Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

srovnání E61 vs F11

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Henry_E90
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: ned 26.06.2016 00:00

srovnání E61 vs F11

#1 Příspěvek od Henry_E90 »

Zdravím, rád bych poprosil o radu zkušenějších s výběrem auta. V současné době jsem velmi spokojený s E90 330i LCI (ano, včetně N53B30 motoru). Auto sice už dává trochu znát svůj věk a české silnice se na něm podepisují, ale jízdně je mi hodně sympatické. Bohužel se však nezastavitelně rozrůstá rodina a tak mě to nutí uvažovat o změně za něco praktičtějšího. Nejreálnější je asi stále varianta nákupu "rakve" a zachování E90, ale pořád koukám po 5er E61 nebo F11. Nejvíc mě nalomila zkušenost se současnou 540xi G30, která mě naprosto ohromila a vnímám ji jako dokonalé auto "na všechno". Začal jsem tedy více koukat po "pětkách", E61 je cenově zajímavá a technicky tomu autu trochu víc věřím, i když má trochu "kolotočářský" image. Hodně mě láká 550i LCI, kde mě sice asi bude frustrovat spotřeba, ale auto si užiju, případně 530i nebo 535i. U F11 jsem uvažoval o 550i také, ale stačilo asi 5 minut s googlem a tento motor jsem vyřadil. Tudíž zůstala 535i a 530i. Nejvíce mě zajímá chování auta a jak moc těžkopádné na silnici jsou? Jelikož už tu máme nadváhu kolem 300 kg oproti E90, mám z toho trochu strach. Proto mě i víc láká osmiválec nebo N54/55, abych nebyl zklamaný z dynamiky, na kterou jsem si zvykl.

Ocenil bych jakékoliv srovnání mezi těmito generacemi s benzínovými motory, případně detailnější informace k jednotlivým variantám, včetně doporučení kombinace motoru a typu převodovky (automat mě zatím teda nepřesvědčil v žádném autě). A rád si nechám vymluvit vysněný osmiválec, hlavně třeba díky spolehlivosti a servisním nákladům :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: srovnání E61 vs F11

#2 Příspěvek od JaraX »

- jako první ti doporučím pětku vynechat a postoupit rovnou do luxusní třídy, jsou tu lidi co chtěli malou 3er a rovnou pak šli do 7er long tak mužou referovat. dostaneš do segmentu nesrovnatelně kvalitnější a s uplně jinou výbavou
viz třeba
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=26&t=19161
prostě 7er je uplně jiny kafe, pokud by sis to auto chtěl zkusit, u mě máš možnost, doporučuju vyzkoušet i kdybys pak měl jít do 5er, aspon tě to pak nebude mrzet,

- výběr E61 v F11, obě auta jsou velmi poruchová, E61 je poruchovější díky stáří, určitě budeš častěji řešit poruchy než u F11, ovšem F11 je zase mnohem méně kvalitní a několikrát dražší, od 150tkm se to auto začně celé rozpadat, vůle v diferakach, kardanu, převodovky, motory, a prostě ty opravy lezou do statisíců. tady bych zvážil jestli starou školu, jenže třeba i proto stařičké E65 za 100tkč nenabízí E60 zásádní výbavové věcí jako třeba adaptivní tlumiče, to je zase velký plus F11. problem obou jak E61 tak F11 je v tom že ze stávájící E90 downgraduješ, jelikož ty pětky jsou podstatně víc ošizené než ta trojka, mají strašně zpracované interiery, schválně si zkus stejnou rozbitou cestu projet v E90, E61, F11 a budeš se hodně divit.

- N55 vs N62 - no a to je dle mého uplně rozhodující faktor, prostě N62 je masterpiece mezi motorama, ten pětilitr je přímo fantastickej a prostě ta N55 535i rozhodně nemá ty koule co ta V8, ačkoliv jede moc hezky, pořád jede hůř, nenabízí tak pěkný zvuk, ani pocit z jízdy. ten osmivál je prostě takovej surovej, kdežto ten šestivál je prostě utřepanej a upištěnej motor. a spotřeby bych se nebál, hodíš do toho LPG a jezdíš za 13-14 l LPG takže pohoda, u N55 jde jezdit ekonomicky kolem 7-9 litrů, ale pozor, nevýhoda turbomotoru je taková že jak tomu začneš šlapat, tak to žere jak prokopnutý, pak je rázem po ekonomice.

- cena - mrknul bych se kolik stojí pěkná 550i E61 a kolik pěkná 535i F11, oni ty ceny už budou dost asi u sebe.

- všechny tydle auta kupuj s mechanikem, Fko kupuj s nájezdem do 100tkm +- a při nájezdu 150-200tkm rychle z domu.
Henry_E90
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: ned 26.06.2016 00:00

Re: srovnání E61 vs F11

#3 Příspěvek od Henry_E90 »

JaraX: Pro některé lidi je odpovědí na vše Miata, pro tebe 7er :) Díky moc za názor, i když na 7er koukám, když je někde nějaký zajímavý kousek, tak jsem o ní popravdě reálně nikdy neuvažoval. Funguje u mě trochu automatika, že čím větší/luxusnější auto, tím větší náklady na provoz a menší spolehlivost (kvůli větší výbavě, větší hmotnosti...). 7er bych asi "zvládnul" F01, kde už to možná bude podobný průser, jako u F11? E65 bych asi musel vyzkoušet, ale tam mi nesedí jak exteriér, tak bohužel z fotek ani interiér. Kde se vůbec nacházíš, kdybych se chtěl se 7er trochu víc seznámit?

Další věc je to, že si rád na autě užívám rychlejší jízdu po okreskách a zatímco 3er mi docela slušně nahradila MX-5, se kterou jsem 10 let před tím jezdil denně, tak u 7er bych se už fakt bál, že mě to auto bude nudit. Hmotnost některá auta zamaskovat umí slušně (viz G30 540i), ale zrovna 7er je prostě o maximálním luxusu a pohodlí, nebo to tak alespoň předpokládám.

Jinak jsi mi potvrdil v podstatě všechno, co jsem předpokládal. Snad kromě spolehlivosti E60 - měl jsem ji za takové poslední poctivé BMW :roll:
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: srovnání E61 vs F11

#4 Příspěvek od TANN3R »

E60 má pořád mnohem vyšší spolehlivost a lepší zpracování, než F10. A pokud máš rád sportovnější jízdu, tak pro tebe stejně není dle mě f11 vhodná, tam už se ten podvozek docela směrem k Audi.
Schválně si zkus po trojce projet E60 545i/550i s dynamicem. Věřím, že budeš mile překvapen.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: srovnání E61 vs F11

#5 Příspěvek od JaraX »

F11 už má podvozek z Audi, takže to už moc sportovní není, chová se to divne.
jsem kousek od Olomouce, ale E65kaři jsou hodně otevření, a v každém kraji najdeš někoho kdo se rád podělí, takže spíš jde o to odkud jsi ty.
a jeslti je pro tebe 7er sportovní nebo ne nechám na tobě až ju okusíš, promě je třeba víc sportovní jak E90 bez Mpaketu která se hodně naklání.
a ty náklady to vyšší určitě nemá než 5er, pokud teda nekoupíš nějaký vrak, ale ty sedmy jsou prostě mnohem podstivěji udělané.

nebyl jsi už u mě nahodou? vím že tu byl někdo na prohlídku E90, kterou kupoval místo miaty.
Henry_E90
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: ned 26.06.2016 00:00

Re: srovnání E61 vs F11

#6 Příspěvek od Henry_E90 »

Já operuji v Brně, takže žádná velká vzdálenost. Ozval bych se, až by se naskytoval nějaký volný termín nebo příležitost jet okolo, hodně by mě to zajímalo. Jaké konkrétně auto/auta máš?

Já přímo E90 za MX-5 neměnil, Mazda zatím zůstala. Zároveň máme E90 s M podvozkem a navíc ještě docela prasáckými pružinami Eibach, takže houpavost tam fakt nezažiju, spíš je to nesmyslně tvrdé a dost to auto v ČR trpí (když jsem to koupil z Německa, tipoval bych tomu nájezd tak 20 000 km (reálně 180 000 km)).
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: srovnání E61 vs F11

#7 Příspěvek od JaraX »

e36 320i cabrio
645i e64
745i e65
745Li e66

+ v rodině asi 10 dalších BMW,
Odpovědět