechci auto renovovat, ale spíš jen opravovat.

Ještě k tomu tématu manuál/automat - osobně nejsem u BMW až tak ortodoxně pro manuál kvůli zážitku ze řízení, ale spíš kvůli jednoduchosti a nákladům (i když dvouhmota taky není levná...). Pravda je, že manuál v E90 mi nepřijde kdo ví jak super ani po instalaci Performance zkráceného řazení a deinstalaci CDV. Spojka je dost gumová a člověk musí řadit spíš hlavou, než podle záběru spojky. Je tam vidět dost naladění na komfort a za mě je to asi jediný aspekt, kde je větší prostor na zlepšení a třeba Mazda je v tomhle jinde. U automatů se spíš ztrácím ve verzích a co by vlastně sedělo k autu nejlíp.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Koupě BMW e60

#48 Příspěvek od TANN3R »

Stepan1 píše:TANN3R +1 za poslední odstavec. Ostatní jedou těžkou čtvrtou cenovou na vesnici, domněnky a obecný pravdy. Co je kurva komu do toho, co si kdo chce dát do auta, ještě podle třídy to kastovat. :lol: Do nový trojky teda manuál jo,(kdyby to teda šlo, lol :lol: ) ale do starý 5er, která je vlastně menší než ta nová trojka, to ne, protože 5 pičovole limuzína. Achjo. To tady jednou za čas otevřu, podivím se, jak to mají kluci jako JaraX v malíku a pak se nad něčim hrozivě naseru
Prosimtě kolik si toho najel v e60 s manuálem? Já tak 60k za dva roky a něco s cizíma autama a prostě jen subjektivně srovnávám dle mých zkušeností. Není to jen velikostí auta, ale celkovým nastavením. Ve skutečnosti je, pokud jde čistě o převodovku, v e60 stejná 6q skříň, jako v E90, ale v té trojce to funguje 100x líp. Hlavně délka chodu, poloha řadičky a s tím související přesnost a taky tvůj posed/komfort při řízení. Shodou okolností jsme to teď v týdnu s jaraxem srovnávali. Velká většina lidí, co "musí" mít manuál prostě s automatem nejela.

Filozof: to byla reakce na tvůj návrh s víkendovkou. Koupit si pro tenhle účel 530i naprosto postrádá smysl. Denní užívání je i něčem jiném.

Btw to tvé počítání spotřeby v litrech na 100km mě nepřestává překvapovat. Jak můžeš měřit spotřebu na kilometry, když najedeš v kuse 5km? To je spíš na motohodiny jak u desty, má to v podstatě stejnej režim jak ta desta. Párkrát za den se to na chvilku nastartuje a někam posune pár kokotin :lol: Jestli to bere 20 nebo 30l za dva týdny už je snad jedno u věci, na které ztrácíš jen na servisu, pojistkách apod daleko víc, než 170kc týdně (rozdíl).
Jestli jseš ale stále přesvědčen o objektivnosti tvého měření, tak 1.9tdi má na třech km přes město na palubaku 13l..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě BMW e60

#49 Příspěvek od JaraX »

Stepan1 píše:TANN3R +1 za poslední odstavec. Ostatní jedou těžkou čtvrtou cenovou na vesnici, domněnky a obecný pravdy. Co je kurva komu do toho, co si kdo chce dát do auta, ještě podle třídy to kastovat. :lol: Do nový trojky teda manuál jo,(kdyby to teda šlo, lol :lol: ) ale do starý 5er, která je vlastně menší než ta nová trojka, to ne, protože 5 pičovole limuzína. Achjo. To tady jednou za čas otevřu, podivím se, jak to mají kluci jako JaraX v malíku a pak se nad něčim hrozivě naseru
čím jsem tě nasral?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě BMW e60

#50 Příspěvek od JaraX »

jsem přesvědčen o tom že do 5er, 6er, 7er, Xer, GT5 apod prostě manual nepatří, nefunguje, je divnej, a rozhodně to není "radost z jízdy", v týdnu jsem předával 645i manual 50 najeto, pán zaplatil přes 50k za výměnu spojky a dvouhmoty, s tím že má načatou předlohu, převodovka chrastí a nefunguje uplně jak má, kdyby to bylo moje auto, tak bych musel mít bud furt logica naplno nebo už bych přemýšlel jak to udělam aby to ty zvuky nedělalo a už by mě to sralo, a mužu ti říct že jízda s naši moccabraun popelnicí, sedmou co si zažila peklo a ma 3 kila najeto, je po stránce řazení sametové pohlazení, a nedej bože to porovnat s mojí 745Li. prostě ty manualy nejsou žádná levná věc, ted jsem tu měl 530D E60, spojka s dvouhmotou asi 30k najeto a abys zařadil zpátečku musíš první dát třeba jedničku, no hrozný. ale nedovolil bych si ani trochu tvrdit že manual 6Q u nafty nebo V8, připadně 530i je "levná" záležitost proti automatu.
když jsem jezdil s tou 645ci, tak jsem nadaval jako prase, zkurvenej manual, akorat to kazí charakter toho auta, jel jsem to projet a volal mi zákazník že mi veze auto, samozřejme krizovka, řazení, telefon atd, tak dojedu na dílnu a přesednu z 645ci man do E91 325i man, prohlásím něco o posraných manualech a jedu, po asi prvních 10 metrech řeknu "ty voééé, to je bomba ten manual" a prostě musím říct že v E90 to funguj uplně ale uplně jinak než v E60, e63 apod.
a stejný to je s tím motorem, proč brát ultranýchylnou 530i když mužu mít 545i, 550i, spotřeba ve městě je uplně jedno. zkuste někdo najet 100km po městě.
Uživatelský avatar
JakoobCZ
Registrovaný
Příspěvky: 270
Registrován: úte 30.12.2014 01:00

Re: Koupě BMW e60

#51 Příspěvek od JakoobCZ »

Automat vs manuál: tohle si chce vyzkoušet, protože každý to máme jinak. Nicméně je pravda, že 5ka už je docela těžká, ale měl jsem možnost jezdit v manuálu (530i) a teď mám automat (550i). Pokud bych to měl na blbnutí, šel bych jednoznačně po manuálu... automat v E60 mi prostě ještě nepřijde tak doladěnej, jako u novějších aut.

Nafta vs benzín: Po zkušenostech s naftou jsem koupil V8 a dal to do plynu. Jezdím denně po okruhu do Prahy a snaha je vyhnout se kolonám, nicméně i tak si občas postojím. Spotřeba vychází 6L benzínu na sto dlouhodobě, poslední tři tankování zkouším "eko", ve městě +10 km/h max, dálnice +20 a mám 5 litrů. Na to se s dieslem s podobnou dynamikou nedostaneš.

550i má ale jeden problém, který mě při koupi úplně nenapadl. Motor má sice stejné označení jako 750i, ale díly nepasují. Potřebuji teď kompresor na klimu a chladič oleje, oboje nesehnatelné z vrakoviště a nové díly stojí raketu, nebo nejsou skladem. Paradoxně bych tedy příště hledal něco, co není takový exot a má běžně sehnatelné náhradní díly.
Stepan1
Registrovaný
Příspěvky: 973
Registrován: čtv 01.06.2017 19:56

Re: Koupě BMW e60

#52 Příspěvek od Stepan1 »

Měl bych zapracovat na vyjadřování myšlenek psaným textem, zjevně mi to nejde.
JaraX: ničím. Však píšu, že vždycky přijdu, vpodstatě obdivuju tvoji schopnost ve tvém řemesle a pak mě něco nasere. Ne ty :D
TANNER: Jo, může bejt. Jenže ty aspoň řekneš "zkus si oboje, třeba ti manuál sedí a pak si ho kup, ale automat imo lepší". To je normální názor/způsob jak poradit někomu, kdo nemá jasno. Ostatní vykládaj píčoviny typu "do tak velkýho auta manuál nepatří" a podobný rádoby dogmata (nejen v tomhle tématu, na tohle téma), který vůbec nereflektují subjektivní potřeby a pocity člověka, kterej s tím nakonec bude jezdit a hlavně to platit :)
Mír
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě BMW e60

#53 Příspěvek od JaraX »

to je problém fóra, prostě tady nevyjádříš emoce, nikdo už nevidí jak jsi to psal, jak ses u toho tvářil, pak to vypadá že jarax je ten kokot kterej každýmu nutí sedmičku.

- proti trojce v manualu vůbec nic nemám, tam ten manual prostě funguje na jedničku, ale stejně bych si já osobně i tam vzal automat
- v 5er a hlavně 6er už manual tak dobře nefunguje, ale chce to prostě aby to pár set km každej zkusil a našel si v tom to svoje, většina lidi si koupí manual protože nemá zkušenost s tím konkrétním autě v automatu
- další problém je že lidi si myslí že manual je nějaká kovadlina co nepotřebuje nic, a automat je vyrobenej v NASA a je to nějaky kosmicky zařízení co zkurví celé auto, jenže v dnešní době drahých dvouhmot a odcházejících ložišek v převodovce už to tak dávno není.
- další výhoda automatu je ta že je prakticky imunní na zacházení, kdežto manual se dá rychle zkurvit, a mužu říct že cca 60 procent lidí co ke mě jezdí s manualem a tvrdí jak musí "ovládat auto" tak jezdí jak v autoškole, cuká to, škube, není to plynulý, podtáčí to atd.
- je to fakt na každým kdo si co koupí, 3er, 5er, 7er, ale já doporučuju každé to auto vyzkoušet, většina lidi si myslí že 7er neobratná kraksna s kterou se nedá jet do zatáčky (to je přesně sedma bez dynamicu s kterou ted jezdím) a pak se hodně diví.
- spousta lidí žije v předsudkách, že 7er je drahá na servis, ale právě ty komponenty jako altík, klimakompresor, a prostě veškeré přislušenství jsou udělané jinak, v 7er jsou prostě navržené na větší kilometrový výdrž, proto té 6er s 50tkm už hučel klimakompresor a sedmy maj 700k a puvodní kompresor. i když po FL šla životnost kompresorů rapidně dolů, ale furt ne na výdrž pětky. no a prostě sežen něco pětku kterých je prostě málo na díly, kdežto sedmiček tady má rozděláno mraky lidí plno,je tam hodně dílů, takže se prostě vyplatí koupit sedmu za 150 na díly, co už 5er říct nejde, leda u M5. Lidi si řeknou 5er, 7er, však je to stejnej motor, ale těch odlišností v těch autech je fakt dost. na druhou stranu všechny 7er poservisovat nezvládnu a Snejk se rýpe aji v naftách atd, tak ho to omezuje, takže už si nikdo 7er nekupujte, ted si dělám soupis kolik ke mě jezdí 7er a je to až hrozný číslo.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Koupě BMW e60

#54 Příspěvek od Filozof »

Já jsem taky řídil 2x e60 v manuálu a nic moc pro mě. Otec má automat v e61 a parádní věc a já to samé jen petikvalt v e38. Já kdybych šel do 545i e61 tak jedině automat protože jsem z nej nadšenej jak funguje. To člověk pochopí až se stim trochu projede a sžije s autem.

Ať si koupíš manuál nebo automat vyzkoušej si obojí.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Koupě BMW e60

#55 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Jasný tak autozmat je pohodlnost, já bych se mu do zacpanýho města taky nebránil, ba rovnou přivítal (volný ruky a noha). Ale jakmile vyjedu ze zácpy, vůbec mě nechybí. Automaty jsem řídil, naposled např. RR TDV6, r.v. 2012 - barák na 4xkolech plnej výbavy (avšak spíš mě to SUV nudilo..). Někdy je to s matem rychlejší (na rozjezdech netřeba řadit za 1), jindy pomalejší než se to pohádá a zařadí.

Ono do E60 (ala sport) manual proč ne, jen záleží jak je naspecifikovaná. Celýmu charakteru přispívá taky hmotnost (výbava) a jakej je v tom motor a hlavně podvozek/řízení ! 5er dovede být pohodlná i zábavná zároveň. Každopádně náklady hovoří pro manual, SACHS dvouhmota je za 10k a spojkosada za 5k. Repas ZF ? nejde jednou pod 40k a nebo dovede různě pozlobit na diag.

Kdysi tady byla na prodej E60 530i SMG, ale neřídil jsem jak v týhle generaci funguje a poslouchá?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě BMW e60

#56 Příspěvek od JaraX »

jenže nezapomen že za dobu 1 repasu automatu už tam budeš mít pátou dvohmotu a spojku. a že převodovku můžeš koupit starší za 15k.
jak dovede převodovka pozlobit na diag?
SMG s 3.0i nefunguje dobře, ten motor je na to slabej
Uživatelský avatar
Pilifo
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: ned 29.09.2013 00:00

Re: Koupě BMW e60

#57 Příspěvek od Pilifo »

JaraX, a máš dobré skúsenosti s kúpou tých starších automatov na výmenu? Neviem, odkiaľ presne ich zháňaš, ale príde mi, že za tých 15k Kč je to celkom risk kúpiť tú mačku vo vreci. Vieš aj nejako vizuálne skontrolovať, v akom stave tá prevodovka je?

Totiž ak by som mal kúpiť prevodovku za 15k Kč a tá by sa zase dosrala po prejdení 1000 km, tak to už radšej dám prachy za ten fabrický repas v ZF a mám pokoj :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě BMW e60

#58 Příspěvek od JaraX »

nemám, mě sem jezdí cca 100ks 6HP26 a nikdy jsem žádnou neměnil, jen jednou na test a stejně to tím nebylo.
mám na prodej 2ks 6HP26 (pro E65) a nikdo je nechce.
martyb
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 26.03.2015 01:00

Re: Koupě BMW e60

#59 Příspěvek od martyb »

E61 na to, že je kombajn tak ten kufr je hodně malej i vzadu není tolik místa. Je to prostě už stará mrdka a v tom interiéru se cítíš jak v superbu. Jak říká Stepan1 - nová trojka je nafouklejší :D
jazet
Registrovaný
Příspěvky: 552
Registrován: stř 31.12.2008 01:00
Bydliště: Praha city

Re: Koupě BMW e60

#60 Příspěvek od jazet »

Možná nafouklejší, ale taky kapánek dražší :biggrin:
Odpovědět