

Taky máš najeto cca 200 kil?
No to je peklo... neni to tím že jezdí moc km na olej?? šak ty lágry musí mít zámky..za normálních okolností ..by se to nemělo protočit..snad že je jen něj vada materialu..ale aby to padalo v takovém množství..TANN3R píše:To by bylo vhodné, protože těch strašáků je tam víc, a ještě dražších.
Dobře že si napsal, že to máš od nova. Tady totiž když napíšeš, jaky jsou to chcanky, tak přijde nějakej chytrák, že to tak není a to auto muselo být o 500k stočeny, a dřív nafta šetřila tak musí i dnes.. Jasně, nepotká to každého a některej kus vydrží docela dost km, ale to procento vadných je už moc velké.
Ano s tím se asi dá jen souhlasit..ale vždyt už je řadu let v povědomí lidí..že tzv..long life je pičovina..napříč spektrem značek.. myslím že řada lidí už zná fatální důsledky téhleté zavedené praxe.. skoro všech aut..značek..Taky už znám moře lidí co jezdí 10-15 tis km..TANN3R píše:"Moc" kilometrů na olej se jezdí už od dob E39, když zůstaneme u pětek. V e60 ten olej první roky taky málo kdo měnil dřív, než po 30k a všechno relativně funguje, resp. těch fatálních poruch spodku je malé procento. Čím novější, tím víc problémů a výrobních vad. Tak to bylo vždy.
Ani bych to nenazýval vadou materiálu, nebo výrobní vadou. Správně se to nazývá růst ekonomiky.
Jasné..super článek... je vidět že ten člověk ví co říká..Skončii jsme zase na dvou věcech..posraná ekologie v praxi..a nedůslední majitelé aut..věřím tomu.. že kdyby každy přistupoval k servisu auta zodpovědně..bylo by tech poruch mnohem méně..i přes to všechno..co se na automobilovém trhu dějě.. Převodovka pracuje na samé teplotní hranici.. jak se má systém dochladit..když má někdo v hajzlu termostat...co je horší..je to.. že jsou neprůchodné chladiče.. někde jsou i tři řady chladičů..a mězi nima tolik bordela... že vzduch nemá kama prouditFilozof píše:6ti kvalty ZF byli ještě povedené co říkal guru na automaty ...
Ale od 8kvaltu nahoru je to sračka a vše papírové ošizené eurohujery a ekokurvítky a jde to do sraček.... prostě humus a kdo může a má 5-6ti kvalt ZF je celkem spokojenej a nájezd je 300-400+ bez problémů... ale 8kvalt a výše je tragedie co se výdrže týče.
tady cituji článek ohledně převodovky ZF 8HP45/50/55/70/90/95 – osmistupňová převodovka vyvinutá koncernem ZF.
Montuje se do automobilů Audi A8Q (4H), BMW 520i – 528i (F10), 730i – 740i (F01 – F02), X5 (E70 s motorem N55, F15), X6 (E71 s motorem N55), X3 (F25), Range Rover po modelovém roce 2010, Dodge Ram 1500, Durango V8, Jeep Grand Cherokee V8 (na trhu pro americké automobily mají označení 845RE).
První číslo v rozlišovacím znaku jako obvykle označuje počet rychlostí, druhé – dodávaný točivý moment – 45 anebo 70 obvykle pro BMW, 50 anebo 55 obvykle pro Audi, 70/90/95 pro Land Rover, písmena A – pohon všech kol pro Audi, H – hybridní pohon, PH – hybridní pohon se zásuvným modulem.
Ten má modulární strukturu pro hydrodynamický měnič, to znamená, že místo hydrodynamického měniče může byt nainstalován elektromotor pro hybridní nebo lamelová mokrá spojka pro sportovní automobil beze změny základní konstrukce automatické převodovky.
Má čtyři planetová soukolí (P1, P2, P3, P4) na jednom centrálním kolu, a co je nejdůležitější, podle mínění ekologicky zaměřených inženýrů – má jenom dvě vypojené spojky pro každý z osmi zařazených rychlostních stupňů (všech spojek je 5, tak jako v 6HP).
Předcházející převod 6HP měl tři vypojené spojky na každém zařazeném rychlostním stupni, což vedlo ke zvýšené spotřebě paliva z důvodu nadbytečného tření.
Čerpadlo je poháněno řetězem.
K převodovým poměrům daného typu převodu silně přiložil ruku k dílu americký trh – jednoduše vzaté převodové poměry staré čtyřstupňové převodovky GM 4L60E a rozdělené ještě na dva, aby vzniklo osm převodových stupňů, kromě zpětného chodu.
Nejhlavnější, nejdůležitější a nejsložitější součástí tohoto typu převodu je hnací hřídel s čistotou vnitřního opracování 25 krát jemnější než je lidský vlas.
Koncern ZF o tomto dokonce napsal ve svém závodním časopisu.
Základními poruchy daného typu převodu způsobuje po 100 000 kilometrech jízdy chátrající hydrodynamický měnič, což se projevuje ve formě trhání na kterémkoliv rychlostním stupni.
Odtrhnutí přírůstkového kola od planetového soukolí (v současnosti je konstrukce upevnění kola v planetovém soukolí změněna) je důsledkem chyby snímače otáček hnacího hřídele a následkem obecně neodpovídajícího chování převodovky.
A ještě selhání MECHATRONIKu, projevuje se ve formě trhnutí na automobilu, který je již zahřátý (30-40 minut jízdy) při přeřazování na první, druhý a třetí rychlostní stupeň.
Automobily, na kterých je nainstalován tento typ převodu již vyhovují ekologickým normám Euro 6, což znamená, že jejich motor, a tudíž i převodovka je nekompromisně vtlačená do teplotního režimu mezi 110 – 120 stupňů Celsia při zatížení !!!
Jakákoliv nefunkčnost chladícího systému, či už nízký výkon elektrického čerpadla chladící tekutiny anebo v otevřené poloze zaseknutý termostat chladícího systému vede k okamžitému přehřátí a následnému poškození převodovky, chladící kapalina objíždí velký okruh, míjí výměník tepla automatické převodovky a varování o přehřátí převodovky se zapne až po tom, když se utrhne přírůstkové kolo od předního planetového soukolí a odrhnou se pryžové písty !!!
Na všech automobilech, na kterých jsme opravovali tento typ převodu, bylo potřeba posléze bojovat s jejím přehříváním se, to znamená měnit čerpadla chladící tekutiny, termostaty, výměníky tepla, čistit chladiče.
Proto jsme dospěli k závěru, že zničení tohoto typu převodu je následkem nefunkčnosti chlazení hnacího agregátu.
Z kladných stránek tohoto typu převodu lze zmínit skutečnost, že dobře vyrovnává trhaný točivý moment současných ekologicky fungujících motorů, proto dokonce i BMW s motorem N55 s ní jezdí téměř plavně, právě tak jako starý M54 se starou pětistupňovou převodovkou.
Na předcházejícím typu převodu 6HP očividně neuspěla neplavnost motorů N52-N54, obzvlášť s opotřebovanými spojkami VANOS.
Naduah píše:Dobrý den, jak jste řešil opravu?
Máme asi stejný problém F11 530 a klepani z motoru pri včerejší ceste z Chorvatska. Auto poslednich 300km na odtahovce a dle mechanika, který sundal spodek, jsou protočené šálky a motor v háji. Doporučil mi sehnat druhý motor, super
Hádkou to určitě neskončí..nebojTANN3R píše:Giovany1971: hele, to je na dlouhou diskuzi, a stejně to skončí hádkou. Podle mě nikdy nebyl problém v LL intervalech, jako spíš v tom, že lidi nemají absolutně cit pro techniku. LL interval není pro lidi, co najedou 15k ročně, ale je spousta aut, co těch 30k+ natočí za čtyři měsíce a tam už to prostě smysl má. Ten olej ví hovno, kolik km na něj najedeš. Jde spíš o počet studených startů, zatížení, teplotu..
Co se týká E60, tak to je technicky veskrze kvalitní auto. Největší problém je prostě ekektrika. Ať už pošahany CCC, nevhodně umístěné jednotky, nebo po letech samotná kabeláž (nejen k pátým dveřím).