Když máme v autě nějakou rezavou součástku, neznamená to že jí musíme vyhodit a kupovat novou. Například v mým autě e46 320d notoricky rezne držák palivovýho filtru, fotky jak jak jsem ho opravil se mi bohužel vymazali ale ukážku to na příkladu klíčů a zároveň si ukážeme jak ušetřit tisíce na nářadí a co ještě plechovka barvy za 100 korun dokáže.

Tady je fotka podobnýho filtru z eBay:

Budeme potřebovat:
- Lavor
- Ocet
- Zeležný kartáč
- Základní barva (na železo)
- Barva na železo
- Noviny
Příklad
Nakupovat nový nářadí je velmi drahá záležitost, a levný nářadí z číny není něco co nám vydrží celý život a něco na co se můžeme spolehnout když se nám rozbije auto na cestě. Taková nová sada klíčů od českýho výrobce Tona stojí skoro 3 tisíce, a při tom v ní nejsou ani všechny čísla, ale na bazoši se dá najít starý použitý nářadí, který se často prodává za cenu šrotu. Já třeba za 200 korun koupil plnou krabici klíčů vyrobených ještě za socialismu ze který jsem složil 3 plný sady klíčů od velikosti 5.5 snad do 32. Tím jsem ušetřil snad 20,000 kdybych tohle všechno musel od stejnýho výrobce koupit nový. Ale musím říct že mně se spíš líbí klíče na kterých je napsaný "Made in Poland" než Tona.
Jenže takový nářadí často bývá rezavý jako ten palivovej filtr, ale to se dá všechno levně odstranit.
1) Nalejeme do lavoru dostatek vody a octu aby součástka byla úplně ponořená. V tomhle lavoru byli asi 3 - 4 litry vody a nalil jsem tam 1 litr octu tak že poměr byl zhruba 1 : 4 ocet : voda.
Nechal jsem to stát 3 dni, akorát jsem občas dolil vodu když se trochu vypařila aby všechno zůstalo ponořený.

2) Za 3 dni jsem každý klíč vyndal jeden po druhým a drátěným kartáčem jsem obrousil zbytek rezu a ihned ho omyl v lavoru s čistou vodou. Je velmi důležitý součástku ihned opláchnout čistou vodou jinak za pár hodin bude zase rezavá. Potom jí osušíme hadrem, tady je výsledek:

3) No a teď součástku buď nastříkáme základní barvou, necháme hodinku zaschnout což jsem udělal s palivovým filtrem, ale zjistil jsem že tahle barva drží tak dobře že jsem klíče nastříkal rovnou bez základu.
Základ a barvy stříkáme po tenkých vrstvách, každou necháme 10 minut zaschnout. Obyčejně stačí 3 vrstvy.

Jedna plechovka barvy za 99 korun mi stačila na všechny klíče a ještě na všechny 4 plechový kola.

Kola jsem nejdřív umyl tlakovou hadici, potom otřel hardem a lihem abych je zbavil mastnot a nastříkal je rovnou bez základní barvy.
Před:

Po:

To budou všichní Frantové s Fábiema vedle v garážích koukat.


Barva kterou používám je koupená v Baumaxu, černá MaxiColor. na klíče a kola jsem použil lesklou.

A další věci který jsem opravoval matnou barvou:
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=98669
Ještě budu barvit stěrače a ukážeme si jak je správně sundat, protože zatím jsem nenašel jedinej návod kde by někdo měl ponětí o tom co vůbec dělá když je sundává.
