Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E53 cukání
E53 cukání
Zdravím,
mám chvíli e53 a nově se seznamuji s BMW , ale mám pár otázek. Je to rok 2004 , 3.0d 160kw automat. Občas, když někoho předjíždím a povolím plyn tak to škubne . Připadá mi to jak řazení mezi 3jkou a 4rkou jako když rychle pustíte spojku na manuálu. Udělalo mi to i jednou mezi 5-6kou na dálnici. Jinak z 95% zařazení jede plynule bez škubnutí a udělá to v moment, když povolím plyn. ALE
před měsícem jsem měnil filtry a oleje. Vzduchový byl v minulém servise špatně nasazený a přisávalo to bokem falešný vzduch. Nebylo kolem toho zrovna čisto, tak jsem byl znamým upozorněn, že vstřiky dostaly celkem pokouřit. Takhle na to bývalý majtel jezdil rok.
Teď jsem se náhodou dočet, že špatné vstřiky značí nepravidelný chod na volnoběch. Což můžu uznat, že u mě na V6 je lehce "uškubaný" a čekal bych nějakou kulturu. Známý má E60 se stejným motorem a volnoběh jsem zatím u něj nezkoumal, ale vím že jeho motor má od 3t otáček rozhodně klidnější chod a nemá takový "projev" do interiéru jak u mě. Oba máme naběhané okolo 280t Km. Bohužel nemohu porovnat s jinou X5.
A má otázka zní: Může to škubání mezi rychlostmí dělat převodovka, nebo vstřiky? Popř. projev motoru nad 3t popř. nad 130 hm/h je neskutečně uřvaný normalní? Za každou připominku budu rád. V převodovce a diferaku měněné oleje před 5t KM, běžná údžba každý rok.
mám chvíli e53 a nově se seznamuji s BMW , ale mám pár otázek. Je to rok 2004 , 3.0d 160kw automat. Občas, když někoho předjíždím a povolím plyn tak to škubne . Připadá mi to jak řazení mezi 3jkou a 4rkou jako když rychle pustíte spojku na manuálu. Udělalo mi to i jednou mezi 5-6kou na dálnici. Jinak z 95% zařazení jede plynule bez škubnutí a udělá to v moment, když povolím plyn. ALE
před měsícem jsem měnil filtry a oleje. Vzduchový byl v minulém servise špatně nasazený a přisávalo to bokem falešný vzduch. Nebylo kolem toho zrovna čisto, tak jsem byl znamým upozorněn, že vstřiky dostaly celkem pokouřit. Takhle na to bývalý majtel jezdil rok.
Teď jsem se náhodou dočet, že špatné vstřiky značí nepravidelný chod na volnoběch. Což můžu uznat, že u mě na V6 je lehce "uškubaný" a čekal bych nějakou kulturu. Známý má E60 se stejným motorem a volnoběh jsem zatím u něj nezkoumal, ale vím že jeho motor má od 3t otáček rozhodně klidnější chod a nemá takový "projev" do interiéru jak u mě. Oba máme naběhané okolo 280t Km. Bohužel nemohu porovnat s jinou X5.
A má otázka zní: Může to škubání mezi rychlostmí dělat převodovka, nebo vstřiky? Popř. projev motoru nad 3t popř. nad 130 hm/h je neskutečně uřvaný normalní? Za každou připominku budu rád. V převodovce a diferaku měněné oleje před 5t KM, běžná údžba každý rok.
Re: E53 cukání
Základ je origo diagnostika.
Pokud to škubne při řazení, tak by to neměl být vstřik. Udělali při výměně oleje v převodovce všechny těsnění jak se má?. Dělá to už před výměnou nebo až po? Většinou se to po výměně zlepší.
Pokud kope převodovka, tak při rozjezdu, jakoby dopředu. Pokud by vynechal vstřik, tak dozadu. Nevím, jak to líp popsat.
Zvukový projev bych nesrovnával E53 a E60 ikdyž jsou oba nafty.
Jsem laik, ale třeba když se víc rozepíšeš, tak ti nějaký mechanik odpoví.
Jen nevím, proč by měly odejít vstřiky skrze přisávání bordelu. Vzduch jde zvlášť a nafta taky.
Držím palce.
Pokud to škubne při řazení, tak by to neměl být vstřik. Udělali při výměně oleje v převodovce všechny těsnění jak se má?. Dělá to už před výměnou nebo až po? Většinou se to po výměně zlepší.
Pokud kope převodovka, tak při rozjezdu, jakoby dopředu. Pokud by vynechal vstřik, tak dozadu. Nevím, jak to líp popsat.

Jsem laik, ale třeba když se víc rozepíšeš, tak ti nějaký mechanik odpoví.
Jen nevím, proč by měly odejít vstřiky skrze přisávání bordelu. Vzduch jde zvlášť a nafta taky.
Držím palce.
Re: E53 cukání
Proč ty vstřiky jdou do kytek bez filtru netuším
ale už jsem i o tom někde čet. Možná řekne někdo chytřejší,
Škubne to hlavně jak uberu a měla by ta převodovka hodit vyšší rychlost v tom případě. Jednou to udělalo i pod plynem tuším. A v tom kopnutí tě chápu, ale když to udělalo, tak jsem spíš strachy pustil plyn než nad tím uvažoval
ale kopne to tak, že to jde i slyšet.. ale kdysi jsem měl TDi a když mi vynechala nafta, tak to kopalo obdobně. Netuším, na jakém principu jedou ty automaty..
Výměnu v převodovce a dif. dělal předchozí majtel, ale podle toho filtru bych soudil, že to v servuse nedělali nějak precizně.. Je to autorizak VW, ale slyším na ně jen problémy.. Nechával to dělat preventivně co vím. Je to známý, tak to ještě můžu pozjištovat.
No a k tomu ježdění ještě. Když dojíždím např. ke křižovatce, lehce si přibržduji a v momentě když jedu krokem a pustím brzdu, tak to taky kopne. Naučil jsem se vychytat moment, když už vím že zastavím, tak to dám do neutrálu a plynule dojedu. ALE
2x se mi stalo, že chci jet konstantní rychlostí, tak cítím jak motor lehce přibrzdí a přidá, přibrzdí a přádá.. rozmezí cca 100 otáček na motoru, nejde skoro vidět ani na otáčkoměru, ale je to cítit... jak na tempomat, tak na noze a po delší jízdě. Což bych spíš vsadil na ty vstřiky opět..
Jinak na origo diagnostice by mi zjistil, jestli jdou ty vstřiky do kytek, nebo jsou ok? Všechno bych rád řešil preventivně... ale proč, pokud by to bylo zbytečné..

Škubne to hlavně jak uberu a měla by ta převodovka hodit vyšší rychlost v tom případě. Jednou to udělalo i pod plynem tuším. A v tom kopnutí tě chápu, ale když to udělalo, tak jsem spíš strachy pustil plyn než nad tím uvažoval

Výměnu v převodovce a dif. dělal předchozí majtel, ale podle toho filtru bych soudil, že to v servuse nedělali nějak precizně.. Je to autorizak VW, ale slyším na ně jen problémy.. Nechával to dělat preventivně co vím. Je to známý, tak to ještě můžu pozjištovat.
No a k tomu ježdění ještě. Když dojíždím např. ke křižovatce, lehce si přibržduji a v momentě když jedu krokem a pustím brzdu, tak to taky kopne. Naučil jsem se vychytat moment, když už vím že zastavím, tak to dám do neutrálu a plynule dojedu. ALE

2x se mi stalo, že chci jet konstantní rychlostí, tak cítím jak motor lehce přibrzdí a přidá, přibrzdí a přádá.. rozmezí cca 100 otáček na motoru, nejde skoro vidět ani na otáčkoměru, ale je to cítit... jak na tempomat, tak na noze a po delší jízdě. Což bych spíš vsadil na ty vstřiky opět..
Jinak na origo diagnostice by mi zjistil, jestli jdou ty vstřiky do kytek, nebo jsou ok? Všechno bych rád řešil preventivně... ale proč, pokud by to bylo zbytečné..
Re: E53 cukání
nooo, to bych šel prvně po té převodovce. Tam pokud se neudělají jakýsi průchodky, tak to kope. A každý je nedělá. Jeden čas se to tady řešilo. Já to nechal raději udělat na jistotu u odborníka.
Re: E53 cukání
jednoznacne prevodovka, dela mi to taky, jedu pod plynem z mirneho tahleho kopce, pustim, zacnou padat otacky a najednou to da kopanec. a jeste mi to dela, ze mi casto jakoby nerozepne hydromenic, zastavuju, a kdyz uz jedu krokem, tak hydromenic jde porad na tvrdo a hrne to furt dopredu i kdyz chci zastavit, jako kdybys u manualu zastavoval se zarazenou jednickou a neseslapl spojku.musim ho premoct brzdama, az se zacne dusit motor a kdyz uplne zastavim, po chvili se vzpamatuje a vyradi. A naopak kdyz stojim, a zaradim D, tak to okamzite vyrazi jak raketa, proste menic natvrdo zamknuty. Podle toho co pises se zda ze ti to dela neco podobne.
Rad bych to opravil, ale nechci jit metodou pokus omyl. Asi udelam ty tesneni, civky, ale bojim se jestli to nedelaji pridrene pistky v mechatroniku. No vrazit 20 000 a mit to porad posrane, to by bylo na zabiti
A to kolisani otacek mi obcas dela taky, budto to bude nejake z tech tesneni, nebo - horsi varianta - v prdeli hydromenic.
Rad bych to opravil, ale nechci jit metodou pokus omyl. Asi udelam ty tesneni, civky, ale bojim se jestli to nedelaji pridrene pistky v mechatroniku. No vrazit 20 000 a mit to porad posrane, to by bylo na zabiti

A to kolisani otacek mi obcas dela taky, budto to bude nejake z tech tesneni, nebo - horsi varianta - v prdeli hydromenic.
Re: E53 cukání
Zas až tak v extrému to nemám.. pokud si dávám bacha, tak to jede plynule a bez škubání, takže akutní to zase není, ale rád bych to měl v cajku. Kolega s tou E60 měl podobný problém jak ty drifterCZ. Už s tím ke konci nemoh ani jezdit a kde byl, tak mu radili repas , hydroměnič a podobné srandy. Nakonec nechal u nějakého no-name servisu udělat průplach a nevím co všechno a rozdíl o 100%... ani nejde citít že by to řadilo. Uvažoval jsem o tom, ale do teď jsem si nebyl jistý čim to kopaní a cukání je, jelikož se to chovalo trošku jinak jak ta jeho. Finančně ho to přišlo na 13 bez práce, což je trošku rozdíl oproti repasu za 30..
Re: E53 cukání
Třeba by stačila jen ta průchodka udělat při výměně oleje a zase je cena úplně jinde. Pokud se neudělá, tak tam nějak uniká tlak a pak to kope.
Re: E53 cukání
Ok, dík za info. Zkusím nechat udělat ten průplach a uvidím.
Re: E53 cukání
ale pozor, tu čtveratou průchodku ti při průplachu sami od sebe nevymění, pokud jim vyloženě neřekneš. Ale stojí pár stovek, takže za mě určitě vyměnit. A ještě tam jsou takové 4 trubičky, a ty prý taky časem začnou propouštět tlak. Kdybych to býval věděl dřív, tak jsem to udělal při výměně oleje.
A ještě doporučuji vyměnit těsnění kolem konektoru, co se připojuje zezadu převodovky (mění se zevnitř), přišly mi pod ruku 2 auta s touhle převodovkou (6hp26) a oběma tamtudy dost prolínal olej
zde máš odkaz na ty blbinky: https://www.ebay.com/itm/OEM-ZF-6HP26-6 ... AN&vxp=mtr
a prý i často zlobí cívky, že když dáš nové, řadí to mnohem líp: https://www.ebay.com/itm/Original-ZF6HP ... Tj&vxp=mtr
nevím co je to za prodejce, snad to není čínská kopie
Jinak u mě výměna oleje neudělala žádnou změnu.
Pokud bys někdy mluvil s tím kolegou, tak se ho prosím tě zeptej, co přesně mu tam měnili. Já bych to rád dal dokupy a nemám problém na to ty peníze dát, ale chci si být jistej, že to ten problém vyřeší. Aby nakonec nebyla v háji celá převodovka a nešla stejně do šrotu...
A ještě doporučuji vyměnit těsnění kolem konektoru, co se připojuje zezadu převodovky (mění se zevnitř), přišly mi pod ruku 2 auta s touhle převodovkou (6hp26) a oběma tamtudy dost prolínal olej
zde máš odkaz na ty blbinky: https://www.ebay.com/itm/OEM-ZF-6HP26-6 ... AN&vxp=mtr
a prý i často zlobí cívky, že když dáš nové, řadí to mnohem líp: https://www.ebay.com/itm/Original-ZF6HP ... Tj&vxp=mtr
nevím co je to za prodejce, snad to není čínská kopie
Jinak u mě výměna oleje neudělala žádnou změnu.
Pokud bys někdy mluvil s tím kolegou, tak se ho prosím tě zeptej, co přesně mu tam měnili. Já bych to rád dal dokupy a nemám problém na to ty peníze dát, ale chci si být jistej, že to ten problém vyřeší. Aby nakonec nebyla v háji celá převodovka a nešla stejně do šrotu...
Re: E53 cukání
Jo supr, dík moc. Počítal jsem že do toho budu sypat , ale mám na to stejný názor jako ty. Naobjednavam díly co jsi doporučil vyměnit a snad to bude bez problémů.
Jináč ten kolega bude vědět jen že chtěl vyměnit olej, takže to na 99% ojebali. Znám jejich styl oprav.
Jinak nechci zakládat jiné téma, ale nechával tam měnit ještě olej v diferaku a kdo ví co mu tam nalili.. nejsem si jistý, jestli mi začíná hučet ložisko, nebo diferak, nebo je to jen v hlavě a jsou to gumy.. to uvidím jak nasadim zimaky, každopádně nejaka rada k výměně oleje v tom diferaku? Když už tak to udělám i s tou převodovkou a v tomhle mám klid.. nějaký tip na olej, nebo rady jak snížit hlučnost? Hladinu oleje jsem kontroloval a poloosy jsou suché.
Jináč ten kolega bude vědět jen že chtěl vyměnit olej, takže to na 99% ojebali. Znám jejich styl oprav.
Jinak nechci zakládat jiné téma, ale nechával tam měnit ještě olej v diferaku a kdo ví co mu tam nalili.. nejsem si jistý, jestli mi začíná hučet ložisko, nebo diferak, nebo je to jen v hlavě a jsou to gumy.. to uvidím jak nasadim zimaky, každopádně nejaka rada k výměně oleje v tom diferaku? Když už tak to udělám i s tou převodovkou a v tomhle mám klid.. nějaký tip na olej, nebo rady jak snížit hlučnost? Hladinu oleje jsem kontroloval a poloosy jsou suché.
Re: E53 cukání
K těm dílům - možná to jde někde sehnat i levněji, nevím kolik za to chce např. Pakra ZF. Poslal jsem jen pro ilustraci
do difu leju Castrol Syntrax Longlife 75W-90 (cca 1.3L), přímo pro BMW dify.
Pokud starý olej nebude plný špon, měl by být diferák v pohodě
ještě si vyměn olej v rozvodovce xdrive, bývá pěkně přepálený. A mělo by se diagnostikou nastavit, že se olej vyměnil, totéž po výměně oleje v převodovce. RAVENOL Transfer Fluid TF-0870 (postačí 1L)
do difu leju Castrol Syntrax Longlife 75W-90 (cca 1.3L), přímo pro BMW dify.
Pokud starý olej nebude plný špon, měl by být diferák v pohodě
ještě si vyměn olej v rozvodovce xdrive, bývá pěkně přepálený. A mělo by se diagnostikou nastavit, že se olej vyměnil, totéž po výměně oleje v převodovce. RAVENOL Transfer Fluid TF-0870 (postačí 1L)